anonym napísal:
Počet nehod se po zavedení bodového systému první půl rok naopak dramaticky snížil. Řidiči začali sami ze strachu před represí předpisy dodržovat. To, že se situace vrátila k původnímu stavu znamená tristní selhání policie ČR a souhlasím s názorem, že při současném stavu této instituce by se o bezpečnost na silnicích měl pokusit postarat i někdo jiný, byť by při tom generoval zisk. Až to u nás bude vypadat jako ve výše zmiňovaném Německu, potom diskutujme o tom, kdo má právo vybírat pokuty atd. ...
Ano, prvního půl roku - významné snížení, s tím vystačíme opravdu nadlouho. A trend snižování tady byl už před zavedením 411, tak mi laskavě vysvětlete, proč je nyní trend opačný. Co se změnilo? No přibyl tady nový zákon - čili ano, můj předpoklad je, že za to může 411. Dokažte mi opak, respektive napište, co to způsobilo. Aby bylo jasno - já nemám obecně nic proti bodovému systému, co se mi ale nelíbí, je bodový systém zavedený u nás a obecně jeho prosazování.
A k onomu zavedení bezpečnosti na silnicích - z evropských států máme pomalu nejvíc policajtů na hlavu - takže co ty policajti dělaj, když v ostatních zemích to stačí a tady ne.
A právo vybírat pokuty a vůbec metodika vybírání Vám vyhovuje - naprosto souhlasím s tím, když mě policajti změřej a o 100m dál mě chytnou - no problem with that. Ale nechat se změřit kamerou, za 8 měsíců dostat obsílku a jít vysvětlovat, kdo kdy kolik jel, je mi už z principu proti srsti a to si piště, že se budu bránit všemi dostupnými prostředky.
Dál říkáte, že když to nezvládá Policie, tak by to měly dělat soukromé firmy (dedukce na základě fráze "generovat zisk") - hmmm, zákon na ochranu osobních údajů Vám nic neříká, co? Žádnej soukromej subjekt nemá právo takový informace zjišťovat, ani k nim mít přístup, k tomu má mít přístup jenom PČR (tam je to aspoň do jistý míry kontrolovatelný). Nemluvě o tom, že když na tom bude někdo generovat zisk, tak se ztrácí hlavní princip celý záležitost a to je zvýšení bezpečnosti dopravy - viz. dřívě zmíněnej rozdíl mezi měřením na rizikových místech a měřením na místech, kde to sype.
A poslední záležitost - jestli si někdo myslí, že zvýšením represí dosáhne zvýšení bezpečnosti na silnicích, tak ho čeká obrovský, opakuju obrovský zklamání. Nástup 411 a následný statistiky to prokázaly poměrně jasně.