Rider.23 napísal:
Děkuji za souhlasné vyjádření. Jen se tak zeptám, vy máte Ford Mondeo ST? Jestli ano, tak zrovna u tohoto motoru musíte o spotřebě oleje vědět své, páč tam se to musí hodně pečlivě kontrlovat, aby nedošlo k destrukci motoru, jistě víte o čem mluvím
.....
ST-čko nemám. Mám 2,5 V6 od Fordu. ST-čko má motor od Jagu. Podle všech možných i nemožných informací, co jsem dohledal, tak ST-čko bohužel trpí na zadírání ojničních čepů při nekontrolování hladiny oleje (při úbytku) vlivem malé olejové náplně (5,2 ltr) a ne úplně šťastném řešení olejové vany (prý, když ještě není olej na minimu, dojde v ostře projeté zatáčce k odplavení sacího koše a pár otáček na sucho je "smrtelných")
2,5 V6 se taky při nízké hladině oleje na ojnicích zadře, ale jednak má větší množství oleje (5,5 ltr) a jednak jsem nenašel, že by se tak stalo i s olejem mezi ryskami a těch případů je podle mých hledání řádově méně.
Každý motor, který bere olej je k zadření prostě náchylnější a je jen na obsluze, jestli se zadře nebo ne. Já si hlídám stav asi tak od 1/3 rozsahu po horní rysku na měrce, liju jen výrobcem předepsaný olej. Znamená to dolít 1x za 2-3 měsíce 1/4 litru oleje, přičemž 1 x za měsíc kouknu na měrku pro kontrolu. Trochu to otravuje, ale toleruju to, přecejen je tam těch třecích ploch hodně.
Jinak proti tomuto motoru nemohu říct křivé slovo. Provozovat se dá od 1000 rpm, citelně začne táhnout od 1500 a při 3500 zvovu ožívá - pokud někdo nutně potřebje výkon. Ženě říkám, že ten motor nemusí přes 3000 rpm při běžné jízdě. A za rok a 13 tkm jsem se ustálil na kombi spotřebě 9,2 (i s tím, že ovšem žena umí k 11-ti, nevím, jak to dělá).
Pokud ho nedrtím, tak jej neslyším, ale pokud mu dám "nažrat", tak se hezky ozve.