0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus C-Max a spotřeba oleje

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, oleje, aditiva, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 07:17, olej
Pořadí možných úkonů
1.neřešit a občas dolít
2.vyměnit těsnítka na ventilech
3.překroužkovat
4.vůz prodat

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 07:39, RE: olej
wendys napísal:
Pořadí možných úkonů
1.neřešit a občas dolít
2.vyměnit těsnítka na ventilech
3.překroužkovat
4.vůz prodat

1,5 litru na deset tisíc? to je moc?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 08:02, to nic není
mě žere motor kolem 2l na 10tkm a nevidím na tom nic zvláštního (Honda). 1l Castrol magnatecu stojí kolem 160kč, vozím s sebou pořád v kufru a hlídám pravidelně měrku oleje. Vůbec mě to neobtěžuje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 08:14, RE: to nic není
Tomi napísal:
mě žere motor kolem 2l na 10tkm a nevidím na tom nic zvláštního (Honda). 1l Castrol magnatecu stojí kolem 160kč, vozím s sebou pořád v kufru a hlídám pravidelně měrku oleje. Vůbec mě to neobtěžuje.
Mám Ford Focus 1.6 16 V a ten litr a půl tam za 10 tis. km taky naleju a neřeším to. Najeto mám 151 tis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 09:03, Fordi
Mel jsem mondeo 1.8 TD najeto 320 tis km a nedoleval jsem ani kapku mezi vymenami 15 tis km. Ted mam TDCI 2004 a nedoleval jsem taky ani kapku, vymena opet 15 tis, ale mama ma benzin 2.0 16V 2004 a na vymenu po 15 tis dolevame cca litr, priblizne z maxima klesne na minimum par tis pred vymenou, takze tam tak pullitr az litr nekdy dodam, ale auto jezdi prevazne kratke trasy a honi se jen po dalnici v patek a v nedeli cca 140 - 160. Takze 1.5 litru na 10 tis km me prijde sice hodne, ale stale v norme, a kdyz i automobilka FORD uvadi tuto spotrebu v materialech tak bych to vubec neresil a doleval....ja ted pouzivam jen Castrol Magnatec 5w30 a neni zbytecne drahy, takze doporucucji proste vozit sebou jeden litr a obcas kontrolovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 09:47, 1,8 16V
Měl jsem v mondeu (2002) taky tento motor, sice slabší verzi 81kw, nicméně měl jsem na chlup stejný průběh na 10000 km jsem doléval téměř 2 l oleje 5w30, čím rychleji se jezdilo tím rychleji se dolévalo, ale asi bych nedopuručoval jinou než fordí specifikaci ten olej je lehkobezny a vše ostatní zvedne spotřebu (vyzkoušeno) a motor bude ještě rychle odcházet. Ten fordí olej se dá sehnat za pusinku. Jinak jak pán píše výkon v pohodě emise perfektní, tak nevim čím to tehdy bylo....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 10:15, spotřeba oleje
V manuálu od výrobce má skoro každé auto zapsáno, že spotřeba oleje je až 0,8 l na 1000 km. Samozřejmě, že je to hodně, ale na reklamaci by pisatel neuspěl. Těch pár korun za dolévání oleje bych neřešil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 10:20, spotřeba oleje
Mám Mazdu 626 2,0, 16V a asi před dvěma roky mě to po ránu kouřilo tak, že Trabant o proti Mazdě byl čistička vzduchu. Nepomohla nová gufera na ventilech, tak jsem musel vyměnit kroužky. Poté to bylo OK.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 11:08, olej
Tak na tom asi něco bude, kolega ma taky tento motor a přesně stejné příznaky Nevím, kde soudruzi ve FORDu udělali chybu? Moje máti má escorta 1.8TD 66kW a olej s přehledem vydrží od výměny do výměny 13-15tkm. a má najeto 170tkm..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 13:15,
Nic zvláštního na tom, že když se pán chce svézt, tak si trošku připlatí nevidím. Takže dolévat a neřešit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 14:16, RE: olej
eTeflon napísal:
Tak na tom asi něco bude, kolega ma taky tento motor a přesně stejné příznaky Nevím, kde soudruzi ve FORDu udělali chybu? Moje máti má escorta 1.8TD 66kW a olej s přehledem vydrží od výměny do výměny 13-15tkm. a má najeto 170tkm..
Vcelku si nemyslím, že by soudruzi ve Fordu udělali chybu. Vaše máti s Escortem TD určitě nebude závodník a motor bude spíše šetřit, takže spotřeba oleje bude menší než malá. Kdežto Focus C-Max se svou vyšší stavbou bude vyžadovat trochu větší vytáčení a podle spokojenosti tazatele s výkonem motoru to tak asi i dělá. To s sebou nese zvýšenou spotřebu oleje a nemusí to být nutně chyba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 14:22, ta spotřeba není žádná hrůza
