0
späť
 

diskuze k tématu: 1,8TDCi nebo 2,0TDCi ?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Bartas
počet príspevkov7
dátum registrácie03.04.2014
Utorok 02.09.2014 18:49, 1,8TDCi nebo 2,0TDCi ?
Zdravím,
chtěl bych koupit Mondeo cca r.v.2008. Rozhoduji se mezi motory 1,8TDCI a 2,0TDCI. Můžete mi poskytnout popis obou motorů, rozdíl ve spolehlivosti, dynamice, spotřebě, kontrukci atd. Říct svuj názor který motor by byl lepší? U 2,0TDCI se bojim filtru pevných castic, ikdyz myslim že spousta firem to dnes uz demontuje, za par tisic ale. Jezdím všechny typy silnic....město, okresky, dálnice. Díky!
reagovať
Primcar
počet príspevkov35
dátum registrácie06.03.2014
Streda 03.09.2014 10:50, .
Taky by me to zajimalo ... Ja co jen hledal tak 1.8 nema filtr pevnych castich vychazi konstrukce ze stareho fordiho 1.8TD litina ,ktera pri spatnem zachazeni rada praska ? rozdily ve vstikovacich apod to nevim ... Ale zajima me to odstraneni filtru pri 2.0 TDCI (motoru z PSA ktery ale bohuzel pouziva jiny FAP takze se musi menit a nej jen "profouknout" jako u PSA) za kolik je to mozne ? A nemuzou byt problemy pri nehode,dykz vsichni vime jaky ty pojistovny rady neco chteji najit ???
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Streda 03.09.2014 11:23, FAP
Lidi co kuchají filtr FAP z aut jsou největší prasata co znám. Hlavně že ušetří, bez jakéhokoliv ohledu na jiné.
Pokud na provoz auta s FAP nemáš tak si ho nekupuj. Tečka.
V případě že na STK zjistí že je FAP pryč měli by okamžitě autu zcela odebrat TP a navíc by majitel měl dostat velmi vysokou pokutu. Jenže jsme v ČR, takže to funguje jak funguje.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 03.09.2014 11:40, RE: FAP
PetrT napísal:
Lidi co kuchají filtr FAP z aut jsou největší prasata co znám. Hlavně že ušetří, bez jakéhokoliv ohledu na jiné. Pokud na provoz auta s FAP nemáš tak si ho nekupuj. Tečka. V případě že na STK zjistí že je FAP pryč měli by okamžitě autu zcela odebrat TP a navíc by majitel měl dostat velmi vysokou pokutu. Jenže jsme v ČR, takže to funguje jak funguje.


Naprostý souhlas!
Povinností všech odstraňovačů FAPu by mělo být propojení výfukokového potrubí s kabinou, aby se šetřílci trochu načuchali...

Jinak k dotazu, oba dva motory mají solidní mechanický základ, takže při rozumném zacházení najedou velkou porci kilometrů.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Streda 03.09.2014 12:01, RE: FAP
KoobaS napísal:
PetrT napísal:
Lidi co kuchají filtr FAP z aut jsou největší prasata co znám. Hlavně že ušetří, bez jakéhokoliv ohledu na jiné. Pokud na provoz auta s FAP nemáš tak si ho nekupuj. Tečka. V případě že na STK zjistí že je FAP pryč měli by okamžitě autu zcela odebrat TP a navíc by majitel měl dostat velmi vysokou pokutu. Jenže jsme v ČR, takže to funguje jak funguje.
Naprostý souhlas!Povinností všech odstraňovačů FAPu by mělo být propojení výfukokového potrubí s kabinou, aby se šetřílci trochu načuchali...Jinak k dotazu, oba dva motory mají solidní mechanický základ, takže při rozumném zacházení najedou velkou porci kilometrů.


Navíc ty problémy s FAP jsou dost nafouknutá bublina. Měl jsem ho mimo jiné u multivanu s tdi PD, což je nejhorší možná kombinace a problémy veškeré žádné. Ted mám ve stejném autě tdi CR a také klid. A to u VW jsou, krom japonců, asi tyhle srandy nejdražší.
Ono je to taky tím že u nás si hodně lidí kupuje auta na které vlastně ve skutečnosti nemají. Hlavně když soused čumí jak vyvoraná myš v čem jsem přijel. Já si pamatuju jak když se začal do aut dávat hojně douhmoták tak se vyrojilo hejno vykuků co to nahrazovali pevným setrvákem. To měla klikovka radost asi :D
Úvěr dnes dají i člověku v exekuci takže pořízení auta je ten nejmenší problém. Provozovat zánovní S klasse a bydlet v paneláku mi přijde vrchol perverze :D



reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 03.09.2014 13:27, RE: FAP
PetrT napísal:
KoobaS napísal:
PetrT napísal:
Lidi co kuchají filtr FAP z aut jsou největší prasata co znám. Hlavně že ušetří, bez jakéhokoliv ohledu na jiné. Pokud na provoz auta s FAP nemáš tak si ho nekupuj. Tečka. V případě že na STK zjistí že je FAP pryč měli by okamžitě autu zcela odebrat TP a navíc by majitel měl dostat velmi vysokou pokutu. Jenže jsme v ČR, takže to funguje jak funguje.
Naprostý souhlas!Povinností všech odstraňovačů FAPu by mělo být propojení výfukokového potrubí s kabinou, aby se šetřílci trochu načuchali...Jinak k dotazu, oba dva motory mají solidní mechanický základ, takže při rozumném zacházení najedou velkou porci kilometrů.
Navíc ty problémy s FAP jsou dost nafouknutá bublina. Měl jsem ho mimo jiné u multivanu s tdi PD, což je nejhorší možná kombinace a problémy veškeré žádné. Ted mám ve stejném autě tdi CR a také klid. A to u VW jsou, krom japonců, asi tyhle srandy nejdražší. Ono je to taky tím že u nás si hodně lidí kupuje auta na které vlastně ve skutečnosti nemají. Hlavně když soused čumí jak vyvoraná myš v čem jsem přijel. Já si pamatuju jak když se začal do aut dávat hojně douhmoták tak se vyrojilo hejno vykuků co to nahrazovali pevným setrvákem. To měla klikovka radost asi :DÚvěr dnes dají i člověku v exekuci takže pořízení auta je ten nejmenší problém. Provozovat zánovní S klasse a bydlet v paneláku mi přijde vrchol perverze :D


Největší problém je ten, že spousta aut je u nás koupena do řežimu pro který nebyla konstruována... 2 litrový turbodiesel s FAPem je do města stejně nevhodný jako 1,5 litrový turbodiesel na dálnici... Přesto, že na to výkonově stačí.
Další problém je podle mě ten, že k FAPům se začlo přecházet velmi rychle a zbrkle a FAPem jsou osazeny i motory které na to původně nebyly konstruovány. Nevím jestli je to tím, že na to bylo málo času, nebo na to výrobci kašlali, ale to je vedlejší...
Takže ano, papírově hrozná kombinace může být při správném provozu dlouhodobě spolehlivá, stejně jako naopak. Pokud kupuju ojeté auto, už stejně musím počítat s tím, že údržba bude něco stát, a čím modernější ojetinu koupím, tím víc peněz to bude stát. Zrovna FAP je pro spoustu kupujících investice 1x za vlastnictví auta (pokud s autem jezdí tam kde mají)
Co se týče dvouhmoťáku.. Kolega si nechal dvouhmotu nahradit jednohmotou a tuto tím netrpí, ale jezdí převážně delší trasy... Dvouhmota zase nejvíc trpí špatným užíváním, a to podtáčením auta...
reagovať
M.See
počet príspevkov40
dátum registrácie15.02.2014
Streda 03.09.2014 15:32, fap
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli.

Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....

reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Streda 03.09.2014 23:53, RE: fap
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....


K regeneraci ale dochází z principu mimo město, takže to až tak nevadí.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 04.09.2014 09:20, RE: fap
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....


Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...
Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.
A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 04.09.2014 11:24, RE: fap
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...


To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 04.09.2014 13:06, RE: fap
David V napísal:
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.


Zajímavý, ale za stejnou dobu jsem při trojnásobném nájezdu neřešil ani jednu ze zmiňovaných věcí. A jinak - ono se totiž málokterý auto vysype, když se s ním bude jezdit jen ve středu a na podzim . Otázka je, jak by ta servisní náročnost u V6 vypadala při mém nájezdu. A vsadím se, že když ti naložím úkoly na zvládnutí s tou V6, tak nebudeš jezdit za 9. Takže z pohodlí stacionární pracovní pozice, a jízdy jen "když chci", se naftový pohon odsuzuje hrozně snadno, uznávám. A jelikož jsi na palubní desce našel ono kouzelné tlačítko, tak předpokládám, že je tím pro tebe problém vyřešen. Neboť nevěřím, že někomu proplácíš faktury za údržbu naftového vozidla - takže je zbytečné z lidí, co naftová auta mají, dělat trotly. Měla by to být každého věc... Btw - taková Avie nebo Liazka 20 let po smrti vyprodukuje takovýho bordelu na nastartování, jako moderní auto s FAPem za xset km. A v tom je problém, že takový vraždy pořád jezdí, a není jich málo...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 04.09.2014 13:41, RE: fap
Pepe napísal:
David V napísal:
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.
Zajímavý, ale za stejnou dobu jsem při trojnásobném nájezdu neřešil ani jednu ze zmiňovaných věcí. A jinak - ono se totiž málokterý auto vysype, když se s ním bude jezdit jen ve středu a na podzim . Otázka je, jak by ta servisní náročnost u V6 vypadala při mém nájezdu. A vsadím se, že když ti naložím úkoly na zvládnutí s tou V6, tak nebudeš jezdit za 9. Takže z pohodlí stacionární pracovní pozice, a jízdy jen "když chci", se naftový pohon odsuzuje hrozně snadno, uznávám. A jelikož jsi na palubní desce našel ono kouzelné tlačítko, tak předpokládám, že je tím pro tebe problém vyřešen. Neboť nevěřím, že někomu proplácíš faktury za údržbu naftového vozidla - takže je zbytečné z lidí, co naftová auta mají, dělat trotly. Měla by to být každého věc... Btw - taková Avie nebo Liazka 20 let po smrti vyprodukuje takovýho bordelu na nastartování, jako moderní auto s FAPem za xset km. A v tom je problém, že takový vraždy pořád jezdí, a není jich málo...


