0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota Celica - prvni vuz pro mladeho ridice.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 07.03.2016 21:03, Jujky, tu to jede

Od Toyoty jsme se posunuli k Impreze.
Jakožto celkem skalní Subarista tuhle variantu pro začátečníka zavrhuji. A to z několika důvodů: jednak za dané peníze půjde o šrot před likvidací. Údržba starého Subaru už je hodně o oenězích, nehledě na to, že staré Imprezy dot hnijí. Ne sice třebas moc na lemech a prazích, ale mají své "mouchy" pěkně ukryté tam, kde to při běžné obhlídce laik nepozná. Za další, 1,6 zceal zásadně ne, protože žere a nejede. Jako optimum se jeví zmíněný 2litr, ale zase - spotřeba je vyšší, POV taky, nemáš bonus... A to základní je toto: víš, proč u nás nelze prakticky sehnat nezbořená Impreza? Prorotže na silnicích je moc těch, kteří si myslí, že pohon AWD je zárukou na blbost. Velký omyl! Čtyřkolku je potřeba UMĚT řídit, protože jakákoliv chyba se hned tvrdě vymstí a věř, že FWD odpouští chyby v dalko větší míře. Na rozbití huby je Impreza s pouhými 92kW (základ strá atmosferická) dost silná a buď bez učitele nebo přes osobní zkušenost je to dost riskantní podnik, jak v létě, tak v zimě.
GT pusť z hlavy, na to nemáš budget a hlavně, tohle už fakt není pro začátečníka ideální volba. Když tu padlo Subaru, tak se dá sehnat od kluků z nějakého našeho klubu velmi hezké Legacy s 2litrem, které nemusí být ještě na cestě na hřbitov a na učení bude lepší volbou, než zmíněná Impreza. Půjde o ročník 2000-2002.

Ad Clio: protože jedno mi parkuje dcera před barákem, občas s ním za odměnu jezdím Má 1,2, ročník 2005 s klimou a digitálem. Nutno říct, že navzodry slabému motoru ale umí zahrát hodně muziky a to díky vynikajícímu podvozku. ANo, čteš dobře. Podvozek je velmi komunukativní, řízení je celkem dost přesné a hlavně, auto v rukou dobrého řidiče svůj výkonový handicap dokáže snadno maskovat v zatáčkách. Prvozo je levný, náš kus nemá nikde ani pupínek koroze na kastli, dokonce i výfuk je původní, parkuje se venku a jezdí se s ním skoro každý dne v létě v zimě, dcera s ním hrká do práce 3+3km. Olej nežere, spotřeba benzínu je kolem 5,6/100, na delší trať já dokážu jet pod 5, po městě se skáče za 7-7,2 s ledovým motorem. Mákme majeto asi 120.000km a jediná oprava byla přehryzaný svazek od čidla vzduchu od kuny. Jinak nic. Rozvody stály asi 6 tisíc, nové přední brzdy (disky a desky) asi 4. A auto výborně svítí! . Nevýj´hodou je 3dvéř, blbě se s tím parkuje v mezerách. A přední sedačky nepaří zrovna k vrcholu ergonomie. Jinak auto jako celek mě velmi mile překvapilo. Jo a baterka je původní, ještě je na ní orogonál šítek s datumem a v zimě startuje na půlobrátky startéru (což se třeba o SUbaru říct nedá, to startuje díky koncepci daelko déle).
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov15
dátum registrácie04.03.2016
Pondelok 07.03.2016 21:21, auto pro mladeho
takze v podstaste se uz JEN ROZHODUJI MEZI TEMATO ZNACKAMA A JEJICH MODELAM
1) FIAT PUNTO 2 generace bud pred faceliftem a nebo po Faceliftu s motorem 1.2i
2) Volkswagen Polo s temi kulatymi svetly motor 1.2 12V
3) Volkswagen Lupo 1.0
4) Toyota Yaris 1 generace motor 1.0 vvti

U Fiatu a Pola nejsou to jen takove male vozitka... a PRO ME VYHODA OBE 2 MAJI KLIMATIZACI AKORAT S POLEM JE TREBA POCITAT ZE DILY BUDOU TROSKU ASI DRAZSI. jinak auto se bude kupovat v bazaru jelikoz prachy na cesty po cele CR NEMAM A NENI NA TO ANI CAS, jelikoz pracuji kazdy den...
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 08.03.2016 05:24, RE: auto pro mladeho
nepřihlášený uživatel napísal:
takze v podstaste se uz JEN ROZHODUJI MEZI TEMATO ZNACKAMA A JEJICH MODELAM 1) FIAT PUNTO 2 generace bud pred faceliftem a nebo po Faceliftu s motorem 1.2i 2) Volkswagen Polo s temi kulatymi svetly motor 1.2 12V 3) Volkswagen Lupo 1.0 4) Toyota Yaris 1 generace motor 1.0 vvti U Fiatu a Pola nejsou to jen takove male vozitka... a PRO ME VYHODA OBE 2 MAJI KLIMATIZACI AKORAT S POLEM JE TREBA POCITAT ZE DILY BUDOU TROSKU ASI DRAZSI. jinak auto se bude kupovat v bazaru jelikoz prachy na cesty po cele CR NEMAM A NENI NA TO ANI CAS, jelikoz pracuji kazdy den...


