0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota Celica - prvni vuz pro mladeho ridice.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 06.03.2016 07:40, Toyotu asi jo, ale
chce to trochu promyslet. Padla tu Celica. Dobrá. Vzhled neberu, to ej každého věc. SPíše si kladu otázku, co čekám. Chci se povozit? Dobrá. POkud si věřím, že se dokážu ovládat natolik, aybch hned něco/někoho nerozstřeli, tak bych asi já osobně hledal Corollu TS. Tohle auto má dle mého názoru větší použitelnost, než Celica. Jednak je to celkem hodně prostorný HH, má daleko lepší motor se 141kW výkonu, má standardně 6° převodovku a dá mse sehnat kus, u kterého už byly vyměněny šrouby. To vše za cenu, za kterou bude Celica. Ale jízdně bude lepší, než Celica. Když budud chtít je někam dejme tomu "civilně" třeba za rodiči atd, naložím bagáž a jedu za 6 litrů benzínu. Kdyý se budu chtít celkem hodně dobře svézt, vyhodím bagáž a vyrazím na okresky, kde nikod nejezdí. Motor se nechát výborně točit na 7500rpm, v 6000 se změní časování a motor dostane na posledních 1500rpm sílu do života tak, že to jednoho překvapí a druhému vyvolá úsměv na tváři. POdvozek je odolný, auto jako celek výborně spolehlivé. S vhodným optipaketem vypadá parádně. A když se bude hledat, najde se možná snadněji, než Celica.

Ale kdo hledá i Celicu, něco takového taky pořídit lze:
http://www.tipcars.com/toyota-celica/toyota-celica-24210646.htm
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Nedela 06.03.2016 09:47, .
Zdeny, doporučovat nějakýmu cucákovi 141 kW benzin je pozvánka do krematoria. Ten se párkrát svezl v městě fábkou a bude si myslet, že mu patří silnice. I jak tu někdo zminoval Punto 2 1,4 je pro něj škoda. I tohle je na něj rychlé auto.. Už jsme několikrát na vlastní oči viděl, jak takovej jantar nejen, že zabije sebe, ale často s sebou vezme i ostatní lidi..
reagovať
Pave23cz
počet príspevkov6
dátum registrácie24.02.2016
Nedela 06.03.2016 10:13, Re:
Doporučoval bych ti spíše golf 4 1.6(77kW) určitě dáš mín za servis. Dobrá dostupnost náhradních dílů. Popřípadě zapatrat po 1.8t, moc jich v dobrém stavu není.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 06.03.2016 10:58, RE: .
Zvirak napísal:
Zdeny, doporučovat nějakýmu cucákovi 141 kW benzin je pozvánka do krematoria. Ten se párkrát svezl v městě fábkou a bude si myslet, že mu patří silnice. I jak tu někdo zminoval Punto 2 1,4 je pro něj škoda. I tohle je na něj rychlé auto.. Už jsme několikrát na vlastní oči viděl, jak takovej jantar nejen, že zabije sebe, ale často s sebou vezme i ostatní lidi..


Souhlas, ale moje první věta začíná jistým předpokladem. Pořád trvdím, že to není o autě, ale o tom, kdo ho řídí. Rychlý auto umí jezdit i pomalu. Jen se to chce ovládat.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Nedela 06.03.2016 12:20, RE: .
Zvirak napísal:
Punto 2 1,4 je pro něj škoda. I tohle je na něj rychlé auto.


To nepopírám, ale je to bezpečnější varianta než dříve zmíněná předfaceliftová 1.8 HGT s 96 kW a nakrátko poskládaným 5kvaltem. Sporting po FL má často i TCS (ESP) a ten motor i převodovka jsou o dost mírnější (tím nepopírám, že je to relativně rychlé a dost živé auto s velmi solidním poměrem výkon : hmotnost).
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov15
dátum registrácie04.03.2016
Nedela 06.03.2016 16:32, prvni auto pro mladeho
spise se zacinam pokukovat po Golfu 4 genrace ve 3dver provedeni motorove bych to asi videl na 1.6 nebo 1.4 v MEM POSLEDNIM PRISPEVKU SEM DAL ODKAZ NA DOBRE VYPADAJICIHO GOLFA 4 generace za nejakych 51000 DIVAL SE TADY NEKDO Z VAS NA TO ? Asi pocitam ze ne, DOBRE JAPONCI JSOU S TIMTO ROZPOCTEM TABU jelikoz jsou to vsechno stary rachotiny (i kdyz maji svuj styl a kdo ma rad klasiky tak zaplace) Vypoustim teda i Italy mozna nejakej Fiat Punto 2 by se dal nebo je to celkem levna znacka a dily jsou vesmes za levno. Takze nakonec nam zbyva Golf a nebo Polo, pripadne nejakej Francouz, ( hovorim tu o autech ktere by se dali za ty prachy treba Xsara od Citroenu ve 3dver,) ale me si nejvice libi ten Golf 4 generace.

