David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?
Tak o peníze jde vždycky až v první řadě
. Když srovnám svoje současný s tím, co nějakou dobu jezdilo taky pode mnou, tak asi takhle: 2,2HDi, 98 kW vs 2,0i 97kW - v totožném autě (nafta 2003, benzín 1999) tak bych tu otázku obrátil: Ten benzín kromě vyšší spotřeby o cca 3l/100km nenabídl nic víc. Ani levnější servis, ani lepší jízdní projev (a to byl ještě nepřidušenej!). Osobně se kloním jako k nejlepší variantě pohonu CNG v kombinaci s vlastní plničkou. Ale má to opodstatnění hlavně tam, kde se provozujou nejméně 2-3 auta. Jediné, co mě brzdí, je omezený výběr továrních modelů a nevyzpytatelná legislativa. Sice víme, jak má růst spotřební daň do roku 2020, ale dobře víme, jak dopadli autodopravci, kteří houfně nakoupili tahače s Euro 5 s vidinou, jak ušetří na mýtném...
Pepe, srovnání motorů není úplně košer. Buď srovnej objemy a systémy plnění, pak bude mít 2.0 turbo benzín nesrovnatelně lepší parametry nebo srovnej výkony a systémy plnění, pak bude na cca 100 kW stačit 1.4 turbo benzín a rozdíl ve spotřebě bude 3 litry až při hodně prasácké jízdě. Ty rozdíly spotřeb mi furt vrtají hlavou; jeden příklad: známým se o víkendu vysypalo na vysočině auto, když jsme byli na cestě na kola. Takže je nechali odtáhnout a já to musel kyvadlově všechno odvozit. Protože nebyl čas, tak jsem po těch kopcích vysočiny (silničky III. třídy) jezdil fakt docela na krev ještě s koly na střeše a večer jsem končil v Brně (odkud jsme ráno vyjížděli) po 360 najetých km se spotřebou 9,3. Nevěřím, ještě jednou opakuji nevěřím, že by se stejně výkonný šestiválcový nafťák v tomto režimu jezdil za 6,3... Ale už to nechme, je to opravdu off topic. Pro mě je výběr motorů v nadpisu Sofiina volba, je to jako se rozhodovat, zda budu zastřelen stříbrnou nebo olověnou kulkou
2-litr má švagr, má s ním najeto asi 15 tisíc (motor má prý 180 tisíc) a motor samotný zatím bez problémů, jen má nový synchron na 3-ce a 2-hm setrvačník úhrnem za 42 tisíc. Jezdí za nějakých 6,5 a pokud se k tomu rozpustí ta "dieselovská" oprava setrvačníku (25 tisíc, ať nežeru), tak má momentální kombinovanou spotřebu 11.
Srovnal jsem stejně výkonné motory ve stejném autě (možná ta 406 před FL byla trošku lehčí nejen kvůli motoru) ježděné prakticky ve stejném režimu. První cca 2 roky, druhý skoro 6 let. Počítáno pracovní cesty, extrémy, jako jezdím teď, nezapočítávám. To, že se mi dieselovské neduhy vyhnuly, neznamená, že nepřijdou. Jen jsem poukázal na to, že kdybych s tím autem najel to, co najedeš ty, tak by nepřišly nikdy. Proto ten, kdo jezdí málo, může tvrdit, že mu na spotřebě až tak nezáleží. Stejně tak já můžu povídat, že mi nezáleží na servisu, protože na něj mám ušetřeno (dávno). A švagrovi bude ta "kombinovaná "klesat. Čím víc najede, tím bude nižší.