Na jednu stranu bych rád věřil, že se u nás blýská na lepší časy a bazary auta nestáčí, ale nevidím to tak růžově, jak to vyšlo vám.
Vzali jste auta 3 až 4 roky stará z kategorie, která se často kupuje tady nová a na leasing. Mají právě po tuto dobu vedenou servisní knížku a ne každá octavie byla služební a ne každé služební auto najelo 60.000 km za rok. Také se pomalu a jistě zlepšuje povědomí lidí o tom, že stav tachometru není vše. A ač nejsem stoupencem aut Škoda, patří kvalitativně do té lepší poloviny, přinejhorším k průměru. Takže 150.000km by pro ně neměl být nijak kritický nájezd, který by je poznamenal. A v neposlední řadě to jsou stále vysoce prodejná auta, někdy až, vzhledem ke konkurenci, za nesmyslné ceny. Tak proč bude bazarista stáčet tachometr, předělávat většinou dobře vedenou servisní knížku a dělat ze zákazníka vola, když to stejně obratem ruky za slušný peníz prodá. Samozřejmě že se tu a tam i tak něco stočí. Ale mě - a nejen mě - by možná Octávie v kombi a TDI přišla s 50.000 km podezřelá a míň důvěryhodná než řekněme se 120.000 km. A právě u téhle hodnoty se bude drtivá většina těchto aut pohybovat. A v neposlední řadě je otázkou, zda stále platí ona 100% počestnost německých bazarů, zvláště těch v neněmeckých rukou...
Daleko zajímavější to je u aut tak 2x starších někdy z přelomu století. to je pro spoustu lidí ještě pořád zajímavá kategorie aut v rozmezí 100 - 300.000,-Kč podle značky a modelu a tam už jsou rozdíli věřím daleko značnější. v Podstatě všechny tyto auta mají napříč spektrem značek a modelů najeto 100 až 150.000 km, obzvlášť oblíbené mi připadají číslovky okolo 122-128.000km. Takové dobře zajeté auto
. Ano, česká rodina často najede okolo 15.000 km za rok, takže to nevypadá podezřele. Ale je smutnou pravdou, že drtivá většina bude mít najeto často nemálo přes 200.000km. Ano, pak si to koupí Novákovi (prominou) a jezdí oněch 15.000 za rok a utvrzují se v tom, že to odpovídá. Ačkoliv než ony kýžené kilometry, vyvede je z omylu první servis, kde to auto skončí. Samozřejmě, existují výjimky, ale ty se jaksi z neznámých důvodů méně dávají do bazaru a více prodávají po známých. Máme doma dvě auta - jedno má 10 let a najeto 340.000, druhé 12 let, najeto asi 118.000. Jezdí s ním žena do školy a zpět s dětmi, nákupy a sem tam delší cesta. Zkuste to schválně spočítat pro vzorek např 7-8 let starého Passatu v TDI, Audi A6, Volva V70, Mondea, Peugotu 406, Citroenu C5. Tam bych to viděl na výraznější rozdíl v neprospěch ČR. Ale na druhou stranu se musím opakovat, i v našich bazarech - aspoň bráno podle Tipcars se u těchto aut objevuje popis vynikající stav a u tachometru stav hodně nad 200.000km. Přemek