0
späť
 

diskuze k tématu: Audi A4 (B5) - jak jezdí po 324 tis. km?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 08:33, Já to říkám pořád...Audi je diagnóza
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 08:58, RE: Fyzika
tomaskrtek napísal:
dobře, nechtěl jsem reagovat ale nedá mi to. kdybys někdy viděl rozpracované testy vozů s různými druhy pohonů při průjezdu zatáčkou na sněhu-o čemž silně pochybuji-tak bys věděl toto: nejrychleji zatáčku projedeš ve čtyřkolce, ale pokud to přepískneš tak vyletíš po tečně a nezachrání tě ani pánbůh. na druhém místě překvapivě zadokolka-potenciální smyk korigovatelný volantem (kontra), či ubráním plynu, pokud přepískneš, skončíš v hodinách. předokolka skončila poslední. jak to? asi funguje fyzika...
Chtěl bych se jen na něco, mimo diskuzi o tomto konkrétním autě, zeptat:
To co popisujete ohledně chování zadokolky v zatáčce a ohledně toho, co s tím dělat-s tím mám zkušenost u zadokolky s motorem vzadu. Stále si ale kladu otázku, jak je to asi s BMW(žádné jsem zatím nejel-nebyla příležitost a s vypůjčeným autem si to na hraně nerisknu) když má motor vpředu a náhon na zadní. Těžký motor vpředu je myslím na suchém povrchu v zatáčce docela výhoda především, když přední kola neztrácejí trakci, tím, že by byla hnaná.Ale jak na mokru a případně sněhu. Nedává ten těžký motor vpředu autu nedotáčivost?U předokolky bych nedotáčivost vyrovnal větším přetočením kol a přidáním plynu, ale co s takovým autem, které by bylo nedotáčivé a mělo hnanou zadní nápravu a sjíždělo mi ze zatáčky po tečně ven.A pak zvažuji jak, je to s přilnavostí, vždyť do BMW musí být lehké na zadní nápravou, která je hnaná, neprokluzuje to moc často?Děkuji za napsání nějakých zkušeností a ozřejmění jak je to s BMW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 09:11, RE: Fyzika
vlk1 napísal:
Chtěl bych se jen na něco, mimo diskuzi o tomto konkrétním autě, zeptat:
To co popisujete ohledně chování zadokolky v zatáčce a ohledně toho, co s tím dělat-s tím mám zkušenost u zadokolky s motorem vzadu. Stále si ale kladu otázku, jak je to asi s BMW(žádné jsem zatím nejel-nebyla příležitost a s vypůjčeným autem si to na hraně nerisknu) když má motor vpředu a náhon na zadní. Těžký motor vpředu je myslím na suchém povrchu v zatáčce docela výhoda především, když přední kola neztrácejí trakci, tí...
U předokolky je přidání plynu při ztrátě adheze naopak mnohem rychlejší cesta, jak vymést pangejt. Předokolka totiž při zrátě adheze nutí instinktivně plynový pedál povolovat nebo úplně plyn odstavit, čímž dojde vlivem odporu, který klade motor, k zvýšení zatížení na přední nápravu a kola mají možnost se chytit. Takhle se třeba s předokolkama dělá přetáčivý smyk. Dělal jsem to s Vectrou na sněhu. V zatáčce jem prudce ubral plyn, a když byl kufr naložený věcma na hory, tak vybočil, že se muselo dát kontra. Výhodou bylo, že se pak auto rychleji uklidnilo, neboť nemusela být tak citlivá noha na plynu, jako u zadokolky. Tam se dá auto při nešikovnosti pěkně rozkmitat. Stejně se při zvládání plynu začátečníkům doporučuje okamžitě vyšlápnout spojku a jen řídit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:07, RE: Fyzika
David V napísal:
U předokolky je přidání plynu při ztrátě adheze naopak mnohem rychlejší cesta, jak vymést pangejt. Předokolka totiž při zrátě adheze nutí instinktivně plynový pedál povolovat nebo úplně plyn odstavit, čímž dojde vlivem odporu, který klade motor, k zvýšení zatížení na přední nápravu a kola mají možnost se chytit. Takhle se třeba s předokolkama dělá přetáčivý smyk. Dělal jsem to s Vectrou na sněhu. V zatáčce jem prudce ubral plyn, a když byl kufr naložený věcma na hory, tak vybočil, že se muselo d...
