Pepe napísal:
David V napísal:
Pepe, dyť my už se elektroicky známe, dyť my na sebe nemusíme reagovat, protože to dycky dopadne stejně. Ale uznej sám, nejde u nafty jen o ty peníze a přitom nic lepšího oproti benzínu nenabídne?
Tak o peníze jde vždycky až v první řadě
. Když srovnám svoje současný s tím, co nějakou dobu jezdilo taky pode mnou, tak asi takhle: 2,2HDi, 98 kW vs 2,0i 97kW - v totožném autě (nafta 2003, benzín 1999) tak bych tu otázku obrátil: Ten benzín kromě vyšší spotřeby o cca 3l/100km nenabídl nic víc. Ani levnější servis, ani lepší jízdní projev (a to byl ještě nepřidušenej!). Osobně se kloním jako k nejlepší variantě pohonu CNG v kombinaci s vlastní plničkou. Ale má to opodstatnění hlavně tam, kde se provozujou nejméně 2-3 auta. Jediné, co mě brzdí, je omezený výběr továrních modelů a nevyzpytatelná legislativa. Sice víme, jak má růst spotřební daň do roku 2020, ale dobře víme, jak dopadli autodopravci, kteří houfně nakoupili tahače s Euro 5 s vidinou, jak ušetří na mýtném...
Pepe, srovnání motorů není úplně košer. Buď srovnej objemy a systémy plnění, pak bude mít 2.0 turbo benzín nesrovnatelně lepší parametry nebo srovnej výkony a systémy plnění, pak bude na cca 100 kW stačit 1.4 turbo benzín a rozdíl ve spotřebě bude 3 litry až při hodně prasácké jízdě.
Ty rozdíly spotřeb mi furt vrtají hlavou; jeden příklad: známým se o víkendu vysypalo na vysočině auto, když jsme byli na cestě na kola. Takže je nechali odtáhnout a já to musel kyvadlově všechno odvozit. Protože nebyl čas, tak jsem po těch kopcích vysočiny (silničky III. třídy) jezdil fakt docela na krev ještě s koly na střeše a večer jsem končil v Brně (odkud jsme ráno vyjížděli) po 360 najetých km se spotřebou 9,3. Nevěřím, ještě jednou opakuji nevěřím, že by se stejně výkonný šestiválcový nafťák v tomto režimu jezdil za 6,3...
Ale už to nechme, je to opravdu off topic.
Pro mě je výběr motorů v nadpisu Sofiina volba, je to jako se rozhodovat, zda budu zastřelen stříbrnou nebo olověnou kulkou
2-litr má švagr, má s ním najeto asi 15 tisíc (motor má prý 180 tisíc) a motor samotný zatím bez problémů, jen má nový synchron na 3-ce a 2-hm setrvačník úhrnem za 42 tisíc. Jezdí za nějakých 6,5 a pokud se k tomu rozpustí ta "dieselovská" oprava setrvačníku (25 tisíc, ať nežeru), tak má momentální kombinovanou spotřebu 11.