Jestli vážně uvažuješ o tom VW Lupo, tak si tam přidej i Seat Arosa, protože je to úplně stejné auto. Akorát v bazarech ani na jedno moc často nenatrefíš, tudíž není z čeho vybírat. A celkově je tato kategorie takové "nebazarové" téma, protože normální bazar to auto musí vykoupit a přeprodat se ziskem. A ten zisk i u takových cen je prostě 20 tisíc, čemuž odpovídá výkupní cena a té zase stav toho auta.

Když už, tak je lepší si v okolí vytipovat člověka, co sem ta auta tahá ze zahraničí, kde už hlavně kvůli věku dosloužila. Mezi těmi je zrovna to punto velmi oblíbené, protože ho seženou za pusu a tady velmi slušně prodají. Hlavně si nedělej iluzi, že ta 15letá auta mají najeto 100 tisíc km. Nemají. Zaměř se na stav a zkus si s sebou vzít aspoň mechanika, co ti to bude následně servisovat.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 08.03.2016 08:04, RE: auto pro mladeho
nepřihlášený uživatel napísal:
takze v podstaste se uz JEN ROZHODUJI MEZI TEMATO ZNACKAMA A JEJICH MODELAM 1) FIAT PUNTO 2 generace bud pred faceliftem a nebo po Faceliftu s motorem 1.2i 2) Volkswagen Polo s temi kulatymi svetly motor 1.2 12V 3) Volkswagen Lupo 1.0 4) Toyota Yaris 1 generace motor 1.0 vvti U Fiatu a Pola nejsou to jen takove male vozitka... a PRO ME VYHODA OBE 2 MAJI KLIMATIZACI AKORAT S POLEM JE TREBA POCITAT ZE DILY BUDOU TROSKU ASI DRAZSI. jinak auto se bude kupovat v bazaru jelikoz prachy na cesty po cele CR NEMAM A NENI NA TO ANI CAS, jelikoz pracuji kazdy den...


Píšeš, že Fabia HTP ani náhodou, ale pak si najdeš Polo 1,2 12V... Co myslíš že to je za motor?

Jinak, psal si, že bydlíš v Olomouci. Během 5 minut na bazoši jsem našel 3 punta do 50000Kč v jednom bazaru ve Svitavách... To máš hodinu cesty. Všechny jsou rok 2001-2002. Jeden sporting a dva obyč 8ventily... Nejspíš dotažený z It. Pokud si seženež někoho, kdo tam na to mrkne, máš dost velkou pravděpodobnost, že neodejdeš s prázdnou...
PS: Když jsem já kupoval svoje první auto, studoval jsem vysokou, taky jsem pracoval každej den, ani jedno v místě mýho bydliště, auto jsem si jel vybrat a posléze koupit cca 60km od domova...
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Utorok 08.03.2016 14:09, HTP
To je fakt legrační - Fabia HTP ani za nic, ale identické dražší Polo 1,2 jooo... je vidět že VW má marketing v malíku, stejný motor, dvě označení a ryba to sežere. Bravo.
Lupo se dělalo i jako 1,4 16V a to byla raketa. Arosa je levnější.

Ještě jsem zapoměl na Corsa C 1,2 16V. Měl jsem jí ve firmě jako užitkovou a jezdilo to výborně. Pamatuju jak jsem s tím na Německé dálnici u Řitky jel 170. Spotřeba při běžné jízdě 5.5l. Nic se na tom nesypalo, ale na autokelly díly za babku.
Okolo 150t začal motor brát olej, prý je ale oprava celkem jednoduchá.

Pokud si ale nejsi ochotný udělat čas na nákup svého prvního auta raději žádné nekupuj.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov15
dátum registrácie04.03.2016
Utorok 08.03.2016 17:03, auto pro mladeho
Dobre rekneme ze mam vyhlednute Polo ALE CHCI ABY bylo vybavene krasne zivym motorem se kterym bude radost jezdit, klimatizaci a aby to taky vypadalo to auto jako krasne Polo rikam si a co motor 1.4 ?

