Martine, s Vaším popisem zcela souhlasím, zde jsou mé zkušenosti s výše popsaným vozem: je to Octavia, 1.8, 20 V, 92 kW, 125 PS, r.v. 1998 (stříbrná, výbava SLX - ovládání elektronikou).
Vůz jsem koupil s najetými 94.000 km, od 1. majitele. Tento vůz v této výbavě většinou šel na vývoz do Německa a Holandska na jejich rychlejší a kvalitnější dálnice.
Proto bych kriticky zhodnotil toto: těžké auto (více než 2 t), s kvalitním motorem (a zde se veřejnost rozchází: někdo říká, že je to žravý SHIT, někdo zase jediný pořádný motor, který v Oktávkách byl). Já si myslím obojí současně. Motor 1.6 když se rozjel, tak jel, ale zrychlení příliš slabé, u motoru 1,8, který mám, musím pravidelně (každý půl rok) čistit váhu vzduchu (práce na 15 min), ale to zrychlení je pak samozřejmě znát (vozy do objemu 1.6 absolutně nestačí).
Servisy už nepodoporuji, mám 2 neautorizované, kde mi vždy poradí jak na to sám, a když to nezvládnu, stačí přijet.
Mám nyní najeto celkem 139.000 km a do věčných lovišť odešla LAMBDA sonda (3.500 Kč), palivové čerpadlo (4.000 Kč), měnily se rozvody (10.000 Kč), stabiliuzátory, kosti, atp (4.000). Jinak je třeba čistit odtokové kanálky (co 3 měsíce), dále vyměnit převodový olej (i když je náplň doživotní), každý rok nové svíčky, oba filtry, dále promazat a dotáhnout zámky na dveřích, atd. - prostě se o auto starat, protože když se staráte, vypadá to hned lépe. Když se nestaráte, všude to skřípe, vrže, sténá
Tu mou Berušku jsem nedávno omladil - dostala nová facelitová zadní světla, stěrače Aerotvin, nový přední nárazník, plastové podběhy, atp. Takže vypadá mnohem lépe.
A teď ke spotřebě: už v Praze nebydlím (zaplať pánbuh) i když do ní občas jezdím. Spotřeba po Praze s tak těžkým vozem běžně 10-12 l/100 km (a řekl bych, že tak silné auto ve městě prostě trpí). Jezdím nyní 60 km za Prahu a dle palubního počítače jezdím max. za 6,2 l/100 km (průměrně). I ten počítač malinko fixluje, ale na plnou nádrž najedu v Praze sotva 400 km, mimo Prahu jsem najel úctyhodných 700 km
A to bylo hned něco jiného. JInak v Praze jezdím tak 60 km/hod, na okreskách 80 km/hod, po dálnici je ale nejlepší pro tento vůz rychlost cca. 150-160 km/hod. A to je potom vítr
Na čisté dálnici potom radost jízdy. Jednou jsem jel do Ostravy v neděli brzy ráno a vzdálenost 380 km jsme ujel za necelé 2 a 3/4 hodiny. Největší rychlost, kterou jsem s vozem docílil bylo 205 km/hod.
Důležitá poznámka k životnosti vozu: životnost vozu (dle německých servisů ŠKODA) se počítá na MAX. 150.000 Km. Když ujedete tuto vzdálenost, auto se bere jako vyřazené s minimální hodnotu a většinou se rozebírají na ND. Pouze v Česku a na východě se s auty jezdí vzhledem ke kupní síle obyvatel i 300.000 a více. Za tyto km navíc (nad těch 150.000 km) musíte počítat s tím, že všechny součástky jsou konstruovány na právě tu vzdálenost 150.000 km. Pak to jde vše postupně do háje a nám nezbývá nic jiného, než měnit a měnit a měnit.
Ale na druhou stranu : co bych na Octavii pochválil?
1) dobré brzdy, vč. ABS (mám kotoučové FS III, na všech kolech + elektrony)
2) systém EDS
3) pořádný zavazadelník - více než 550 l
4) masivní vůz z hlediska dnešní moc důležité bezpečnosti
5) komfort a pohodlí při delších výletech (hlavně po dálnicích)
6) když se předek a zadek předělá na novější Facelit, tak i pěkný vzhled.
Podruhé bych si Octavii asi ale nekoupil, šel bych do Forda Fokuse v dieselu, spotřeba nádherných 5.5 l nafty na 100 km. Prostě super
Kdyby Tě něco ohledně mé Octavie ještě zajímalo, piš sem: petr.piskac(zavináč)email.cz