0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota RAV4 Hybrid - prvních 12 000 kilometrů

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
Mashur
počet príspevkov43
dátum registrácie10.12.2009
Pondelok 28.01.2019 07:01, Mazda cx-5
Mam pocit, ze mazda cx-5 to zvladne pri velmi podobne spotrebe i bez hybridni soustavy.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 28.01.2019 08:13, Nepochopil jsem to...
V článku je uvedena řada plusů a taky řada negativ. Bohužel vnímám to, že plusy jsou nepodtstatné (např. vyhřívaný volant, kamery, tedy věci, bez kterých se člověk jistě obejde), ale na druhé straně - AWD není "pravé "AWD", převodovka je dle popisu jasně CVT, elektrika pochybná (myslím pohon), dojezd malý díky malé nádrži, hlučnost a dtadtadt. provedl autor recenze vůbec zkušební jízdu? A pokud ano, proč si jej kupoval, když má tolik výhrad? A nejlepší - koupili byste si jeje znovu - ANO. Tohle nechápu. Já tedy rozhodně ne. Nač kupovat něco, co má být AWD a není, nač kupovat něco, s čím najedu 450km a dost, nač kupovat něco, co je hlučné atd... Šel bych rozhodně do jiné značky, být na autorově místě. (Naštěstí nejsem a AWD mám vybrané dobře).
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 28.01.2019 19:55, RE: Nepochopil jsem to...
citácia:
reakce na: Zdeny60, 28.01.2019 08:13 (V článku je uvedena řada plusů ...)


Zdeny, každý hybrid od Toyoty bez výjimky má vždy převodovku E-CVT (Podstatně odolnější a spolehlivější verzi CVT s planetovým převodem).
Ono u hybridu je hlavně potřeba zvážit, kde a jak to budu provozovat. Pokud někdo jezdí s hybridem po dálnici, navíc ve sportovním režimu a požaduje výkon, má jednoduše smůlu, protože si koupil špatné auto. Hybrid šetří palivo ve městě při klidné jízdě typu "důchodce". Tam má jakýsi smysl. Už na okresce neuspoří vůbec nic a na dálnici je zcela nevhodný.
Měl jsem pár dnů půjčenou Toyotu CH-R hybrid (chtěl jsem zkusit hybridní Auris, který momentálně neměli) a musím uznat, že mě vůbec nezaujala. Většinu "stížností"majitele mohu potvrdit, ale odhalit je mi trvalo jen pár desítek kilometrů a nejspíše by mi k tomu stačila i delší zkušební jízda - prostě můj režim provozu není pro hybrid vhodný.
reagovať
Fluu
počet príspevkov3
dátum registrácie23.01.2019
Utorok 05.02.2019 10:03, Poslední real AWD RAV4 (2015)
...také mne rozčarovalo, že T |RAV4 od 2016 není plnokrevným AWD, naštěstí jsem koupil poslední model s 2.2 D4D s AWD (2015) a jízdní vlastnosti si nemohu vynachválit včetně režimu sport, který dává stálý náhon i na zadní nápravu (myslím, že je to 20%) a zatáčky se tím krásně vyjíždějí, spotřeba od cca 5,9l po cca 6,8l, nádrž je 60l. A je to auto "pro chlapy", jak vtipně komentovala jedna moje známá, designově neuhlazené až hrubé, mírně neergonomické, hlučnější,... bez čeho by se člověk rád obešel. A zda bych si koupil novou T RAV4 2019? Asi ne, už nesplňuje moje požadavky, není to už "auto", ale společenství (vnucených) technologií... Vhodnější by byl uhlazenější Lexus, ale to je podle mého názoru pseudoluxus, znám lepší verze. Poohlížím se po "lidovém" dieselu AWD u Kodiaqu...
reagovať
figo
počet príspevkov37
dátum registrácie28.05.2007
Utorok 05.02.2019 12:49, použití auta
vše co autor píše je pravda, nicméně používá vůz pro účely na které není stavěn, hybrid je auto do města a defenzivně jezdící řidiče, moji rodiče, věk přes 70 let mají hybridního Yarise a nemůžou si ho vynachválit, spotřeba bezpečně do 5-ti litrů, 90% krátkých jízd po městě, když už jedou po dálnici, tak 100 km/h mezi kaminony a šustí rukama že jedou za 4 litry. Na to je potřeba nátura, na lety po dálnici je stále nejlepší diesel, marná sláva.
reagovať
Alan50
počet príspevkov1
dátum registrácie18.02.2019
Pondelok 18.02.2019 20:19, RE: Nepochopil jsem to...
citácia:
reakce na: Zdeny60, 28.01.2019 08:13 (V článku je uvedena řada plusů ...)

