0
späť
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 156 2,0 T.S. vs 2,4 JTD

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 00:19, Krásné zhodnocení
Pan Vaculík ted' jistě zklamal pána co Alfu chtěl....

Ale napsal to krásně....

Toto je jednoznačně nejlepší článek (stylem i obsahem), co jsem zde na TipCars četl...děkuji za něj...

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 00:22, Preciznost BRAVO
Tak to je opravdu rozdíl, dokonalý rozbor a celá poradna, ještě jednou bravo.
Patřím také mezi skupinu lidí, která je alfou naprosto okouzlena, ale kvůli spolehlivosti si ji snad nikdy nepořídí.
Pane Vaculík, nemáte nějaké dobré zprávy do budoucna?? Jak to vypadá se 147 nebo 159, nedošlo třeba ke zlepšení, jako např. u fiatu v případě stila či puntaII?

No a poznámka nakonec - měl jsem BMW compact 1998 s motorem 1,9 benzín označení 318 TI a při výkonu 103 KW mělo vepředu taky plné kotouče. Pravdou ovšem je, že jsem nikdy nezkroutil. Nejsem ale také žádné řidičské hovado, možná se to někomu dařilo.
Vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1275 kg nechápu tuto BMW strategii.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 08:06, RE: Preciznost BRAVO
Aleš napísal:
Tak to je opravdu rozdíl, dokonalý rozbor a celá poradna, ještě jednou bravo.
Patřím také mezi skupinu lidí, která je alfou naprosto okouzlena, ale kvůli spolehlivosti si ji snad nikdy nepořídí.
Pane Vaculík, nemáte nějaké dobré zprávy do budoucna?? Jak to vypadá se 147 nebo 159, nedošlo třeba ke zlepšení, jako např. u fiatu v případě stila či puntaII?

No a poznámka nakonec - měl jsem BMW compact 1998 s motorem 1,9 benzín označení 318 TI a při výkonu 103 KW mělo vepředu taky plné kotouče. Prav...
Pan Vaculík se rozhodně vyzná, to se musí nechat. Chápu nadšení ze svezení v Alfách 33 nebo 75. Jenže je třeba si uvědomit, že od jejich časů se vývoj trochu posunul. Věčná snaha o bezpečí udělala z papírových ďáblíků o 900 kg trochu těžké mastodonty většinou nějaké 3 metráky těžší. Pokud se navíc do věci vloží ještě i tlak na snižování emisí, nutně musí dojít k výraznému vlivu na lehkost, hravost, zrychlení, maximálku, aj. A nabourat v takové 33-ce znamenalo (a bohuž stále znamená, jak svědčí nedávná tragédie jednoho moc fajn kluka z Karlovarska) většinou ortel nejtěžší. Současné Alfy se taky nerozpadnou na prach vlivem rzi už po pár letech jako právě ty ze 70. a poč. 80.let. Vše má své klady a zápory. Prostě si myslím, že to dnes ani s kvalitou není tak zlé, přičemž nenamítám nic proti výčtu problémů panem Vaculíkem uvedeným.
Moje rada je. Klidně ještě chvilku počkat a dát si práci s hledáním vhodného kusu. Mladšího nebo s méně kilometry. Já bych hledal kousek do max. 60 tis. s jasným původem garancí značkového servisu. U Alfy nad 100 tis. km musíš mít jistotu historie jejího provozu téměř absolutní. Možností je dost a to nejen u nás. Protože každých pár tisíc ušetřených za "výhodnou" koupi se pak může desetinásobně vymstít.
Pokud jde o rozhodování mezi 2.0 TS a 2.4 JTD, tak tady jde o jednoznačné dilema mezi benzínem a dieselem. Zkusil jsem obojí. 2.4JTD byl neskutečný brus, který s autem cvičí až nehorázně, nicméně, tak jak popsal pan Vaculík, konstrukce podvozku (zejména přední náprava) je na něj dost poddimenzovaná a to nemluvím o tom, když si auto ještě čipneš. Pak budeš na nápravě měnit díly co chvíli. Takže podle mě - 2.0TS - má své mouchy, subjektivně (ale jen subjektivně) tak nejede, ale mě se k charakteru Alfy hodí točivý benzín víc. Pokud nenajedeš moc, nejsi zapřísáhlý příznivec briket, jdi do 2.0TS nebo ještě lépe (a taky za víc peněz) 2.0JTS, který by měl být už víc vychytaný, ale přišel trochu o zvuk a charakteristický skokový průběh zrychlení po 4500 ot.
Ještě co se týká spolehlivosti současných Alf. Mám 147 1.6TS, kupovanou novou, mám kámoše co ji mají také, nové i starší. Někteří už mají nalítáno dost. Těch problémů moc není, spíše drobnosti. Já jsem s výjimkou pokroucených (větraných) předních kotoučů a výměny synchronu mezi dvojkou a trojkou max. spokojený. A to i s jízdními vlastnostmi. Motor mi sedí. Když nespěcháš, jezdíš v klídku i za sedm, když točíš mezi 5 a 7 tis. ot. vypráskáš za 13 litrů i průměrný dvoulitr. A co je taky důležité. je to auto, za kterým se furt lidi otočí. Nikdy mě holka nenechala ve štychu. Hodnotit novou 159 je ještě předčasné, ale podle mě bude kvalitní o pořádný skok.
Já bych to zas tak černě neviděl . Pan Vaculík ukázal, že Alfy znám, ale možná až zbytečně udělal velké bu bu bu))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 08:12, Poradna
Zbožňuju rady od p.Vaculíka=)

Člověk se zasměje a ještě se toho spoustu dozví...