Pepe, to si nesmíš brát osobně. Navíc to spíše byla kritika systému, který to umožňuje (placení od litru a ne kg, zvýhodněná daň, dlouho benevolentní spalinové normy). Takže o co jde? Jde jen o prachy, to je celé kouzlo. Ano, jsou ti, kteří ušetří, protože najedou za 5 let 300 tisíc, ale těch nebude většina a auto s tímto nájezdem je u nás neprodejné, takže se musí šmelit, šmelit se musí i s menšími proběhy. Momentálně zdejší trh už akceptuje 160 tkm...
Omlouvám se za svůj úzce profilovaný pohled, ale z těchto důvodů se mi ojeté auto s naftovým motorem pro soukromé využití (10-15tkm/rok) jeví jako nezajímavé už pro prvotní zařazení do výběru, natož bohatá paleta možných neduhů a "vlastností". Ano nepotkají všechny uživatele, ale proč to pokoušet, když zatím nemusím. A že jsem neušetřil za 5 let 40 tisíc na palivu, neušetřil, ale zatím mi nechybí, koupil jsem ojetinu za 150. Můžeme se tvářit, že byla tehdy naftová a stála 190
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 04.09.2014 14:19, RE: fap
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.
Zajímavý, ale za stejnou dobu jsem při trojnásobném nájezdu neřešil ani jednu ze zmiňovaných věcí. A jinak - ono se totiž málokterý auto vysype, když se s ním bude jezdit jen ve středu a na podzim . Otázka je, jak by ta servisní náročnost u V6 vypadala při mém nájezdu. A vsadím se, že když ti naložím úkoly na zvládnutí s tou V6, tak nebudeš jezdit za 9. Takže z pohodlí stacionární pracovní pozice, a jízdy jen "když chci", se naftový pohon odsuzuje hrozně snadno, uznávám. A jelikož jsi na palubní desce našel ono kouzelné tlačítko, tak předpokládám, že je tím pro tebe problém vyřešen. Neboť nevěřím, že někomu proplácíš faktury za údržbu naftového vozidla - takže je zbytečné z lidí, co naftová auta mají, dělat trotly. Měla by to být každého věc... Btw - taková Avie nebo Liazka 20 let po smrti vyprodukuje takovýho bordelu na nastartování, jako moderní auto s FAPem za xset km. A v tom je problém, že takový vraždy pořád jezdí, a není jich málo...
Pepe, to si nesmíš brát osobně. Navíc to spíše byla kritika systému, který to umožňuje (placení od litru a ne kg, zvýhodněná daň, dlouho benevolentní spalinové normy). Takže o co jde? Jde jen o prachy, to je celé kouzlo. Ano, jsou ti, kteří ušetří, protože najedou za 5 let 300 tisíc, ale těch nebude většina a auto s tímto nájezdem je u nás neprodejné, takže se musí šmelit, šmelit se musí i s menšími proběhy. Momentálně zdejší trh už akceptuje 160 tkm... Omlouvám se za svůj úzce profilovaný pohled, ale z těchto důvodů se mi ojeté auto s naftovým motorem pro soukromé využití (10-15tkm/rok) jeví jako nezajímavé.