Nechápu majitele, že vůbec přemýšlí nad nějakým rozebíráním motoru a zásadní opravě. Sám se chlubí, že rád jezdí rychle a po dálnicích a právě v režimu vysokých otáček (respektive vysokého zatížení motoru) je zvýšená spotřeba oleje celkem běžná. A nemusí to ani znamenat, jak píše redakce, že auto možná bylo bylo stočené, sám sem to zažil na různých motorech v různých kilometrážích (např. na Octavii II 1.9TDi sem při opravdu sporotvní až prasácké jízdě doléval litr oleje i po najetí cca 2500km, z toho při klidném ježdění běžnými rychlostmi tak ten litr na 10t km, což je celkem běžné). Chci tím jen říct, že záleží hodně na způsobu jízdy a také na specifikaci oleje 5W-30 je velmi řídký olej, kdyby majitel místo něj použil např. 10W-40 (tím neříkám, že mu tento krok doporučuji, nevím přesně jakou specifikaci vyžaduje konkrétně tento motor, ale myslím že 5W-30 tam primárně stejně určen není), určitě by se spotřeba oleje snížila. Takže rada- buď jezdit jak se má (taky nevím, jestli pán neskočí do studenýho auta a tradá plnej kotel, což výdrži motoru a potažmo spotřebě oleje také moc nepřispívá) a třeba použít olej jiné specifikace as pak se spotřeba oleje dost pravděpodbně sníží, nebo to neřešit vůbec a prostě jen hlídat aktuální hladinu oleje a dle potřeby dolévat...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 20:45, RE: ta spotřeba není žádná hrůza
Rider.23 napísal:
Nechápu majitele, že vůbec přemýšlí nad nějakým rozebíráním motoru a zásadní opravě. Sám se chlubí, že rád jezdí rychle a po dálnicích a právě v režimu vysokých otáček (respektive vysokého zatížení motoru) je zvýšená spotřeba oleje celkem běžná. A nemusí to ani znamenat, jak píše redakce, že auto možná bylo bylo stočené, sám sem to zažil na různých motorech v různých kilometrážích (např. na Octavii II 1.9TDi sem při opravdu sporotvní až prasácké jízdě doléval litr oleje i po najetí cca 2500km, z...
Myslím, že tohle je rozumný názor.
Bohužel mi taky motor od Fordu vezme cca 1,5 ltr/10 tkm. Nebyl jsem v předchozím autě zvyklý mezi výměnami dolévat, tak mě to trochu rozladilo. Nicméně vzhldem k tomu, že mám v motoru oproti předchozímu 3-násobný počet ventilů, tak mu tento drobný poklesek odpouštím. Jinak používám Valvoline Durablend FE za cca 150 Kč/ltr, takže nic tragicky drahého.
Jediný, co je nepříjemný, je zapomenout zkontrolovat a pak si v zatáčce cucnout vzduch, to motory nemají rády.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 21:09, RE: OMG
David V napísal:
Myslím, že tohle je rozumný názor.
Bohužel mi taky motor od Fordu vezme cca 1,5 ltr/10 tkm. Nebyl jsem v předchozím autě zvyklý mezi výměnami dolévat, tak mě to trochu rozladilo. Nicméně vzhldem k tomu, že mám v motoru oproti předchozímu 3-násobný počet ventilů, tak mu tento drobný poklesek odpouštím. Jinak používám Valvoline Durablend FE za cca 150 Kč/ltr, takže nic tragicky drahého.
Jediný, co je nepříjemný, je zapomenout zkontrolovat a pak si v zatáčce cucnout vzduch, to motory nemají rády.
Spotřeba oleje u motorů je běžná. Samozřejmě v mezích. Hodně záleží na zatížení motoru. Jak už tady padlo. Vytáčení,vysoká rychlost=vysoké otáčky. PS: na co asi je víčko na dolévání oleje????
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 21:11, RE: OMG
Kama napísal:
Spotřeba oleje u motorů je běžná. Samozřejmě v mezích. Hodně záleží na zatížení motoru. Jak už tady padlo. Vytáčení,vysoká rychlost=vysoké otáčky. PS: na co asi je víčko na dolévání oleje????
A ještě jsem zapoměl na najetých kilometrech. Jak s tím kdo jezdil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 21:13, RE: Fordi
mufik.martin napísal:
Mel jsem mondeo 1.8 TD najeto 320 tis km a nedoleval jsem ani kapku mezi vymenami 15 tis km. Ted mam TDCI 2004 a nedoleval jsem taky ani kapku, vymena opet 15 tis, ale mama ma benzin 2.0 16V 2004 a na vymenu po 15 tis dolevame cca litr, priblizne z maxima klesne na minimum par tis pred vymenou, takze tam tak pullitr az litr nekdy dodam, ale auto jezdi prevazne kratke trasy a honi se jen po dalnici v patek a v nedeli cca 140 - 160. Takze 1.5 litru na 10 tis km me prijde sice hodne, ale stale v no...
no do dieselů se standardně nedolévá, olej nežerou...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.07.2010 21:37, normální možná u fordu
vozidla v rodině:

passat tdi B5 načipován na 160hp najeto 215tis, spotřeba oleje 0
OctaviaI 1.8T najeto 180 na 15tis km spotřeba oleje cca 0,1 l
Octavia 1.8T najeto 230 spotřeba oleje 0.1 l
octavia II 1.9 77kw spotřeba 2l :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.07.2010 00:42, RE: ta spotřeba není žádná hrůza
David V napísal:
Myslím, že tohle je rozumný názor.
Bohužel mi taky motor od Fordu vezme cca 1,5 ltr/10 tkm. Nebyl jsem v předchozím autě zvyklý mezi výměnami dolévat, tak mě to trochu rozladilo. Nicméně vzhldem k tomu, že mám v motoru oproti předchozímu 3-násobný počet ventilů, tak mu tento drobný poklesek odpouštím. Jinak používám Valvoline Durablend FE za cca 150 Kč/ltr, takže nic tragicky drahého.
Jediný, co je nepříjemný, je zapomenout zkontrolovat a pak si v zatáčce cucnout vzduch, to motory nemají rády.
Jojo. Spotřeba oleje, tím jsou motory Duratec, či spíše Mazda MZR známé. Mimochodem, dle zkušeností lidí z Mazdy je spoteřba oleje u 1.8 ještě nejmenší. Hůře je an tom 2.0 a nejhůře 2.3. Je to zajímavé, ale nedávno jsem měl na test MX-5 20th Anniversary, která má v základu stejnou 1,8, jakou má autor příspěvku, samozřejmě, je upravena pro podélné uložení, ale jde o motor stejné řady. No a MX-5 měla najeto cca 5000 km a výfuky černé, jak uhel. Opravdu zajímavé. Nebíhodou je, že starší Mzdy a Fordy nemají snímač hladiny oleje, takže se majitel musí spoléhat na měrku. Na proti třeba Volvo, které je ze stejného koncernu, snímač hladiny má.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.07.2010 07:47, RE: normální možná u fordu
SupermanXXX napísal:
vozidla v rodině:

passat tdi B5 načipován na 160hp najeto 215tis, spotřeba oleje 0
OctaviaI 1.8T najeto 180 na 15tis km spotřeba oleje cca 0,1 l
Octavia 1.8T najeto 230 spotřeba oleje 0.1 l
octavia II 1.9 77kw spotřeba 2l :)
vozidla v rodině:

audi A4 2,5 TDI V6 najeto 213 tis, spotřeba oleje mezi výměnami 0
toyota starlet 1,3 benz. najeto ???, spotřeba oleje mezi výměnami 0,5 l
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.07.2010 11:22, RE: normální možná u fordu
SupermanXXX napísal:
vozidla v rodině:

passat tdi B5 načipován na 160hp najeto 215tis, spotřeba oleje 0
OctaviaI 1.8T najeto 180 na 15tis km spotřeba oleje cca 0,1 l
Octavia 1.8T najeto 230 spotřeba oleje 0.1 l
octavia II 1.9 77kw spotřeba 2l :)
Myslím si, že to je normální u více aut, než jen u Fordu, mimochodem sám uvádíte, že vaše octavia II 1.9TDi bere 2l na výměnu (což mohu jen potvrdit, že to může být i daleko horší, dle stylu jízdy...). Taky mohu napsat, že jsem najezdil 40 tisíc takřka výhradně dálničních kilometrů s Fiatem Stilo 1.9JTD a nikdy sem tam nedolil ani deci oleje, protože prostě nikdy neubyl o více než 1mm na rysce (a to mělo auto při prodeji již 240t km! a jezdil sem na interval 20t km)... Ono záleží prostě jednak na konstrukci motoru, dále na způsobu zacházení s ním, také i na tom, jak ten motor zajel první majitel, když bylo auto nové, a samozřejmě je těch faktorů ještě mnohem více... A je mnohem více značek motorů, než jen Ford, které spotřebují nějaké patrnější množství oleje, a to neznamená automaticky, že ty motory jsou třeba špatné a nekvalitní...
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.