A nazory typu ze ten kluk nevi co chce sem NEPISTE vyber prvniho auta byva VZDY SLOZITEJ, kazdej by cekal neco lepsiho a zivejsiho ale musime se smirit s realitou. Nevim jak vy ale u me ma asi nejvice sympatii Golf 4 generace. Evidentne kdyz by se nedal za TY PRACHY CO MAM SEHNAT, tak Polo, nebo mensi Francouz treba ta Xsara by nemusela byt spatna
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Nedela 06.03.2016 19:10, RE: prvni auto pro mladeho
nepřihlášený uživatel napísal:
spise se zacinam pokukovat po Golfu 4 genrace ve 3dver provedeni motorove bych to asi videl na 1.6 nebo 1.4 v MEM POSLEDNIM PRISPEVKU SEM DAL ODKAZ NA DOBRE VYPADAJICIHO GOLFA 4 generace za nejakych 51000 DIVAL SE TADY NEKDO Z VAS NA TO ? Asi pocitam ze ne, DOBRE JAPONCI JSOU S TIMTO ROZPOCTEM TABU jelikoz jsou to vsechno stary rachotiny (i kdyz maji svuj styl a kdo ma rad klasiky tak zaplace) Vypoustim teda i Italy mozna nejakej Fiat Punto 2 by se dal nebo je to celkem levna znacka a dily jsou vesmes za levno. Takze nakonec nam zbyva Golf a nebo Polo, pripadne nejakej Francouz, ( hovorim tu o autech ktere by se dali za ty prachy treba Xsara od Citroenu ve 3dver,) ale me si nejvice libi ten Golf 4 generace. A nazory typu ze ten kluk nevi co chce sem NEPISTE vyber prvniho auta byva VZDY SLOZITEJ, kazdej by cekal neco lepsiho a zivejsiho ale musime se smirit s realitou. Nevim jak vy ale u me ma asi nejvice sympatii Golf 4 generace. Evidentne kdyz by se nedal za TY PRACHY CO MAM SEHNAT, tak Polo, nebo mensi Francouz treba ta Xsara by nemusela byt spatna


Co chceš, abychom ti na toho golfa řekli? Že je super, že. Není, ten konkrétní je na první pohled bouraný a stočený. Nicméně pořád je to oblíbené auto u čorkařů na díly, takže možná by ti ho šlohli dřív, než by ti to začalo vadit. :)

Nejdříve si laskavě ujasni, jestli chceš balit holky, nebo se zabít, nebo se naučit jezdit. Pokud to poslední, tak si vyber slabé zachovalé auto neprofláklé značky, pokud možno mainstream, na který existuje druhovýroba a díly z vrakovišť. Punto nebo clio druhé generace, corsa C - v normálních specifikacích, to jsou auta, kde bych hledal já.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Nedela 06.03.2016 20:18, xxxx xxxx xxxxx
Vydraz ten Kalos na aukru. Nauc se jezdit a za rok-dva ho prodej. Moc neprodelas.
Ten golf je past, vidis ty dvere? Ma cenu tak 25t.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov15
dátum registrácie04.03.2016
Nedela 06.03.2016 21:07, Kdyz teda Punto
ok kdyz tedy vetsina lidi je pro Punto 2 generace
JAKEJ ROK VYROBY?
jaka motorova specifikace?
a hledat dovoz nebo neco z tuzemska ?
a co prodavajici autobazar ale OPRADU DUKLADNA PROHLIDKA A NEBO HLEDAT JESTLI TO NEKDO NEPRODAVA SOUKROME ?
pripadne jeste kdyz to auto budu mit vyplati se mi na to NEKDE SI VE MESTE PRONAJMOUT GARAZ NEBO PRIPADNE AUTOPLACHTA PRES ZIMU ? jelikoz nechavat to pred barakem a nechat svemu osudu reznout se muze docela vymstit a jednoho krasneho dne je auto na odpis.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Nedela 06.03.2016 23:16, RE: Kdyz teda Punto
nepřihlášený uživatel napísal:
ok kdyz tedy vetsina lidi je pro Punto 2 generace JAKEJ ROK VYROBY? jaka motorova specifikace? a hledat dovoz nebo neco z tuzemska ? a co prodavajici autobazar ale OPRADU DUKLADNA PROHLIDKA A NEBO HLEDAT JESTLI TO NEKDO NEPRODAVA SOUKROME ? pripadne jeste kdyz to auto budu mit vyplati se mi na to NEKDE SI VE MESTE PRONAJMOUT GARAZ NEBO PRIPADNE AUTOPLACHTA PRES ZIMU ? jelikoz nechavat to pred barakem a nechat svemu osudu reznout se muze docela vymstit a jednoho krasneho dne je auto na odpis.


