Passat napísal:
Objem papírově má sice větší,ale z vlastní zkušenosti si myslím že do Mondea naskládám prostě víc.Máme i Mondeo (07) i Octavii Tour 1.6 (06)
a když naložím Mondeo třeba elektronikou (SAT,DVR....) kufr je plný.Jenže při pokusu toto přeskládat do Octavie-to prostě nejde!Vždycky musím vozit nějakou krabicu na zadních sedadlech ať se snažím jak chci.Takže ono je lepší se na ty kufry třeba někde v bazaru podívat a udělat závěr až po prohlídce.Jinak k Octavii žádné větší výhrady nemám,možná až na ten ...
Přesně tak, ty podělaný litry zavazadlovýho prostoru jsou u Oktávky jen marketing a reklama. Kufr je možná hluboký, ale ne moc praktický. Kombíky Mondeo a O se vůbec nedají srovnat, po sklopení sedaček se v M vyspí pohodlně dva lidi, je tam místa 2 metry na délku, v O je to vyloučeno, šířka je také nesrovnatelná... Vozím vzadu v Mondeu 2 velké dětské sedačky Chicco a ještě se vleze tchýně, a i když vrazím sedačku dozadu, nikdo nemá problém s koleny, holt rozvor je základ (je to znát i na jízdních vlastnostech a stabilitě). No a srovnávat 74 a 92 kW motorizaci považuju za úlet, ta 1.8 16V v Mondeu je motor dvou tváří a ve 4000 ot. se teprve probouzí (a tomu začne odpovídat spotřeba), když je potřeba na to šlápnout. Úspornější a línější je ta klasická 1.8, s lehkou nohou se s ní dá za 7-8, u 16V odpovídá spotřeba 8-10 podle stylu jízdy (měl jsem obě, mám tu silnější). Možná by opravdu byl nejlepší volbou ten dvoulitr, kterému se nemusí tolik šlapat na krk a táhne víc odspodu, ale ta 1.816V má celkem sportovní charakteristiku a dobrý zvuk - pokud není vylítaná.
Ad TDCi - ani na vteřinu jsem o tom neuvažoval, nejsou tak úsporné a člověk neví hodiny ani minuty, jestli nezůstane někde viset. Benzín je držák, navíc na krátké starty lepší.
Opět bych apeloval na autory, aby hned v první větě uváděli, že tazatel se snaží o nemožné, a sice srovnávat vozy různých tříd a různé vyspělosti motorů i podvozků....