*autofans* napísal:
Pánové, než se začnete navážet do autorizovanch servisů kde podle Vás dělají jen blbci a diletanti tak si zjistěte jaké používají ecoflex motory Opelu Zafira žhavící svíčky a nemelte tu rozumy z hospody. Doby kdy svíčka měla na starosti jen žhavení jsou nenávratně pryč, svíčky pro dieselové motory Euro 5 a 6 celkem běžně monitorují tlak ve spalovací komoře, aby dle něj mohl být seřízen proces vstřikování paliva. Navíc kdo z Vás ví např. to, že dnešní auto už Vám předžhaví ve chvíli kdy ho odemykáte bez ohledu na to jestli opravdu budete startovat. To, že to má vliv na chod motoru i mimo proces startování je snad jasný. Nehledě k dožhavování i u běžícího motoru kvůli emisím. Argumentace, že u TDI s Euro1 vydržely 200tkm je tedy trošku mimo.
.. to mně přijde jako naprostá blbost, žhavení při odemykání. K čemu by to bylo dobré? Kamarád má Corollu Verso, která špatně startovala, jako by bylo -25 C (ve skutečnosti bylo 0 C), než zjistil, že má vypálenou pojistku. Žhavení nefungovalo vůbec, ale i tak nastartoval a při jízdě nebyl znatelný žádný rozdíl. Jinak u mého auta mám najeto 160.000 km a žhavící svíčky mám původní (Euro IV). K původnímu příspěvku- základní by měla být kvalitní diagnostika, ne jenom výměna dílů. To, že motor škube ve vyšších otáčkách může mít mnoho příčin např. i takový ucpaný palivový filtr nebo zanesený EGR ventil.