Fiaty nijak extra nereznou, garáž bych nehrotil. Nekradou se.
Máš kámoše mechanika? Je někde v okolí dílna? Jestli jo zeptej se jestli by s tebou nejel do bazaru nebo na inzerát. V té dílně to samozřejmě nebude zadara.
Nebo jsou firmy co to řeší ale u auta za 60t to moc smysl nedává. Stojí to dost.
Podívej se na značkový klub auta co chceš koupit. Ve foru ti poradí a může se tam najít i hezký kus - fanda většinou neprodává šrot. To by na foru dlouho nevydržel.
Punto uplně stačí v 1,2. Motor 1,4 už je celkem fofr. Jestli máš 80t nekupuj nic přes 60t.

reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 07.03.2016 04:35, RE: Kdyz teda Punto
PetrT napísal:
nepřihlášený uživatel napísal:
ok kdyz tedy vetsina lidi je pro Punto 2 generace JAKEJ ROK VYROBY? jaka motorova specifikace? a hledat dovoz nebo neco z tuzemska ? a co prodavajici autobazar ale OPRADU DUKLADNA PROHLIDKA A NEBO HLEDAT JESTLI TO NEKDO NEPRODAVA SOUKROME ? pripadne jeste kdyz to auto budu mit vyplati se mi na to NEKDE SI VE MESTE PRONAJMOUT GARAZ NEBO PRIPADNE AUTOPLACHTA PRES ZIMU ? jelikoz nechavat to pred barakem a nechat svemu osudu reznout se muze docela vymstit a jednoho krasneho dne je auto na odpis.
Fiaty nijak extra nereznou, garáž bych nehrotil. Nekradou se. Máš kámoše mechanika? Je někde v okolí dílna? Jestli jo zeptej se jestli by s tebou nejel do bazaru nebo na inzerát. V té dílně to samozřejmě nebude zadara. Nebo jsou firmy co to řeší ale u auta za 60t to moc smysl nedává. Stojí to dost. Podívej se na značkový klub auta co chceš koupit. Ve foru ti poradí a může se tam najít i hezký kus - fanda většinou neprodává šrot. To by na foru dlouho nevydržel. Punto uplně stačí v 1,2. Motor 1,4 už je celkem fofr. Jestli máš 80t nekupuj nic přes 60t.


Doplnil bych, že puntu bohatě stačí motor 1.2 8V a pro klid duše je lepší zapomenout na 1.2 16V, která jede lépe, ale už není tak nesmrtelná, pokud někdo údržbu zanedbá.

Dají se sehnat v rozpočtu kusy před i po faceliftu. Pragmatickou volbou je sehnat kus z posledních před faceliftem (tzn. do 6/2003), protože je na ně více dílů na vrakáčích (karosářských). Je určitě lepší vybrat něco ze soukromé inzerce, nejlépe od italofilů (je jich docela dost). Opravdu pěkný a zachovalý kus před FL bude pořád tak za 50-55 tisíc, na 5 tisíc vyjdou rozvody, dalších 5 tisíc výměna kapalin a filtrů, za zbytek se dá pořešit kosmetika, nutnosti a estetika. Doporučuji například vyměnit žárovky v předních projektorových světlometech za Osram Night Breaker Unlimited, což samo o sobě může vyjít na tisícovku. Italské motory časem (okolo 100 tisíc km nebo věkem) začínají lehce prosakovat, což je pro ně normální, ale samozřejmě je lepší je přetěsnit - víko, hlava, vana, 2 gufera. Jediný chronický neduh toho auta je časem odporoučející se elektrický posilovač řízení. Dneska se dá repasovat od 2 do 6 tisíc, po republice to stojí různě. Pokud nefunguje el. ovládaní oken (zpravidla levé), je spálený mikrospínač na ovládacím panelu. Na vrakáčích stojí panel 4-5 stovek. Nic dalšího problematického na tom puntu není.

