0
späť
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 156 2,0 T.S. vs 2,4 JTD

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 21:59, RE: No nevím preciznost?
Tomáš napísal:
To bych ty tvoje bez jediné závady chtěl vidět, já jsem v Alfě dělal na servisu a to co říkáš není pravda. Přiznej barvu)). Jinak pan Vaculík je bezkonkurenční.
pane kolego,nic byste neviděl,protože jsem v servisu se žádnou závadou na alfě 147 jtd ještě nebyl,běžnou údržbu si zajišťujem sami,je to vůz pro ženské střídají ho s VW Golf 1,9 tdi PD 115 PS a je to celkem srovnatelné,golf je trochu větší,alfa je má zase zajímavý design a interier,jinak to beru jako ,že to jsou levné vozy,a někdo holt má štěstí a to také přeji všem.Čau
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 22:48, RE: No nevím preciznost?
wendys napísal:
pane kolego,nic byste neviděl,protože jsem v servisu se žádnou závadou na alfě 147 jtd ještě nebyl,běžnou údržbu si zajišťujem sami,je to vůz pro ženské střídají ho s VW Golf 1,9 tdi PD 115 PS a je to celkem srovnatelné,golf je trochu větší,alfa je má zase zajímavý design a interier,jinak to beru jako ,že to jsou levné vozy,a někdo holt má štěstí a to také přeji všem.Čau
Tak jste měl zatim štěstí, ale znal jsem hodně těchco ho neměli, mimochodem na 147 je použitatatáž technika jako na 156, ale tím, že přišla později, tak je už bez některých nedostatků, ale jiné třeba přibily. Např hořící brzdy na GTA, které vydrží tak 8000 km a to i kotouče, AR je měnila za Ferodo racing, které ale vyšly s destičkama na cca 30000 Kč (To nepřeháním). Mimochodem VW Golf 4 TDI PD má také svoje vrtochy. (dělal jsem i ve VW).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.07.2006 23:17, RE: No nevím preciznost?
Tomáš napísal:
Tak jste měl zatim štěstí, ale znal jsem hodně těchco ho neměli, mimochodem na 147 je použitatatáž technika jako na 156, ale tím, že přišla později, tak je už bez některých nedostatků, ale jiné třeba přibily. Např hořící brzdy na GTA, které vydrží tak 8000 km a to i kotouče, AR je měnila za Ferodo racing, které ale vyšly s destičkama na cca 30000 Kč (To nepřeháním). Mimochodem VW Golf 4 TDI PD má také svoje vrtochy. (dělal jsem i ve VW).
pane kolego ,máte pravdu na golfu váhu vzduchu ,ale vlastně na alfě jsem ji už také měnil,ale já to beru jako normál,vím ,že to jsou sračky,ženským se asi nejlíp jezdilo s BMW 320 D,ale přišel kupec,znáte to,takže až se zase něco přimotá do cesty tak to vyzkoušíme,a to mě baví.Tak jsme tak nějak odbočily od tématu ,ostatní to asi moc nezajímá,takže zase příště.Hodně zdaru při výběru vozů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 26.07.2006 12:15, vaha vzduchu
Dobry den,
chci se zeptat ohledne te vahy vzduchu. Kdyz odejde na benzinu, tak to prece poznate, ze v zatahu otacek jsou vykonove mezery kdy to netahne..nebo se mylim?? diky za odpoved. r.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.07.2006 19:21, RE: vaha vzduchu
Romeo napísal:
Dobry den,
chci se zeptat ohledne te vahy vzduchu. Kdyz odejde na benzinu, tak to prece poznate, ze v zatahu otacek jsou vykonove mezery kdy to netahne..nebo se mylim?? diky za odpoved. r.
