Jan Korecký napísal:
Jel jsem Superbem II 3.6 FSI jednu štreku. Dejme tomu, že třeba po Německu.
Nebylo-li to nutné, nešel jsem s rychlostí pod 160, spíš jsem jel rychleji.
A světe div se - průměrná spotřeba za celou cestu byla 11 l/100km !!!
Výhoda toho auta totiž je, ze poslední stupeň DSG převodovky točí při 200 km/h jen 4.000 otáček. Při 160 km/h tedy jen 3.200 ot. Takže jsem jel celou cestu v podstatě v optimálních otáčkách.
Pokud redaktor píše, že je u 60 litrový nádrže potřeba tankovat každých 300km, pa...
To zní optimisticky. Je fakt, že jsem četl spoustu článků o užranosti Duratecu VE, a že v 1,5 t Mondeu se nedá spotřeba dostat pod 11 a já jezdím v průměru už momentálně pod 8,9. Těch 600 km bych bral ještě přijatelných, já po vnitřním městě nejezdím a po okruzích to mám něco pod 10 (dochtoři, chrámy konzumu, atp), takže s tímto monstrem bych počítal 11 (ona se spotřeba spíše skokově zvyšuje s navýšením válců než se zvedáním obsahu).
K těm otáčkám: ano, spotřeba stoupá se zvyšujícími se otáčkami, ale v těchto rychlostech ji spíše začíná podstatě zvedat odpor prostředí. Pokud se rychlost zvýší o 25% (ze 160 na 200), tak se odpor prostředí (převážně aerodynamický) zvýší o 56 % a potřeba výkonu stoupne na bez mála dvojnásobek. To je pak hlavní příčina spotřeby pro vysoké rychlosti.
S mojí cestovní rychlostí do 150 tacho se bez klimy pohybuju kolem 8,5 (pokud jedu do 120-ti, tak třeba v Olomouci mi z Brna ukazoval jednou počítač 7,9 a je přesný), takže 11 litrů mi nepřijde nerálná hodnota pro rychlost nad 150 (ne však trvale 200, to se mi zdá zase málo).
20 litrů spotřeba je z ruk nevybořeného mladíka, který musí mít v zimě na každým semaforu "pole position". Nicméně po pravdě se tomu taky někdy neubráním, abych ze světel nevystřelil, jenže to dělám jen tam, kde nebudu muset bezprostředně poté nabyté mechanické kJ transformovat na tepelné.