Super. Jen tak dál ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 08:42, RE: Poradna
Markus napísal:
Zbožňuju rady od p.Vaculíka=)

Člověk se zasměje a ještě se toho spoustu dozví...

Super. Jen tak dál ...
Moje řeč!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 08:49, RE: Poradna
Markus napísal:
Zbožňuju rady od p.Vaculíka=)

Člověk se zasměje a ještě se toho spoustu dozví...

Super. Jen tak dál ...
Opravdu detailní, perfektní a precizní zábavná poradna. Jste machr!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 09:11, RE: Preciznost BRAVO
limach napísal:
Pan Vaculík se rozhodně vyzná, to se musí nechat. Chápu nadšení ze svezení v Alfách 33 nebo 75. Jenže je třeba si uvědomit, že od jejich časů se vývoj trochu posunul. Věčná snaha o bezpečí udělala z papírových ďáblíků o 900 kg trochu těžké mastodonty většinou nějaké 3 metráky těžší. Pokud se navíc do věci vloží ještě i tlak na snižování emisí, nutně musí dojít k výraznému vlivu na lehkost, hravost, zrychlení, maximálku, aj. A nabourat v takové 33-ce znamenalo (a bohuž stále znamená, jak svědčí n...
Tak bacha, bu bu mozem robit len ja bubu. :))) Isty cas tu na poradni bol dotaz ohladom Alfa 146, kde pan Vaculik docela doporucil boxer 1.6 8v 76kw. Tak trocha som sa pozeral po inzeratoch a autobazaroch, tento motor je tam setsakramentsky zriedkavy, vacsinou same twinsparky a jtdcka. Neviem ci je tak dobry, ze sa ho nikto nechce zbavit alebo ich bolo proste tak malo vyrobenych ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 09:23, Více takových
Nezbývá mi než se připojit k pochvalám ke kvalitě recenze. Chápu, že takových lidí jako pan Vaculík je málo, a proto si myslím, že by měl zkusit najít nějaké rovnocenné kolegy, jejichž recenze by vedle těch jeho nevypadaly jako bláboly dětí v mateřské školce ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 09:41, RE: Preciznost BRAVO
limach napísal:
Pan Vaculík se rozhodně vyzná, to se musí nechat. Chápu nadšení ze svezení v Alfách 33 nebo 75. Jenže je třeba si uvědomit, že od jejich časů se vývoj trochu posunul. Věčná snaha o bezpečí udělala z papírových ďáblíků o 900 kg trochu těžké mastodonty většinou nějaké 3 metráky těžší. Pokud se navíc do věci vloží ještě i tlak na snižování emisí, nutně musí dojít k výraznému vlivu na lehkost, hravost, zrychlení, maximálku, aj. A nabourat v takové 33-ce znamenalo (a bohuž stále znamená, jak svědčí n...
Naprostý souhlas,nyní jsem prodal jednu 156 2,4 JTD r.v.2000 najeto přes 150tkm,motor celkem šel,byl hlučnější,ale tahal,horší už to bylo s přední nápravou,silentbloky ramen a nějaký čep to spravil,ale je poznat ten těžký agregát,jinak se mi jízní vlastnosti celkem líbily,ale já osobně bych se podíval po 1,9 JTd,máme tento motor ještě v 147 1,9 JTD 115 ps už má 80tkm a dosud žádný problém ,spotřeba kolem 6ti l/100km.Pro příznivce benzinu souhlasím s výše uvedeným 2,0JTS .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 10:30, No nevím preciznost?
Ahoj mě to přijde tak trošku zaujaté. Každé auto má nějaké závady. Některé více a některá méně. Třeba elektriku tam autor moc nezmínil a to je největší nemoc Alfi. To neřešim ale není umění to vše jen zkritizovat. Ceny těch dílů v článku už také není pravda a pokud se o Alfu staráte jak máte a né jenom sednu a jedu tak vám benzín vydrží i 300 000 km. bez jediné závady. Navíc 3/4 Alf v České republice jsou jen dovozi které jsou už stočené.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 11:40, realita ??
..vyhledove premyslim o 2.4 JTD (multijet) z poslednich dvou let vyroby ,je to vazne se 156 az tak spatne? nebo je to jen vycet toho co vse se "muze" stat ? sam mam octavii a recenze jeji spolehlivosti dokaze byt take zarazejici,ja presto nic krome drobnosti neresil..(viz me "zkusenosti uzivatele" Octavia combi laurin klement 1.9 TDi)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 12:21, Alfa - proste ital
