0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP 12V - test spotřeby

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.06.2007 19:06, Porovnání spotřeb
Tak jsem to vytáhnul z http://www.spritmonitor.de/ a dopadlo to takhle.
Vše bylo posuzováno od r.v.2000 do 2007, takže to je někde směska.

Corsa
1,0 43kW 6,18
1,2 59kW 6,9
1,4 66 kW 7,2
Punto
1,2 44kW 6,6
1,2 59kW 6,47
Škoda
1,2 40 kW 6,3
1,4 44kW 7,6
1,4 55kW 6,95
1,4 74kW 7,02
Peugeot 206
1,1 44 kW 7,15
1,4 55 kW 7,26
1,4 65 kW 7,05
1,6 80kW 7,54
Clio
1,2 43kW 6,97
1,2 55kW 6,75

Takže když to shrnu, tak Fabia na tom tak strašně není, jsou i horší. Dál z toho vyvozuji, že použitelný auto je od 1,2-1,4 litru a 55kW ( většinou 16V motory). Spotřeba dobrá, dynamika přiměřená.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.06.2007 20:55, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Test Fabie a opět mě pobavil. Zvlášť věta, že výkon motoru nedovoluje předjížděcí manévr. Nebo, že výkonu není právě nazbyt.
Měli byste se svézt někdy Favority, Feliciemi, nebo i jinými zahraničními auty v dané kategorii a se základním motorem...................................
Zrychlení pod 15s. není špatné a pružností motory HTP vynikají.
Dosažená spotřeba mě zase utvrzuje v tom, že redaktoři jezdí jak dobytek, nebo by bylo vhodné změnit testovací trasu. U každého auta co testujete, naměříte v...
Dá se dosáhnout i 0,1 litru na 100 km a to jízdou z Macochy dolů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.06.2007 21:10, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Motory stejnych objemu ruznych znacek maji podobne vykony i spotrebu. Stejne musi zvanilove dokola psat, ze ten dvoulitr je fakt o dost zivejsi (jake to prekvapeni, ze?)
Fabia je dustojne auto a pokud bude poptavka, bude se vyrabet i s danou motorizaci. Nikdo neni nucen si ty trivalce kupovat, ale lidi je zrejme chteji, protoze jsou dostacujici. Spotreba je slusna a maly objem = male poplatky vydriduchum v pojistovne. Ne kazdy si musi svoje male ego posilovat velkym motorem.
Cist jenom tyhle mno...
Samozrejmne, ze punto nejezdi ve 4 lidech, na to ani neni stavene, jezdi tak ve 2 - 3 lidech a v kufru vetsinou tak 3 batohy. Spotrebu 8 litru pri normalni jizde ani ve 4 lidech zdaleka nemam. Mozna jsem vas zklamal, ale ve 4 lidech nepresahnu ani 7 litru pokud jedu normlane v ramci dopravnich predpisu. Jinak samozrejmen 1.2 v puntu neni ani prazdna zadny zavodnik, natoz kdyz nas jede vice, ale svuj ucel plni vyborne, doprava z bodu A do bodu B s nizskou spotrebou a pojistkou. Jinak nerikam, ze punto je dokonale, mam pomerne ted par technickych problemu a bude se za par mesicu prodavat, je potreba vetsi auto kvuli pracovnim ucelum, ale jinak to je dobra volba i motor, ale volil byhc radeji priste 1.2 16V
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.06.2007 21:15, prasacka jizda
to musela byt hodne prasacka jizda s takovymi udaji o spotrebe. Pomalu ani dvoulitr by se nemusel stydet.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.06.2007 21:45, RE: bez předmětu
anonym napísal:
rychla jizda se u me rovna 130-140 km/h po nemecke dalnici
;) tak to chápu, proč ti 1,2 stačí. Rychlá jízda je 160-180 po D5 nebo D1
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.06.2007 22:09, RE: nestranný čtenář
anonym napísal:
Vypadá to tak. Auto, které nemá alespoň 100koní by podle některých tady asi ani nemělo jezdit po silnici. Nemůže předjíždět, na dálnicích v kopci se už nerozjede a když už, trvá to dlouho a ještě by si mohl dovolit zdržovat auto za ním, které samozřejmě spěchá a místo 140, co jede teď, by už mohl jet třeba 180 a být doma o minutu dřív..........................
Kdy už si někteří uvědomí, že auta a silnice nejsou na závodění????!!!!
Většině lidem stačí dostat se v klidu z bodu A do bodu B a to le...
