Pavlik napísal:
Neměl jsem na mysli společenskou prestige, ale finanční stránku věci. Velice mě baví lidé, kteří si koupí "novější" ojetinu (tím myslím moderní konstrukce se spoustou elektroniky) a pak hořekují nad servisními náklady. Prohlídka v autorizovaném servisu se běžně pohybuje okolo 8 až 10 tisíc korun za servisní cyklus, není to jen výměna oleje(3500,-), ale také filtru oleje(250,-), klimatizace(1200,-), sání(1000,-), paliva(700,-) a provedení diagnostiky(2000,-). Tato auta opravdu nejdou dlouhodobě s...
Zásadní věc, v čem se liší stará auta od moderních je MaR, čili měření a regulace, tam je opravdu potřeba k diagnstice závad složitější zařízení a znalost algoritmů. Ovšem "železo" je ve všech autech víceméně stejné, čili běžná výměna motorového oleje s filtrem, vzduchový filtr, pylový filtr (u některých je ovšem lepší to opravdu nechat vyměnit jinde), palivový filtr a desinfekce klimatizace se dá pořídit za 1/3 cenu svépomocí v garáži v identické kvalitě!!!!! Stejně jako výměna kotoučů, destiček je triviální záležitost. Takže podle Tvého textu usuzuji, že jsi pouhý uživatel vozu a technice nerozumíš ani trochu a jen papouškuješ řeči lidí, kteří do toho nevidí stejně, jako Ty. O co je dnes elektroničtější píst, nebo blok motoru nebo kotouč, nebo chladič nebo vzduchový filtr nebo olej než na Škodě Favorit? Nemám absolutní problém udržet auto v provozuschopném stavu a na servise jsem závislý z hlediska údržby jedině:
a) když chci vyměnit rozvodové mechanismy (mnohý šikovný to dokáže sám)
b) když chci doplnit klimu
c) když chci seřídit třeba světla nebo udělat geometrii po vymetení díry
Koneckonců diagnostika motoru se dá udělat i doma na koleně, stačí k tomu kancelářská spona (alespoň na mém voze).
Tady taky nemám na mysli společenskou prestige, ale zhodnocení toho, co znám a umím. A líbí se mi, jak někdo, kdo mě vůbec nezná, se mě snaží hodnotit a zejména podle toho, kolik já jsem ochoten utratit za údržbu. To je někde v zákoně, že 10000 je minimální hodnota slušné údržby? Takže kdo to pořídí jevněji, tak to odflák a vymstí se mu to...k tomu nemám co bych dalšího dodal.
Víš vůbec, že se třeba v autě taky musí měnit svíčky v motoru, když tak zasvěceně píšeš o různých filtrech?