Pokud nejsi totální jelito, za 600 si můžeš koupit knihu "Jak na to?" a celé auto si rozebrat a zase složit sám. Se vším ti taky poradí na českém Italian Cars Forum.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 07.03.2016 07:32, Subaru Impreza
Chceš se bavit? Kup si Imprezu. V dobrém stavu se základní dvoulitr (kolem 90 kW) prodává za 50-100 tisíc. Je to čtyřkola a když má sportpaket, tak skvěle vypadá. A hlavně jezdí to úplně jinak. Včera jsem to byl projet jen tak a super. A to nemluvím o verzích GT nebo WRX či dokonce STi. Ale ty za tyhle peníze nekoupíš. GT možná jo.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 07.03.2016 08:12, RE: Subaru Impreza
brin napísal:
Chceš se bavit? Kup si Imprezu. V dobrém stavu se základní dvoulitr (kolem 90 kW) prodává za 50-100 tisíc. Je to čtyřkola a když má sportpaket, tak skvěle vypadá. A hlavně jezdí to úplně jinak. Včera jsem to byl projet jen tak a super. A to nemluvím o verzích GT nebo WRX či dokonce STi. Ale ty za tyhle peníze nekoupíš. GT možná jo.


Základní motor je 1.6 a ani s ním bych to začínajícímu řidiči nedoporučil, mj. právě kvůli pohonu 4 x 4.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 07.03.2016 08:49, Hm
Základní motor pro rozumné ježdění je ten dvoulitr. Pro začínajícího řidiče ideální. Impreza vám nic neodpustí, takže když uděláte chybu, hned se rozstřelíte. Aspoň bude opatrný.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 07.03.2016 10:26, RE: Hm
brin napísal:
Základní motor pro rozumné ježdění je ten dvoulitr. Pro začínajícího řidiče ideální. Impreza vám nic neodpustí, takže když uděláte chybu, hned se rozstřelíte. Aspoň bude opatrný.


Pokud má být doporučení pro začínajícího řidiče takové, ve kterém se brzo zabije (silné auto, specifický pohon, nulová bezpečnost), tak pak OK. Například dementů, kteří si mysleli, že s čtyřkolkou nepotřebují zimní pneu, jsem už pár potkal.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 07.03.2016 11:35, Požadavek
Já to beru tak, že je ten člověk dospělý a snad ví co chce. A třeba impreza z roku 2005 rozhodně není vrak a je i uservisovatelná a hlavně dobře vypadá. Radit mu fabii, fiat apod, když se chce trochu odlišit, mi přijde zcestné. A že by se v tom zabil? To se zabije v čemkoliv.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 07.03.2016 11:40, RE: Požadavek
brin napísal:
Já to beru tak, že je ten člověk dospělý a snad ví co chce. A třeba impreza z roku 2005 rozhodně není vrak a je i uservisovatelná a hlavně dobře vypadá. Radit mu fabii, fiat apod, když se chce trochu odlišit, mi přijde zcestné. A že by se v tom zabil? To se zabije v čemkoliv.


Impreza z roku 2005 za 80 tisíc bude bedna dílů, to už bych ani nenazýval vrakem. Jestli někdo uvažuje nad rozstřeleným a stočeným golfem za 50 tisíc, tak a) nepozná slušnou ojetinu, za b) má hluboko do kapsy a c) určitě tím tuplem nepozná slušnou starou imprezu. Ta z poloviny 90. let se sice dá koupit i zachovalá za daný limit, ale rozhodně to nebude mít provozní náklady nula-nula-nic. To je jen přibližná hodnota bezpečnosti.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov15
dátum registrácie04.03.2016
Pondelok 07.03.2016 17:27, a co Lupo nebo Polo ?
dobre BERME TEDY FIATA PUNTO 2 generace, jako prvni moznost
ale napadaji me jeste Volkswagen Lupo, a nebo Polo (ale Polo sezenu maximalne starou verzi) Lupo by se sehnat dalo.

A FURT JE VE HVEZDACH PO JAKEM OBSAHU SE PODIVAT A HLAVNE ROK VYROBY (UVITAL BYCH KDYBY STE MI NEKDO POSKYTL ODKAZ TADY NA TIPCARS NA PUNTO 2
Jenze jezdit po Republice na to opravdu nemam BUDU RAD ZA TECH 80000 TAKZE BUDU OBSAHET BAZARY PO OL KRAJI...

