0
späť
 

diskuze k tématu: Octavia 1.8T z roku 1999 - dobrá volba?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 05:03, Dodatek
U první generace Octavii byla nejsilnější varianta 1,8 T se 132 KW a 235 N.m - pod označením RS.
Dále nejslabší, nejlevnější a nejhůře vybavená byla Octavia s motorem 1.4 8V (44 KW a 118 N.m), který známe z Fabii. Těchto exemplářů bylo vyrobeno a prodáno minimum, vzhledem k výkonům se ani nedivím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 08:00, zajímalo by mě
jak starý je ten dotaz?podle zkušeností se dotaz objeví prakticky ihned nebo za půl roku,pokud vůbec.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 08:25, RE: Dodatek
drl-j napísal:
U první generace Octavii byla nejsilnější varianta 1,8 T se 132 KW a 235 N.m - pod označením RS.
Dále nejslabší, nejlevnější a nejhůře vybavená byla Octavia s motorem 1.4 8V (44 KW a 118 N.m), který známe z Fabii. Těchto exemplářů bylo vyrobeno a prodáno minimum, vzhledem k výkonům se ani nedivím.
První generací je myšleno jednička před faceliftem. Tam byla skutečně nejsilnější 1.8 T 110 kW. Octavia RS se objevila až rok po faceliftu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 08:30, Ano
1.8 Turbo je opravdu nejlepší pohonnou jednotkou v Octavii I. Motor o 150 koních bohatě stačí na 1350 kg těžké auto, spotřeba je přijatelná, povinné ručení nízké a náklady na servis minimální. Je jen potřeba hlídat intervaly výměny oleje a bezprostředně po rychlé jízdě a vytáčení do otáček nevypínat motor.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 08:38, 94 tis. kilometrů
Těch 94 kilometrů je velice sporných. Nechal bych si asi udělat test opotřebení motoru, kde by se to dalo určit. Dále bych se podíval na opotřebení sedaček, řadičky a volantu, pokud nejsou vyměněné.
Z vlastní zkušenosti vím že by to mohlo být reálné. Osobně se svým vozem najedu kolem 9 000 km ročně + dalších asi 10 000 km s vozem služebním.
Ale spíš bych se rovněž přikláněl k panu Dvorskému a tipoval nájezd 194 tis. km. To ale vůbec u tohoto motoru nevadí, pokud měl pravidelný servis se vším všudy a předchozí majitel se k němu choval alespoň trochu dobře.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 09:10, kilometry
Souhlasím s tím že kilometry na tachometru nic o autu nevypovídají, pokud auto nemá servisní knížku /což asi nemá/ a i s níje to diskutabilní. z druhé strany ani Ocavia s 200000 km nemusí být špatná, ale snažil bych se cenu stlačit dolů /alespoň o cenu nutného servisu/. Tchán jezdí s touhle octaviií 9 let a motor je zcela v pořádku. zato zbytek auta zlobí - centrál, vybíjející se baterie, čidlo brzd.... rozhodně důsledně zkontrolovbat auto v servisu!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 10:05, Tutovka
Tak tohle auto si může pořídit buďto absolutní škodofil nebo blázen. Octávky brát až tak kolem roku 2001, to už začínaly být vychytaný. Tahle bude navíc určitě pěkně vylítaná, protože každej rád tomu turbu šlápne na krk, je to přece "závoďák". Dát 130000 za 10 let starý auto - hmm... No a ten nájezd 94000 a ještě s tímhle motorem, to bude opravdu tutovka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 10:44, Zadní světla
Ty obrázky dole ve fotogalerii jsou pouze ilustrativní?
Já jen, že to auto má zadní svítilny po faceliftu, černou lištu nad registrační značkou + starou palubní desku. Takhle "zmršená" byla přece základní verze Clasic po roce 2001....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 12:08, RE: Zadní světla
Silentman napísal:
Ty obrázky dole ve fotogalerii jsou pouze ilustrativní?
Já jen, že to auto má zadní svítilny po faceliftu, černou lištu nad registrační značkou + starou palubní desku. Takhle "zmršená" byla přece základní verze Clasic po roce 2001....
Určitě nějaký archiv, protože tam je motor 1.6 a psáno je o 1.8T
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 12:41, RE: Tutovka
Vestor napísal:
Tak tohle auto si může pořídit buďto absolutní škodofil nebo blázen. Octávky brát až tak kolem roku 2001, to už začínaly být vychytaný. Tahle bude navíc určitě pěkně vylítaná, protože každej rád tomu turbu šlápne na krk, je to přece "závoďák". Dát 130000 za 10 let starý auto - hmm... No a ten nájezd 94000 a ještě s tímhle motorem, to bude opravdu tutovka.