Hlásím se k mému článku a obecně bych chtěl pro zúčastněné některé věci vyjasnit. Možná to vypadá, že jsem ducha mdlého, neboť si kupuji auto, které má mnoho negativ. Třeba je to tak, že jsem prakticky neměl na vybranou a musel jsem situaci ihned řešit a řešil ji holt horkou jehlou. Že uvádím, že bych si opět koupil auto od stejné značky - tím jsem myslel obecně od Toyoty, nikoliv model RAV4. Ano, zkušební jízda byla, ale šel jsem do něčeho neznámého (hybrid) a po 15 km jízdy jsem mj. vliv, resp. činnost soustrojí nepoznal. Takový borec opravdu nejsem. Legrační je, že možná 97% jezdím výhradně po městě a bydliště mám cca od města 7 km. Tedy žádná ostrá jízda, zkrátka běžně do práce, po městě a z práce. Ačkoliv mne spotřeba moc nezajímá, je nyní v zimě 8,5-9 ltr., to je dejme tomu o 60% nad deklarovanými údaji. Ta cesta do Mnichova byla výjimka a vím, že se provoz s hybridem zrovna na dálnici nehodí. Vyhřívaný volant i čelní sklo si ale jako užitečnost chválím, parkuji venku a po 40 letech mám škrabání skel a zmrzlých prstů už dost. Nyní mám natočeno cca 16 tis. a mé "mínusy" zůstávají. Kdybych vypíchl z mého pohledu ty hlavní: Není to AWD - při prudkém záběru dlouhodobé protočení předku (třeba 2 vteřiny) se silným táhnutím do volantu. Hlučný podvozek. (Nyní už prý vylepšený novou platformou TNGA). Dále velmi nízký podíl elektrického pohonu, což je teď v zimě více znát. Váha baterie 100 kg a na druhé straně vteřinová využití. (Když jede elektrika, tak při pomalých dojezdech na křižovatkách, rozjezdy a občas chvilky i během jízdy. Systém si to rychtuje sám, podle svých pravidel. Fakt je třeba poměrně prudká akcelerace při rozjezdu, pokud šofér chce. Pak je motor ihned na max. otáčkách aby uživil baterky i el. motor, ovšem na úkor výrazné hlučnosti spalovacího motoru). Podíl rekuperované energie je mizivý. Laicky - např. 150 Wh při výraznějším klesání 1 km s přibržďováním. Dnes např. okruh 54 km a rekuperováno cca 350 Wh, tak možná 1/4 litru? No a na úkor baterie malá nádrž, tj. rádius cca 400 km. Jinak auto jezdí a vše je OK. Mým článkem jsem chtěl tyto informace hodit do placu, jako subjektivní zkušenosti nějakého uživatele hybridu. Nic víc. Jde asi o mé 13. auto za život a ohledně mé RAV4 shrnuji: Né vždy je posvícení, že. Děkuji.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 18.07.2019 19:04, Aktualni model hybrid 2019
Meli jsme ted 14 dnu pujcenou na dovolene aktualni verzi RAV 4 r.v. 2019, 4x2, 160 kW, najeto cca 1000 km. Zde je par postrehu.

Na svou vahu ma celkem dobrou spotrebu:
- Dynamicka jizda, casto pedal na podlaze pri predjizdeni. Dalnice, okresky, mesto. Spotreba 7.5 l/100. Mereno dotankovanim do plne. Nicmene auto jsem zrejme z auto pujcovny nedostal s uplne plnou nadrzi, takze mozna je to realne jeste mene.
- Kopcovity teren, serpentiny (La Tramuntana na Mallorce, prevyseni minimalne 1000 m), okresky, dalnice 125-130km/h (limit je tam 120) a mesto. Spotreba 6.3 l/100.
- Klidna jizda, vcetne cca 25% dalnice 125 km/h, prizpusobeni se okolnimu provozu, predjizdeni jen obcas. Spotreba 5.6 l/100.
- Ustalena jizda 125-130 na dalnici ukazoval pal. PC zhruba 6.5 l/100.
- Kratke popojizdky po meste kratkodoba spotreba (ne okamzita) obcas za 10.5L. obcas za 5L. Asi zalezelo na to jak byla zrovna nabita baterka.