Opravdu dobrá recenze jen trochu krutá pan Vaculík by mohl zohlednit i výhody je jich taky spoustu jinak mě štve to protiřečení v recenzi AR146 píše nikdy nebrat 1,7 16V a tady ho vchvaluje do nebe trochu divný
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 00:16, RE: vaha vzduchu
marek napísal:
Opravdu dobrá recenze jen trochu krutá pan Vaculík by mohl zohlednit i výhody je jich taky spoustu jinak mě štve to protiřečení v recenzi AR146 píše nikdy nebrat 1,7 16V a tady ho vchvaluje do nebe trochu divný
To jo, ale pan Vaculík myslí dva úplně odlišné motory.Ve 146 zkraje existovala ještě původní pohonná jednotka typu boxer s protilehlými válci, jež pochází z předchozí 33, ale původ má v od roku 1972 vyráběném revolučním Alfasudu (Alfa z jihu, dělal se v Pomiglianu d Arcu v Kalábrii). Ta byla strašně moc nadčasová, ale bohužel velmi špatně zpracovaná. Říkalo se o ní, že rezla už když se fotila na prospekty.její jízdní vlastnosti (také díky nízkému těžišti boxeru) přímo úžasné, zvláště vzhledem k době vzniku. Bohuže Boxer již na těžkou 146 nestačí, navíc je velmi málo odolný. trpí rychlým opotřebením vaček (to snad všechny ležaté motory, třeba i Olcit na to také trpí). Praskají u něj rozvodové řemeny a múže se i zadřít. to vlivem vysoké spotřeby oleje, když lidé zapomenou hladinu kontrolovat. Motor. který pan vaculík doporučuje je 1,8 16V Twin spark, jež má odolný blok od Fiatu, jak píše, což je lepší než v případě dvoulitru.Takže neplést boxer a řadový twin spark
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.07.2006 00:26, Boxer 16V
Tomáš napísal:
To jo, ale pan Vaculík myslí dva úplně odlišné motory.Ve 146 zkraje existovala ještě původní pohonná jednotka typu boxer s protilehlými válci, jež pochází z předchozí 33, ale původ má v od roku 1972 vyráběném revolučním Alfasudu (Alfa z jihu, dělal se v Pomiglianu d Arcu v Kalábrii). Ta byla strašně moc nadčasová, ale bohužel velmi špatně zpracovaná. Říkalo se o ní, že rezla už když se fotila na prospekty.její jízdní vlastnosti (také díky nízkému těžišti boxeru) přímo úžasné, zvláště vzhledem k ...
Já napsal, že 16V boxer v AR 33 naprosto nepředstavitelně jede, což je prostě fakt, neni to tak dávno, co na alfáckém srazu kluk s timhle autem vyhrál sprint nad vším včetně třílitrů GTV.
Nebrat jej, to je však moje rada každému, kdo není blázen. Spolehlivost tohoto motoru je nulová (a to říkám, ač sám jsem s ním najel kdysi bez problémů 100 tis km), náklady na údržbu vzhledem ke zbytkové ceně vozu a portfoliu jeho kupujících nesmyslné.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 09:18, RE: Preciznost BRAVO
bubu napísal:
Tak bacha, bu bu mozem robit len ja bubu. :))) Isty cas tu na poradni bol dotaz ohladom Alfa 146, kde pan Vaculik docela doporucil boxer 1.6 8v 76kw. Tak trocha som sa pozeral po inzeratoch a autobazaroch, tento motor je tam setsakramentsky zriedkavy, vacsinou same twinsparky a jtdcka. Neviem ci je tak dobry, ze sa ho nikto nechce zbavit alebo ich bolo proste tak malo vyrobenych ...
1.6 boxer neexistuje... Bud 1.6 TS, nebo boxer 1.4 nebo 1.7 16V
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 30.07.2006 21:46, RE: Boxer 16V
Martin Vaculík napísal:
Já napsal, že 16V boxer v AR 33 naprosto nepředstavitelně jede, což je prostě fakt, neni to tak dávno, co na alfáckém srazu kluk s timhle autem vyhrál sprint nad vším včetně třílitrů GTV.
Nebrat jej, to je však moje rada každému, kdo není blázen. Spolehlivost tohoto motoru je nulová (a to říkám, ač sám jsem s ním najel kdysi bez problémů 100 tis km), náklady na údržbu vzhledem ke zbytkové ceně vozu a portfoliu jeho kupujících nesmyslné.
