0
späť
 

diskuze k tématu: Martin Vaculík: Lepší zítřky koncernu VW?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 11:36, RE: jj
zigi napísal:
Super článek a se vším se dá celkem souhlasit.
Dobře jsem si početl.
Další by mohl být o Opelu )
s opelem jdi do prdele.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 11:48, ad2 nevyřešeno?
Trochu jsem se podivil,že bod 2 je podle Vás nevyřešen. Jistě oba víme,že u Audi delší dobu vyvíjeli novou platformu pro A4/5/67/8, tedy vozy s motorem umístěným podélně vepředu. Prvním vozem s novou platformou je A5. Byl jsem překvapen, když jsem četl první testy A5/S5 v německých časopisech. Všechny tyto testy označovaly jízdní vlastnosti A5/S5 jako vynikající a ve spojení se systémem Quattro jako bezkonkurenční. Sám jsem měl půjčenou A5 3.0TDi a subjektivně mohu potvrdit, že jízdní vlastnosti jsou opravdu výborné. Píšete, že změna byla provedena pouze posunem motoru dozadu. Ano, ale je to trochu složitější, než jak to píšete,chtělo by to zveřejnit obrázek bloku motoru a rozvodovky a převodovky, aby bylo jasné, o co jde. A nyní poslední věc: porovnáváte Audi s BMW. Je pravdou, že BMW na suchu bude jistě skvělé, o tom není diskuse. Ale stačí,aby zapršelo a je vidět i na německých dálnicích jak BMW mizí z levého pruhu a už tolik neblikají dálkovými světly. A stačí aby zasněžilo, a už mizí i z pravých pruhů...ne, vážně: ne každému vyhovuje naladění strojů BMW. A Audi udělala novou platformou výrazný krok ke zlepšení jízdních vlastností (a tím bezpečnosti...). Nová A5 v testech německých novinářů poráží BMW 3 v kapitole jízdní vlastnosti!!! Uvidíme, jak bude naladěna A4, a za rok má přijít nová A6. Podle mého názoru bod 2 Audi vyřešila. A velmi dobře. Ale jistě máte právo myslet si něco jiného.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:04, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Trochu jsem se podivil,že bod 2 je podle Vás nevyřešen. Jistě oba víme,že u Audi delší dobu vyvíjeli novou platformu pro A4/5/67/8, tedy vozy s motorem umístěným podélně vepředu. Prvním vozem s novou platformou je A5. Byl jsem překvapen, když jsem četl první testy A5/S5 v německých časopisech. Všechny tyto testy označovaly jízdní vlastnosti A5/S5 jako vynikající a ve spojení se systémem Quattro jako bezkonkurenční. Sám jsem měl půjčenou A5 3.0TDi a subjektivně mohu potvrdit, že jízdní vlastnosti...
Tak nějak mám pocit, že na tohle moc reakcí nebude )))))))))))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:07, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Trochu jsem se podivil,že bod 2 je podle Vás nevyřešen. Jistě oba víme,že u Audi delší dobu vyvíjeli novou platformu pro A4/5/67/8, tedy vozy s motorem umístěným podélně vepředu. Prvním vozem s novou platformou je A5. Byl jsem překvapen, když jsem četl první testy A5/S5 v německých časopisech. Všechny tyto testy označovaly jízdní vlastnosti A5/S5 jako vynikající a ve spojení se systémem Quattro jako bezkonkurenční. Sám jsem měl půjčenou A5 3.0TDi a subjektivně mohu potvrdit, že jízdní vlastnosti...
Souhlasím: Audi považuji oproti bmw a subaru (které znám) za nejbezpečnější vozy, protože v mokré nebo štěrkovité zatáčce s dlouhým předstihem hlásí, že půjdou nedotáčivě. Údajně nedokonalé technické řešení je skvělé pro běžného řidiče a jsem si jist, že záměrné.
Nemoderní motory VW 1.4 16v a 1.6 8v, a pochopitelně i 3.2 a 3.6 mají také skvělou výhodu, že bez oprav vydrží 250000km, což se dá stěží říci o jakémkoli motoru s turbem, kompresorem, variabilním časováním ventilů apod.
K té hospodě: skutečně i my se v hospodě smějeme kolegovi, který má audi, že má šmejd s nemoderním motorem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:10, 4x4
Zdravím. Dobrý článok. Aj motoristický neodborník sa môže čo-to dozvedieť o zmýšľaní i prešľapoch konštruktérov.
