0
späť
 

diskuze k tématu: Dvanáct let čekání na Volvo XC90 stálo za to

kategórie zaradenia témy: ostatní
Peťan H
počet príspevkov24
dátum registrácie19.04.2015
Pondelok 20.04.2015 17:39, RE: ta matika...
Peťan H napísal:
Zvirak napísal:
Tak ted jsem se do toho zamotal já omlouvám se za kardinální chybu. Budiž mi omluvou, že už je to řádka let co jsem to nepoužil
v poho....Asi to bude takto ne? :E = integrál P dt = 1/2 P x tSamozřejmě určitý od do, ale startujeme z nuly, takže tak.Ale jak už jsem psal - max výkonu bude dosaženo během zrychlování několikrát, takže to bude víc než ta polovina, protože po přeřazení neklesne na nulu, ale na ....%


Nebo ještě jinak:
bereme, že výkon je lineární na čase : P = k x t
E = int. P x dt = int k x t x dt = 1/2 k x t^2 = 1/2 P x t

Ale je tam i to tvoje t na druhou....
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 20.04.2015 18:02, Už toho nechme
Hele už začínáte psát ptákoviny. Nicméně jedno řešení existuje, ale problém tím nezmizel, jen se přesunul. Můj zjednodušený vztah platí spíše pro manuály nejlépe s 5-ti kvaltem, kdy 100-ku dosáhneš na dvojku, pak víceméně paltí ona lineární závislost a vzorec Ek=1/2*P*t (ten je při rozběhu s konstantním Mk natuti správně a ta paralela s kinematikou, kdy při zrychleném pohybu s=1/2*v*t (nebo právě 1/2*a*t^2) byla věcná).
Pokud ovšem máme tyto mostodonty (zajímavé, že takto optimistické hodnoty jsou u těchto brontosaurů a v naftě) s 8-mi stupňovým automatem a 100 km/h pokoří třeba až na 4-tý stupeň a zanedbáme časové prodlevy řazení pak máme rozběh někde mezi konastantním Mk a konstantním P, což znamená kratší čas, protože se startuje na vyšší hodnotě výkonu. Ale je tady jedno velké ALE. Stejnou převodovku má i ten 320 k benzín a nadlepšené hodnoty zrychlení nevykazuje. A to mi nejde do hlavy. Prostě ty informace od výrobců nejsou konzistentní. A proto jsem ostražitý.
Ale diskusi považuji za plodnou, tedy minimálně z mého úhlu pohledu.
reagovať
Peťan H
počet príspevkov24
dátum registrácie19.04.2015
Pondelok 20.04.2015 18:10, RE: Už toho nechme
David V napísal:
Hele už začínáte psát ptákoviny. Nicméně jedno řešení existuje, ale problém tím nezmizel, jen se přesunul. Můj zjednodušený vztah platí spíše pro manuály nejlépe s 5-ti kvaltem, kdy 100-ku dosáhneš na dvojku, pak víceméně paltí ona lineární závislost a vzorec Ek=1/2*P*t (ten je při rozběhu s konstantním Mk natuti správně a ta paralela s kinematikou, kdy při zrychleném pohybu s=1/2*v*t (nebo právě 1/2*a*t^2) byla věcná). Pokud ovšem máme tyto mostodonty (zajímavé, že takto optimistické hodnoty jsou u těchto brontosaurů a v naftě) s 8-mi stupňovým automatem a 100 km/h pokoří třeba až na 4-tý stupeň a zanedbáme časové prodlevy řazení pak máme rozběh někde mezi konastantním Mk a konstantním P, což znamená kratší čas, protože se startuje na vyšší hodnotě výkonu. Ale je tady jedno velké ALE. Stejnou převodovku má i ten 320 k benzín a nadlepšené hodnoty zrychlení nevykazuje. A to mi nejde do hlavy. Prostě ty informace od výrobců nejsou konzistentní. A proto jsem ostražitý.Ale diskusi považuji za plodnou, tedy minimálně z mého úhlu pohledu.