...kdo není blázen... to jste napsal správně, alfu si kupuje člověk, co je tak trochu blázen... už jsem jednou psal reakci na váš test na AR, protože jsem z něj lezl po zdi a teď je to tady znovu...Alfa byla, je a bude sportovní nářadí, motorku dávám do servisu každý rok a dělají na ní v rámci garančního servisu, protože je ještě v záruce a dělají téměř generálku motoru a není to zrovna vůbec levné a taky se nad tím lidi pozastavují. A Alfa je něco podobného. Rozhodně bych neházel všechny TS do jednoho pytle. Je to v převážné většině všechno závislé na lidech, co s němi jezdí. Většina z nich si po koupi tohoto auta rozhodně servítky nebrala a dávala mu co proto. Osobně si myslím, že interval výměny oleje na 20tis byl od výrobce nesmysl, při plném namáhání se měl olej měnit v 10tis. Ale to nedělal téměř nikdo. To stejné s rozvody, v servisní knížce je napsáno v rozmezí 60-100tis km. Takže většina aut, co skončila u mě v servisu s hvízdlým motorem byla totálně suchá, ve vaně by se oleje nedohledal a tak to odpovídá i ostatním závadám. Všechno to bylo vizitkou majitele. Mám také zákazníky, kteří mají s TS hrubě přes 200tis km a mají prostě pořád ten jeden původní motor a to je prostě fakt! Moje manželka jezdí 156 2.0T.S., najeto téměř 200tis km, rozvody měním po 60-ti tis. Variátor vyměněn, to máte pravdu, ty odchází, ale projevuje se to klapáním především za studena, pak to stichne. To stejné mi dělal golf se svými debilními stavítky... Co se týče náprav, projevuje se to přesně tak, jak píšete, ovšem vinu dávám především totální parodii na asfalt na českých silnicích... Předpokládám, že dost cestujete, tak určitě víte, jak to vypadá v jiných zemích evropy, většinou už i v těch postsocialistických, oproti tomu naše vozovky jsou na hranici cvičného vojenského prostoru lemovaného tankodromy a to se na lichoběžníkových zavěšeních dost projeví, stejně tak u Volkswagenu apod. Bohužel... Alfa je auto na hraní, na radost, ale člověk se o ni musí starat. A když je nejhůř, nový motor jako regenerát /tj. starý zadřený se posílá zpět do továrny/ dnes příjde na 52tis Kč. Alfu prodávám a servisuji od roku 98 a motor 2.0T.S. jsme objednávali 7x, což v počtů dovezených kašometů, které se v poslední době vyskytují celkem hojně /všechny mají pochopitlně najeto 95tis km...jak jinak že po osmi letech provozu.../, všechny mají servisní knížku, ovšem buď bez jediného razítka, nebo se za ni vydává italský návod k použití, to není tak vysoké číslo. A ještě jako dodatek, asi víte, jak se na 75 třeba mění zadní kotouče...) Když s ní někdo přijede k nám do servisu, tak se mechanici utíkají schovat, protože tohle auto nechce nikdo servisovat...)) Ale to je jen tak na okraj... Ale vím, o čem píšete, před rokem jsem si pořídíl SZ, po prvním projetí s tímhle autem jsem uvažoval, že si budu muset koupit nějaké kondiční jízdy pro kamikadze, protože např. při odjezdu z červené se mi na křižovatce místo odbočení vlevo podařilo se smykem se vrátit tam, okud jsem přijel...)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 31.07.2006 00:03,
Nemůžu si pomoc, ale jestli se na Italech něco opravdu často s..e tak elektronika Made in Germany od soudruha Bosche. Což je případ 2.0 TS 16V a čidla hladiny oleje. Pokud se vám rozvítí, tak už na 100% zadíráte
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 31.07.2006 09:07, RE: Preciznost BRAVO
anonym napísal:
1.6 boxer neexistuje... Bud 1.6 TS, nebo boxer 1.4 nebo 1.7 16V
Existuje, 8 ventilove 1.6 boxery o vykone 76 kw sa do Alfy tiez montovali. Jak to bolo so spolahlivostou to neviem, rad by som o nich vedel viac....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 31.07.2006 16:48, RE: No nevím preciznost?
Tomáš napísal:
To bych ty tvoje bez jediné závady chtěl vidět, já jsem v Alfě dělal na servisu a to co říkáš není pravda. Přiznej barvu)). Jinak pan Vaculík je bezkonkurenční.
Nechcem ťa uraziť, ale keď si robil ty v alfa servise tak sa nečuduj, fušeri preč od alf tie ľavé ruky. Ináč pozri sa na ten tupý nemecký priblblý dizajn od modrých budíkov až po ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.08.2006 08:02, RE: Boxer 16V
Mio napísal:
...kdo není blázen... to jste napsal správně, alfu si kupuje člověk, co je tak trochu blázen... už jsem jednou psal reakci na váš test na AR, protože jsem z něj lezl po zdi a teď je to tady znovu...Alfa byla, je a bude sportovní nářadí, motorku dávám do servisu každý rok a dělají na ní v rámci garančního servisu, protože je ještě v záruce a dělají téměř generálku motoru a není to zrovna vůbec levné a taky se nad tím lidi pozastavují. A Alfa je něco podobného. Rozhodně bych neházel všechny TS do ...