Udivujú ma neustále zádrapky zástancov/odporcov koncernových áut. To jednoducho nemôžu vstrebať informácie a potom na vyhodnotenie použiť svoj vlastný rozum?
Želám ešte veľa invencie pri písaní. A stále čakám na analýzu a zhodnotenie pohonov 4x4 u osobných áut. Vďaka, Dolfi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:11, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Souhlasím: Audi považuji oproti bmw a subaru (které znám) za nejbezpečnější vozy, protože v mokré nebo štěrkovité zatáčce s dlouhým předstihem hlásí, že půjdou nedotáčivě. Údajně nedokonalé technické řešení je skvělé pro běžného řidiče a jsem si jist, že záměrné.
Nemoderní motory VW 1.4 16v a 1.6 8v, a pochopitelně i 3.2 a 3.6 mají také skvělou výhodu, že bez oprav vydrží 250000km, což se dá stěží říci o jakémkoli motoru s turbem, kompresorem, variabilním časováním ventilů apod.
K té hospodě: sk...
Ono je rozdíl v tom, že hospoda se netváří jako odborný sever. Narozdíl od Tipcars.com.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:13, RE: 4x4
anonym napísal:
Zdravím. Dobrý článok. Aj motoristický neodborník sa môže čo-to dozvedieť o zmýšľaní i prešľapoch konštruktérov.
Udivujú ma neustále zádrapky zástancov/odporcov koncernových áut. To jednoducho nemôžu vstrebať informácie a potom na vyhodnotenie použiť svoj vlastný rozum?
Želám ešte veľa invencie pri písaní. A stále čakám na analýzu a zhodnotenie pohonov 4x4 u osobných áut. Vďaka, Dolfi.
No která automobilka má absolutně nejhorší 4x4, to se tady dozvíš zaručeně ))))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:30, RE: 4x4
anonym napísal:
Zdravím. Dobrý článok. Aj motoristický neodborník sa môže čo-to dozvedieť o zmýšľaní i prešľapoch konštruktérov.
Udivujú ma neustále zádrapky zástancov/odporcov koncernových áut. To jednoducho nemôžu vstrebať informácie a potom na vyhodnotenie použiť svoj vlastný rozum?
Želám ešte veľa invencie pri písaní. A stále čakám na analýzu a zhodnotenie pohonov 4x4 u osobných áut. Vďaka, Dolfi.
Přeju dobrý den. Podle testů nezávislých novinářů kteří testovali za stejných podmínek několik silničních vozů 4x4 na sněhu a ledu se jeví stále jako nejlepší Subaru a Audi. Vynikající je Mercedes se svou řadou E 4matice (není totožný s modelem ML!!!) Všechny ostatní modely s systémem haldex jsou o trochu zpět. Jejich hlavní nevýhodou je spínání přenosu točivého momentu na zadní nápravu ve chvíli, kdy přední ztratila adhezi. V určitých případech se Vám může stát, že v zatáčce dostanete smyk na předek, (normálně by stačilo ubrat plyn a narovnat řízení) ale v tu chvíli Vám pošle haldex točivý moment na zadní nápravu a situaci na přední nápravě zhorší. Ale jistě je haldex o třídu lepší, než pohon jen jedné nápravy. Rovněž elektronické systémy, které přibržďují jednotlivá kola dost pomohou, ale principielně řeší situaci špatně. Přibrzdí kolo, které nemá trakci a protáčí se. Většinou ho přibrzdí tak, že se kolo zastaví úplně. Takže opět nulová trakce. Pak se kolo opět roztočí,...a opět protočí a opět nulová trakce. Elektronika pomůže, ale bohužel řeší až důsledek,a to je její nevýhoda. Jinak jako každé technické řešení má vše své výhody a nevýhody. A je jen málo novinářů, kteří mají strojařské vzdělání a vědí co se v diferácích a převodovkách vlastně vůbec děje. Ale velice přesvědčivě o tom píší...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:37, fuk
"Praktická zkouška potvrdila, že zatímco motory 1,4 TSI kombinující kompresor a turbodmychadlo (103 a 125 kW) jsou spíše pomníky schopností vývojového oddělení a jsou výrobně příliš drahé na to, aby mohly nahradit atmosférické agregáty, tak tento motor je opravdu báječnou pohonnou jednotkou pro běžný lid. Má jedno malé turbodmychadlo..."
Jaký motor? Neco tam vypadlo z textu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 12:52, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Souhlasím: Audi považuji oproti bmw a subaru (které znám) za nejbezpečnější vozy, protože v mokré nebo štěrkovité zatáčce s dlouhým předstihem hlásí, že půjdou nedotáčivě. Údajně nedokonalé technické řešení je skvělé pro běžného řidiče a jsem si jist, že záměrné.