DALE NIKDO OPRAVDU NNIKDO se nepozastavil nad Frantiky - Clio, 206, Saxo, nebo Citroen ZX, Citoroen C1,Twingo, nebo Ford nejakej malej, Korejci neprichazi v uvahu (to jsou hnusne auta STEJNE TAK NENAVIDIM NASE FABIE A UZ VUBEC NE FABIE HTP!!!!!!!!!) ale co nejake male Suzuki ? treba Swift,

Jinak Brin co si tu psal souhlasim s vami ze sem dospely Impreza zni VELMI LAKAVE STEJNE JAKO CELICA, a NEBO JAKO HONDA CRX (jenze bohuzel vetsina si tu mysli ze bych byl nebezpecnej s takovym autem)

diky za trpelivpst a rady
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Pondelok 07.03.2016 19:56, RE: a co Lupo nebo Polo ?
nepřihlášený uživatel napísal:
dobre BERME TEDY FIATA PUNTO 2 generace, jako prvni moznost ale napadaji me jeste Volkswagen Lupo, a nebo Polo (ale Polo sezenu maximalne starou verzi) Lupo by se sehnat dalo. A FURT JE VE HVEZDACH PO JAKEM OBSAHU SE PODIVAT A HLAVNE ROK VYROBY (UVITAL BYCH KDYBY STE MI NEKDO POSKYTL ODKAZ TADY NA TIPCARS NA PUNTO 2 Jenze jezdit po Republice na to opravdu nemam BUDU RAD ZA TECH 80000 TAKZE BUDU OBSAHET BAZARY PO OL KRAJI... DALE NIKDO OPRAVDU NNIKDO se nepozastavil nad Frantiky - Clio, 206, Saxo, nebo Citroen ZX, Citoroen C1,Twingo, nebo Ford nejakej malej, Korejci neprichazi v uvahu (to jsou hnusne auta STEJNE TAK NENAVIDIM NASE FABIE A UZ VUBEC NE FABIE HTP!!!!!!!!!) ale co nejake male Suzuki ? treba Swift, Jinak Brin co si tu psal souhlasim s vami ze sem dospely Impreza zni VELMI LAKAVE STEJNE JAKO CELICA, a NEBO JAKO HONDA CRX (jenze bohuzel vetsina si tu mysli ze bych byl nebezpecnej s takovym autem) diky za trpelivpst a rady



Tak znova. Máš málo peněz..
Imprezu za to koupíš ale nezbyde na servis. A Impreza za 80t ho potřebovat bude, to si piš. Navíc vyšší pojistka a spotřeba o cca. 3 litry než to Punto.
Clio je výborné s motorem 1,2, ale neni to žádné dělo. Vypadá starší než to Punto.
206 s 1,1 nejede, s 1,4 žere zbytečně moc na malé auto.
ZX je veterán, Twingo je fajn. Clio je ale lepší za podobné peníze.
C1 je spolehlivé, ale moc zábavy so neužiješ a vypadá uvnitř příšerně.
Fordy hnijou, z těch let. Focus I, Fiesta. Možná by si sehnal hezkou Pumu. Možná i Cougar. Ale u něj jsou provozní náklady vyšší než u Punta, znatelně. Podívej se na StreetKa. Je ale jen pro dva, ovšem styl to má.
Swift máš jen na první generaci a to už je opět veterán s nulovou bezpečností.
Korejce sice nechceš, ale Getz 1,3 jede jako drak. Je levný.

Jinak za 80t koupíš i A8, S-klasse nebo 7er. To je snad jediná třída aut co si zatím neuvedl v návrzích. Jo ještě SUV - i ML jde koupit za 80t, často v TOP výbavě s 400cdi.
reagovať
ambospetr
počet príspevkov1
dátum registrácie07.03.2016
Pondelok 07.03.2016 20:40, punto
Před 4 lety jsem byl na tom podobně a koupil jsem tehdy punto mk2 sporting 1.2 16V stálo tehdy 50tis.
je to 2001 a měla +- 100tis. nalítáno.
Dodnes jsem měnil jenom brzdy a olej + filtry ... samozřejmě po koupi byli i rozvody ...

A nemůžu zatím nic špatného říct. Podvozek tvrdší ,ale v zatáčkách potěší. Krátká 6 stupňová převodovka dává tomuhle ani né tunu vážícímu autu hodně pěknou dynamiku :) momentální spotřebu mám kolem 6 litrů a to se necourám :) jakmile vidím okresku tak to točím co to dá a dokážu si jízdu krásně užít :) To jsou ve zkratce moje dojmy, když tak se ptej. A přeji šťastnou ruku s výběrem.
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.