pročetl jsem si celé vlákno a něco pravda z komentů je, něco je absolutní nesmysl. Pokud se tady Slobodan rozčiluje nad častým servisem naftové oktávie, mohu ho ubezpečit, že čím novější auto, tím bude hůř. Nejen kvůli daleko vyššímu riziku poruchy, což je dané vyšší složitostí nových aut a množstvím k jízdě zcela zásadně nepotřebných nesmyslů, jako josu různé elektromnické kraviny typu hlídní mrtvého úhlu, čtení značek, opuštění jídzního pruhu, preditkivní brždění a podobně. Na toto řeknu jen jedno: kdo nezvládá jízdu v pruzích, neumí přečíst dopravní značky a neumí si hlídat provoz před a za sebou, nepatří za volant. to na okraj a s mým názorem nikdo nemusí souhlasit. Ale pokud Slobodan najede ročně 10.000km, tak zcela jistě nejezdí natolik hodně a často, aby tyto zdroje potenciálních závad a vyhozených peněz za jejich opravdu nutně potřeboval. Já sena věc dívám pohledem 61 řidiče, co najel v životě přes dva miliony km a bez jediné DN vlastním zaviněním (ač DN jsme 3, zaviněné druhým účastníkem). A zkušenost mi praví: chci-li jezdit bez starostí a bezpečně, vyberu auto, které splňuje vysoké nároky na bezpečnost pasivní(náraz) a bez kravin, zajišťující bezpečnost aktivní (asistenty). Takových aut dnes je jako šafránu, ale jsou. A co v autě není, nemůže se pokazit. Důraz dávám na to, aby nešlo o model automobilky, která do roka vypustí 3 nové typy, ale na osvědčenou evoluční klasiku, tedy na model, který se časem jen zdokonaluje a nejde při tom o žádnou revoluci. Jedna značka už tady zazněla. Je to Subaru. pro mnohé neznalce je to jako červená pro býka (ač býk je barvoslepý), pro znalce naopak sázka na jistotu. Současné modely(tak do 5 roků stáří) splňují vše, co jsem naspal. Extrémní míra bezpečnosti posádky, vynikající spolehlivost a celkem málo kruvítek, které mohou působit bezesné noci. Technika je dlouhými lety prověřená a a zrovna Subaru je automobilkou, která si své renomé založila na velmi dobré výdrži napříč jejími modely. Subaru je kalsickým příkladem evoluce a hesla, že "nic není tak dokonalé, aby to nešlo ještě vylepšit". Subaru starou linii neopouští, ale zdoknaluje. To s eal enedá říct o řadě jiných, které djou cestou revoluce a mnohdy jdou, aniž to tuší, cesto do pekel. Druhá automobilka, která se chová obdobně, jako Subaru, je Mitsubishi. Soudobý Outlander je auto, které by mohlo oktávku bez potíží nahradit. Statistiky hovoří o výborné spolehlivosti a odolnosti. je to stará klasika - nepřímý vstřik, bez turba, bez DPF (ano, řeč je obenzínu a jejich motoru MIVEC), s minimem elektronikcýh kravin. Auto obsahuje vše, co je k jízdě nutné: spolehlivost je jasná a prověřená předchozími modelovými řadami. Bezepčnost je mimo diskuzi. odolnost a spolehlivost také. je to benzínovýmotor s bezúdržbovým řetězem a je léty prověřený. Manuální převodovka. Co víc si přát? A cena? Velmi, opravdu velmi sympatická. O Outlanderu píšu proto, protože jsem sním nedávno prodělal testiovací jídzu a upřímně, toauot mě nadchlo dvěma věcmi: koncepce, která neská´ýtá moc prostoru k problémům a pak jízda. nezdá se to, mrzkých 110kW výkonu u vysokootáčkového beznzínu? Ale kdeže - pro běžného řidiče je to krásný pocit - na pětku si brbláš 1500 ot/min bez rizika, že za dva roky motor odejde na karbon a zničené písty a ventily, při tom jedeš zanějakých 6,5 litru benzínu, na dálnici jedeš limitních 140 km/h (já to tak mám) a točíš si krásných 3500 a v autěje klid a spotřeba se drží kolem 8,5/100. V kabině je místa na rozdávání, v kufru také, posezení zvýšení a komfortní, navigace funkční, vyhřívané sedačky a tempomat také, co víc potřebuješ? Že to nemá 9°automat??? to je ta výhoda ! že t nemá zrcadlení telefonu na tabletu (já těm palubovkám říkám tablety) - k čemu??? Že to nemá bezdrátové nabíjení mobilu??? K smíchu - drát nikdo ještě nepřekonal. A dvoulitorvý benzín? Čtyřválec??? Bez turba a bez DPF a bez přímého vstřiku??? V tom je to kouzlo tohoto auta!!! A cena??? 1/2 pasáta se všemi prvky pro bezesné noci
To by byl můj tip na spolehlivé, odolné, robustní, levné, přiměření výkonné, úsporné a bezpečné auto. A brzy nebudou ani ty, protože tlak jistě dolehne i na Mitsubishi...Můj komentář byl spán očima člověka, co najezdil, kolik najezdil a to od Evropy po Čínu, měl v životě 27 aut (pokud dobře počítám) a skoro polovina byla naftových. Ale dnes naftu??? Děkuji. Nechci. Sám jezdím na Subaru a k tomu mám staré Mondeo s 1,8 92kW do města a jedno s V6 a 235kW též v benzínu pro radost z jízdy.