Nemoderní motory VW 1.4 16v a 1.6 8v, a pochopitelně i 3.2 a 3.6 mají také skvělou výhodu, že bez oprav vydrží 250000km, což se dá stěží říci o jakémkoli motoru s turbem, kompresorem, variabilním časováním ventilů apod.
K té hospodě: sk...
Asi jste moc motorů s turbem nebo variabilním časováním ventilů neměl, vážený pane. Moje přeplňované Volvo dávno oslavilo 300 000 km bez oprav na motoru, známého maličká, jedenáct let stará Honda Civic s motorem 1.5 VTEC (píši to správně?) má stejnou porci kilometrů také za sebou, motor přede jako nový, má nulovou spotřebu oleje a nikdy se na něj nemuselo sáhnout.

Teď rozumujte o tom, jaký úžasný držák je VW 1.4 16V, který navíc vůbec nejede a jenom neúměrně spotřebovává benzín (ano, bohužel ho v rodině máme také, 100k verzi).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 13:04, RE: fuk
anonym napísal:
"Praktická zkouška potvrdila, že zatímco motory 1,4 TSI kombinující kompresor a turbodmychadlo (103 a 125 kW) jsou spíše pomníky schopností vývojového oddělení a jsou výrobně příliš drahé na to, aby mohly nahradit atmosférické agregáty, tak tento motor je opravdu báječnou pohonnou jednotkou pro běžný lid. Má jedno malé turbodmychadlo..."
Jaký motor? Neco tam vypadlo z textu.
Je to v předchozím odstavci: 1,4 TSI o výkonu 90 kW a točivém momentu 200 N.m.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 13:06, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Asi jste moc motorů s turbem nebo variabilním časováním ventilů neměl, vážený pane. Moje přeplňované Volvo dávno oslavilo 300 000 km bez oprav na motoru, známého maličká, jedenáct let stará Honda Civic s motorem 1.5 VTEC (píši to správně?) má stejnou porci kilometrů také za sebou, motor přede jako nový, má nulovou spotřebu oleje a nikdy se na něj nemuselo sáhnout.

Teď rozumujte o tom, jaký úžasný držák je VW 1.4 16V, který navíc vůbec nejede a jenom neúměrně spotřebovává benzín (ano, bohužel h...
Pane, nejde o to, kdo kolik motorů viděl a kdo má co doma, ale o statistiku. Německý autotip ji vede, čtěte - pak mudrujte.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 13:09, RE: fuk
anonym napísal:
"Praktická zkouška potvrdila, že zatímco motory 1,4 TSI kombinující kompresor a turbodmychadlo (103 a 125 kW) jsou spíše pomníky schopností vývojového oddělení a jsou výrobně příliš drahé na to, aby mohly nahradit atmosférické agregáty, tak tento motor je opravdu báječnou pohonnou jednotkou pro běžný lid. Má jedno malé turbodmychadlo..."
Jaký motor? Neco tam vypadlo z textu.
Ale citát trefně postihuje pisatelskou úroveň autora (hodnou srovnání s kterýmkoli zde diskutujícím). Jakpak by asi mohla praktická zkouška potvrdit, že jsou to spíše pomníky???
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 13:26, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Pane, nejde o to, kdo kolik motorů viděl a kdo má co doma, ale o statistiku. Německý autotip ji vede, čtěte - pak mudrujte.
Nepamatuji si, že by německé plátky někdy byly nestranné.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 13:54, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Nepamatuji si, že by německé plátky někdy byly nestranné.
Ano, německé časopisy nejsou nestranné, zejména pokud porovnávají německé auto s japonským nebo francouzským. Ale pokud porovnávají dvě německá auta, jsou velice, opravdu velice opatrní! Pokud by někomu nadržovali, ti ostatní by jim nedávali auta k testům. Jistě i tak lze něco ovlivnit, ale já jsem četl několik testů v různých časopisech. A všude znělo, že A5 má vynikjící jízdní vlastnosti a že se BMW minimálně vyrovná. Pokud by tomu tak nebylo...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 14:26, RE: 4x4
anonym napísal:
Přeju dobrý den. Podle testů nezávislých novinářů kteří testovali za stejných podmínek několik silničních vozů 4x4 na sněhu a ledu se jeví stále jako nejlepší Subaru a Audi. Vynikající je Mercedes se svou řadou E 4matice (není totožný s modelem ML!!!) Všechny ostatní modely s systémem haldex jsou o trochu zpět. Jejich hlavní nevýhodou je spínání přenosu točivého momentu na zadní nápravu ve chvíli, kdy přední ztratila adhezi. V určitých případech se Vám může stát, že v zatáčce dostanete smyk na...