Pepe, zrovna ty jsi ten, u koho naftový auto chápu, najezdíš spoustu km, nejezdíš pravidelný trasy... Ale byl bys ochotnej uvažovat o benzínu, kdyby paliva stála polovinu? Já jsem z benzínu pomalu přešel na nafťáky, ale ne uplně dobrovolně. 406ku se starým Td jsem zdědil, naučil jsem se s ní jezdit ultra úsporně, chová se jako benzínová atmosféra, jezdí se s ní vcelku dobře. Teď se naní vysypal alternátor, to co nikoho při nákupu dieslové ojetiny nenapadne... Nechal jsem ji spravit a putuje k tátovi, protože jsem dostal služební zafiru 1,9 cdti 81kw s FAPem(5let/131000km). Vzhledem k mému nájezdu se budu snažit přesvědčit šéfa, až mi jednou bude chtít koupit nové auto, aby to byl benzínový hybrid.
Největší problém je v tom, že minimálně 70% lidí, kteří mají v ČR naftu ji mají úplně zbytečně a benzín by pro ně byl lepší volbou.. A těch vražd co se u nás najde je, řekl bych alrmující, množstí...
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 04.09.2014 15:16, RE: fap
KoobaS napísal:
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.
Zajímavý, ale za stejnou dobu jsem při trojnásobném nájezdu neřešil ani jednu ze zmiňovaných věcí. A jinak - ono se totiž málokterý auto vysype, když se s ním bude jezdit jen ve středu a na podzim . Otázka je, jak by ta servisní náročnost u V6 vypadala při mém nájezdu. A vsadím se, že když ti naložím úkoly na zvládnutí s tou V6, tak nebudeš jezdit za 9. Takže z pohodlí stacionární pracovní pozice, a jízdy jen "když chci", se naftový pohon odsuzuje hrozně snadno, uznávám. A jelikož jsi na palubní desce našel ono kouzelné tlačítko, tak předpokládám, že je tím pro tebe problém vyřešen. Neboť nevěřím, že někomu proplácíš faktury za údržbu naftového vozidla - takže je zbytečné z lidí, co naftová auta mají, dělat trotly. Měla by to být každého věc... Btw - taková Avie nebo Liazka 20 let po smrti vyprodukuje takovýho bordelu na nastartování, jako moderní auto s FAPem za xset km. A v tom je problém, že takový vraždy pořád jezdí, a není jich málo...
Pepe, to si nesmíš brát osobně. Navíc to spíše byla kritika systému, který to umožňuje (placení od litru a ne kg, zvýhodněná daň, dlouho benevolentní spalinové normy). Takže o co jde? Jde jen o prachy, to je celé kouzlo. Ano, jsou ti, kteří ušetří, protože najedou za 5 let 300 tisíc, ale těch nebude většina a auto s tímto nájezdem je u nás neprodejné, takže se musí šmelit, šmelit se musí i s menšími proběhy. Momentálně zdejší trh už akceptuje 160 tkm... Omlouvám se za svůj úzce profilovaný pohled, ale z těchto důvodů se mi ojeté auto s naftovým motorem pro soukromé využití (10-15tkm/rok) jeví jako nezajímavé.
Pepe, zrovna ty jsi ten, u koho naftový auto chápu, najezdíš spoustu km, nejezdíš pravidelný trasy... Ale byl bys ochotnej uvažovat o benzínu, kdyby paliva stála polovinu? Já jsem z benzínu pomalu přešel na nafťáky, ale ne uplně dobrovolně. 406ku se starým Td jsem zdědil, naučil jsem se s ní jezdit ultra úsporně, chová se jako benzínová atmosféra, jezdí se s ní vcelku dobře. Teď se naní vysypal alternátor, to co nikoho při nákupu dieslové ojetiny nenapadne... Nechal jsem ji spravit a putuje k tátovi, protože jsem dostal služební zafiru 1,9 cdti 81kw s FAPem(5let/131000km). Vzhledem k mému nájezdu se budu snažit přesvědčit šéfa, až mi jednou bude chtít koupit nové auto, aby to byl benzínový hybrid.Největší problém je v tom, že minimálně 70% lidí, kteří mají v ČR naftu ji mají úplně zbytečně a benzín by pro ně byl lepší volbou.. A těch vražd co se u nás najde je, řekl bych alrmující, množstí...


