0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Zafira Tourer a zkušenosti po 38 tis. km

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
peterson75
počet príspevkov18
dátum registrácie07.03.2013
Štvrtok 04.12.2014 15:06, RE: Není svíčka jako svíčka
*autofans* napísal:
Pánové, než se začnete navážet do autorizovanch servisů kde podle Vás dělají jen blbci a diletanti tak si zjistěte jaké používají ecoflex motory Opelu Zafira žhavící svíčky a nemelte tu rozumy z hospody. Doby kdy svíčka měla na starosti jen žhavení jsou nenávratně pryč, svíčky pro dieselové motory Euro 5 a 6 celkem běžně monitorují tlak ve spalovací komoře, aby dle něj mohl být seřízen proces vstřikování paliva. Navíc kdo z Vás ví např. to, že dnešní auto už Vám předžhaví ve chvíli kdy ho odemykáte bez ohledu na to jestli opravdu budete startovat. To, že to má vliv na chod motoru i mimo proces startování je snad jasný. Nehledě k dožhavování i u běžícího motoru kvůli emisím. Argumentace, že u TDI s Euro1 vydržely 200tkm je tedy trošku mimo.


.. to mně přijde jako naprostá blbost, žhavení při odemykání. K čemu by to bylo dobré? Kamarád má Corollu Verso, která špatně startovala, jako by bylo -25 C (ve skutečnosti bylo 0 C), než zjistil, že má vypálenou pojistku. Žhavení nefungovalo vůbec, ale i tak nastartoval a při jízdě nebyl znatelný žádný rozdíl. Jinak u mého auta mám najeto 160.000 km a žhavící svíčky mám původní (Euro IV). K původnímu příspěvku- základní by měla být kvalitní diagnostika, ne jenom výměna dílů. To, že motor škube ve vyšších otáčkách může mít mnoho příčin např. i takový ucpaný palivový filtr nebo zanesený EGR ventil.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 04.12.2014 16:10, RE: Není svíčka jako svíčka
peterson75 napísal:
*autofans* napísal:
Pánové, než se začnete navážet do autorizovanch servisů kde podle Vás dělají jen blbci a diletanti tak si zjistěte jaké používají ecoflex motory Opelu Zafira žhavící svíčky a nemelte tu rozumy z hospody. Doby kdy svíčka měla na starosti jen žhavení jsou nenávratně pryč, svíčky pro dieselové motory Euro 5 a 6 celkem běžně monitorují tlak ve spalovací komoře, aby dle něj mohl být seřízen proces vstřikování paliva. Navíc kdo z Vás ví např. to, že dnešní auto už Vám předžhaví ve chvíli kdy ho odemykáte bez ohledu na to jestli opravdu budete startovat. To, že to má vliv na chod motoru i mimo proces startování je snad jasný. Nehledě k dožhavování i u běžícího motoru kvůli emisím. Argumentace, že u TDI s Euro1 vydržely 200tkm je tedy trošku mimo.
.. to mně přijde jako naprostá blbost, žhavení při odemykání. K čemu by to bylo dobré? Kamarád má Corollu Verso, která špatně startovala, jako by bylo -25 C (ve skutečnosti bylo 0 C), než zjistil, že má vypálenou pojistku. Žhavení nefungovalo vůbec, ale i tak nastartoval a při jízdě nebyl znatelný žádný rozdíl. Jinak u mého auta mám najeto 160.000 km a žhavící svíčky mám původní (Euro IV). K původnímu příspěvku- základní by měla být kvalitní diagnostika, ne jenom výměna dílů. To, že motor škube ve vyšších otáčkách může mít mnoho příčin např. i takový ucpaný palivový filtr nebo zanesený EGR ventil.


To, že to někomu přijde jako blbost neznamená, že to tak není. Běžně se předžhavení spíná při odemknutí a následném otevření dveří řidiče.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Štvrtok 04.12.2014 18:28, Předžhavení
Pepe má pravdu. Předžhavení takto funguje i třeba u jedničkové Fabie.
reagovať
peterson75
počet príspevkov18
dátum registrácie07.03.2013
Štvrtok 04.12.2014 20:49, RE: Předžhavení
brin napísal:
Pepe má pravdu. Předžhavení takto funguje i třeba u jedničkové Fabie.



já se nepřu o to jestli to tak u některých značek funguje či nefunguje, jenom mně to přijde jako blbost a jestli je to dobré jenom proto, abych nažhavil a nastartovat o celé 2s dřív tak nevím ...
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 05.12.2014 12:15, RE: Předžhavení
peterson75 napísal:
brin napísal:
Pepe má pravdu. Předžhavení takto funguje i třeba u jedničkové Fabie.
já se nepřu o to jestli to tak u některých značek funguje či nefunguje, jenom mně to přijde jako blbost a jestli je to dobré jenom proto, abych nažhavil a nastartovat o celé 2s dřív tak nevím ...


Ok. Já vím. U starých dýzlů jsem musel čekat o dost dýl, než 2s, nebo dokonce žhavit 2x (oboje v mrazech). Renaultí 1,9D a VW 1,9D. Teď kontrolka jen mrkne, a startuju. Je to i dobrá obrana proti ignorantům, kteří startovali přes žhavení.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.