Musím podepsat v podstatě vše, co tady píšeš. Vozíš Alfy? Nebo prodáváš nové? Ptám se proto, že bych rád brzy vyměnil svou 147 za GT. Buď novou nebo minimálně jetou a ještě v záruce. Dík.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 02.08.2006 10:28, RE: Boxer 16V
limach napísal:
Musím podepsat v podstatě vše, co tady píšeš. Vozíš Alfy? Nebo prodáváš nové? Ptám se proto, že bych rád brzy vyměnil svou 147 za GT. Buď novou nebo minimálně jetou a ještě v záruce. Dík.
Prodávám nové, předváděčky apod., občas se vyskytne i mírně jetá, není problém se po něčem poohlédnout. Když budeš mít zájem, napiš na harkh@seznam.cz
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.08.2006 07:40, RE: Boxer 16V
Mio napísal:
Prodávám nové, předváděčky apod., občas se vyskytne i mírně jetá, není problém se po něčem poohlédnout. Když budeš mít zájem, napiš na harkh@seznam.cz
Určitě se ti ozvu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.08.2006 15:52, RE: Boxer 16V
Mio napísal:
...kdo není blázen... to jste napsal správně, alfu si kupuje člověk, co je tak trochu blázen... už jsem jednou psal reakci na váš test na AR, protože jsem z něj lezl po zdi a teď je to tady znovu...Alfa byla, je a bude sportovní nářadí, motorku dávám do servisu každý rok a dělají na ní v rámci garančního servisu, protože je ještě v záruce a dělají téměř generálku motoru a není to zrovna vůbec levné a taky se nad tím lidi pozastavují. A Alfa je něco podobného. Rozhodně bych neházel všechny TS do ...
Vaše poznatky jsou pro mne značným přínosem,jen jsem nepochopil co myslíte tím SZ ,co to je za brko,kolik kw má.

dík ekonom
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.08.2006 21:44, 156 2.4 JTD
Autor článku, pan Vaculík nemohl v životě v Alfe sedět !!!!
Tento motor 2.4 JTD točí ve 130 km/h cca 2.400
160 km/h cca 3.100 - 3.200
Tenhle motor 2.4 JTD common rail vytvořil koncern FIAT, jako 1. na světě udělal vysokotlaký vstřik nafty (později i FSI) to se psal rok 1996 a 156ka vyjela s tímto motorem, no a po čtyřech letech se vyrojily deriváty tohoto motoru v Peugeotech,Fordech, Renaultech ... .
Bohudík nedokázali udělat tak dobrou výkonovou křivku jako FIAT.
Tenhle motor Vám vřele doporučuji, prodával jsem tyto motory ve vozech FIAT několik let a čestně patří ke špičce. Neberou olej, při hodně sportovní jízdě je v kombinaci spotřeba cca 6.4 l/ 100 km. Hlavní zásada, nevytáčet dokud se motor neodrazí na provozní teplotu, po jízdě ve vyšších otáčkách nechat motor aspoň 1 minutu převalovat na volnoběh. Příklad : Praha - Hodonín 276 km, doba jízdy 2hod 06min. dálnice asi 247 km, průměr spotřeby 6.4 l/ 100 km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.08.2006 21:46, RE: bez předmětu
Italský šmejd made in germany napísal:
Nemůžu si pomoc, ale jestli se na Italech něco opravdu často s..e tak elektronika Made in Germany od soudruha Bosche. Což je případ 2.0 TS 16V a čidla hladiny oleje. Pokud se vám rozvítí, tak už na 100% zadíráte
Koncern FIAT používá elektroniku Magneti Marelli
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.08.2006 20:51, RE: Boxer 16V
ekonom napísal:
Vaše poznatky jsou pro mne značným přínosem,jen jsem nepochopil co myslíte tím SZ ,co to je za brko,kolik kw má.

dík ekonom
SZ je Szagato, Alfa Romeo, která byla vyrobena v omezené sérii 1000 ks, má polykarbonátovou karoserii, je to dvoumístné kupé podobné lehce dnešní Breře, motor je použit 3.0V6 z Alfy 75, je uložen ve předu, převodovka kvůli váze vzadu, má elektronicky stavitelný podvozek a další podobné srandičky. Výkon po drobné úpravě dosáhl 247 koní, ovšem jízda je s tím opravdu syrová, každé mírné zaváhání řidiče dává auto najevo všemožnými smyky apod.. nicméně když si je člověk osahá, tak je to úžasná motorka na čtyřech kolech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.08.2006 20:54, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Koncern FIAT používá elektroniku Magneti Marelli
Tak to bejvávalo chlapče, teď už je tam všude Bosch...
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.