No,
já bych řekl (a o tom jsi už psal ty sám), že pokud půjdeme k silnější a silnějším motorům začne převládat problém s přenosem síly na silnici.
Motorky mají třeba i poměr 1:1 a za 1s to fakt žádná nedává.
A to dosahují 100km/h na jedničku, tedy žádná prodleva řazení.
¨
Oproti tvému vzorci (váha/koně) jsou vždy spíš maličko lepší vozy 4x4 a nebo třeba zas slabé vozy - např. nějaké Polo 1,2 atd. = pneu nemají problém ten chabý výkon přenést.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 20.04.2015 18:12, RE: Už toho nechme
Peťan H napísal:
David V napísal:
Hele už začínáte psát ptákoviny. Nicméně jedno řešení existuje, ale problém tím nezmizel, jen se přesunul. Můj zjednodušený vztah platí spíše pro manuály nejlépe s 5-ti kvaltem, kdy 100-ku dosáhneš na dvojku, pak víceméně paltí ona lineární závislost a vzorec Ek=1/2*P*t (ten je při rozběhu s konstantním Mk natuti správně a ta paralela s kinematikou, kdy při zrychleném pohybu s=1/2*v*t (nebo právě 1/2*a*t^2) byla věcná). Pokud ovšem máme tyto mostodonty (zajímavé, že takto optimistické hodnoty jsou u těchto brontosaurů a v naftě) s 8-mi stupňovým automatem a 100 km/h pokoří třeba až na 4-tý stupeň a zanedbáme časové prodlevy řazení pak máme rozběh někde mezi konastantním Mk a konstantním P, což znamená kratší čas, protože se startuje na vyšší hodnotě výkonu. Ale je tady jedno velké ALE. Stejnou převodovku má i ten 320 k benzín a nadlepšené hodnoty zrychlení nevykazuje. A to mi nejde do hlavy. Prostě ty informace od výrobců nejsou konzistentní. A proto jsem ostražitý.Ale diskusi považuji za plodnou, tedy minimálně z mého úhlu pohledu.
No, já bych řekl (a o tom jsi už psal ty sám), že pokud půjdeme k silnější a silnějším motorům začne převládat problém s přenosem síly na silnici.Motorky mají třeba i poměr 1:1 a za 1s to fakt žádná nedává.A to dosahují 100km/h na jedničku, tedy žádná prodleva řazení.¨Oproti tvému vzorci (váha/koně) jsou vždy spíš maličko lepší vozy 4x4 a nebo třeba zas slabé vozy - např. nějaké Polo 1,2 atd. = pneu nemají problém ten chabý výkon přenést.


Přesně, jenže tohle vzorec pomíjí, stejně jako pomíjí odpory a kinetickou energii rotujících částí.
reagovať
Peťan H
počet príspevkov24
dátum registrácie19.04.2015
Pondelok 20.04.2015 18:13, RE: Už toho nechme
Peťan H napísal:
David V napísal:
Hele už začínáte psát ptákoviny. Nicméně jedno řešení existuje, ale problém tím nezmizel, jen se přesunul. Můj zjednodušený vztah platí spíše pro manuály nejlépe s 5-ti kvaltem, kdy 100-ku dosáhneš na dvojku, pak víceméně paltí ona lineární závislost a vzorec Ek=1/2*P*t (ten je při rozběhu s konstantním Mk natuti správně a ta paralela s kinematikou, kdy při zrychleném pohybu s=1/2*v*t (nebo právě 1/2*a*t^2) byla věcná). Pokud ovšem máme tyto mostodonty (zajímavé, že takto optimistické hodnoty jsou u těchto brontosaurů a v naftě) s 8-mi stupňovým automatem a 100 km/h pokoří třeba až na 4-tý stupeň a zanedbáme časové prodlevy řazení pak máme rozběh někde mezi konastantním Mk a konstantním P, což znamená kratší čas, protože se startuje na vyšší hodnotě výkonu. Ale je tady jedno velké ALE. Stejnou převodovku má i ten 320 k benzín a nadlepšené hodnoty zrychlení nevykazuje. A to mi nejde do hlavy. Prostě ty informace od výrobců nejsou konzistentní. A proto jsem ostražitý.Ale diskusi považuji za plodnou, tedy minimálně z mého úhlu pohledu.
No, já bych řekl (a o tom jsi už psal ty sám), že pokud půjdeme k silnější a silnějším motorům začne převládat problém s přenosem síly na silnici.Motorky mají třeba i poměr 1:1 a za 1s to fakt žádná nedává.A to dosahují 100km/h na jedničku, tedy žádná prodleva řazení.¨Oproti tvému vzorci (váha/koně) jsou vždy spíš maličko lepší vozy 4x4 a nebo třeba zas slabé vozy - např. nějaké Polo 1,2 atd. = pneu nemají problém ten chabý výkon přenést.