To by me teda zajímalo, které auto obdobné třídy s benzínovým motorem cca 110kW bude za 130 tisíc méně vylítané a bude mladší...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 12:47, RE: Tutovka
Alkantpan napísal:
To by me teda zajímalo, které auto obdobné třídy s benzínovým motorem cca 110kW bude za 130 tisíc méně vylítané a bude mladší...
Vestor má pravdu. Dát za 10-ti letou OI 130 tisíc je fakt na Chocholouška. Před měsícem jsem si pořídil Mondeo III z 2001 za 145 tKč se serviskou se 126 tkm a dovolím si tvrdit, že je to proti OI jiná liga. A výkon? 125 kW v benzínu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 16:00, Prosba
Dobrý den,mohl by mi prosím někdo poradit,rozhoduji se mezi naftou a plynem?jedná se o škoda octavia 1,8 T a 1,6 nebo naftfa 1,9 Tdi asi 81 Kw a nebo fabia 1,4 benzín a 1,9 Tdi.74 Kw.Automobily bych kupoval už pčestavěné na plyn,nebo bude lepší varianta nafta????ročnš najedu as i25tis.km.Předem děkuji za odpovědi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 16:31, ze severu
auta nebrat. tam nevěřím ani tomu, jestli je den, nebo noc
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 17:09, RE: Tutovka
David V napísal:
Vestor má pravdu. Dát za 10-ti letou OI 130 tisíc je fakt na Chocholouška. Před měsícem jsem si pořídil Mondeo III z 2001 za 145 tKč se serviskou se 126 tkm a dovolím si tvrdit, že je to proti OI jiná liga. A výkon? 125 kW v benzínu
a co provozni naklady mondea v porovnani s oct??
tipuju minimalne o 1/3 vyssi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 17:20, RE: Tutovka
rudastraka napísal:
a co provozni naklady mondea v porovnani s oct??
tipuju minimalne o 1/3 vyssi
tak cenu nahradnich dilu bych videl skoro postejnu, a co se spotreby tyce, tak pokud muzu aspon trochu verit udajum, co se vypisujou napr na mobile.de k jednotlivym autum, tak oktavka ma prumer 7,9 a mondeo rovnych 10, takze tretina to nebude, a k tomu lepsimu svezeni v mondeu bych se taky pridal
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 19:05, RE: Tutovka
rudastraka napísal:
a co provozni naklady mondea v porovnani s oct??
tipuju minimalne o 1/3 vyssi
Auto mám zatím krátce, ale namátkou:
6 ltr oleje dle specifikace WSS M2C 913 B + olejový filtr + vzduchový filtr 1370 Kč, výměna rozvodů 0 Kč (řetěz), výměna pylového filtru 380 Kč s uhlíkem, výměna svíček - musím udělat - v autorizovaném servise se slevou ze známosti cca za 2000 Kč (6 svíček) + palivový filtr. Výměna brzdovky 190 Kč. To je ze základní údržby (krom svíček, a ty se navíc u motoru LCBD mění po 120 tkm). A náhradní díly typu blatník a světlo neřeším, autem se snažím jezdit a ne ho pořád někde oťukávat. Jediná nepříjemnost u Mondea V6 může být výfuk, má 3 tlumiče každý zatím bratru za 6 tisíc. Já je mám zatím v pořádku.
Spotřeba: Najel jsem pouze cca 600 km, takže nemůžu hodnotit, ale podle BC budu jezdit lehce pod hodnotami, které udává výrobce, čili tak cca 9,5 ltr. A ten rozdíl 1,5 litru mi za ten rozdíl opravdu stojí. Výbava GHIA krom tempomatu, což mě trochu mrzí - uvidíme , za jakou cenu lze dodělat. Zatím nemohu napsat recenzi, ale určitě se časem objeví minimálně jako postřehy z provozu - pokud na hodnocení spolehlivosti bude ještě brzo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 19:48, RE: Tutovka
David V napísal:
Auto mám zatím krátce, ale namátkou:
6 ltr oleje dle specifikace WSS M2C 913 B + olejový filtr + vzduchový filtr 1370 Kč, výměna rozvodů 0 Kč (řetěz), výměna pylového filtru 380 Kč s uhlíkem, výměna svíček - musím udělat - v autorizovaném servise se slevou ze známosti cca za 2000 Kč (6 svíček) + palivový filtr. Výměna brzdovky 190 Kč. To je ze základní údržby (krom svíček, a ty se navíc u motoru LCBD mění po 120 tkm). A náhradní díly typu blatník a světlo neřeším, autem se snažím jezdit a ne ho ...
povinne ruceni (s 5rocnim bonusem) - octa 4657, mondeo 7341 (+58%)
pneumatiky barum bravuris - octa 1345, mondeo 1740 (+29%)
spotreba - octa 7.5, mondeo 9.5 (+27%)
clovek, kterej kupuje 10-ti letej vrak podle me na provozni naklady bude dost koukat, jinak by si koupil neco novejsiho.