Celkove me prekvapila spotreba na dalnici. Rika se ze hybrid nema na dalnici co nabidnout. Ale v tomhle pripade atmosfericky 2.5L asi nemel se 130tkou na dalnici velky problem. Pri klesani se mozna trochu dobila baterka, pri stoupani zase pomohla. Mozna je taky vyhoda, ze diky plynule prevodovce muze benzinovy motor bezet v optimalnich otackach. Auto bylo skoro nove. Najeto pri prevzeti 1140 km. Motor tedy jeste nezajety. Suma sumarum, na 1.7 tunove SUV si myslim je to dobra spotreba.

Na automat se kterym jsem nikdy nejel jsem si velmi rychle zvyknul. Stejne jako na adaptivni tempomat. Udrzovani v jizdnim pruhu je taky celkem fajn. Pro mereni spotreby jsem zalozil profil na spritmonitoru. Pokud to nekoho zajima, tak prip. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1053957.html.

Celkove me to auto fakt nadchlo, zvlast displej energie, ktery ukazuje aktualni stav hybridniho systemu, motor, elektromotor, baterka a toky energie mezi nima. Ale ty prachy co stoji nove se mi za to davat nechce

P.S. O zvukovem projevu hybridu se taky casto diskutuje. Pri nizkem vykonu motor neni slyset i kdyz zrovna bezi. Jestli bezi nebo ne, lze zjistit jen z energy monitoru. Pri vysokem vykonu dojde k vytoceni motoru kdy motor toci konstantni otacky a auto plynule zrychluje. Postupne otacky klesaji ale ne plynule. To je neco na co si clovek musi holt zvyknout a ne kazdemu to muze vyhovovat. Celkove je to auto slusne odhlucnene, ale pri vytoceni motor slyset je. Samozrejme je mozne automat prepnout do rezimu manualniho razeni a simulovat sestistupnovou prevodovku s plynulym vytacenim motoru pri zrychlovani. Me ale manualni rezim moc nebral a radsi jsem jezdil na automat.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Piatok 19.07.2019 08:58, RE: Aktualni model hubrid 2019
citácia:
reakce na: Petr S, 18.07.2019 19:04 (Meli jsme ted 14 dnu pujcenou ...)


Pokud chcete, sepište své zkušenosti do recenze: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den
reagovať
martinw
počet príspevkov28
dátum registrácie12.07.2016
Streda 24.07.2019 15:12, RE: RE: Nepochopil jsem to...
citácia:
reakce na: Alan50, 18.02.2019 20:19 (Hlásím se k mému článku a obec ...)


Zdravim, ja mam polovinu tras na dalnici ~ 130km/h a polovinu ve meste a spotreba se po 1 roce a 29 000 najetych km ustalila na 7.2l na 100km coz je podle me OK na dvoutunove SUV a to mam jeste AWD verzi ktera by mela mit o trochu vetsi spotrebu. Manzelka mi na aute bez problemu zajede se spotrebou o litr vetsi protoze proste ignoruje moznosti rekuperace a nejezdi dostatecne predvidave a pak brzdi tak ze to rekuperace nepobere vsechno - z toho pak plyne ta vysoka spotreba. Kdo jezdi uplne mimo dalnice a trasu alespon 10km a vice tak musi usetrit I kdyby nechtel a spotreba pak pada na okreskach klidne na 5.5L (to mam napriklad kdyz jsem tyden jezdil na sumave na dovolene).
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 25.07.2019 15:14, RE: RE: RE: Nepochopil jsem to...
citácia:
reakce na: martinw, 24.07.2019 15:12 (Zdravim, ja mam polovinu tras ...)


Mate ten aktualni model > 160 kW r.v. 2019 nebo predchozi?

Ten aktualni se ve spotrebe pry dost zlepsil. Na spritmonitoru je pres 50 aut a prumer je cca 5.7-5.8 l/100. Coz je na tak tezke auto v benzinu fakt dobry vysledek https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?constyear_s=2019&power_s=160&minkm=500
reagovať
martinw
počet príspevkov28
dátum registrácie12.07.2016
Štvrtok 25.07.2019 15:19, RE: RE: RE: RE: Nepochopil jsem to...
citácia:
reakce na: Petr S, 25.07.2019 15:14 (Mate ten aktualni model > 1 ...)


mam prechozi generaci 2016 - 2018, u nove rav4 2019 neni divu ze ma lepsi spotrebu - zaprve umi jeste lepe rekuperovat a zadruhe vazi asi o 100kg mene (nova platforma TNGA).

