anonym napísal:
Petr-Tipcars: V určitém momentě mnohému běžnému uživateli přestaly vadit veškeré negativní průvodní jevy spojené s provozem dieselového motoru (které popisuje David V) a položil je na oltář modly zvané: spotřeba. A povýšil spotřebu na jediný relevantní prostředek pro srovnávání. Podřazování pod kopcem? S benzínem o rozumném objemu nemůže být o něčem takovém řeč. Podřazování před předjížděním? Jistě, protože za mnou jsou další 3 auta, která by jaksi ráda také dopředu a když budu rychle zpátky ve ...
Chlapi,
jak rika moje zena, vzdycky zalezi na ocich toho, kdo na problem kouka. Ja treba na Tipcars hledam auto, co mne preveze z A do B za co nejnizsi cenu a nebude porad trcet v servise.
Zcela souhlasim s tim ze benzin je kultivovanejsi a s nizsi sanci na poruchu.
Ale dam vam svou / mozna usmevnou / kalkulaci. Mam temer 10 let Opel Astra F s 60kW isuzu dieslem.
Auto jsem koupil s 85tkm za 160 tkc. Do dnesniho dne jsem sam najel cca 250tkm. Opravy tykajici se agregatu jsou 1x zhavici svicka, 3x rozvody (co 100tkm @5tkc), co 10tkm olej za 400kc + filtry. Mozna se k tomu da pridat ojeta spojka (6tkc) ve 300tkm. Jinak samozrejme jine drobne opravy, nic nad 5tkc.
Spotreba dlouhodobe 4.95l/100km. Nemam PP, pocitano dle sesitku do nehoz zapisuji nakupy PHM.
Srovnatelny benzin dejme tomu 1.6 bude zrat rekneme 7l ve srovnatelnem rezimu (dle spritmonitoru je 7.7).
Cena se za leta ruzne menila, ale rekneme ze je 30kc/km at dam benzinu naskok
2litry x 30 kc * 2500stovek km = 150tkc uspora.
Jak dorazim 400tkm, tak si za usporene prasule koupim zase ojetinu :)