Jo, u těch motorek oprava - to je 1:1 bez řidiče, ale ani za cca 1,3 to žádná nedává.
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Utorok 21.04.2015 07:37, .
ale zase u většiny aut to vážně plus mínus sedí je to jen orientační výpočet.
reagovať
Peťan H
počet príspevkov24
dátum registrácie19.04.2015
Utorok 21.04.2015 07:52, RE: .
Zvirak napísal:
ale zase u většiny aut to vážně plus mínus sedí je to jen orientační výpočet.


Plus minus jo. Jako orientační výpočet fakt dobrý.
Proto jsem se ptal zda to má reálný základ, nebo je to náhoda, že to sedí.
Mluvím o tom : hmotnost / koně = zrychlení na 100km/h

Otázka je potom co je to to plus minus a čím je to ovlivněný zda plus či minus.

Nemám teď čas to hledat - ale nevíte jak to vychází u elektromobilů? .. Tesla, BMW I3....
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 21.04.2015 08:09, RE: .
Peťan H napísal:
Zvirak napísal:
ale zase u většiny aut to vážně plus mínus sedí je to jen orientační výpočet.
Plus minus jo. Jako orientační výpočet fakt dobrý. Proto jsem se ptal zda to má reálný základ, nebo je to náhoda, že to sedí. Mluvím o tom : hmotnost / koně = zrychlení na 100km/h Otázka je potom co je to to plus minus a čím je to ovlivněný zda plus či minus. Nemám teď čas to hledat - ale nevíte jak to vychází u elektromobilů? .. Tesla, BMW I3....


Nevím, záleží na tom, zda je rozběh při konstantním výkonu (což u el.motorů lze) nebo konstantním momentu. U konstantního momentu je to stejný vztah, jako pro spalováky a u konstantního výkonu budou rozběhové časy cca poloviční.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 23.04.2015 00:46, RE: Už toho nechme
David V napísal:
Ale je tady jedno velké ALE. Stejnou převodovku má i ten 320 k benzín a nadlepšené hodnoty zrychlení nevykazuje. A to mi nejde do hlavy. Prostě ty informace od výrobců nejsou konzistentní. A proto jsem ostražitý. Ale diskusi považuji za plodnou, tedy minimálně z mého úhlu pohledu.


Ad akcelerace benzín vs. nafta. Když se podívám na současnou Mazdu 6, tak naftové verze potřebují na akceleraci 0-100 méně koní než benzínové verze. Viz.
Benzín 165 k 9,1 sec., nafta 150k 9,2 sec.
Benzín 192 k 7,9 sec., nafta 175k 8,0 sec.

Podobně současný Yaris
Benzín 99 k 11,7 sec., nafta 90k 10,8 sec.

Možná turbo pomáhá k lepšímu sprintu hlavně na 1. stupeň, kdy se u motoru bez turba dostaví max. výkon později. Ale nejspíš ten rozdíl bude hlavně v tom, že se automobilky snaží srazit spotřebu co nejníž a benzínové motory škrtí víc než dřív.
reagovať
kristian2
počet príspevkov273
dátum registrácie31.03.2015
Štvrtok 23.04.2015 06:12, k
no to se nam to tady hezky zamotavá do odbornych matematickych vzorcu.ja bych teda neřešil zrychleni ale jak takove težke auto naložene - popřipadě stim šemíkem na vozíku bude držet výkon třebo v kopci a jak poroste jeho spotřeba.podle mě takoví větší obsach je sice těžší což považuji za mínus ale rozhodně to zvládá lepe nebude se tak opotřebovavat .když jedu na kole do kopce sedím slapu tak vaha mě spomaluje když stoupnu do pedálu vaha pomáhá ale přesto táhnu stejnou váhu.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.