Reaguji na pisatele který píše, že my co tady zrovna neoplýváme nadšením nad fábií 1,2 htp zastáváme názor, že co nemá nad 100k nemůže ani z garáže. Ono neztaáleží jaksik na celkovém výkonu ale také na poměru výkonu a hmotnosti že? Ono to nemusí mít 100 koní, ale když fabia váži 1100kg a hýbe s ní 47 kw nebo chceteli 51 kw motor asi to nebude pravé ořechové, kdyby měla o pár kg méně nebo o pár kw více a nejlépe aspoň o 50 tis kč míň, nebyla by tady taková vášnivá debata o fabii htp. Ale kdo je i s tímto spokojen tak ať. Já osobně mám v práci tu čest jezdits 1,4 55 kw a je to na hraně (předejet kamion se rovná vysoce adrenalinovému zážitku, jinými slovy řve to, ale moc to nejede) jinak z bodu A do bodu B v poho spotřeba 7l kombinace nedovedu si představit, že by tam bylo o 8 kw méně a ještě bych se tady nad tím rozplýval blahem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.06.2007 23:54, Snížení výkonu
Mně naopak přijde fabie 1,2 až moc přemotorovaná. Nevíte jestli se dá nějakou úpravou výkon motoru snížit (např. vypínáním jednoho válce)?.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 01:01, RE: Snížení výkonu
anonym napísal:
Mně naopak přijde fabie 1,2 až moc přemotorovaná. Nevíte jestli se dá nějakou úpravou výkon motoru snížit (např. vypínáním jednoho válce)?.
Tak ten motor vyndej a jezdi jenom z kopca a motor bych dal do sekačky na to má výkon tak akorát.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 01:25, RE: nestranný čtenář
anonym napísal:
Vypadá to tak. Auto, které nemá alespoň 100koní by podle některých tady asi ani nemělo jezdit po silnici. Nemůže předjíždět, na dálnicích v kopci se už nerozjede a když už, trvá to dlouho a ještě by si mohl dovolit zdržovat auto za ním, které samozřejmě spěchá a místo 140, co jede teď, by už mohl jet třeba 180 a být doma o minutu dřív..........................
Kdy už si někteří uvědomí, že auta a silnice nejsou na závodění????!!!!
Většině lidem stačí dostat se v klidu z bodu A do bodu B a to le...
No já jezdím trasu KV - M.Lázně s O1 - 1.8T kolem 6,3 l /100km - rychlost 80-90km/h, stejně když jsem jednou spěchal tam jsem končil na 11,5 l / 100km rychlost max. kolem 200km/h. Ježdění je hlavně o řidiči. Sám raději mám výkonější vůz, ne proto, abych všem ujel, ale abych mohl bezpečně předjíždět - kdo zná silnice 1.tř. plné kamiónů ví o čem je řeč. S HTP jsem jezdil tak tři měsíce - spotřeba běžně kolem 6,5 l/100km - výkon - pocitově do 80km/h to zrychluje - pak se tomu nechce - předjíždění je s tímto motorem dost risk - ve více lidech na to zapomeňtě nebo to chce dlouhou rovinku. Kolega jel s HTP - 8V Cheb - Praha a zpět a nestačila mu nádrž - cestou zpátky už musel dočepovat. Shrnutí dle mě je HTP vhodné tak max. do města. Spotřeba je hóóódně o řidiči.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 01:30, RE: nestranný čtenář
anonym napísal:
Ten ironicky prispevek, ze ktereho kypi prekrucovani a vase urazena jesitnost, mel snad nejaky zvlastni skryty smysl, ktereho jsem si nevsiml?
Ja tam zadnou urazenou jesitnost nevidim. To spis u lidicek co tvrdi ze je v jejich HTP nic nepredjede, ze s nim masti 180 a ze vykonnejsi vozy jsou vlastne na nic..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 02:49, RE: Snížení výkonu
anonym napísal:
Mně naopak přijde fabie 1,2 až moc přemotorovaná. Nevíte jestli se dá nějakou úpravou výkon motoru snížit (např. vypínáním jednoho válce)?.
jestli ti prijde tohle smesny vozidlo moc nabuseny, tak ho zkus nekdy nalozit 4 lidma a poslat do dalnicniho stoupani. Na kole tam budes driv...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 02:58, POVEDLO SE - OBJEKTIVNI TEST
anonym napísal:
Souhlasím s tím, co napsal kolega.
S HTP je potřeba se naučit jezdit. Pak budete odměněni výbornou spotřebou.
Když ale do auta sedne někdo třeba z dvoulitru TDI a bude po tom chtít ten samý výkon, chápu že pak jede za 10l/100km a všude rozhlašuje, jak HTP žere.
