Zdenda napísal:
Tak teda komentuji svůj omyl. Co jsem již napsal, tak zatím si stojím a pokud se podívám na focuse, který se v tabulkách TUV objevuje asi 8 krát, tak se pořád pohybuje od 25. do 39. místa, což si myslím, že je běžné (žádné auto nebude pořád na stejném místě . Naproti tomu C5, která získala jednou to Vaše vychvalované 16. místo a pak se propadla na 60. resp. 77. místo, tak myslím, že tento propad o něčem vypovídá. Tu tabulku nesleduju nějak detailně, ale zajímalo by mě jestli se něco podobného s...
"Citroen ... umí" - jsem NEnapsala já (opakovaně doporučuji mluvit spíše o konkrétních modelech a dokonce o konkrétním motoru a modelu), ale asi by jste "koukal" na "vnímání" značky na podstatně větším náročnějším sofistikovanějším trhu na západ a sever od českých (no na jih vlastně také) hranic. Uvědomte si, že český trh v praxi odpovídá tak jednomu městu typu München či London. Vím, že vnímání některých značek (NE jen v oblasti auto) je v česku zcela jiné než jinde (např. v Německu). Pokud budete trochu cestovat a roky přibude praxe, pochopíte.. Nápovědou může být pohled na ceník nových vozů v česku a třeba v německu či británii. Ostatně svého strýce v pokročilém důchodu, který zvažoval jestli po letech s Golf pár tisíc neušetřit a (vlastně stejnou) Octavii nekoupit, jsem zde zmiňovala (koupit Octavii nakonec vyhodnotil ve svých společenských kruzích jako nevhodné, nedůstojné - to prosím neberte jako "urážku" české automobilky, tak to prostě funguje). TO jsou souvislosti, ktreré jednou pochopíte, věřte mi ... (tedy, doufám)
"Propad" jsem snad trochu osvětlila (a asi ani vy se nemyslíte, že výrobce najednou začal jinak vyrábět motory, či jiné komponenty). V důsledku faceliftu to někdo "přepískl" a ušetřil na faceliftované části jeden eurocent (možná doslova) čehož důsledkem bylo ... to jsem již psala. Tak to prostě chodí (pochopitelně nejen u citroën, dokonce u všech, snad s onou výjimkou RR a Bristol - i u "ručně šitých" Aston Martin se už "sekli" a svolávací akci dokonce měli). "Výhodou" u Citroën modelů bývá, že "zlobí" prkotiny typu oněch ostřikovačů (fungovaly stále, ale někdy v poloze cca 1 cm před "ven" z karoserie zůstávaly - šlo o mechanický problém v "uložení" vyjíždějící části ostřikovače) či otvírání zavírání okna - tedy věci které (i po záruce) stojí pár korun, resp. někdo šikovný si možná sám poradí.
Pochopte, že NEjsem žádná fanynka citroën s klapkami na očích (obliba značky, místo racionálního uvažování je VELMI běžným jevem). Momentálně jezdím vozy Citroën, za pět let může být vše jinak! Zrovna tak jsem měla období Honda či Subaru, ještě v mládí Toyota (dokonce jsem měla i jednoho Renault).
Nic to nemění na tom, že C5 (a její předchůdce) Xantia jsou PRŮMĚRNĚ poruchové modely, tak to prostě je, ostatně to samé se dočtete i v specializovaných katalozích ojetých vozů.
J.D.Power je trošičku "komplexnější" hodnocení, než "pouhý" soupis poruch TÜV. Britské hodnocení škodovky je poměrně jednoduché - v potaz se bere i cena! A na britském trhu škoda patří mezi "lowendprice" vozy. Tedy přiměřeně solidní technika Volkswagen za "dumping" cenu. Další věcí je KDO si danný typ (značku) vozu kupuje. To souvisí s mou připomínkou strýčka. Byť průměrný manager si v německu švýcarsku Škoda Octavia nekoupí - v česku pochopitelně ano. To už není (jen) o kvalitě .... Ostatně jedna nejmenovaná reklamní agentura před lety českému personálu pořídila stejné vozy, jako v německu. Reakce zákazníků byla tak negativní, že se "vyplatila" okamžitá výměna za levnější, do místních podmínek "vhodnější" vozy.
Ano, správně jste (si) odpověděl. Německý, britský atd. zákazník očekává od VW opravdu více, než od Škoda (do hodnocení se bere vše související, tedy servis, úroveň salonů, dostupnost dílů ....prostě VŠE související s koupí vozu).
Nemusíte s mými názory souhlasit, ale že zbůhdarma názory od boku nestřílím a vskutku jistou "praxí" disponuji, to snad odvoditelné je.
Pěkný den, Kylie