Davide, dovolím si ti oponovat. pokud u předokolky v zatáčce při ztrátě adheze vyhamtneš spojku tak ti na auto bude působit pouze odstředivá síla=výlet ven ze zatáčky. naopak pokud budeš držet plyn tak bude působit i síla dostředivá, resp. dopředná, tedy máš naději na vybrání. samozřejmě pokud přední kola aspoň trochu zabírají. konkrétně jsem toto zažil kdysi s Fazolí když jsem vlítnul do zatáčky kde bylo čerstvě po frézování mostovky hodně šotolinky. kdybych ubral plyn tak jsem v řece. díky tomu že jsem to držel pod plynem jsem to vybral. ale potřeboval jsem čistý prádlo samozřejmě vše platí pouze v konkrétních situacích a pro zkušeného řidiče s citem, zajíc skončí ve stromě, svodidlech či v pankejtu tak jako tak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:11, RE: jojo....
daudi napísal:
:) má 27 let,ale jen 153 cm.na tu výšku normální váha,myslím.Ale je v pohodě...:))))
Jo, 153 není mnoho, pak ta váha je celkem OK.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:12, RE: Fyzika
tomaskrtek napísal:
dobře, nechtěl jsem reagovat ale nedá mi to. kdybys někdy viděl rozpracované testy vozů s různými druhy pohonů při průjezdu zatáčkou na sněhu-o čemž silně pochybuji-tak bys věděl toto: nejrychleji zatáčku projedeš ve čtyřkolce, ale pokud to přepískneš tak vyletíš po tečně a nezachrání tě ani pánbůh. na druhém místě překvapivě zadokolka-potenciální smyk korigovatelný volantem (kontra), či ubráním plynu, pokud přepískneš, skončíš v hodinách. předokolka skončila poslední. jak to? asi funguje fyzika...
V poho.¨Měl jsem možnost jako nastavující mechanik projíždět formule,BMW,Corvettu tak vím o čem mluvíš.Nastavoval jsem mimo jiné taky odklony,geometii,takže různé průjezdy různých vozů samozřejmě znám.
Jak jsem už psal s Bmw jsem měl čest nejen jako řidič,ale také jako mechanik běžných osobních vozů a závodních speciálů(okruhy,vrchy).jak už psals,záleží na dané situaci.Já měl prostě takovýto postřeh a dojem.Ale jsem jen člověk a mohu se mýlit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:24, RE: Fyzika
tomaskrtek napísal:
Davide, dovolím si ti oponovat. pokud u předokolky v zatáčce při ztrátě adheze vyhamtneš spojku tak ti na auto bude působit pouze odstředivá síla=výlet ven ze zatáčky. naopak pokud budeš držet plyn tak bude působit i síla dostředivá, resp. dopředná, tedy máš naději na vybrání. samozřejmě pokud přední kola aspoň trochu zabírají. konkrétně jsem toto zažil kdysi s Fazolí když jsem vlítnul do zatáčky kde bylo čerstvě po frézování mostovky hodně šotolinky. kdybych ubral plyn tak jsem v řece. díky tom...
Zvláštní. Při ztrátě adheze se o silách moc hovořit nelze, neboť je právě nelze přenést a protáčením kol, při přidání plynu se adheze ještě snižuje. Myslím, že jsi měl štěstí, a že úplné odstavení plynu v tu chvíli by u předokolky vedlo k bezpečnějšímu vyřešení situace. A pokud kola aspoň trochu zabírají, tak adhezi nějakou mají a lze s nimi i zatočit, ale posláním velké porce výkonu na ně adhezi ztratí a nezatočí. Vynikající je v tomto ohledu videou z Top Gearu, kde se snaží shodit Vectru C se silným motorem, kde mu v zatáčkách šlapou na krk tak, že auto prostě nezatočí.
