0
späť
 

diskuze k tématu: Alfa Romeo 146

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 00:08, šmejdy
Dobře říkáte šmejdy to znamená že ale od 1,6 až po dvoulitr jsou stejné šmejdy i ve 156 a dokonce 147. Nemyslíte si, že jst trošku nadsadili se slovem šmejd? Děkuji předem za odpověd.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 00:11,
Pane Vaculík, odborník jste tedy na slovo vzatý a vzatý jste je co je pravda, ale nejsíš pantokem do hlavy...
TS nejsou žádný šmejdy... kdyby jste napsal náročné na péči jim vynakládanou, tak ano. Sice jste objektivně napsal, že ty výkony jsou takové jaké jsou, to je pravda,ale nikdy by se ten motor nezadřel, kdyby v něm byla Selenie taková jaká má býte vzhledem k tomu, že ty auta jsou sem vozený z Německa už jako šroty na lítačku, tak pak se není čemu divit. Ale do Alfy po dobrém majiteli a se serviskou dovezenou z Itálie bych se vůbec nebál, i kdyby měla najeto 200 000. Ale je jasné, že údržba mě přijde na víc než u Venta 1,8 55 kW. Ale taky to auto podle toho jede.
P.S. Ta ALfa neřere víc oleje než berou nové TDi třeba u Golfu, problém je jen v tom, že tam dost často enfungovala kontrolka úbytku hladiny oleje (šmade by Bosch) a majitelé často zjistili, že žádný olej tam není až když se auto zasravilo.
Co se týká podvozku, tak ano, vychází z Tipa, stejně tak jako podvozek Bravy,a le je tos tejně korektní jako napsat, že podvozek Octavie je vlastně podvozek Golfu II tudíž 30 let starý (záměrně sem to přehnal). Takže než sem napíšete svoje bludy alias odborný názor, tak si ujasněte v halvě fakta... Zbytečně nas.erete hodně lidí, co autům rozumí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 00:15, A ještě jedna věc
Pane Vaculík, pokud si zpětně přečtete některé vaše články a to nejen o alfe, zjistíte, že působí poměrně rozporuplně. Tady jsme se například dozvěděli, že motory vydrží zřídka více než 150 000km, nepsal jste náhodou jinde doporučuji 1,8 je trvanlivý, nežere olej. Jedná se jen o jeden příklad z mnoha, kterých jsem si všimnul.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 08:24, RE: bez předmětu
wolff napísal:
Pane Vaculík, odborník jste tedy na slovo vzatý a vzatý jste je co je pravda, ale nejsíš pantokem do hlavy...
TS nejsou žádný šmejdy... kdyby jste napsal náročné na péči jim vynakládanou, tak ano. Sice jste objektivně napsal, že ty výkony jsou takové jaké jsou, to je pravda,ale nikdy by se ten motor nezadřel, kdyby v něm byla Selenie taková jaká má býte vzhledem k tomu, že ty auta jsou sem vozený z Německa už jako šroty na lítačku, tak pak se není čemu divit. Ale do Alfy po dobrém majiteli a se ...
jen malý detail wolffe, Octavie sdilí podvozek z Audi A3 a až pozdějí ho paradoxně přebral GOLF IV, Leon a Toledo2, tedy nikoli GOLF II jehož podvozek tak maximálně využívá Toledo první generace
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 08:37,
jo jo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 08:50, RE: bez předmětu
wolff napísal:
Pane Vaculík, odborník jste tedy na slovo vzatý a vzatý jste je co je pravda, ale nejsíš pantokem do hlavy...
TS nejsou žádný šmejdy... kdyby jste napsal náročné na péči jim vynakládanou, tak ano. Sice jste objektivně napsal, že ty výkony jsou takové jaké jsou, to je pravda,ale nikdy by se ten motor nezadřel, kdyby v něm byla Selenie taková jaká má býte vzhledem k tomu, že ty auta jsou sem vozený z Německa už jako šroty na lítačku, tak pak se není čemu divit. Ale do Alfy po dobrém majiteli a se ...
Je mi samotnému líto, že musím být ke svojí oblíbené značce tak kritický. Ale ukažte mi Twin Spark 16V, který má najeto 200 tisíc km bez zásadních oprav. Původní TS 8V najely klidně půl miliónu...
