Uvedu jen pár čísel ohledně Subaru, protože mám dvě a tudíž po 4 letech mohu hodnoti.
Tak začnu spolehlivostí. Stručně řečeno, díky jednoduchosti patří Subaru mezi vysoce spolehlivé značky. hromada věcí je mechanického prinicpu (tedy pohon 4x4), kde odpadjí různé elektronické systémy. V autě je relativně málo elektorniky, tudiíž opět plus z pohledu spolehlivosti.
Pohledem na různá diskzuní fora zjistí tazatel, že staší Subaru se dožívají skutečně atronomických porcí km a jezdí pořád. (Bohužel nejsem si jist, jak se budou chovat dnešní vozy po 10-15 letech).
Sám vlastním dva modely Legavy IV (tedy předposlední typ, ten, co byl vyráběn před tímto současným). Předně se zníním u motoru 2,0R se 121kW. není to rozhodně trhač asfaltu. Jeho výkon po odečtení ztrát asi 15% v mechanickém systému pohonu z něj dělá zhruba slušnou 1,8. Ovšem jeho síla je jinde - v naprosoto skvělých ( v porovnání s tuctovou konkurencí) jízdních vlastnostech. Možná že to, co by ztratil na výkonu srovnatelného 2litru v jiném autě, by dohnal zcela jistě v rukou zkušeného řidič na prvním úseku technické tratě- tam by asi řada ostatních viděla jen záď jak mizí v další zatáčce. Motoro potřebuje otáčky, neb má jen 195Nm, ale nad 4000rpm už poskytuje opravdu svižné a parádní svezení.
Dalším mým Subaru je opět Legacy, ale tentokrát vzácná edice SPecB s 3,0R motorem (ten je stejný, jako např. v Outbacku či Legacy, s automatem), ovšem s jiným podovzkem )tlumiče, prožiny, stabilizátory, brzdy, 18´´ kola). Pojetí s 180kW H6 je silěn emotivní. Opět, ani ne tak do výkonu (protože 245HP dnes má kde co a ještě více), ovšem jeho silnou zbraní je opět technicky náročnější trať. zatímco zmiňovaný Pasát s motorme W8, či BMW s V8 a podpobné krace s přetíženými předky budou zápasit v první rychleji najeté zatáčce, SpecB si vynutí pořádně duopnout na plyn, kdy podřadí o 2-3 kvalty a jako přisátý k zemi protáhne utaženou zatáčku bez mrknutí oka a řvaní gum na přední nápravě.
Jako vrchol zážitku mi kolega z práce nabídnul svezení s Audi A4Quattro 3,0TDI, ať prý to zkusím, jaký to je péro. Když jsem mu pak po asi 15km auto vrátil se slovy, že mu půjčím své SpecB se stejným výkonem a pohonem, jen se smál. po20km jsem se smál já tomu, když mi jej nechtěl vrátit a že ještě kousek. Stručně - nebe a dvoje dudy. To, co A4Q 3,
TDI dokáže na rovině (akcelerace nafty do cca 80-100km/h), beznadějně ztratí v první zatáčce. Takže konkretně SUbaru není o výkonu a mimo STI nikdy nebylo (ani tam to není nic extra, foukaný 2,5 litr s 221kW není dnes nic vzácného), ale síla Subaru leží v naprosoto geniálnícj jízdnách vlastnostech v techncikcýh úsecích.
Ke spotřebě: s 2,0R průměr po 80.000km ježdění léto zima denodenně v podhůří Jeseníků (okresky/město/dálnice 50/30/20%) je 7,98l/100 BA95 Lukoil. Se SpecB po 2 letech a a si 15.000km ježdění pro zábavu (tedy občas se prohnat např. na sedlo Skřítek, kdy je v neděli ráno zcela prázdná cesta) a k tomu pár delších tratí do měsíce 8,99l/100km. Je to moc? Mně se to zdá krásné a vím, že až přijde zima, budu se jen usmívat