Tvrdím, že šlápnout na plynu předokolky v zatáčce při smyku je rychlejší cesta mimo silnici, než plyn úplně odstavit a spojku nevyšlapovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:25, RE: Fyzika
tomaskrtek napísal:
Davide, dovolím si ti oponovat. pokud u předokolky v zatáčce při ztrátě adheze vyhamtneš spojku tak ti na auto bude působit pouze odstředivá síla=výlet ven ze zatáčky. naopak pokud budeš držet plyn tak bude působit i síla dostředivá, resp. dopředná, tedy máš naději na vybrání. samozřejmě pokud přední kola aspoň trochu zabírají. konkrétně jsem toto zažil kdysi s Fazolí když jsem vlítnul do zatáčky kde bylo čerstvě po frézování mostovky hodně šotolinky. kdybych ubral plyn tak jsem v řece. díky tom...
To hrabání nebo nehrabání u předokolky asi bude záležet na povrchu. Pokud bude souvislý ujetý sníh, na kterém budou kola klouzat, tak asi hrabání nebude přínos, protože jakékoli náznaky adheze se tím smažou. Ta šotolina na asfaltu dávala šanci, že při prokluzu budou pneumatiky odklízet šotolinu rychleji, než se bude pod kola dostávat a tak se přece jen dostanou kola do záběru a z průseru můžou vytáhnout. Tedy je to o tom, jestli hrabající kola na povrchu můžou něco změnit. Jestli ano, má smysl hrabat a pokusit se zlepšit kontakt s vozovkou, jestli ne, tak by bylo lepší ubráním plynu přenést setrvačné síly na přední nápravu a zvýšit šanci předních pneumatik na záběr.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:25, RE: Fyzika
vlk1 napísal:
Chtěl bych se jen na něco, mimo diskuzi o tomto konkrétním autě, zeptat:
To co popisujete ohledně chování zadokolky v zatáčce a ohledně toho, co s tím dělat-s tím mám zkušenost u zadokolky s motorem vzadu. Stále si ale kladu otázku, jak je to asi s BMW(žádné jsem zatím nejel-nebyla příležitost a s vypůjčeným autem si to na hraně nerisknu) když má motor vpředu a náhon na zadní. Těžký motor vpředu je myslím na suchém povrchu v zatáčce docela výhoda především, když přední kola neztrácejí trakci, tí...
většina BMW je na tom hodně dobře s rozložením hmotnosti, jak psal výše David, motor je obvykle až za přední nápravou. navíc náhon na zadek znamená že vzadu je diferák, poloosy+zbytek nápravy jako u předokolky, BMW třeba kvůli lepšímu rozložení hmotnosti cpe někdy i baterku do kufru, díky čemuž je zadek zatíženější-dostatečně, a nedotáčivost prakticky nevyvoláš, zadokolky jsou přetáčivé. a daleko raději budu vyrovnávat přetáčivý smyk než nedotáčivý. ještě k tomu rozložení hmotnosti-třeba Alfa kdysi praktikovala tzv. Trans-axle, což byla převodovka až vzadu u diferáku, tedy kardan šel z motoru do převodovky, nikoli z převodovky do diferáku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:26, RE: Fyzika
daudi napísal:
Zkusím to ještě jednou.Jel jsi někdy s BMW E36 1.8 a s AUDI A4 1.8 v zatáčkách na sněhu?V kolika desítkách vozů různých značek jsi jezdil?Ale máš pravdu.Ty,jako testovací jezdec převážné části světových automobilek a zřejmě zatvrzelý vyznavač BMW jistě pochopíš,že já majitelem BMW,AUDI a taky jedné veteránové 105-ky se jistě mýlím.I přes moji malou vzdělanost ale vím,že tady recenzujeme auta a neurážíme recenzenty. Zbohem
Jen tak pro pořádek - v článku jsi nepsal nic o zatáčkách na sněhu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:31, RE: Fyzika
David V napísal:
Zvláštní. Při ztrátě adheze se o silách moc hovořit nelze, neboť je právě nelze přenést a protáčením kol, při přidání plynu se adheze ještě snižuje. Myslím, že jsi měl štěstí, a že úplné odstavení plynu v tu chvíli by u předokolky vedlo k bezpečnějšímu vyřešení situace. A pokud kola aspoň trochu zabírají, tak adhezi nějakou mají a lze s nimi i zatočit, ale posláním velké porce výkonu na ně adhezi ztratí a nezatočí. Vynikající je v tomto ohledu videou z Top Gearu, kde se snaží shodit Vectru C se ...