A fiat Punto 2 po faceliftu tam vybrat ten 1.2 8V ALE NEKDO TU PSAL O TROCHU ZIVEJSI VERZI MUZETE TO UPRESNIT ?
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 08.03.2016 17:07, RE: auto pro mladeho
nepřihlášený uživatel napísal:
A fiat Punto 2 po faceliftu tam vybrat ten 1.2 8V ALE NEKDO TU PSAL O TROCHU ZIVEJSI VERZI MUZETE TO UPRESNIT ?


Není to živější jen "o trochu", ten výkon je vyšší o polovinu. http://www.tipcars.com/fiat-punto/fiat-punto-26440206.html Ale už to vyžaduje více péče a je jich pár.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov15
dátum registrácie04.03.2016
Utorok 08.03.2016 17:14, Polo versus Punto, pripadne Lupo
dobre Fiat je vyresen pro me teda motor 1.2
a co to Polo starsi verze s motorem 1.4?
a jinak male Lupo s POUHYM 1.0 bbude docela slabe ze ? Jelikoz VYPADA UPLNE STEJNE JAKO to Polo nejnovejsi generace kulate svetla na kazdy strane par akorat je JEN URIZLE MENSI I ZADEK TO MA STEJNE AKORAT V INTERIERU NENAJDEME KLIMU.

A JINAK GOLF 4 GENERACE SE MI NEVYPLATI ZE ZA TUTO CASTKU CO MAM ? NEBO BUDE STOCENEJ A MOZNA I S PAR VADAMA A PR BUDE O DOST VYSSI.

Slysek sem ale ze VW je ted posledni dobou asi TOP v kvalite celkove.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 08.03.2016 18:37, RE: Polo versus Punto, pripadne Lupo
nepřihlášený uživatel napísal:
dobre Fiat je vyresen pro me teda motor 1.2 a co to Polo starsi verze s motorem 1.4? a jinak male Lupo s POUHYM 1.0 bbude docela slabe ze ? Jelikoz VYPADA UPLNE STEJNE JAKO to Polo nejnovejsi generace kulate svetla na kazdy strane par akorat je JEN URIZLE MENSI I ZADEK TO MA STEJNE AKORAT V INTERIERU NENAJDEME KLIMU. A JINAK GOLF 4 GENERACE SE MI NEVYPLATI ZE ZA TUTO CASTKU CO MAM ? NEBO BUDE STOCENEJ A MOZNA I S PAR VADAMA A PR BUDE O DOST VYSSI. Slysek sem ale ze VW je ted posledni dobou asi TOP v kvalite celkove.


Ty si v prvé řadě uvědom, že pokud máš 80 tisíc v kapse, tak si můžeš koupit maximálně auto do 45 tisíc. Minimálně 20 potom potřebuješ na vstupní servis, dalších 6 tisíc na druhou sadu kol + pneumatik a dalších 6 tisíc na povinné ručení + pojištění skel. Dále si uvědom, že většina pojišťoven stále počítá povinné ručení tradiční metodou dle objemu motoru, takže auta s objemem nad 1 350 cm3 (tedy všechny 1.4) se ti opět o něco prodraží.

VW rozhodně není top v kvalitě, ale pouze v marketingu. Golf IV se obecně dost špatně shání ve slušném stavu, kdo ho v takovém prodává, tak určitě mimo tvůj rozpočet. Motor 1.2 v polu a lupu je ten samý co ve fabii (HTP). A to není zrovna motor vyhlášený nesmrtelností.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov15
dátum registrácie04.03.2016
Utorok 08.03.2016 19:30, auto pro mladeho
no s Golfem 4 to je pravda ze se tezko shani za tuto cenu, (nestocenej a ve slusnym stavu ) kola bych si asi hledal bazar kde je davaji i k tomu autu, a auto nebude za 45000, bude TO KOLEM 50000 AZ 60000 jelikoz chci aby mi vydrzelo jeste delsi dobu nez jen rok nebo dva. Takze ted vazeni pratele radte Polo nebo Punto ? to bude orisek. i kdyz Polo spje vetsi a pohodlnejsi.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 08.03.2016 19:49, RE: auto pro mladeho
nepřihlášený uživatel napísal:
no s Golfem 4 to je pravda ze se tezko shani za tuto cenu, (nestocenej a ve slusnym stavu ) kola bych si asi hledal bazar kde je davaji i k tomu autu, a auto nebude za 45000, bude TO KOLEM 50000 AZ 60000 jelikoz chci aby mi vydrzelo jeste delsi dobu nez jen rok nebo dva. Takze ted vazeni pratele radte Polo nebo Punto ? to bude orisek. i kdyz Polo spje vetsi a pohodlnejsi.


