Od Toyoty jsme se posunuli k Impreze.
Jakožto celkem skalní Subarista tuhle variantu pro začátečníka zavrhuji. A to z několika důvodů: jednak za dané peníze půjde o šrot před likvidací. Údržba starého Subaru už je hodně o oenězích, nehledě na to, že staré Imprezy dot hnijí. Ne sice třebas moc na lemech a prazích, ale mají své "mouchy" pěkně ukryté tam, kde to při běžné obhlídce laik nepozná. Za další, 1,6 zceal zásadně ne, protože žere a nejede. Jako optimum se jeví zmíněný 2litr, ale zase - spotřeba je vyšší, POV taky, nemáš bonus... A to základní je toto: víš, proč u nás nelze prakticky sehnat nezbořená Impreza? Prorotže na silnicích je moc těch, kteří si myslí, že pohon AWD je zárukou na blbost. Velký omyl! Čtyřkolku je potřeba UMĚT řídit, protože jakákoliv chyba se hned tvrdě vymstí a věř, že FWD odpouští chyby v dalko větší míře. Na rozbití huby je Impreza s pouhými 92kW (základ strá atmosferická) dost silná a buď bez učitele nebo přes osobní zkušenost je to dost riskantní podnik, jak v létě, tak v zimě.
GT pusť z hlavy, na to nemáš budget a hlavně, tohle už fakt není pro začátečníka ideální volba. Když tu padlo Subaru, tak se dá sehnat od kluků z nějakého našeho klubu velmi hezké Legacy s 2litrem, které nemusí být ještě na cestě na hřbitov a na učení bude lepší volbou, než zmíněná Impreza. Půjde o ročník 2000-2002.
Ad Clio: protože jedno mi parkuje dcera před barákem, občas s ním za odměnu jezdím
Má 1,2, ročník 2005 s klimou a digitálem. Nutno říct, že navzodry slabému motoru ale umí zahrát hodně muziky a to díky vynikajícímu podvozku. ANo, čteš dobře. Podvozek je velmi komunukativní, řízení je celkem dost přesné a hlavně, auto v rukou dobrého řidiče svůj výkonový handicap dokáže snadno maskovat v zatáčkách. Prvozo je levný, náš kus nemá nikde ani pupínek koroze na kastli, dokonce i výfuk je původní, parkuje se venku a jezdí se s ním skoro každý dne v létě v zimě, dcera s ním hrká do práce 3+3km. Olej nežere, spotřeba benzínu je kolem 5,6/100, na delší trať já dokážu jet pod 5, po městě se skáče za 7-7,2 s ledovým motorem. Mákme majeto asi 120.000km a jediná oprava byla přehryzaný svazek od čidla vzduchu od kuny. Jinak nic. Rozvody stály asi 6 tisíc, nové přední brzdy (disky a desky) asi 4. A auto výborně svítí! . Nevýj´hodou je 3dvéř, blbě se s tím parkuje v mezerách. A přední sedačky nepaří zrovna k vrcholu ergonomie. Jinak auto jako celek mě velmi mile překvapilo. Jo a baterka je původní, ještě je na ní orogonál šítek s datumem a v zimě startuje na půlobrátky startéru (což se třeba o SUbaru říct nedá, to startuje díky koncepci daelko déle).