tímto se mi povedlo u maximy vyvolat přetáčivý smyk, když jsem v zatáčce pouze prudce odstavil plyn, bez toho že bych vyšlápl spojku. předek se kousl, ale byla to ostrá do kopce. skutečně vše záleží na citu a zkušenostech, nedá se paušalizovat protože každá konkrétní situace vyžaduje trochu jiné řešení. prostě to musí být v zadku. někdo nepozná že je ve smyku dokud není ve stromu, někdo reaguje ještě než nastane protože to vycítí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:31, RE: Fyzika
Koloss napísal:
Jen tak pro pořádek - v článku jsi nepsal nic o zatáčkách na sněhu.
Ale tak jsem to myslel,tak sorry!Samo že bawor je jinak jízdními vlastnostmi nepřekonatelný.Snad jen Porsche(924 atd) Trans axle nebo již zminovaná Alfa 75.Co Vy na to? :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:37, RE: Fyzika
David V napísal:
Zvláštní. Při ztrátě adheze se o silách moc hovořit nelze, neboť je právě nelze přenést a protáčením kol, při přidání plynu se adheze ještě snižuje. Myslím, že jsi měl štěstí, a že úplné odstavení plynu v tu chvíli by u předokolky vedlo k bezpečnějšímu vyřešení situace. A pokud kola aspoň trochu zabírají, tak adhezi nějakou mají a lze s nimi i zatočit, ale posláním velké porce výkonu na ně adhezi ztratí a nezatočí. Vynikající je v tomto ohledu videou z Top Gearu, kde se snaží shodit Vectru C se ...
Máš pravdu. Spousta lidí s předokolkou při nedotáčivém smyku hamstne na brzdu, a letí mimo. Stačí ubrat plyn, a LEHCE SROVNAT kola, aby byla styčná plocha mezi pneu a povrchem co největší. Vymáčknout spojku nemá smysl, přeci jen potřebuju sílu záběru. Krásné přetáčivé smyky se dají dělat i s P 306, pokud má zadní elastokinematickou nápravu v pořádku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:51, Informační přínos
324 tis. km je podle mě zajímavý nájezd na to, abchom se tu dověděli, kolik co vydrží a kolik stojí případná výměna, co se na voze kazí atd. Zde jsem se kromě úkonů. co provedl autor po koupi, nedověděl nic. Hlavně že víme, že má veteránovou 105ku... :/

Jestli mi tu chce autor tvrdit, že na Audi se nic nekazí, tak nebylo o čem psát, tak pak je jasno ;) O jízdních vlastnostech Audi kontra BMW sice chápu, jak to autor myslel, raději ale nebudu komentovat.

Co ale dovolím okomentovat, je turbo. Ono to není jenom o nějakých 25 koních. Ono to je o celkové charakteristice a průběhu. A 1.8T byl jeden z nejlepších motorů své doby v dané výkonové a objemové kategorii. Místo toho raději tahle projevem líná a mdlá mrcha... Jistě, když není turbo, nemá se co pokazit. Ale repase nebo náhradní se v dnešní době dá sehnat za rozumný peníz. Přitom rozhodně nebyly kazové, spíše to bylo o chování majitele. Jedno konkrétní firemní bylo i při cca 350 tis. km ve skvělé kondici (auto už se sypalo, ale motor jel jak z praku...). A to se s ním jezdilo opravdu stylem prase (měl ho ředitel, který jezdil náležitě arogantně...).