1) Gumy si kup sám, budeš mít jistotu, že jsou nové a v pořádku. Kola (ráfky) klidně po netu od prověřeného překupníka.
2) Polo není větší. Je sice o 6 cm delší, ale má s puntem zcela shodný rozvor (vzdálenost mezi nápravami). Na šířku je o centimetr větší punto, na výšku o centimetr a půl. Velmi podobné jsou i vnitřní rozměry. Polo má na zadních sedadlech více místa pro lidi, punto má větší kufr (v rámci pětidveřových provedení). Pohodlí je relativní, to si musíš vyzkoušet sám, ale polo má tvrdší podvozek (i sedadla). Sedáky vepředu mají obě auta naprosto stejně dlouhé, punto má o navíc maličko vyšší opěradla.
3) Čím déle si to auto chceš nechat, tím je lepší si nechat na servis více a udělat ho sám, budeš mít jistotu, že věci, které tam dáš/vyměníš, jsou nové, ne že ti někdo nakecal, že jsou "nové" (typicky rozvody, tlumiče, brzdy, čepy, výfuk apod.).
4) Vzhled je podružný a dá se vždycky řešit dodatečně, podstatný je mechanický stav (motor, převodovka, nosné prvky karoserie). Neřeš pomačkané blatníky a oděrky, řeš, jestli motor "nezvoní" nebo nekouří a řízení netáhne do strany.
5) Bazary prodávají za tyto peníze naleštěnou bídu (doslova). Zvaž opravdu nákup od soukromé osoby - vlastníka, který auto používal. Čas by sis na to měl ve vlastním zájmu najít.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 09.03.2016 08:05, RE: auto pro mladeho
nepřihlášený uživatel napísal:
no s Golfem 4 to je pravda ze se tezko shani za tuto cenu, (nestocenej a ve slusnym stavu ) kola bych si asi hledal bazar kde je davaji i k tomu autu, a auto nebude za 45000, bude TO KOLEM 50000 AZ 60000 jelikoz chci aby mi vydrzelo jeste delsi dobu nez jen rok nebo dva. Takze ted vazeni pratele radte Polo nebo Punto ? to bude orisek. i kdyz Polo spje vetsi a pohodlnejsi.


Tak na jednu stranu chceš radu, ale vždy když ti někdo poradí, tak mu jeho tvrzení úplně obrátíš... Ale abych jenom nemoralizoval...
V létě jsem scháněl auto pro kamarádku s podobným rozpočtem jako ty... Dalo mi to trochu práce, ale nakonec uznala, že punto by se jí mohlo líbit... Jelikož peníze vyhrazený na auto nebyly její poslední, vydělává příjemný peníze a bydlí u rodičů, mohl jsem vybírat auta kolem 60 tisíc. Ty hledej kolem 45k... Zkoušel sis vůbec spočítat povinný ručení s limitem aspoň 50/50? Cokoliv co si na autě vyměníš/necháš vyměnit sám je jistota, cokoliv co ti řekli před nákupem je risk.... Těch punt od 45k do 60k jsem na netu viděl nespočet, osobně naštěstí jenom několik... Ty dražší: navoněná bída, hezkej vzhled, stav auta tragédie... Poslední a nejlevější bylo odřený, sedačka prodřená, atd. atd... Ale auto šlapalo jak hodinky, jediný co chtělo investaovat, tak nový gumy... Auto stálo na liťácích a v kufru byly ještě zimáky na plechu... A stálo 49k Kč...
Hledej 1,2 8V se 44kW, to je nejodolnější motor z nabízených, ostatní se stejně vyskytují spíš sporadicky... Nedívej se na to, jestli ti v bazaru dají druhý kola nebo ne, dívej se na stav auta... A počítej s tím, že 99% aut v téhle cenové relaci je stočených, takže na tacho se taky nedívej...
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 09.03.2016 09:46, RE:
Tady je to marné, chce aby auto vydrželo, ale bude ho kupovat podle toho, jestli mu dají druhá kola v ceně . Pak už zbývá, aby to mělo hlavně ještě barvu jakou chceš a zbytek je vlastně jedno...
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Streda 09.03.2016 12:49, rada
Hele tobě je uplě jedno co ti kdo radí. Nad Polem vůbec nepřemýšlej, na slušné nemáš. Jeho jediná výhoda je že uvnitř vypadá dospěleji než to Punto. Jinak nic.
Jediné slušné auto na které máš a je relativně dobře sehnatelné je to Punto, asi i Clio II. Fiesta bude hnít, Yaris bude mít milion najeto, Mazdy z těch let už neexistují a 206 s 1,1 je megalíná.

Jinak myslím že nejlepší bude koupit tohle - http://www.primabazar.cz/autoinzerce/opel-corsa-1-8i-sport-92kw-174912.html
Za tu cenu to dlouho jezdit nebude a ty se dožiješ vyššího věku :D
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.