Vrtochy motorů TS 16V by byly tolerovatelné u čistě sportovních vozů. 146, 156 jsou však auta pro každodenní používání, vzhledem k jejichž zbytkové ceně je údržba neskutečně drahá.
Ano, při dobrém zacházení vydrží i nejhorší motor mraky kilometrů. Spoplehlivost by se dala překřtít na blbuvzdornost. A TS 16V jí má nulovou, zabije ho to, co BMW či Honda desetkrát vydrží. (i u těchto značek existují nepodařené motory, ale v průměru na tom trvám).
V poradně není prostor pitvat věci zcela do detailu. Ano, 1,8 TS vydrží více než ostatní, má spodek fiat. Ale myslím, že už jen ty svíčky za 10 tisíc Kč zájemce o model 146 (cena kolem 60 tis?) bezpečně odradí, i kdyby jiných problémů nebylo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 09:25, RE: bez předmětu
Martin Vaculík napísal:
Je mi samotnému líto, že musím být ke svojí oblíbené značce tak kritický. Ale ukažte mi Twin Spark 16V, který má najeto 200 tisíc km bez zásadních oprav. Původní TS 8V najely klidně půl miliónu...
Vrtochy motorů TS 16V by byly tolerovatelné u čistě sportovních vozů. 146, 156 jsou však auta pro každodenní používání, vzhledem k jejichž zbytkové ceně je údržba neskutečně drahá.
Ano, při dobrém zacházení vydrží i nejhorší motor mraky kilometrů. Spoplehlivost by se dala překřtít na blbuvzdornost. A ...
Vážený pane Vaculíku, beru Vás jako odborníka, nicméně mi přijde, že jste článek psal patrně hodně nazloben. Nenechala Vás zrovna nějaká alfa někde v lese, bez signálu GSM, v dešti a alespoň 30 km od civilizace? Takhle "vodstřelit" nějaké auto, to snad musí být osobní nevraživost. Ale jinak OK. P.S. : Alfu nemám, ani o ní neuvažuju.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 10:38, RE: bez předmětu
Pepe napísal:
Vážený pane Vaculíku, beru Vás jako odborníka, nicméně mi přijde, že jste článek psal patrně hodně nazloben. Nenechala Vás zrovna nějaká alfa někde v lese, bez signálu GSM, v dešti a alespoň 30 km od civilizace? Takhle "vodstřelit" nějaké auto, to snad musí být osobní nevraživost. Ale jinak OK. P.S. : Alfu nemám, ani o ní neuvažuju.
Já sám měl Alfu Romeo jedinou, a to hned tu nejhorší ze všech - typ 33 1,7ie 16V (97 kW). S hmotností 950 kg a brutálním záběrem i zvukem boxeru poskytovala emoce supermotardového motocyklu. Vyloženě jsem cítil, jak mne údery jednotlivých válců nakopávají vpřed. Z podzemní garáže nešlo s ní vyjet, jen vyskočit. Nedokázala jet pod 40 km/h, na každé polechtání plynu reagovala výbuchem. Přítom spotřeba kolem osmi litrů (při cestování, řádění v křivoklátských lesích kolem 19 l/100 km, u ipmrezy STi 35 l/100 km, fakt se směju, jak tady vždycky někdo píše, že při sportovní jízdě má spotřebu 10 l). Když jsem se jí zbavoval, měla najeto 200 tisíc km. Nikdy mne nikde nenechala. Ale proč? Rozvody jsem měnil po 40 tis km včetně napínacích kladek (4 ks), používal nejlepší oleje, svíčky za 600 Kč/ks, vyměnil vstřikovače (3500 Kč/ks), lambda sondu (4500 Kč/ks), prováděl průplachy motoru kvůli zanášení zdvihátek atd. Všechno preventivně. Pak i nejhorší motor slouží. Nikomu bych to auto však neradil (dnes už to ani neni aktuální, už všechny zakukaly). Nidko totiž do ojetiny v této ceně tolik peněz nevrazí.