Zkrátka 1.8T naprosto výborný, 1.8 92 kW chabý průměr, v případě Octavie podprůměr. Jistě, jezdit se s tím dá a vzhledem k datu výroby je v dnešní době při zohlednění budoucích provozních nákladů ojetiny bezpochyby důležitější stav, ale pokud je možnost, tak má volba by byla jednoznačná - 1.8T.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 10:59, RE: Já to říkám pořád...Audi je diagnóza
Thomassino napísal:
AUtomobilový DIletant ;) ? (bez urážky autora)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 11:40, RE: Informační přínos
rohYpnol napísal:
324 tis. km je podle mě zajímavý nájezd na to, abchom se tu dověděli, kolik co vydrží a kolik stojí případná výměna, co se na voze kazí atd. Zde jsem se kromě úkonů. co provedl autor po koupi, nedověděl nic. Hlavně že víme, že má veteránovou 105ku... :/

Jestli mi tu chce autor tvrdit, že na Audi se nic nekazí, tak nebylo o čem psát, tak pak je jasno ;) O jízdních vlastnostech Audi kontra BMW sice chápu, jak to autor myslel, raději ale nebudu komentovat.

Co ale dovolím okomentovat, je turbo...
Ted nechápu,proč jsem tu recenzi vlastně psal.Proč se dělit o nějaké poznatky s lidmi,co všechno ví?Nebude lepší recenze zrušit?Kdyby tady totiž někdo OPRAVDU stál o to,jaké mě potkaly drobné,či větší závady,tak mu je napíšu,at ví,čeho se vyvarovat.Klidně doložím i ceny mnou kupovaných dílů.O to tady ale nikdo nestojí.Tady se chce spousta lidí jen nesmyslně hádat.Někdo si něco přečte na internetu a hned je inženýr-teoretik.Co popisuji jsou moje praktické zkušenosti.Já jsem prostě napsal,jaké mám s tímto vozem zkušenosti.Co se do mě pořád navážíte?Každé auto,pokud není nové,je přece v úplně odlišném stavu od jiného.Nepsal jsem ,že se nic nekazí.Proti turbu úplně nejsem,ale auto z daného roku výroby s motorem v dobrém stavu jsem neviděl.A investic bylo i tak dost.Nevím zda jsi těmi auty jezdil TY,že to takhle posuzuješ.Jestli máš vůbec nějaké auto...
Kdyby
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 11:43, RE: Já to říkám pořád...Audi je diagnóza
Thomassino napísal:
Ahoj.Mám taky BMW :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 11:45, RE: Informační přínos
daudi napísal:
Ted nechápu,proč jsem tu recenzi vlastně psal.Proč se dělit o nějaké poznatky s lidmi,co všechno ví?Nebude lepší recenze zrušit?Kdyby tady totiž někdo OPRAVDU stál o to,jaké mě potkaly drobné,či větší závady,tak mu je napíšu,at ví,čeho se vyvarovat.Klidně doložím i ceny mnou kupovaných dílů.O to tady ale nikdo nestojí.Tady se chce spousta lidí jen nesmyslně hádat.Někdo si něco přečte na internetu a hned je inženýr-teoretik.Co popisuji jsou moje praktické zkušenosti.Já jsem prostě napsal,jaké mám...
Vítej v reálném světě Tipcars
Tady člověk skutečně nese kůži na trh.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 12:11, RE: Informační přínos
David V napísal:
Vítej v reálném světě Tipcars
Tady člověk skutečně nese kůži na trh.
: )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.06.2012 12:11, RE: Informační přínos
daudi napísal:
Ted nechápu,proč jsem tu recenzi vlastně psal.Proč se dělit o nějaké poznatky s lidmi,co všechno ví?Nebude lepší recenze zrušit?Kdyby tady totiž někdo OPRAVDU stál o to,jaké mě potkaly drobné,či větší závady,tak mu je napíšu,at ví,čeho se vyvarovat.Klidně doložím i ceny mnou kupovaných dílů.O to tady ale nikdo nestojí.Tady se chce spousta lidí jen nesmyslně hádat.Někdo si něco přečte na internetu a hned je inženýr-teoretik.Co popisuji jsou moje praktické zkušenosti.Já jsem prostě napsal,jaké mám...
přidávám se k tvému názoru-také to nechápu. tvá ´´recenze´´ nic užitečného nepřinesla, o tvém voze jsme se nic podstatného nedozvěděli, krom toho že je lepší v zatáčkách než BMW...ale díky za snahu, já osobně se dobře pobavil.
reagovať
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.