Já nesouhlasím s tím, žeby redaktoři jezdili blbě, nebo byl divný okruh. Ostatní auta co to jeli, měly hodnoty celkem podle očekávání. Naopak ocenuji to, že k tomu redaktoři přistoupili zodpovedně. Líbí se mi že neskočili na marketingové žvásty Žkodofky "nové motory htp poskytují díky svému malému objemu malou spotřebu, ale díky 4V vysoký výkon" Ukázalo se jasně, že ten motor je úsporný pouze při zcela katolické jízdě. Naopak pro běžné ježdění, je přetížený, proto vykazuje obrovskou spotřebu. Takže vážený pilote tvojválové Fábie, běž si jezdit svých 220km/h při spotřebě 3,7L a do redakce se nemontuj. Test udělali dobře a redakci tipcarsu považuji za vysoce odbornou a objektivní. Žralo jim to tak, jak to z fabriky žere. A že na "naučit se s tím jezdit" něco je souhlasím, ale testovali se stejně úplně všecky auta. Že to tvoje opět nevyhrálo, to už máš smůlu.
ps: krásná věta: "výkon znemožnoval předjetí ))"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 08:22, Změny a slabší auto
Je jasné, že dnešní provoz je jiný než dříve, zahustil se a zrychlil. Ježdění je náročnější.
Je ale taky pravda, že ubývá řidičů "vyškolených" na starých 40 HP škodovkách a podobných, obecně slabších autech. S nimi se nedalo spoléhat na přebytek výkonu a při trochu dynamické jízdě se muselo trochu jinak myslet.
Zásada, že jízda se slabším autem je vlastně svým způsobem náročnější než se silným, ale platila už v dobách, kdy většina dnešních internetových mistrů volantu ještě ani nebyla na světě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 08:52, jen tak
Koukám tedy jako blázen z těhle příspěvků.S fabkou jsem občas jel jenom občas v práci.A jelikož nějakej ten pátek taky jezdím musím říct že tohleto není auto.A a ani zadarmo bych jej nechtěl.Škodováci za tenhleten zmetek byste se měli stydět a ne ještě stávkovat.Jedinej dobrej vůz kterej je z MB je oktávka 1,9 tdi.Neřeším spotřebu, ale celkový jízdní vlastnosti.A to jsem jel většinou ve fabce sám.Prostě děs a hrůza.Osobně mám Mazdu 6 2 litříky objem a pánové ve městě v pohodě s lehkou nohou na plynu pod 8 litříků.Proto mě překvapuje ta vysoká spotřeba tak mrňavýho motoru.Něco je asi špatně.Opět se ukazuje vlastnost čecháčků.Hlavně že to stojí málo prašulí.I když i zde je to velice relativní co vlastně za ty svoje penízky dostanu.A tady toho je žalostně málo.Bohužel.Tenhleten vůz je podle mýho ostudou škodovky.A můžete se fabisti třeba zbláznit.To je parodie na auto.A jinak souhlas s hodnocením Hondy Jazz.Je vidět že holt japončíkům to myslí na rozdíl od zamindrákovanejch odborářů ze škodovky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 09:00, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Test Fabie a opět mě pobavil. Zvlášť věta, že výkon motoru nedovoluje předjížděcí manévr. Nebo, že výkonu není právě nazbyt.
Měli byste se svézt někdy Favority, Feliciemi, nebo i jinými zahraničními auty v dané kategorii a se základním motorem...................................
Zrychlení pod 15s. není špatné a pružností motory HTP vynikají.
Dosažená spotřeba mě zase utvrzuje v tom, že redaktoři jezdí jak dobytek, nebo by bylo vhodné změnit testovací trasu. U každého auta co testujete, naměříte v...
No příteli střecho, nevěřím že s plně naloženým autem/4 lidé´a plnej kufírek /se dá takhle jezdit/tohle vykládej ve školce dětem.Potřebuji auťák kterje má dost velkej kufr, dobrý zrychlení aby mě eventuálně dostal z krizové situace a optimální spotřebu.A tohleto tahle nahrážka nesplňuje.Kam s tímhle prdítkem chceš jezdit?Na hory?Dálkový trasy k moři?Maximálně na chajdu a zpátky tak do 40 km.Fabie je zcela nepovedený auto.Mě osobnmě na něm vadí jak brzdy, tak spojka.Neskutečný šunt.Navíc jak foukne boční vítr plachtím málem z cesty ven.Tohleto je sranda auto a škodovka by se měla stydět za to co produkuje.A každej kdo si ji koupí by měl povinně od škodovky dostat životní pojistku pro celou rodinu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 09:03, RE: bez předmětu
anonym napísal:
s tímto autem jsem teprve najel 2 000km.S tou spotřebou při ekonomické jízdě 6,4 souhlasím,pod 6l stím dokážu jet pouze mimo město při velmi klidné jízdě.Moc se mi,ale nezdá okruch č2 za 9,9l.Ze zvědavosti jsem auto použil na služební cestu 720km,z toho 80% dálnice.První polovinu za světla po dálnici 130 až 150km/h spotřeba kolem 8l,domu potmě 110 až 120km/h spotřeba slezla na rovných 7l.Na 720km jsem spotřeboval 50 l benzínu.U auta mne překvapil přesný palubní počítač.