Ne, názor na 16V Twin Spark není z osobní nevraživosti. Alfu mám rád, ale tyhle motory to pohřbily. 16V boxer byl pašmejd, ale bylo jich málo a člověk měl na výběr. Twin Sparky se rožířily jako mor a stačí se podívat na mobile.de. Člověk by si skoro myslel, že 156 "motorshaden" je nějaký hojně rozšířený speciální model. Nemslím, že s alfama lidé zacházejí hůře, než s BMW, Subaru nebo Hondami.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 12:16, RE: A ještě jedna věc
Aleš napísal:
Pane Vaculík, pokud si zpětně přečtete některé vaše články a to nejen o alfe, zjistíte, že působí poměrně rozporuplně. Tady jsme se například dozvěděli, že motory vydrží zřídka více než 150 000km, nepsal jste náhodou jinde doporučuji 1,8 je trvanlivý, nežere olej. Jedná se jen o jeden příklad z mnoha, kterých jsem si všimnul.
Já bych rád upozornil na to, že právě doporučovaný motor boxer 1.6 8V na mé Alfe nepřežil 100tis. km, jelikož a protože se totálně vobrousila
vačka na jedný straně. Mazal jsem dobře , tedy závěr- ne vždy kdo maže ten jede.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 12:27, vlastni zkusenost
nevim co si o tom vsem myslet ja osobne jsem si koupil alfa romeo 145 14 TW 16V r. v. 2000 najeto 88000 km z nemecka v plne vybave za 87000,- ukaz te mi auto ktere ma rok 2000 a je v plne vybave prvni co mi bylo doporucovano rozvody remen a olej nechal jsem to udelat ve znackovem servisu IMOFA i s destickama a vymenou prednich cepu a vsech naplni me to vyslo na 16000,- coz si myslim ze veznackaci neni moc nechal jsem si od nich poradit musim jeste nechat vymenit predni ramena jinak je vse okou cirka za 5000,- myslim si ze dat zua auto v plne vybave po generalce 108000,- je dobra cena . Jinak problem s motorem byl to musim priznat u BYTPOWERU jsem si nechal udelat komplet diagnostiku + reset opraveni chyb a precipovat motor je klidnejsi lepe jede v neznackovem servisu bych za to same dal zhruba o polovic mene coz je samozrejme na kazdem z nas malo kdo si uctuje pres 700,- za praci /h
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 12:33,
jinak to precipovani s e vsim vsudy zhruba 7500,- do budoucna pocitam z vahou vzduchu a variatorem vsichni mi to predpovidaj cirka za 10000,- porad je to prijatelna investice olej dolejvam to je pravda ale kdyz si vezmu jak mizi znackovy olej v nove octavii meho sefa tak se musim smat a ze stoji 1L 500kc vydel jsem ucet to mi stacilo


reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 12:36, RE: A ještě jedna věc
Mila napísal:
Já bych rád upozornil na to, že právě doporučovaný motor boxer 1.6 8V na mé Alfe nepřežil 100tis. km, jelikož a protože se totálně vobrousila
vačka na jedný straně. Mazal jsem dobře , tedy závěr- ne vždy kdo maže ten jede.
Clanek byl nepochybne napsan dost drsne, ale pokud si ho clovek precte poradne a zamysli se, tak zjisti, ze Alfa je skutecne vuz pro nadsence do garaze a vikendove svezeni...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 13:23, RE: vlastni zkusenost
roman napísal:
nevim co si o tom vsem myslet ja osobne jsem si koupil alfa romeo 145 14 TW 16V r. v. 2000 najeto 88000 km z nemecka v plne vybave za 87000,- ukaz te mi auto ktere ma rok 2000 a je v plne vybave prvni co mi bylo doporucovano rozvody remen a olej nechal jsem to udelat ve znackovem servisu IMOFA i s destickama a vymenou prednich cepu a vsech naplni me to vyslo na 16000,- coz si myslim ze veznackaci neni moc nechal jsem si od nich poradit musim jeste nechat vymenit predni ramena jinak je vse okou...
Měl jsem 156 2.0 (114 kw) a najel jsem 175 tis. km a motůrek šlapal jak hodinky,což se nedalo říct o zbytku auta.Po 50 tis.km. jsem tam pravidelně lil slick 50 a po 15 tis.selenii a motor pořád krásně bzučel.U alfi je alfaomega ůdržba a štěstíííííííí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 13:28, RE: A ještě jedna věc
Jan Baránek napísal:
Clanek byl nepochybne napsan dost drsne, ale pokud si ho clovek precte poradne a zamysli se, tak zjisti, ze Alfa je skutecne vuz pro nadsence do garaze a vikendove svezeni...
