Dovolil bych si dpolnit článek několika detaily. Jako mechanik - amatér na plynu nejvíc oceňuji, že při jeho spalování se prakticky nevyvíjí karbon, takže se neznečišťuje olej a motor zůstává uvnitř krásně čistý. Z tohoto důvodu mají také vozy s turbem větší životnost pánví turba. Dále LPG má vysoké oktanové číslo, asi 105-110, takže pokud si u motoru zvýšíte kompresi (12 - 13:1 úplně v pohodě), dostanete nižší spotřebu, vyšší výkon a moment. Životnost motoru se tím nesníží, neboť výkonově bude na stejné hodnotě jako před úpravou s původním benzínem. Potom musíte samozřejmě používat i vysokooktanový benzín (98-100), ale i jeho spotřeba se sníží. Motory, které se rády přehřívaly, se na LPG přestanou přehřívat (opakovaná zkušenost). Při běhu studeného motoru je u LPG řádově nižší opotřebení oproti benzínu
a spotřeba LPG je u studeného motoru stejná jako u teplého (není třeba sytit). Výfukové plyny jsou méně agresivní, výfuk tak nerezne zevnitř a teoreticky se prodlužuje životnost katalyzátoru (pozor, pokud je plynový systém nastaven na chudou směs, tato se spaluje za vyských teplot a příliš horké plyny kat naopak ničí). Motor na plyn jde krásně plynule, žádné přechodové cukání, zcela bez klepání, zabírá od mnohem nižších otáček. Zápory: lze montovat poze k motorům chlazeným kapalinou, u vzduchem chlazených motorů je nutno zajistit ohřev expandéru zvlášť (problém). Některé motory počítají s tím, že nasáté palivo se dotkne pístu, odpaří se a tím ho chladí (Tatra, Alfa Romeo, Ferrari). LPG samozřejmě nechladí nic, neboť je plynné už před vstupem do válce a je nutné jej seřídit na větší bohatost směsi, jinak se po určité době propálí píst. Dále na LPG je obtážné přestavět dvoutaktní motory, musí se instalovat oilmaster a je s tím dost problémů, trabanti a warťasy na LPG často skončily zadřené. Dovoluji si také upozornit, že spalovací teplota LPG je vyšší než benzínové směsi, je nutné používat svíčky, co to snesou (Brisk silver). Dále je nutno mít motor a především zapalování v opravdu perfektním stavu, benzín leccos schová (vytahaný řetěz, opálené kontakty, prastaré kabely, trochu netěsnící ventil), ale LPG vám nic neodpustí (na druhou stranu máte při jakékoliv i sebemenší poruše okamžitou zpětnou vazbu, což je dobře). U starších automobilů s hlavou motoru na olovnatý benzín počítejte s tím, že budete ventily seřizovat každých 500 km a do 20 000 km hlava bezpečně odejde. Vestavba trvzených sedel ventilů se dnes již nevyplatí. U starých vozidel je také problém nízká komprese; motor by měl mít minimálně 9:1, jinak plynová směs nestačí ani na maximální možný předstih zcela prohořet a plameny jdou do výfuku a ničí výf. ventil. U vozů, jejichž řídící jednotka umí seřizovat předstih pouze dolů (felicie), doporučuji, pokud jste nastartovali na benzín a pak teprve přepli na plyn, po ohřátí motoru tento vypnout, počkat 10 sekund a nastartovat na plyn - řídící jednotka totiž po startu nastaví vyšší předstih a ten je samozřejmě pro plyn nutný. Zapomněl jsem na něco?