Celkem se to tu rozhořelo. Dost za to může hodně nadšená recenze pisatele. I když s ním ve většině bodů souhlasím. Nebudu tu psát, co už je napsané. Jen to shrnu na základě vlastních zkušeností. Kvalitou výroby a bytelností materiálů je dodnes nedostižná a jízdní vlastnosti by leckteré malé auto mohlo i dnes závidět. Ve zpracování ji předběhlo snad jen nové Polo a A1, jenže pod povrchem je to už ošizené jako každé jiné dnešní auto. Jízdními vlastnostmi jí přebije (z toho co jsem řídil) Fiesta, u které jsem se ale bál, že se z ní každou chvíli něco ulomí, prostě pocit z auta nebyl nic moc.
Ale vůbec nechápu, kde Pavlik přišel na tu věc se sníženou tuhostí karoserie? Podle mě absolutní blbost. Jednou do mě na parkovišti napálil idiot, co se rozhlížel kam zaparkovat. U Fabie byl trochu promáčklý a odřený zadní nárazník, když se sundal, zjistilo se, že pod ním je pořádná železná výztuha, což nebývá (vzadu) vůbec zvykem! Ani se nepoškodily úchyty nárazníku, jen se to vyrovnalo a nalakovalo. Borec co do mě naboural (P 406) měl nárazník prasklý a promášklý a na bocích vyletěl z úchytů, takže hned šel koupit lepící pásku, aby s tím mohl odjet a nikoho nezranil. Také jsem byl svědkem, kdy to do F1 combi stojící na červené na příjezdu do města napálil kamion se dřevem, kterému selhaly brzdy. Rychlost si dovoluji odhadnout na něco kolem 60 - 70 km/h. Byla to taková šupa, že Fabie odletěla 200 m od křižovatky a všude byly trosky kufru. Zastavila se až na dělícím pásu. Byli v ní 3 dospělí a všichni přežili jen s šokem a z auta vylezli po svých! Zdeformoval se jen kufr, prostor pro posádku zůstal nezborcený, i střecha byla ok. Kamarád s ní šel pro změnu 3x přes střechu, když se vracel unavený potmě z práce a přehlídnul zatáčku. Neměl ani bouli. Navíc 4* z EURO NCAP u malého auta, co vyjelo sériově jen s 1 airbagem v r. 99, jsou u mě výborný výsledek. Tehdy ještě tyto testy byly jen o pasivní bezpečnosti a měly nějakou vypovídající hodnotu. Takže o bezpečnosti Fabie 1 nepochybuji.
Další věc, co se tu řeší, je že je předražená. Ano, byla dražší než konkurence, ale kdo na ni měl, tomu to nevadilo. Uvedu příklad. X let nazpátek jsme odkoupili od známého bývalou firemní Fábii s 1,4 a na tu dobu solidní výbavou. Stála cca 170 tis. Když se za 5 let prodávala, prodala se za 130 tis. Navíc za týden byla pryč a koupil ji hned druhý zájemce, protože ten první nedostal úvěr. Známí si tenkrát koupili Clio v přibližně stejném stavu a chlubili se, že za něj dali jen 140 a že má i klimu... Jenže za 3 roky ho splatili a chtěli něco většího. Pak byli rádi, že jim ho vzali na protiúčet v Renaultu za polovic.
Stejně nechápu místní potrefené husy. Cena je dána nabídkou a poptávkou. Kdyby byla cena nastavena blbě, nebude se výrobek prodávat. Jinýni slovy, buď na to mám a ozývat se nepotřebuji, nebo na to nemám a koupím si to na co mám, ale abych se cítil líp, neustále někomu vnucuji, jak jsem je všechny přečůral a jací jsou ostatní debilové.