Pondelok 18.07.2022 13:40,
Hybrid problemy
Som majitelom yarisa hybrid Y20 (2020 rok) a lexusu NX 350h 2020 (to je ta generacia rav 4, ktora sa spomina. Podla mna si kupujuci to auto kupil, a snazi sa na nom stoj co stoj jazdit ako na nejakom BMW alebo medaku. Tie minusy su popisane v kazdej recenzii, teste, vela youtube videach atd. Cudovat sa nad tym ako funguje CVT, alebo nad tym, ze na dialnici elektromotor s malou bateriou nejako nepomaha (pomaha, ale vzhladom na otacky, ktore motor toci, ta bateria postacuje max na obcasny elektro kopanec, ide to u mna do cca 135km/h). Je to vysoka skrina. Benzinova. Skuste ist 140-150 na dieslovom SUV. Ja som jedine, co by vtedy islo pod 8 litrov, este nezazil. 7,5-8l mi zerie pri 150km/h tacho yaris. Jediny problem hybrida su tie dialnicne cesty a z toho suvisiace rozdiely medzi spotrebou na dialnici a na ostatnych typoch ciest. Lexus NX pri 130 ide za cca 7 litrov, co je pekne. Pri 150 tacho uz zerie niekde medzi 10,5-11 litrov. Pri okreskach sa nie je problem vojst pod 7, ked sa clovek trochu snazi, aj pod 6. No a v meste zalezi, ci startujete studeny motor, alebo je zohriaty a mate bateriu. Ak idete 50 (+10=60) v meste 3 km s plnou bateriou, to znamena ze dlhsie na bateriu, su to potreby za 3-4 litra. Ak len na benzin, 9-10 (je to 2t SUV). No a elektricka 4x4, toho je plny net ze je to len taky "nakopavac" z blata. Za mna stacilo naozaj malo, len si o tom nieco precitat. Ak to nebudete robit, moze to dopadnut aj horsie. Napr zistite, ze elektricke auto uz vobec nevrci podla otacok. Alebo ze si tam neviete hadzat manualne prevody pod volantom.
reagovať