Petr - TipCars.com napísal:
Uvedený rozsah u benzínu byl průměr, mezi benzínovými motory najdete i skvosty s koeficientem daleko vyšším...
Pane Šikl,
nehledejme skvosty mezi benzínovými motory. Sám víte, že běžné benzínové motory jsou na tom dokonce ještě hůř než vámi uváděný příklad s rozsahem 2500-6000 otáček.
Pokud jsem uváděl starý 1,9tdi s rotačním čerpadlem, je to motor původně 81kw, který je čipovaný hned po koupi v roce 2002 a jeho vlastnosti jsou nadprůměrné a jenom dokumentují možnosti naftových motorů. Tak jako kolega uvádí benzínové mondeo s použitelným rozsahem od 1700 otáček, tak u tohoto motoru lze takto naprosto plynule akcelerovat z hranice volnoběhu tzn. že koeficient je 4,5 ( nechtěl jsem tímto údajem dráždit). A to je opravdu silné kafe a proto jsem psal, že auta se zbavuji s těžkým srdcem.
Koeficient 4,5 je běžně možný u dieslových šestiválců, které jsou použitelné od volnoběhu až do 4500 ot. a některé i výš. Možno se podívat na obstarožní motor 2,5tdi 132kw s rotačním čerpadlem, který má max. kroutící moment vpodstatě od volnoběhu.
Samozřejmě, že motory benzínové s přímým vstřikem a turbem mají opět jiné možnosti , ale jejich vznik je vyšlapán vpodstatě identickým řešením dieslových přímovstřiků. Výhoda vyšší účinnosti u dieslových motorů přetrvává.