Cenove byla nova RAV4 2019 uz mimo me moznosti, radeji sem poridil se slevou executive+awd verzi v te odchazejici generaci (kde je realna hmotnost na vaze sbernych surovin 1935kg bez ridice)
reagovať
mariov2
počet príspevkov30
dátum registrácie17.01.2014
Streda 04.12.2019 09:24, Zkušenost z autopůjčovny
Vyfasováno místo Superbu, výjezd z Prahy, spotřeba něco přes 6,0L, to je na takovou almaru moc pěkné. Příjezd do Stuttgartu a palubní počítač hlásí 9,6L!!!!!!!!!! Tak tudy přátelé ne. A to se řidič krotil, protože se to nedalo poslouchat a palubní počítač začal brzo děsit ukrutnou spotřebou. Takže technologický zajímavé, ale poněkud nesmyslné auto. Na co SUV do města? Napadá mne, protože ho manželka chce. Corolla by úplně stačila a jezdí ještě úsporněji. Proč Toyota? Tak to fakt nevím, ten vzhled nedávám a podle mne tento designový jazyk baby nedávají většinou taky. A hybrid? Mimo město jezdit pouze okresky, jízda "meziosadová" je O.K., na dálnici naprosto zapomeňte. Ledaže jste masochista a rádi splýváte s kamiony. Pokud by nevadila spotřeba paliva, bude vadit hlučnost. Typický obyvatel Čech a Moravy žijící mimo Prahu, co se potřebuje z vesnice dostat do nejbližšího města do práce, na takovou hračku skoro miliónek povětšinou nemá. Toyota má štestí, že nějaká ČR a vlastně ani Evropa je neživí, protože tohle auto asi patří mixem provozních vlastností jenom do USA.
reagovať
Poly
počet príspevkov3
dátum registrácie12.10.2015
Sobota 30.05.2020 18:16, Hodnocení na...
Mám z recenze docela rozporuplné pocity. Nechápu, proč si majitel vůbec automobil koupil. Polovinu negativ poznám hned při projížďce, druhou najdu na netu. A některá negativa...ehm...
Měl pouze 2 automobily s 4x4, takže zkušenosti 00nic. Subaru (které vlastně?) měly špičkový pohon všech kol a bylo to víceméně nejdůležitější, čím byly zajímavé a podobně tak i off-road Land Cruiser. Když už jsme u Subaru, Levorg nebo XV si krásně hrábnou taky. A téměř všechny lehké SUV s mezinápravovými spojkami á la Haldex jsou na tom stejně.
Porovnávání rejdu s Land Cruiserem...To jako Fakt? Dyť je to offroad, ten rejd musí mít logicky extrémní a navíc má proměnný převod řízení. Naučit se něco o poměru odklon/příklon a výhody/nevýhody z toho plynoucí by docela bodlo.

"papundekl" a hlučnost - daň za hmotnost, který trápí všechny SUV v této kategorii. Musí jít silně po hmotnosti kvůli emisím. Opět, asi toho moc s novými auty pod milion moc nenajezdil. Když je nová generace vozu X někdy až o stovky kil nižší než předchozích, tak se logicky šetří tam kde to vadí nejméně. A RAV4 rozhodně nepatří mezi ty hlučné...

"jev, který jsem doposud u žádných předchozích aut nepoznal" Je to nevýhoda CVT a daň za plynulou jízdu a nenucené rozjezdy, které neumí ani hydrodynamický měnič. Mám naježděno jak s CVT, tak DSG tak i HDM a dnes bych se rozhodoval pro CVT. Mimochodem, z těch CVT patří k lepším. Jediný konkurent Honda CR-V |Hybrid je pořádný křikloun.

Já jsem tohle auto docela chtěl, ale odradila mě dlouhá čekací lhůta a ve skladovkách se mi nelíbily barvy, tak jsem skončil jinde. Každopádně o kvalitách Ravky vypovídají něco všemožné testy, které obvykle hodnotí auto jako celek velice pozitivně.
reagovať
Poly
počet príspevkov3
dátum registrácie12.10.2015
Sobota 30.05.2020 18:19, RE: Zkušenost z autopůjčovny
citácia:
reakce na: mariov2, 04.12.2019 09:24 (Vyfasováno místo Superbu, výje ...)