to si nemyslim ach jo ja jsem ujety na italske vozy mam lancii Y a ted alfu 145 a nemuzu si stezovat kdyz to srovnam s ostatnima autama jsou to podobny investice kamos is ted koupil OPL VECTRA 2,0 16V generalka a oprava motoru po koupy bohuzel se nechal napalit ho stala 30000,- r.v. 1997 za original dily a servis tak jak to pisatel mysli kdyz vezmu skodovku oba moji sefove si koupily octavky jak prvni tak druha generace funglovky maji rok a dva roky do servisu jeli minimalne 6x do roka vadna serie nedodelany veci atd myslim si ze u auta za 600000bez dph je to dost na auto co by melo fungovat a bejt v poradku o zavesenikol u octavky prvni generace to jsou stohy papiru nefunkcni elektroinstalace to je neduh pasatu mam dost znamejch co maj pasata a stezujou si na elektroinstalaci a ze by si uz pasata nekoupili atd
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 14:24, RE: A ještě jedna věc
anonym napísal:
to si nemyslim ach jo ja jsem ujety na italske vozy mam lancii Y a ted alfu 145 a nemuzu si stezovat kdyz to srovnam s ostatnima autama jsou to podobny investice kamos is ted koupil OPL VECTRA 2,0 16V generalka a oprava motoru po koupy bohuzel se nechal napalit ho stala 30000,- r.v. 1997 za original dily a servis tak jak to pisatel mysli kdyz vezmu skodovku oba moji sefove si koupily octavky jak prvni tak druha generace funglovky maji rok a dva roky do servisu jeli minimalne 6x do roka vadna s...
146 dodnes z toho sledu písmen chytám amok, auto to bylo rychlé a ovladatelné ale jak psal vaculík je to taková kasa na prachy že to je až drzost, 146ka byla celkově alespon ta moje problémová.elektrika byla jako prokletí a motor žral litr 10w6ky na tisíc a to je hodně opruz když dám za litr nejmín 500 spíš 600kč. zkrátka pomíjvé svezení....jo jelo to ale třetina cest vedla do servisu,o auto jsem se staral jak o malé dítě hned od koupě při 56000km,přesto došlo k tomu že motor hebnul ani ne ve 100tkm. Zkrátka popelnice, nic od alfy bych nechtěl ani náhodou,známej má 156ku 2,0TS a je to velmi podobný...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 14:31, wolf
romi napísal:
146 dodnes z toho sledu písmen chytám amok, auto to bylo rychlé a ovladatelné ale jak psal vaculík je to taková kasa na prachy že to je až drzost, 146ka byla celkově alespon ta moje problémová.elektrika byla jako prokletí a motor žral litr 10w6ky na tisíc a to je hodně opruz když dám za litr nejmín 500 spíš 600kč. zkrátka pomíjvé svezení....jo jelo to ale třetina cest vedla do servisu,o auto jsem se staral jak o malé dítě hned od koupě při 56000km,přesto došlo k tomu že motor hebnul ani ne ve 10...
je to by bylo aby se debaty nezúčastnil wolfiii-neboli clovek pokládaný na x forech za ichtyla či baviče který s alfou nemá zkušenosti,jezdí bravou a při tom si představuje že řídí lambo...

wolfe wolfe už zase? hele ja jsem mel jak 146ku 1,8 tak 156ku 2,0 a můžu ti s klidem říct že od té doby co nemám italské auto jezdím za polovinu....nejen že alfy prostě žerou olej i benzin po kanystrech od obojího ale ta údržba mi připadala že servisuju bentley arnage...já vím že si to nenecháš vysvětlit a že alfa je nejlepší a hotovo,ale čekám kdy si nějakou koupíš abys mohl říct nějaký rozumný poznatek popřípadě uznat že lidi kteří tu alfu na rozdíl od tebe mají tak že si svá auta nehaní jen ze cviku...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 14:39, RE: wolf
johnyX napísal:
je to by bylo aby se debaty nezúčastnil wolfiii-neboli clovek pokládaný na x forech za ichtyla či baviče který s alfou nemá zkušenosti,jezdí bravou a při tom si představuje že řídí lambo...

wolfe wolfe už zase? hele ja jsem mel jak 146ku 1,8 tak 156ku 2,0 a můžu ti s klidem říct že od té doby co nemám italské auto jezdím za polovinu....nejen že alfy prostě žerou olej i benzin po kanystrech od obojího ale ta údržba mi připadala že servisuju bentley arnage...já vím že si to nenecháš vysvětlit a...
