TOM napísal:
Měl jsem na mysli 740i E38. Tam jsem měl dlouhodobou 12 - 13 l. Při dálkových jízdách, s řekněme 10% podílem města, se dalo za nějakých 10,5l při klidné cestovní rychlosti po dálnici 160 - 170 km/h. ( musel jsem se taky smát jak někdo psal,že jezdí sportovně 150...
)
A když zapátrám do paměti ještě mnohem dál,někam do první poloviny devadesátých let, tak tenkrát jsem krotil 735i E32 ještě verzi se šesti Zylindry (162 kW - verze bez Katu(nebo lépe řečeno bez Kata?
)). Tam bývala moje dlouh...
No my dva si o spotřebě víceválcových motorů při poskakování od červené k červené asi nemusíme povídat...
Úmyslně jsem vyfotila spotřebu dlouhodobou (po 2 300 km, jinak v tu chvíli od posledního tankování byla spotřeba 10,2 l), výrobce pro Brumlův motor uvádí průměr 9,9 litru, což by se při občasném a jen "letmém" průjezdu městy snad i docílit dalo.
Ohledně rychlostí, myslím vnímání rychlosti hrozně záleží na typu auta. K kvalitním autě (už i v Brumlovi) je pohodová cestovní rychlost oněch 160 - 170 km/h, jela jsem vloni jednou přes německo nonstop 190 km/h (což je v Brumlovi "zívačka") s C4 1.6 HDi a ještě teď jsem z toho "napnutá" a dlaně se mi potí, když si na to vzpomenu. TO je hlavní plus dražších (drahých) vozů, ale kdo to nevyzkouší, resp. s tím nemá praxi, nepochopí.
"(auto mělo přes 16 q)" - vůbec netuším co to znamená...
Ano kupé 335i (a 335d též), by mne doma v garáži neuráželo!
Děkuji za "schválení" C5, to je od člověka zvyklého na vozy o segment výš mající o pár válečků víc, milé (v česku se na "citron" pohlíží spíše ..). Biturbo 2.2 HDi by jistě stačilo (ostatně i původní verze s jedním turbem mi ke spokojenosti "stačila"), 2.7 HDi volím hlavně (jen) kvůli automatické převodovce (nu šestiválec je přeci jen lepší než i povedený 4váleček a já jsem si na šestiválec už zvykla....).
Nemám sice problém s řazením (tuhle jsem si "užívala" s C1, kterou mi půjčili v servisu místo Brumly), ale současné automaty jsou již tak povedené, že nevidím důvod "se namáhat". Párkrát jsem u Brumly ruční řazení zkusila a i když je pak opravdu o něco svižnější, možnost ručního řazení vůbec nevyužívám.
PS: Vůbec netuším! Zatím je vše zadarmo (tedy pár korun po mě vždy chtějí, filtry, olej ...) a doufám, že to tak zůstane. Než vůz prodám, mám před sebou ještě jednu prohlídku (po 30 000 km) a za nějaké mimořádné situace 2 a doufám, že náklady zůstanou na ůrovni posledních tří let - tedy vpodstatě nic.
Vy o tom něco víte? Čeká mne nějaký větší výdaj? Napište!
Kylie