SUV do města je dnes bohužel z nějakého důvodu trend. Tohle auto není vhodné jako první auto do rodiny, ale spíš jako druhé. Tedy pro někoho, kdo denně najede pod 100 km a na delší štreky volí jiné auto nebo jinou dopravu. Podle mě se SUV do města prodávají z toho důvodu, že se lidem změnil vkus a prostě se jim to líbí a žádný jiný argument bych v tom neviděl.
reagovať
mariov2
počet príspevkov30
dátum registrácie17.01.2014
Nedela 31.05.2020 08:48, RE: RE: Zkušenost z autopůjčovny
citácia:
reakce na: Poly, 30.05.2020 18:19 (SUV do města je dnes bohužel z ...)


Nelze nesouhlasit, pouze jednu věc ještě můžu doplnit. Snadnější nastupování, auto je výše a sedadla i dvěřní vstup s prostorem pro posádku uzpůsoben pro vzpřímenější posez. Některá dnešní auta si nezadají výškou s někdejšími sporťáky.
reagovať
buttig@post.cz
počet príspevkov2
dátum registrácie22.06.2015
Nedela 13.06.2021 09:42, RE: RE: Zkušenost z autopůjčovny
citácia:
reakce na: Poly, 30.05.2020 18:19 (SUV do města je dnes bohužel z ...)


Potvrzuji. Soused koupil tuto "ravku" manželce na nějakých 60km denně...
reagovať
pentaxxx
počet príspevkov2
dátum registrácie13.07.2022
Streda 13.07.2022 09:46, SUV co nemůže táhnout přívěs, kde to jsme?
K čemu je dobré takové auto? K ničemu ....

Kdo namíchal tyhle technické parametry a vlastnosti auta zřejmě nebyl při smyslech.

Kdo by dobrovolně vlastnil auto, které v podstatě ve všech směrech nic nenabízí.
Vlastnosti offroad to má minimální, ekologie či spotřeba naprosto k ničemu, chápu že během covid období každý rapidně zvýšil svoji hmotnost, po dálnici se s tím jezdit moc nedá ....
.... a pak si otevřete specifikaci a zjistíte že s autem které původně vyhledávali majitelé koní, lodí, plachetnic čí farem můžete reálně táhnout tak nebržděný přívěs do 750kg a to u některých verzí ani ten ne (pokud tedy máte vlastní Temelín a ropný vrt někde u Hodonína)?

Už začínám chápat ty články na téma, jak civilizace každým rokem snižuje své průměrné IQ
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 14.07.2022 23:09, RE: SUV co nemůže táhnout přívěs, kde to jsme?
citácia:
reakce na: pentaxxx, 13.07.2022 09:46 (K čemu je dobré takové auto? K ...)


Snažší nastupování? Větší bezpečnost při kolizi s průměrným autem?
Hmotnost bržděného přívěsu je 2000 kg. Těch 750 kg platí pro nebržděný přívěs pro jakékoli auto.
reagovať
pentaxxx
počet príspevkov2
dátum registrácie13.07.2022
Piatok 15.07.2022 13:53, RE: RE: SUV co nemůže táhnout přívěs, kde to jsme?
citácia:
reakce na: Petr S, 14.07.2022 23:09 (Snažší nastupování? Větší bezp ...)


Podivej se to technicaku nebo se jako ja zeptej pred koupi v autosalonu jako jsem to udelal tehdy ja .... vetsina hybridu ma limit 750kg nebrzdeny / 800kg brzdeny
Ano, muzete si nechat u vyrobce snizit maximalni hmotnost brzdeneho privesu na 800kg, ale to jaksi neresi to, az vas nekde v rakousku zatahnou na vahu.

BTW ani novejsi verze 2021- s AWD a silnejsim motorem na tom nejsou o moc lip:
1500 liber nebo 1750 liber a prepocitat si to snad zvladne i dite na zakladni skole.

750kg nebrzdeny je limit legislativni, i kdyz existuji auta co maji i mene, treba 470 kg.
Bavim se o maximalni moznem povolenem zatizeni, coz znamena o brzdenem privesu.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 15.07.2022 22:58, RE: RE: RE: SUV co nemůže táhnout přívěs, kde to jsme?
citácia:
reakce na: pentaxxx, 15.07.2022 13:53 (Podivej se to technicaku nebo ...)


Limit bržděného přívěsu 2000 kg zvládne RAV4 2L benzín s man. převodovkou. Hybrid 4x4 může tahat 1650 kg. Ano 2x4 hybrid zvládne jen 800 kg. Záleží na modelu motoru a převodovky.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.