Antonín Kunst napísal:
Octavia II je relativne dobry vuz s mizernou nabidkou motoru.
U veskerých TDI PD je potenciální riziko drahých oprav, navíc jejich velmi vysoká hlučnost je při delších jízdách otravná.
Osobně jsem měl 77 kW variantu (tj. ve většině recenzí doporučovanou) a najel s ní 200tis. km, auto bylo kupováno jako nové. Prvních 150 tis., bylo auto celkem bez problému a servisovaly se jen běžné provozní věci. Posledních 50 tis. se ale začalo sypat (vstřiky, převodovka, dvouhmoťák, spojka...) a výsledná ...
Nevím proč by Vás 1.6 na dálnici sežrala ? Na dálnici si vezme tak do 8 litrů - proti inzerovaným 7l u PD jak uvádíte??? 1.8 TSi se začala dělat až od r.v. 2007 proto jsou trochu dražší.
Obecně na 20tkm ročně v ojetině - jednoznačně benzín !
- 1.6 a 2.0 FSI sice mají předepsaný N98, ale bez problémů je lze provozovat na N95 (mám potvrzeno i ze skodovky) - spotřeba dle stylu - jsou to atmosféry takže rozptyl není tak enormní - 1.6 FSI (6-8ll), 2.0 FSI (7-10l) - pozor 1.6 FSI má proti VW jen 5kvalt a na dálnici točí docela dost, ale není problém ji udržet 160-180km/h tacho se spotřebou kolem 8-9l (osobně vyzkoušeno v DE)
- 1.6 MPI - spolehlivý základ co potěší, ale nenadchne, spotřeba rozumná (6-8,5l)
- 1.8 TSI - lahůdka co sice jede, ale pak i papá není problém jet ze 7l, ale i za 12l - holt benzínové turbo
Naftu co má na hrbu 200tkm+ - děkuji nechci, s 1.9 TDI PD je sice hezká spotřeba, ale zase jak psal předchozí majitel na dálnici nevhodné bez DPF ještě ujde. 2.0 TDi PD - ne ne ne - spotřeba podobná jako 1.6 (jak spodní tak i horní - už jsem reálně viděl spotřebu kolem 8l) jede sice líp (má 6kvalt), ale s tímto náběhem poměrně nespolehlivé zboží a hóóódně drahé opravy.
MPI - lze rozumně předělat na LPG, FSI lze též, ale stojí to balík (asi 42tkm a vstřikuje to trvale benzín x LPG - dle požadavků na výkon, aby se chladily vsřikovače)