David V napísal:
Myslím, že tohle je rozumný názor.
Bohužel mi taky motor od Fordu vezme cca 1,5 ltr/10 tkm. Nebyl jsem v předchozím autě zvyklý mezi výměnami dolévat, tak mě to trochu rozladilo. Nicméně vzhldem k tomu, že mám v motoru oproti předchozímu 3-násobný počet ventilů, tak mu tento drobný poklesek odpouštím. Jinak používám Valvoline Durablend FE za cca 150 Kč/ltr, takže nic tragicky drahého.
Jediný, co je nepříjemný, je zapomenout zkontrolovat a pak si v zatáčce cucnout vzduch, to motory nemají rády.
Jojo. Spotřeba oleje, tím jsou motory Duratec, či spíše Mazda MZR známé. Mimochodem, dle zkušeností lidí z Mazdy je spoteřba oleje u 1.8 ještě nejmenší. Hůře je an tom 2.0 a nejhůře 2.3. Je to zajímavé, ale nedávno jsem měl na test MX-5 20th Anniversary, která má v základu stejnou 1,8, jakou má autor příspěvku, samozřejmě, je upravena pro podélné uložení, ale jde o motor stejné řady. No a MX-5 měla najeto cca 5000 km a výfuky černé, jak uhel. Opravdu zajímavé. Nebíhodou je, že starší Mzdy a Fordy nemají snímač hladiny oleje, takže se majitel musí spoléhat na měrku. Na proti třeba Volvo, které je ze stejného koncernu, snímač hladiny má.