Jediný, co mě vadí, je pušální odsouzení. Ano, pro každého je vhodnější něco jiného - malej benzín do malýho auta do města.... A jsou lidi, co to samý vozidlo štvou denně po dálnici 130+. Tak jako platinový blondýny musí po městě s dětma do školy, pak ke kadeřníkovi, pak na kosmetiku, pak znova do školy, pak do fitka a na kafíčko... jezdit v MB GL 350CDI protože imáž... Každej ať si vybere to svý, ale my můžem jen pokývat hlavou, nebo se zasmát. A kdyby byly paliva za půl....kdyby žily ryby v pr*eli, nemusely by být řeky a rybníky, říká se. Ono se to Amíkům jezdí s HEMI, když v Texasu ani nezatlučeš do země kolík od stanu, aby na tebe nevytryskla ropa (nadsázka). Ano, spousta lidí má naftu zbytečně... Koneckonců jsou lidi, kteří mají i celé auto zbytečně (vs ztráta ceny a pod)
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 04.09.2014 15:23, RE: fap
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.
Zajímavý, ale za stejnou dobu jsem při trojnásobném nájezdu neřešil ani jednu ze zmiňovaných věcí. A jinak - ono se totiž málokterý auto vysype, když se s ním bude jezdit jen ve středu a na podzim . Otázka je, jak by ta servisní náročnost u V6 vypadala při mém nájezdu. A vsadím se, že když ti naložím úkoly na zvládnutí s tou V6, tak nebudeš jezdit za 9. Takže z pohodlí stacionární pracovní pozice, a jízdy jen "když chci", se naftový pohon odsuzuje hrozně snadno, uznávám. A jelikož jsi na palubní desce našel ono kouzelné tlačítko, tak předpokládám, že je tím pro tebe problém vyřešen. Neboť nevěřím, že někomu proplácíš faktury za údržbu naftového vozidla - takže je zbytečné z lidí, co naftová auta mají, dělat trotly. Měla by to být každého věc... Btw - taková Avie nebo Liazka 20 let po smrti vyprodukuje takovýho bordelu na nastartování, jako moderní auto s FAPem za xset km. A v tom je problém, že takový vraždy pořád jezdí, a není jich málo...
Pepe, to si nesmíš brát osobně. Navíc to spíše byla kritika systému, který to umožňuje (placení od litru a ne kg, zvýhodněná daň, dlouho benevolentní spalinové normy). Takže o co jde? Jde jen o prachy, to je celé kouzlo. Ano, jsou ti, kteří ušetří, protože najedou za 5 let 300 tisíc, ale těch nebude většina a auto s tímto nájezdem je u nás neprodejné, takže se musí šmelit, šmelit se musí i s menšími proběhy. Momentálně zdejší trh už akceptuje 160 tkm... Omlouvám se za svůj úzce profilovaný pohled, ale z těchto důvodů se mi ojeté auto s naftovým motorem pro soukromé využití (10-15tkm/rok) jeví jako nezajímavé už pro prvotní zařazení do výběru, natož bohatá paleta možných neduhů a "vlastností". Ano nepotkají všechny uživatele, ale proč to pokoušet, když zatím nemusím. A že jsem neušetřil za 5 let 40 tisíc na palivu, neušetřil, ale zatím mi nechybí, koupil jsem ojetinu za 150. Můžeme se tvářit, že byla tehdy naftová a stála 190


To se mě netýká, já jí koupil za 150 . Když to tak vezmu, tak jsem za tu dobu "ušetřil" na tu tvou V6 . Ale ne, radši jsem pořídil nové přibližovadlo se 156 koňmi, na benzín, ve kterém se občas rád projedu. Ale rozumně, nejezdím sám a není to stavěné na nějaké voloviny. Jinak jsem smířen s tím, že to svoje neprodám, ale spíš věnuju. A pozor, co se "politiky" týče, tak posledně jsem koukal na ceny PHM v D, na naše rozdíl přes 6 Kč/l ve prospěch nafty...mazec.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 04.09.2014 16:55, RE: fap
Pepe napísal:
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.
Zajímavý, ale za stejnou dobu jsem při trojnásobném nájezdu neřešil ani jednu ze zmiňovaných věcí. A jinak - ono se totiž málokterý auto vysype, když se s ním bude jezdit jen ve středu a na podzim . Otázka je, jak by ta servisní náročnost u V6 vypadala při mém nájezdu. A vsadím se, že když ti naložím úkoly na zvládnutí s tou V6, tak nebudeš jezdit za 9. Takže z pohodlí stacionární pracovní pozice, a jízdy jen "když chci", se naftový pohon odsuzuje hrozně snadno, uznávám. A jelikož jsi na palubní desce našel ono kouzelné tlačítko, tak předpokládám, že je tím pro tebe problém vyřešen. Neboť nevěřím, že někomu proplácíš faktury za údržbu naftového vozidla - takže je zbytečné z lidí, co naftová auta mají, dělat trotly. Měla by to být každého věc... Btw - taková Avie nebo Liazka 20 let po smrti vyprodukuje takovýho bordelu na nastartování, jako moderní auto s FAPem za xset km. A v tom je problém, že takový vraždy pořád jezdí, a není jich málo...
Pepe, to si nesmíš brát osobně. Navíc to spíše byla kritika systému, který to umožňuje (placení od litru a ne kg, zvýhodněná daň, dlouho benevolentní spalinové normy). Takže o co jde? Jde jen o prachy, to je celé kouzlo. Ano, jsou ti, kteří ušetří, protože najedou za 5 let 300 tisíc, ale těch nebude většina a auto s tímto nájezdem je u nás neprodejné, takže se musí šmelit, šmelit se musí i s menšími proběhy. Momentálně zdejší trh už akceptuje 160 tkm... Omlouvám se za svůj úzce profilovaný pohled, ale z těchto důvodů se mi ojeté auto s naftovým motorem pro soukromé využití (10-15tkm/rok) jeví jako nezajímavé už pro prvotní zařazení do výběru, natož bohatá paleta možných neduhů a "vlastností". Ano nepotkají všechny uživatele, ale proč to pokoušet, když zatím nemusím. A že jsem neušetřil za 5 let 40 tisíc na palivu, neušetřil, ale zatím mi nechybí, koupil jsem ojetinu za 150. Můžeme se tvářit, že byla tehdy naftová a stála 190
To se mě netýká, já jí koupil za 150 . Když to tak vezmu, tak jsem za tu dobu "ušetřil" na tu tvou V6 . Ale ne, radši jsem pořídil nové přibližovadlo se 156 koňmi, na benzín, ve kterém se občas rád projedu. Ale rozumně, nejezdím sám a není to stavěné na nějaké voloviny. Jinak jsem smířen s tím, že to svoje neprodám, ale spíš věnuju. A pozor, co se "politiky" týče, tak posledně jsem koukal na ceny PHM v D, na naše rozdíl přes 6 Kč/l ve prospěch nafty...mazec.


Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 04.09.2014 20:27, RE: fap
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
KoobaS napísal:
M.See napísal:
Kdybyste moudří pánové tušili kolik svinstva jde z výfuku při regeneraci toho FAPu, která je sice jen pár desítek km a to jednou za 500-1000km, ale emisně je to stanásobek toho co se vypouští mimo regeneraci, tak byste takovýto názor neměli. Na druhou stranu, jak byste to mohli vědět, když součástí homologace daného motoru pro fabriku je jen kompletní emisní rozbor mimo regenerování....
Co vychází z fapu během regenerace tuším. Jelikož jsem vedle takového auta i párkrát stál, vím jak to smrdí. Ale trvám na tom, že pokud by tato auta byla provozována tak, jak mají být, k regeneraci bude docházet výlučně mimo město a ta tak škodí méně lidem než auto bez fapu ve městě...Stejně tak si stojím za tím, že motor konstruovaný pro FAP bude mít bez něj horší emise než motor který je bez FAPu z továrny.A ano, byl bych nejšťastnější kdybychom všichni jezdili jen v benzínových, LPG a CNG autech a naftu lili jenom do náklaďáků...
To já taky, ale bohužel je spotřeba mezi motoristy svatý grál a ostatní náklady nejsou podstatné. Takže, pokud mně auto žere něco pod 9 (13 let stará benzínová V6), tak u prostě za magora, i když s tím ročně moc nenajezdím a za 5 let a 60 tkm jsem na motoru neřešil žádnou závadu a ani se žádné zatím neobávám (vstřikovače, EGR, turbína, FAP, dvouhmota) nemusím v zimě aditivovat, nevím co je zamrzlá nafta a nouzový režim znám pouze z internetových diskusí. Nemluvě o tom, že za naftovým autem musím prostě zapnout vnitřní cirkulaci, protože navzodry emisním normám prostě zatím většina smrdí. Zbavili jsme se Trabanů a Wardburgů a silnice se zaplnily jinými smraďochy.
Zajímavý, ale za stejnou dobu jsem při trojnásobném nájezdu neřešil ani jednu ze zmiňovaných věcí. A jinak - ono se totiž málokterý auto vysype, když se s ním bude jezdit jen ve středu a na podzim . Otázka je, jak by ta servisní náročnost u V6 vypadala při mém nájezdu. A vsadím se, že když ti naložím úkoly na zvládnutí s tou V6, tak nebudeš jezdit za 9. Takže z pohodlí stacionární pracovní pozice, a jízdy jen "když chci", se naftový pohon odsuzuje hrozně snadno, uznávám. A jelikož jsi na palubní desce našel ono kouzelné tlačítko, tak předpokládám, že je tím pro tebe problém vyřešen. Neboť nevěřím, že někomu proplácíš faktury za údržbu naftového vozidla - takže je zbytečné z lidí, co naftová auta mají, dělat trotly. Měla by to být každého věc... Btw - taková Avie nebo Liazka 20 let po smrti vyprodukuje takovýho bordelu na nastartování, jako moderní auto s FAPem za xset km. A v tom je problém, že takový vraždy pořád jezdí, a není jich málo...
Pepe, to si nesmíš brát osobně. Navíc to spíše byla kritika systému, který to umožňuje (placení od litru a ne kg, zvýhodněná daň, dlouho benevolentní spalinové normy). Takže o co jde? Jde jen o prachy, to je celé kouzlo. Ano, jsou ti, kteří ušetří, protože najedou za 5 let 300 tisíc, ale těch nebude většina a auto s tímto nájezdem je u nás neprodejné, takže se musí šmelit, šmelit se musí i s menšími proběhy. Momentálně zdejší trh už akceptuje 160 tkm... Omlouvám se za svůj úzce profilovaný pohled, ale z těchto důvodů se mi ojeté auto s naftovým motorem pro soukromé využití (10-15tkm/rok) jeví jako nezajímavé už pro prvotní zařazení do výběru, natož bohatá paleta možných neduhů a "vlastností". Ano nepotkají všechny uživatele, ale proč to pokoušet, když zatím nemusím. A že jsem neušetřil za 5 let 40 tisíc na palivu, neušetřil, ale zatím mi nechybí, koupil jsem ojetinu za 150. Můžeme se tvářit, že byla tehdy naftová a stála 190
To se mě netýká, já jí koupil za 150 . Když to tak vezmu, tak jsem za tu dobu "ušetřil" na tu tvou V6 . Ale ne, radši jsem pořídil nové přibližovadlo se 156 koňmi, na benzín, ve kterém se občas rád projedu. Ale rozumně, nejezdím sám a není to stavěné na nějaké voloviny. Jinak jsem smířen s tím, že to svoje neprodám, ale spíš věnuju. A pozor, co se "politiky" týče, tak posledně jsem koukal na ceny PHM v D, na naše rozdíl přes 6 Kč/l ve prospěch nafty...mazec.
Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?