Alfu uz nemuzu ani videt, jednou sem ji mel (164 3.0) a menil 3x motor. Kamarad totez. Ted jsme meli oba BMW a byla maximalni spokojenost. O elektrice u Alf se mi zdalo i v noci. Takovy sracky co vyjedou z tovarny by nemeli vubec poustet mezi lidi.
Trochu jsem byl zvedavej na 156tku, odradilo mne uz jenom to, ze je to auto, ktere otevrete holou rukou behem 1sec. Takze si koupite zbrusu novou a zainvestujete dalsich 30 tisic na zabezpeceni (zavareni zamku, kitovani, lakovani, jiny central atd.)
Chapete to? Prodaji novy vuz, ktery otevrete holou rukou jenom tak, ze spravnym zpusobem vemete za kliku! Jak asi dopadl zbytek auta...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 13:22, RE: Alfa - proste ital
Jan Holub napísal:
Alfu uz nemuzu ani videt, jednou sem ji mel (164 3.0) a menil 3x motor. Kamarad totez. Ted jsme meli oba BMW a byla maximalni spokojenost. O elektrice u Alf se mi zdalo i v noci. Takovy sracky co vyjedou z tovarny by nemeli vubec poustet mezi lidi.
Trochu jsem byl zvedavej na 156tku, odradilo mne uz jenom to, ze je to auto, ktere otevrete holou rukou behem 1sec. Takze si koupite zbrusu novou a zainvestujete dalsich 30 tisic na zabezpeceni (zavareni zamku, kitovani, lakovani, jiny central atd.)
...
Dobrý den, můžete se mi prosím ohledně Alfy 156 ozvat na e-mail: smesny@tipcars.com
Děkuji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 13:25, RE: No nevím preciznost?
Honza napísal:
Ahoj mě to přijde tak trošku zaujaté. Každé auto má nějaké závady. Některé více a některá méně. Třeba elektriku tam autor moc nezmínil a to je největší nemoc Alfi. To neřešim ale není umění to vše jen zkritizovat. Ceny těch dílů v článku už také není pravda a pokud se o Alfu staráte jak máte a né jenom sednu a jedu tak vám benzín vydrží i 300 000 km. bez jediné závady. Navíc 3/4 Alf v České republice jsou jen dovozi které jsou už stočené.
To bych ty tvoje bez jediné závady chtěl vidět, já jsem v Alfě dělal na servisu a to co říkáš není pravda. Přiznej barvu)). Jinak pan Vaculík je bezkonkurenční.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 13:58, A co motory 2.0 JTS případně 2,5 V6 nebo 3.0 V6 ?
A co motory 2.0 JTS případně 2,5 V6 nebo 3.0 V6 jsou na tom taky tak špatně?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 14:37, RE: A co motory 2.0 JTS případně 2,5 V6 nebo 3.0 V6 ?
Stoupa napísal:
A co motory 2.0 JTS případně 2,5 V6 nebo 3.0 V6 jsou na tom taky tak špatně?
Myslím že s těmihle mastodonty bude přední náprava trpět taky...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 15:00, RE: A co motory 2.0 JTS případně 2,5 V6 nebo 3.0 V6 ?
yeti napísal:
Myslím že s těmihle mastodonty bude přední náprava trpět taky...
myslim, ze otazka nesmerovala k naprave, ale motorum jako takovym
napr. 2.0 JTS mne take dost zajima, hlavne jestli je to vetsi "drzak" nez 2.0 TS o cemz by uz mohly byt po trech letech nejake informace, aspon tedy doufam
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 15:39, recenze
perfektny clanok...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 16:55, RE: A co motory 2.0 JTS případně 2,5 V6 nebo 3.0 V6 ?
mura napísal:
myslim, ze otazka nesmerovala k naprave, ale motorum jako takovym
napr. 2.0 JTS mne take dost zajima, hlavne jestli je to vetsi "drzak" nez 2.0 TS o cemz by uz mohly byt po trech letech nejake informace, aspon tedy doufam
Jelikož mám 2.5 V6 tak ta přední náprava opravdu dostává svoje a spotřeba taky není malá,ale ten zvuk toho motoru je opravdu famózní a nutí tě ho pěkně vytáčet.Toto je moje druhá 156,předtím (2.0 T.S 114 kw),najeto na ní 175 tis. a když jsem ho dával pryč tak motůrek šlapal pořád jak hodinky.Myslím si,že pan Vaculík zbytečně démonizuje 156.Ale pravda je,že nepatří mezi nejspolehlivější vozy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 18:19, recenze
Opravdu díky za vyčerpávající recenzi.Měl bych pouze jeden dotaz k ostatním čtenářům,popř.p.Vaculíkovi.... uvažuji o Alfě GT s motorem 1,9JTD. Je to taky taková hrůza,nebo je to o něčem jiném?? Díky za každou radu.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.