lakatos napísal:
Dobrý den,mohl by mi prosím někdo poradit,rozhoduji se mezi naftou a plynem?jedná se o škoda octavia 1,8 T a 1,6 nebo naftfa 1,9 Tdi asi 81 Kw a nebo fabia 1,4 benzín a 1,9 Tdi.74 Kw.Automobily bych kupoval už pčestavěné na plyn,nebo bude lepší varianta nafta????ročnš najedu as i25tis.km.Předem děkuji za odpovědi
Obecně asi takhle, záleží na tom, jak budeš moc jezdit, resp. kde budeš jezdit (město, mimo město, dálnice a pod.). Musíš brát v úvahu, že než se motor zahřeje, tak jezdí na benzín a až potom se přepne na LPG (motory se vstřikováním). Takže na nějaký "poposkakování" městem se to moc nehodí. Já osobně jsem šel do LPG, protože jezdím často pryč (což možná právě bude i tvůj případ) a při mé dlouhodobé průměrné spotřebě cca 7.3 - 8 l/100 km LPG při ceně 9.9,- Kč za litr (v zimě 12.9,- ... zimní směs LPG je dražší) mě cesta vyjde levněji než autobusem nebo vlakem (a to nemluvím o tom, pokud nás jede víc). Měsíčně ujedu cca 1800 - 2300 km. (Též musím upřesnit, že vlastním karburátorový motor, takže u mě odpadá přepínání mezi benzínem a LPG při studeném motoru, takže na benzín nejezdím skoro vůbec.) V naftě by mě osobně to cestování přišlo minimálně o čtvrtinu/třetinu dráž, zvlášť když ceny nafty tak kolísají, resp. směřují výš a výš, což v přepočtu na ujeté km do roka dělají ušetřené tisíce Kč.
Co se týče samotné spotřeby LPG, záleží jak kvalitně je provedená přestavba, v jaké kondici je motor a v neposlední řadě jak má těžkou nohu řidič. Rovněž se dá i říct, že to chvíli trvá, než se člověk naučí s LPG jezdit tak, aby jezdil co optimálně/nejlevněji, každopádně v porovnání nafta/benzín s LPG ušetří vždy !!!!
Co se týká zvláštností údržby přestavěného vozu - především hlídat "čistotu" vzduchového filtru !!!, brát v úvahu pravděpodobné zkrácení intervalu výměny oleje motoru a svíček ... a jednou do roka revize soustavy.