Znovu se musím opakovat.S dvoulitrem Mazdou tě hravě sundám ve spotřebě.A to ještě s plně naloženým auťákem.OV-PHA ve dne 370 km 4 lidé za 7,6l, při rychlosti něco kolem 140-150km za hoďku.A teď povídej.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 09:37, RE: bez predmetu
anonym napísal:
Test Fabie a opět mě pobavil. Zvlášť věta, že výkon motoru nedovoluje předjížděcí manévr. Nebo, že výkonu není právě nazbyt.
Měli byste se svézt někdy Favority, Feliciemi, nebo i jinými zahraničními auty v dané kategorii a se základním motorem...................................
Zrychlení pod 15s. není špatné a pružností motory HTP vynikají.
Dosažená spotřeba mě zase utvrzuje v tom, že redaktoři jezdí jak dobytek, nebo by bylo vhodné změnit testovací trasu. U každého auta co testujete, naměříte v...
To ste jazdil asi sTDI a nie HTP
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 09:42, RE: bez předmětu
anonym napísal:
No příteli střecho, nevěřím že s plně naloženým autem/4 lidé´a plnej kufírek /se dá takhle jezdit/tohle vykládej ve školce dětem.Potřebuji auťák kterje má dost velkej kufr, dobrý zrychlení aby mě eventuálně dostal z krizové situace a optimální spotřebu.A tohleto tahle nahrážka nesplňuje.Kam s tímhle prdítkem chceš jezdit?Na hory?Dálkový trasy k moři?Maximálně na chajdu a zpátky tak do 40 km.Fabie je zcela nepovedený auto.Mě osobnmě na něm vadí jak brzdy, tak spojka.Neskutečný šunt.Navíc jak fouk...
je třeba si uvědomit k čemu má 1,2htp sloužit.Od žádného auta dané kubatury se nedá očekávat,že se bude prohánět po dálnici a nechávat za sebou ostatní auta a na silnicích brilantně předjíždět kamiony.A ta spotřeba je především ořidiči.Dnes jsou na tom vozidla v jednotlivejch třídách přibližně stejně a výkon omezují emisní limity.Dále si ještě všimněte,že recenze na škodovky se většinou ocitají na těchto stránkách v pátek,aby bylo po celý výkend o čem diskutovat.Redaktoři dobře vědí,že co Čech,to odborník na auto škoda.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 11:06, RE: bez předmětu
anonym napísal:
;) tak to chápu, proč ti 1,2 stačí. Rychlá jízda je 160-180 po D5 nebo D1
Nenech se vysmát chlapče.
Teprve od 200 km/hod na silnici III. třídy se dá mluvit o rychlosti.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.06.2007 11:42, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Znovu se musím opakovat.S dvoulitrem Mazdou tě hravě sundám ve spotřebě.A to ještě s plně naloženým auťákem.OV-PHA ve dne 370 km 4 lidé za 7,6l, při rychlosti něco kolem 140-150km za hoďku.A teď povídej.
Spousta hlupaku porad nechape, ze nelze srovnavat odlisne kubatury. Dvoulitr s plynem na podlaze bude chlastat mnohem vic nez htp s plynem na podlaze. Novy dvoulitr bude stat vic nez nove auto s 1.2. Je jasne, ze kdyz se maloobjemovy motor turuje a honi, tak bude chlastat hodne. Dela to kazdy maly motor a je jedno kolik ma valcu a jestli je nebo neni od skodovky. Ale kdo ma maly motor, neceka od nej vysoke vykony, tudiz maly motor JE usporny a levny na provoz. Kdo toto nepochopi je ztraceny pripad.
PS. Obecne by se dalo rict, ze trivalec je z hlediska trecich ztrat VYHODNEJSI nez ctyrvalec pri stejnem objemu - proste usetrime zmrsenou energii ve treni u jednoho valce. Divim se, ze nikomu nevadi, ze ten jeho dvoulitr je jenom trapny ctyrvalec a ne rovnou sesti- nebo osmivalec ze?
PS2 Nevlastnim fabiu htp
reagovať
  1 ... 4 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.