Tak o peníze jde vždycky až v první řadě . Když srovnám svoje současný s tím, co nějakou dobu jezdilo taky pode mnou, tak asi takhle: 2,2HDi, 98 kW vs 2,0i 97kW - v totožném autě (nafta 2003, benzín 1999) tak bych tu otázku obrátil: Ten benzín kromě vyšší spotřeby o cca 3l/100km nenabídl nic víc. Ani levnější servis, ani lepší jízdní projev (a to byl ještě nepřidušenej!). Osobně se kloním jako k nejlepší variantě pohonu CNG v kombinaci s vlastní plničkou. Ale má to opodstatnění hlavně tam, kde se provozujou nejméně 2-3 auta. Jediné, co mě brzdí, je omezený výběr továrních modelů a nevyzpytatelná legislativa. Sice víme, jak má růst spotřební daň do roku 2020, ale dobře víme, jak dopadli autodopravci, kteří houfně nakoupili tahače s Euro 5 s vidinou, jak ušetří na mýtném...
reagovať
Bartas
počet príspevkov7
dátum registrácie03.04.2014
Štvrtok 04.09.2014 22:57, 1,8TDCI vs 2,0TDCI
Takže pánové, určitě děkuji za příspěvky, ale myslím, že konverzace se strhla trochu jiným směrem
Můj dotaz byl na rozbor obou motorů, ne konkretně filtr pevných částic Nenajde se tedy někdo kdo má zkušenosti/znalosti se zmíněnými motory? Hlavně spolehlivost, spotřeba, výkon, atd ...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 05.09.2014 08:07, RE: fap
Pepe napísal:
David V napísal:
Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?
Tak o peníze jde vždycky až v první řadě . Když srovnám svoje současný s tím, co nějakou dobu jezdilo taky pode mnou, tak asi takhle: 2,2HDi, 98 kW vs 2,0i 97kW - v totožném autě (nafta 2003, benzín 1999) tak bych tu otázku obrátil: Ten benzín kromě vyšší spotřeby o cca 3l/100km nenabídl nic víc. Ani levnější servis, ani lepší jízdní projev (a to byl ještě nepřidušenej!). Osobně se kloním jako k nejlepší variantě pohonu CNG v kombinaci s vlastní plničkou. Ale má to opodstatnění hlavně tam, kde se provozujou nejméně 2-3 auta. Jediné, co mě brzdí, je omezený výběr továrních modelů a nevyzpytatelná legislativa. Sice víme, jak má růst spotřební daň do roku 2020, ale dobře víme, jak dopadli autodopravci, kteří houfně nakoupili tahače s Euro 5 s vidinou, jak ušetří na mýtném...


Pepe, srovnání motorů není úplně košer. Buď srovnej objemy a systémy plnění, pak bude mít 2.0 turbo benzín nesrovnatelně lepší parametry nebo srovnej výkony a systémy plnění, pak bude na cca 100 kW stačit 1.4 turbo benzín a rozdíl ve spotřebě bude 3 litry až při hodně prasácké jízdě.
Ty rozdíly spotřeb mi furt vrtají hlavou; jeden příklad: známým se o víkendu vysypalo na vysočině auto, když jsme byli na cestě na kola. Takže je nechali odtáhnout a já to musel kyvadlově všechno odvozit. Protože nebyl čas, tak jsem po těch kopcích vysočiny (silničky III. třídy) jezdil fakt docela na krev ještě s koly na střeše a večer jsem končil v Brně (odkud jsme ráno vyjížděli) po 360 najetých km se spotřebou 9,3. Nevěřím, ještě jednou opakuji nevěřím, že by se stejně výkonný šestiválcový nafťák v tomto režimu jezdil za 6,3...

