Zvirak napísal:
Chlapci, trochu jste se do toho zamotali a bez alespoň fundamentální znalosti integrálního počtu z toho nevybřednete.Samozřejmě, že
p může být křivka. Je to totiž
proměnná v závislosti na čase.Ta polovina tam samozřejmě být musí.
proč? Protože když chcete integrovat výkon (
p) podle času (
t), vyjde vám, že energie (přesněji řečeno práce) je plocha pod křivkou výkonu (tj.součet všech výkonů za čas
t ).integrál z
t^1 (
t na první) je
t^2 / 2 (
t na druhou děleno 2). To je prostě vzorec.čili práce je rovna ingrálu výkonu podle času, tj
A=int ( p(t)) dt = 1/2 * p * t ^2on má david s tím zjednodušeným vzorcem pravdu, je to sice náhoda, ale dá se podle toho orientovat.Jestli se o tomhle petane chceš hadat, bez do skoly, integrální počet i celá matika je obsahem 1 a 2 ročníku vysokých tech. škol. Podle toho cos napsal, nemas o tom páru
No, že dosažená energie je obsah plochy pod grafem výkonu v závislosti na čase jsem psal už dávno. Takže maličko asi páru mám, jen ty máš problém se čtením = první třída základní školy
Ale jak už jsem psal obsah plochy pod grafem kde se ona křivka několikrát (dle převodovky) dostane
na své maximum není 1/2 P x t....nicméně takový obsah by spočítal žák asi šesté třídy.
Pokud by samozřejmě znal tvar té křivky.
Ale ještě jinak - tady jde o to, že výrobce Volvo tvrdí, že daný vůz zrychluje za 7.8s.
A tady nějaký Lojza z Horní Dolní, pardon David z Brna (neber to prosím Davide až tak osobně), že to není možný.
Já nevím, já tim autem nejel, neměřil jsem to. Ale spíš věřím Volvu než odhadu Davida.
Tím spíš když vím, že existuje spoustu aut, které ten jeho vzorec vyvrací.