JirkaRS napísal:
tomaskrtek napísal:
Hodně lidí se u nich bojí vysoké spotřeby a celkově velkých provozních nákladů.
a já dodávám že neoprávněně. tyto motory (a většinou i zbytek auta) jsou obvykle natolik naddimenzované že snesou podstatně vyšší kilometrový nájezd než ty slabší. jenže tolik nenajezdí protože na vysoký nájezd si většina lidí pořídí čtyřválcovou naftu nebo slabej benzín. a ti co si kupují ojetiny na deset nebo dvacet tisíc km ročně už řeší jen spotřebu a nevidí že za stejný nebo i lepší peníz dostanou zachovalejší auto s daleko lepší výbavou a leckdy i novější. v létě jsem řešil auto pro bratránka, něco pro radost, většího, bezpečného, kolem 350ti k. pět, šest let staré. byl hodně zklamanej z toho co se po bazarech povaluje. sehnal jsem mu Infi FX45 06, po FL. max výbava-radarovej tempomat, hlídání pruhů, navi, 2x DVD+standart výbava, tj. BT s ovládáním na volantu, MP3 měnič na šest disků v palubce, 8 bagů, šíbr, kůže s pamětí, čtyřkolka, A/T, 20´´ kola, barevná couvací kamera, kontrola tlaku atd...+zimní 18ky v ceně. provozní náklady? spotřeba 13-14. na V8 s 320ti koníky a 400Nm to jde, ne? dálky kolem 12ti. město 17. POVko s havarijkem pod 20. brzdy komplet 10. gumy léto do 20ti, to samý zimní. olej motor do dvojky, olej A/T do osmi. pozitiva-jakýkoliv benzín, bez problémů i z nejhorší pumpy. úprava na E85 která je s tímhle motorem odzkoušená cca 5. masivní, blbuvzdorný auto s vynikající čtyřkolkou Attesa-TS, sakra dobře vypadá, nekrade se. všechny díly v Polsku skladem za hubičku, u nás servis kterejkoliv Nissan a díly přes Simix, nejdéle do týdne, spotřební věci mají skladem (brzdy, čepy apod.) ale hlavně-to fantastický svezení, pohodlí, zátah motoru, to za těch pár litrů navíc stojí, ne? Souhlasím s tímto a vím že moje další auto bude min. V6. Osobně si ale myslím, že FX45 už je ale trochu extrémní volba. Jezdit za 14l/100km s 320k je sice zajímavé, ale ty další věci, jako třeba 20" gumy. Za 20 tis. to asi jde, ale budou to asi nic moc gumy. Optimální bych to viděl za 30-35 tis. a při 320k asi toho moc nevydrží. A za 7 let starý auto platit pojistku 20 tis. je taky ranec. Takže potom rozpočet na 1 ujetý kilometr bude asi vysoká cena.
pojistka je 18, holý POVko 4. havarijko není nutný ale na první rok ho chtěl. gumy vydrží celkem dost, mě osobně originálky GY Eagle rs-a vydržely cca 30, ale to dostávaly sodu, druhou sadu-Yokohamy-jsem koupil za 12.000,- což za gumy 265/50 R20 není špatná cena. a mají ještě hodně před sebou, sice jsou trochu hlučnější ale dle mého dají 40k. což je v mém podání pět nebo šest let. a on najezdí cca stejně nebo míň. jasně, dá se koupit sada i za 60 ale to je zhůvěřilost. do dvaceti tisíc bez problémů budou slušný značkový gumy (konkrétně teď Yokohamy advan specx), žádný Roadstone nebo General Grubber
)) zimní 18ky 265/60 to samý. po mě chtěli za pojistku 80, což jsem s díky odmítl a dál už se nezajímal. každopádně se připrav na podobné částky, pochybuju že nějaká V6 či V8 jezdí na čtrnáctkách
)) na většinu už nejdou menší než 17ky kvůli brzdám. a u auta které tady Denker prodával za 1.8 bez daně mi 18 za komplet pojistku nepřijde přehnané. celkově je servis na FX velice příznivý, spotřebák je za pusinku, žádná chronická závada.