Ale už to nechme, je to opravdu off topic.
Pro mě je výběr motorů v nadpisu Sofiina volba, je to jako se rozhodovat, zda budu zastřelen stříbrnou nebo olověnou kulkou
2-litr má švagr, má s ním najeto asi 15 tisíc (motor má prý 180 tisíc) a motor samotný zatím bez problémů, jen má nový synchron na 3-ce a 2-hm setrvačník úhrnem za 42 tisíc. Jezdí za nějakých 6,5 a pokud se k tomu rozpustí ta "dieselovská" oprava setrvačníku (25 tisíc, ať nežeru), tak má momentální kombinovanou spotřebu 11.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 05.09.2014 09:12, RE: fap
David V napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?
Tak o peníze jde vždycky až v první řadě . Když srovnám svoje současný s tím, co nějakou dobu jezdilo taky pode mnou, tak asi takhle: 2,2HDi, 98 kW vs 2,0i 97kW - v totožném autě (nafta 2003, benzín 1999) tak bych tu otázku obrátil: Ten benzín kromě vyšší spotřeby o cca 3l/100km nenabídl nic víc. Ani levnější servis, ani lepší jízdní projev (a to byl ještě nepřidušenej!). Osobně se kloním jako k nejlepší variantě pohonu CNG v kombinaci s vlastní plničkou. Ale má to opodstatnění hlavně tam, kde se provozujou nejméně 2-3 auta. Jediné, co mě brzdí, je omezený výběr továrních modelů a nevyzpytatelná legislativa. Sice víme, jak má růst spotřební daň do roku 2020, ale dobře víme, jak dopadli autodopravci, kteří houfně nakoupili tahače s Euro 5 s vidinou, jak ušetří na mýtném...
Pepe, srovnání motorů není úplně košer. Buď srovnej objemy a systémy plnění, pak bude mít 2.0 turbo benzín nesrovnatelně lepší parametry nebo srovnej výkony a systémy plnění, pak bude na cca 100 kW stačit 1.4 turbo benzín a rozdíl ve spotřebě bude 3 litry až při hodně prasácké jízdě. Ty rozdíly spotřeb mi furt vrtají hlavou; jeden příklad: známým se o víkendu vysypalo na vysočině auto, když jsme byli na cestě na kola. Takže je nechali odtáhnout a já to musel kyvadlově všechno odvozit. Protože nebyl čas, tak jsem po těch kopcích vysočiny (silničky III. třídy) jezdil fakt docela na krev ještě s koly na střeše a večer jsem končil v Brně (odkud jsme ráno vyjížděli) po 360 najetých km se spotřebou 9,3. Nevěřím, ještě jednou opakuji nevěřím, že by se stejně výkonný šestiválcový nafťák v tomto režimu jezdil za 6,3... Ale už to nechme, je to opravdu off topic. Pro mě je výběr motorů v nadpisu Sofiina volba, je to jako se rozhodovat, zda budu zastřelen stříbrnou nebo olověnou kulkou 2-litr má švagr, má s ním najeto asi 15 tisíc (motor má prý 180 tisíc) a motor samotný zatím bez problémů, jen má nový synchron na 3-ce a 2-hm setrvačník úhrnem za 42 tisíc. Jezdí za nějakých 6,5 a pokud se k tomu rozpustí ta "dieselovská" oprava setrvačníku (25 tisíc, ať nežeru), tak má momentální kombinovanou spotřebu 11.


Srovnal jsem stejně výkonné motory ve stejném autě (možná ta 406 před FL byla trošku lehčí nejen kvůli motoru) ježděné prakticky ve stejném režimu. První cca 2 roky, druhý skoro 6 let. Počítáno pracovní cesty, extrémy, jako jezdím teď, nezapočítávám. To, že se mi dieselovské neduhy vyhnuly, neznamená, že nepřijdou. Jen jsem poukázal na to, že kdybych s tím autem najel to, co najedeš ty, tak by nepřišly nikdy. Proto ten, kdo jezdí málo, může tvrdit, že mu na spotřebě až tak nezáleží. Stejně tak já můžu povídat, že mi nezáleží na servisu, protože na něj mám ušetřeno (dávno). A švagrovi bude ta "kombinovaná "klesat. Čím víc najede, tím bude nižší.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.