Martin napísal:
Ja nevim chlapi co mate porad proti skodovkam. Octavia splnuje pozadavky prumerneho cecha. A to ze autor najede 50 tis km rocne proc by nemohl mit octavii? Ja osobne mam Stary seat Toledo TDI najedu okolo 20 - 25 tis km a taky to jde. Souhlasim mit penize koupim si lepsi karu, ale proste ne vsichni mame na "accord I-CTDI rulllleezzz" jak se casto opbjevuje. Nekdy nechapu absolutne prispevky typu prodej octavii kup accorda, a kolik accord stoji? A ze by skodovka byla nejak extreme porucjova se ta...
Na Mondeo je z druhovyroby dilu samozrejme mnohem vice nez na Octavii, proste proto ze se jich vyrobilo radove vice nez Octavii a tudiz to jsou pro druhovyrobce mnohem lukrativnejsi vozy.
Mondeo ma vyhodu, ze ac je to dost male auto a neni prilis pohodlne (Ford se proste nikdy nenauci delat sedacky), tak preci jenom je o tridu vyse a oproti Octavii tudiz na jezdeni o neco rozumnejsi. Krome toho u nej probehly jizdni vlastnosti, takze dokaze ject rovne pri rozumne dalnicni rychlosti i jindy nez za uplneho bezvetri.
Co se tyce 2.0 Mondeo vs. Octavia 1.8T, tak volba je jednoznacna. Rozdil na povinnem ruceni je v kontextu celkovych nakladu na vuz zcela zanedbatelny a nema smysl ho resit. Vyhodou dvoulitru Mondeo je, ze je to zcela bezproblemovy motor s rozvodem retezem, ktery nema zadne slabe misto. VW 1.8T ma minimalne navic turbo jakozto zbytecnou soucastku na drahe vysypani se a i nektere dalsi mirne problemy. Krome toho mne u tohohle motoru iritovalo, ze kdyz na nej clovek zacne trosku slapat, tak se zacne na spotrebe ukazovat cisla jako 25l/100km a podobne. to je nevyhoda vsech turbomotoru, ze pri akcnejsi jizde stoupa spotreba nade vsechny meze.