Jkao vlastník hned 3 japonských vozů (2x SUbaru a 1x Infiniti G37 4WD 2010) mohu říct, že celkem chápu japonské výrobce, že se nesanží příliš vylepšovat verze pro středoevropský trh. Na to je tu příliš silná konkurence a hlavně zaslepenost evropských zákazníků a jejich až hloupá vazba na německé trio A-BMW-MB (VW nepočítám, to jsou v porovnání s těmito třemi plečky, při vší úctě ke koncernu). Ale stačí si zaskočit do arabskéo světa, do Izrale, Dubaje a pod a hned člověk vidí, co si lze zde kopit z japonských a korejských výrobků. Ale to odbočuji. Předně k legendu. kdo chce vybočit z německého průměru, nemá moc voleb. Snad pouze jedinou - či možná dvě. Jaguáry a japonsko. US cars nepočítám, ti se musejí ještě moc a moc učit.
bohužel, ne drahota japonských dílů, ale nenažranost našich dovozců činí ND pro japcars tak drahé, jak jsou. Naštěstí se dnes na tyto nenažreance vesele razdvatři anakupovat jinde. A oni ať si své kotouče za 4 litry nacpou do dupy k deskám za 6, vejdou-li se jim tam. Totéž prožívám s nákupem ND na Infiniti. tady něvědí, co si za to říct. Ale neřeším, koupím v USA za 1/2 ceny včetně europoplatků a jsem vysmátej. Díly levnější, jak na cokoli od fricků.
K Legendu ajo takovému - měl jsem tu čest s několika legendy jet coby s taxíky v Saudské Arábii. Obvyklá cifra, co měly tyto vozy na tachu - byla mezi 500-700.000km. O tom, že je v autě převodovka či něco jiného, nikdo an nevěděl. Co jsem věděl, že klimatizace je tak výkonná, že jsem tam travle mrznul (arabáci neřeší něco mezi polohami min-max - když je holt léto, dá se to na min. a pak je v uatě lehce nad nulou
Sedačky? Volvo, které se pyšní tím, že je nevarhovali ve spolupráci s ortopedy a bůhvíkým ještě, musejí hooodně dlouho co vylepšovat. Hluk od kol? Od čeho?? od kol???!! Kdeže, pánové, to je výplod pouhé fantazie chorých pisálků, co v Legendu nejen že nikdy nejeli, ale ani neseděli.
SPotřeba je 12/100, to je prostě fyzika a taxikáři v Arábii při cenách benzínu a faktu, že se na něj nevalí krvská bruseldaň, ho mají levný tak, jako my u nás v 60. letech (kdo pamatuje benzín za 2,10?? Já ano, pánové).
Motor? Šepot květin. Japonský klenot, by se chětlo říci a ano to tak je, protože který z německých "klenot" dojezdí 3/4 mega bez GO? nevím o takovém, mimo atmo-dýzlů z MB W124.
Tak asi tak.
K tomu Infiniti. Pánovi, který jezdil s kabriem, předvbedu rád své a nechám si vyjmenovat, co mi kde vrže. Pán má nejspíš tinitus (patologické změny, projevující se písknáním a šelesty v uších). Na pneu 225/50/R18 jezdím bez jakýchkoliv obtíží za respektování pravidel silničního provozu se spotřebou kolem 9/100. Jasné je, že když pustím 330 koní z ohrady, lze se dopracovt k 13/100 při silniční svižné jízdě, ale když v nedělním ránu provětrám auto do místních hor sám na silnici, pak lze vidět cifry 17/20 litrů na 100km. Ale kdo by se tomu divil? Auto 1850kg těžké, 4x4, 330HP? Ten, koho tato spotřba šokuje, nechť si koupí 0,6l SMarta a bude za vodou.
Žádné auto není bez chyb, i RR má chybu - a to, že není můj. Ale takhle plivat na Legenda, to už znamená nějakou závažnou snahu značku a typ auta pošpinit a zejména neobjektivně informovat okolí. Možná, že cílem je odradit lidi od nákupu a nechat si sám pro sebe větší výběr? Nic jiného mě totiž v souvislosti s těmi nepravdami nenapadá.
Naopak, děsím se, až soudobá dožívající japonská škola s velkými motory vymře, co budeme dělat dál? Už dnes je problém sehnat slušnou motorizaci mezi novými auty a za 3-5 let to bude už zhola nemožnéa jen budeme vzpomínat na zvuk V6 v 7500 otáčkách.