ale preju at to jezdi, mondeo je dobra volba na dalnice a rovny silnice, tam za malo penez opravdu hodne muziky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 21:38, RE: Tutovka
rudastraka napísal:
povinne ruceni (s 5rocnim bonusem) - octa 4657, mondeo 7341 (+58%)
pneumatiky barum bravuris - octa 1345, mondeo 1740 (+29%)
spotreba - octa 7.5, mondeo 9.5 (+27%)
clovek, kterej kupuje 10-ti letej vrak podle me na provozni naklady bude dost koukat, jinak by si koupil neco novejsiho.
ale preju at to jezdi, mondeo je dobra volba na dalnice a rovny silnice, tam za malo penez opravdu hodne muziky
Ano, povinné ručení mám za 5800 Kč u Kooperativy a plánuji přejít k Wuestenrotu - tam to bude cca za 4200 Kč. Gumy mám na 17", čili s přezutím 12500 Kč Good-Year na celý auto - no co už, každá sranda něco stojí.
Mondeo se chová velmi dobře i na klikatých okreskách a s V6 i celkem ochotně zrychluje, na to že je to 1500 kg těžké auto.
Myslím si, že za 130 tisíc prostě sežene lepší 10-ti letý stroj než je Škoda.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.06.2009 23:17, RE: Tutovka
David V napísal:
Ano, povinné ručení mám za 5800 Kč u Kooperativy a plánuji přejít k Wuestenrotu - tam to bude cca za 4200 Kč. Gumy mám na 17", čili s přezutím 12500 Kč Good-Year na celý auto - no co už, každá sranda něco stojí.
Mondeo se chová velmi dobře i na klikatých okreskách a s V6 i celkem ochotně zrychluje, na to že je to 1500 kg těžké auto.
Myslím si, že za 130 tisíc prostě sežene lepší 10-ti letý stroj než je Škoda.
To nema smysl resit, jsou lidi ktery budou setrit i na kapaline do ostrikovacu. Sam jsem pred lety (2002) resil nejakou ojetinu a narazil jsem na Maximu QX z roku 1997, provoz 98, najeto 69tis.km, trilitr manual 142kw v plne vybave za 200t, ve stejne dobe stala stejne stara Octavia 1.6 bez vybavy prakticky stejne. Po peti letech provozu a dalsich cca 130ti tis.km byly investice tyto: benzin prum. 9.2l/100km, dalka se dala jet i pod osm, ekorally Olomouc-Praha 6.97, predni loziska 4000,-, 1x predni kotouce a desky 5000, zadni desky 1000, olej Castrol RS po deseti tis. km-cca 300/litr, vc. filtru a vymeny 2000,-, manzety na poloosach s praci 600,-, doplneni klimy 500,- dve sady letnich a jedna zimnich 15´´ cca 6000/sada, filtr K&N 1500,-, 1x svicky s vymenou 2000, kazdy rok geometrie za 500,-. Zadne cepy, rozvody, opravy, vse puvodni vc. vyfuku, vse funkcni na 100%. Myslim ze Oktavka by me celkove vysla tak na dvojnasobek, nehlede na to ze bych ji musel na rozdil od Nissanu pojistit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.06.2009 11:10, RE: Tutovka
David V napísal:
Vestor má pravdu. Dát za 10-ti letou OI 130 tisíc je fakt na Chocholouška. Před měsícem jsem si pořídil Mondeo III z 2001 za 145 tKč se serviskou se 126 tkm a dovolím si tvrdit, že je to proti OI jiná liga. A výkon? 125 kW v benzínu
Nechci tu do nikoho rýt a přesvědčovat, ale Mondeo je o třídu výše než Octavie (to už zde bylo napsáno mohokrát a přesto se najde někdo kdo to stále srovnává). Kdo chce jezdit po dálnici a chce závodit ať si koupí Mondeo 2.5 6V (větší pohodlí a prostor), kdo najede 10 tis. km ročně většinou po okrskách a chce závodit ať si koupí Octávii 1.8 T. Co se týče cen, tak je to prostě tak že koncern VW je vždycky dražší, ale když za dráž koupíte, tak ho zase za dráž prodáte... tak to je. To bych pak na Váš příspěvek (pane Davide V.) musel reagovat takto: To je smutné že se dá Mondeo 2.5 Ghia 2001 dneska koupit za 145 tis. Kč, když nové stálo 809 tis.Kč a Octavie 1.8 T Elegance 2000, která stála nová 638 tis. Kč se dnes dá koupit rovněž za 145 tis. Kč.

S tím výkonem 125 kW v šestiválci bych se tak na přeplňovanou 1.8 nepovyšoval. Měl jsem tu možnost obě auta porovnat, sice jen na okrsce, ale stačilo. Světe div Octavia 1.8 T mi přišla svižnější.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.