Dobrý den, myslím, že pisatel je na Legenda až moc přísný, případně mi některé věci které popisuje přijdou spíše logické než negativní.
To je přece pochopitelné, že automobil ztrácí svoji hodnotu a že čím je dražší, tím více je první majitel při prodeji bit. Já sám mám Legenda cca 2 roky jako 2.majitel a jsem rád, že tu vetší částku zaplatil můj předchůdce. Jen pro zajímavost jsem se podíval do katalogu nejrozšířenějšího prodejce u nás a za cenu 5ti letého Legenda jsem mohl mít novou Fabii 1.2 s jedinou příplatkovou položkou - předními mlhovkami.
Sám jsem váhal, jestli Legend nebo BMW 5. Rozhodovalo následující: Legend má jen jednu výbavu - maximální, zájem zlodějů o BMW - maximální, cena za srovnatelné kusy ( r.v., 4x4, výbava ..) výrazně ve prospěch Legenda.
Další autorem kritizovaná hodnota je spotřeba. Já sám jezdím dlouhodobě za 10,5 a to brzda provozu opravdu nejsem. Když jsem zkoušel minimum, tak cesta 170km kombinovaná šla jet i za 8,3 dle počítače, každopádně to znamená téměř neakcelerovat a koledovat si o prokletí od řidičů jedoucích za vámi. Cesta do Chorvatska a zpět ( 4 osoby po 100kg + 100kg nákladu ) - 9,5 litru. Německá dálnice a 190 km/h - cca 12 litrů. Kolik by mělo brát auto s pohonem 4x4, výkonem 300koní a hmotností skoro 2 tuny? Mě to přijde odpovídající a představa, že si někdo takové auto koupí a pak se diví spotřebě nad 10 litrů ..... to mi hlava nebere. Před lety jsem začínal s Wartburgem, ten bral také 10 litrů na 100km ( 14 technického
, výkon cca šestina, hmotnost cca polovina, výbava ... to snad nemá smysl psát
Mě se to zdá jako pokrok.
Každopádně abych nebyl podezírán, že jsem zaměstnancem Hondy ( nejsem ), tak zmíním i negativa. Potvrzuji, že ceny náhradních dílů jsou místy docela úlet. Vážně nedokážu pobrat, proč např. originál brzdový kotouč, který oficiální web Honda car parts nabízí za 100USD je v čechách k dostání za cca 4000Kč ?! ( přitom drtivá většina originálních dílů je nabízena za odpovídající přepočet 1:20 ). Také mě zaskočilo, že Legend rezne. Rezne brzo a nebude to ničím jiným, než zanedbáním anikorozní úpravy od výrobce. Na druhou stranu výrobce dává 12 let záruku na prorezivění karoserie, takže co si nadrobili, to si také zaplatí. Převodovka - ano, mohla by mít alespoň 6 stupňů a být rychlejší. Na druhou stranu alespoň řadí hladce bez škubání.
Další položky mi přijdou jako subjektivní. Mě se například interiér s použitým dřevem líbí, vyhovuje mi i uspořádání a vzhled budíků a ovladačů. Sedačky jsou pohodlné pro řidiče i ostatní cestující. Ticho v interiéru je také nezanedbatelná položka a ano, hlasové ovládání handsfree a editaci telefoního seznamu navrhoval někdo nepříčetný.
Celkem se tedy dle mého skromného názoru jedná o dobrou volbu na poli ojetin. Zejména pro toho, kdo je příznivcem větších atmosferických benzinů, 11 litrů na 100 nepovažuje za hrůzu a z jakéhokoliv důvodu netouží po německé konkurenci.
Já mám naopak strach z otázky "co bude, až Legend nebude?" protože po nějakém autě s dvouválcem 0,6 quadro-turbo , chcípáním na křižovatkách, papírovou spotřebou 2,99999 ( reálnou 8 ) , e-call ajánevimcoještědokážousoudruzizBruselepřikázat opravdu nestojím.