Já mám myslím zkušenosti s alfou rozsáhlé a holt je to tak-alfa je spotřební zboží doslova. Prostě to není auto na víc než 3 roky. měl jsem 2 alfy (motory mi u nich nelehly) ale to ostatní stojí zbytečně moc peněz-provoz a opravy. taky jsem přesedlal na němce a jsem spokojený-údržba stojí daleko méně, spotřeba je mnohem menší i u srovnatelných motorů a hlavně...když jezdím svižně tak furt nespravuju
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 15:33, Alfa 146 je šmejd
Pro Wolffa a spol.: Měl jsem 146, koupenou novou v Itálii, servisovanou v autoriz. servisu v Itálii přesně dle doporučení výrobce a několikrát mě nechala ve štychu. Nejčastěji pro závadu nějaké elektroniky... Vše co zde bylo napsané o 146 a zejména o motorech TS je bohužel pravda. Ten můj kleknul v 95tis km
Pokud jsi jen trošku soudný tak mušíš uznat, že v dnešní době auto, které při pravidelném autoriz servisu odejde při naprosto obvyklém zacházení do 100tis km je prostě šmejd.
Od té doby co jezdím Civicem Type R nevím co je servis!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 16:19, RE: bez předmětu
Mne alfa nikde nenechala napísal:
Já sám měl Alfu Romeo jedinou, a to hned tu nejhorší ze všech - typ 33 1,7ie 16V (97 kW). S hmotností 950 kg a brutálním záběrem i zvukem boxeru poskytovala emoce supermotardového motocyklu. Vyloženě jsem cítil, jak mne údery jednotlivých válců nakopávají vpřed. Z podzemní garáže nešlo s ní vyjet, jen vyskočit. Nedokázala jet pod 40 km/h, na každé polechtání plynu reagovala výbuchem. Přítom spotřeba kolem osmi litrů (při cestování, řádění v křivoklátských lesích kolem 19 l/100 km, u ipmrezy STi ...
Já s panem Vaculíkem souhlasím! V roce 1999 jsem si s kamarádem pořídil nové auto. Já Hondu Civic 1,5i 16V a on Alfu 146 1,6 16V! Ze začátku jsme se samozřejmě hecovali, čí auto je lepší a které jezdí líp, ale po cca 2 letech jsem byl uznán za vítěze já!!! Ta 146 TS nebyla špatná, ale její údržba byla šílená! Zatímco kamarád pořád něco měnil, čistil a profukoval, já jen dolejval olej a vesele jezdil dál!!! V roce 2003 ji kamarád prodal a šel do Hondy - teď si jen libuje, jak prej je to bezúdržbový auto oproti Alfě!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.02.2006 16:42, RE: bez předmětu
Martin S. napísal:
Já s panem Vaculíkem souhlasím! V roce 1999 jsem si s kamarádem pořídil nové auto. Já Hondu Civic 1,5i 16V a on Alfu 146 1,6 16V! Ze začátku jsme se samozřejmě hecovali, čí auto je lepší a které jezdí líp, ale po cca 2 letech jsem byl uznán za vítěze já!!! Ta 146 TS nebyla špatná, ale její údržba byla šílená! Zatímco kamarád pořád něco měnil, čistil a profukoval, já jen dolejval olej a vesele jezdil dál!!! V roce 2003 ji kamarád prodal a šel do Hondy - teď si jen libuje, jak prej je to bezúdržbový auto oproti Alfě!
samozřejmě že ano, alfa je prostě nejen pro mě auto které když využijete její cuore sportivo tak proste lehne....ne hned ale po částech odchází velkým fofrem, do toho se přidá typická nespolehlivost elektriky, zkroucený kotouče, jetý čepy , svíčky a jste tam za 2 roky 100 000kč a máte jistotu že vás to příští rok čeká zas.....no tak k čemu to je takovej krám? měl jsem po alfe bmw 325-e36 naprosto pohodové,rychlé, ovladatelné ještě mnohem lépe,spolehlivé.ted jezdím starou kulatou A4 1,8T Q- a to proto ze bydlím v horách.Ale alfa...no jsem rád ze je z baráku pryc. je to kára vyrobená hodně ledabyle,některé části jsou jak z alobalu. není to bohužel nic jiného než aušus
reagovať
1 2 3 4


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.