Zdravím. Ďakujem za informácie. Čosi som už o 4x4 tiež našiel a pečítal. Malé autá nechcem, u strednej triedy sa akosi neviem rozhodnúť.
Na vysvetlenie. Nie som žiadny závodník, (prevádzku na cestách však určite nezdržujem). No posledné 1-2 roky intenzívne rozmýšľam o štvorkolke. (Nechcem počúvať "hisačenie" manželky, že ako sa dostaneme z chaty, keď napadne 15 cm snehu, resp. ísť domov "s vlajúcim" predkom, ako sa mi to stalo predvlani na Podbanskom. Ubitý sneh, pod ním ľad, zákruta z kopca, telefonát manželky, brzdenie mororom. Celá cesta bola lemovaná obrovskými snehovými mantinelmi. Len tá zákruta krásne odfrézovaná až na zvodidlá ...).
Subaru je moc "extravagantné", Mercedes akosi nemusím, BMW 5x je ešte drahé, (nekupujem nové autá). Zostalo mi Audi A6 Quattro a WV 4Motion, (tiež Quattro?). Ak viete, podelte sa o svoj názor ... Dolfi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 14:31, Uz aby to bylo
anonym napísal:
Ano, německé časopisy nejsou nestranné, zejména pokud porovnávají německé auto s japonským nebo francouzským. Ale pokud porovnávají dvě německá auta, jsou velice, opravdu velice opatrní! Pokud by někomu nadržovali, ti ostatní by jim nedávali auta k testům. Jistě i tak lze něco ovlivnit, ale já jsem četl několik testů v různých časopisech. A všude znělo, že A5 má vynikjící jízdní vlastnosti a že se BMW minimálně vyrovná. Pokud by tomu tak nebylo...
No dat do fabie misto HTP 1.2 TSI:) chtelo by to urychlit, at nikdo nerika, ze si z motoru konstrukcne vychazejicich z 80. let nenahrabali dost.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 14:45, RE: 4x4
anonym napísal:
Zdravím. Ďakujem za informácie. Čosi som už o 4x4 tiež našiel a pečítal. Malé autá nechcem, u strednej triedy sa akosi neviem rozhodnúť.
Na vysvetlenie. Nie som žiadny závodník, (prevádzku na cestách však určite nezdržujem). No posledné 1-2 roky intenzívne rozmýšľam o štvorkolke. (Nechcem počúvať "hisačenie" manželky, že ako sa dostaneme z chaty, keď napadne 15 cm snehu, resp. ísť domov "s vlajúcim" predkom, ako sa mi to stalo predvlani na Podbanskom. Ubitý sneh, pod ním ľad, zákruta z kopca, t...
rád bych dobře poradil,... Popořádku: nebál bych se, že je Subaru extravagantní-jsou to opravdu spolehlivá a dobrá auta. Vynikající čtyřkolky. Otázka je, jaký model a motor zvolit. Benzínové motory Subaru jsou dost žíznivé... Co se týká Audi A6, poslední generace je celkem spolehlivá, a jejich quattro je velmi dobré. Nevím kolik najezdíte ročně km, ale radil bych 3.0 TDi - pokud se Vám vyplatí.
Co se týká VW to je tak: označení four motion je označení pro čtyřkolku, ALE! Současný model Passatu má motor vepředu napříč a používá spojku Haldex pro připojení zadní nápravy. Předchozí model Passatu má stejnou koncepci jako Audi A4, tj. motor vepředu podél a mezinápravový diferenciál Torsen. Co je nejlepší? Těžko říci protože nevím kolik čeho vozíte a kolik km najezdíte... Jo a na Podbanskom...jsem si předloni málem rozbil A6,bylo to vofous. Ani sebelepší čtyřkolka nepřekoná fyzikální zákony...tak vopatrně!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 14:59, RE: bez předmětu
anonym napísal:
nikde sem nic nenasel o motoru 1.8TSI 118kw, ktery ma take prijit
tak ten motor se uz normalne dava do oktávky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 31.08.2007 15:34, RE: ad2 nevyřešeno?
anonym napísal:
Nepamatuji si, že by německé plátky někdy byly nestranné.
Statistika, narozdíl od názorů kohokoli, je přísně nestranná. Prostě je to statistika.
reagovať
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.