Petr S napísal:
JirkaRS napísal:
Pavlik napísal:
JirkaRS napísal:
rojack napísal:
JirkaRS napísal:
rojack napísal:
Jak málo stačí k doporučení typu motoru..........
A jaký máš motor, ty? Co ty doporučíš? Já mluvím z vlastní zkušenosti...
No, to je právě ten problém. Buď se budu s osmnáctiletým honičem otáček trumfovat, kdo má lepší motor, kdo si sežene lepší čip, kdo vygumuje nejvíc asfaltu, ........ nebo budu doporučovat motor podle zkušeností z provozu nejlépe po nejméně 200tis. km natočených na tomto motoru, případných projevených závadách, apod....
To není o honění otáček, gumování aschvaltu a chipování. Je to o tom, že když máš auto s 200 - 250 koňama, tak když máš auto naložený (rodina v autě + nějaké zavazadla), tak pak nemusíš řešit kdy a kde a co předjedu. Jedu do kopce za kamionem, před ním další, no tak podřadím a dva kamiony předjedeš dřív než řekneš švec. Je to o pasivní bezpečnosti. No a pak když je chuť, tak je to i o těch otáčkách, ale to samozřejmě na letišti nebo třeba na okruhu.
Máš to Jirko celé popletené - výkon motoru pro bezpečné předjíždění spadá do aktivní bezpečnosti. Na druhé stranu zmíněné rychlé předjíždění dvou kamionů naráz je bezpečné málokdy a většinou spíše zavání hazardem (nikdy totiž nevíš, co je před tím druhým kamionem schované)
. Pro tazatele: Motor 2,0 TFSI se doporučit klidně dá, naopak 1,8 TSI bych se vyhnul - má problémové rozvody (ve firmě nám nový superb najel do výměny potkaného motoru necelých 60 tisíc km).
Není náhodou aktivní bezpečnost airbag, esp, a další elektronické systémy? Jinak to předjíždění zase musí být v rámci nějakého "bezpečného předjíždění", né jak magor
To mas jednoduchy. Aktivni bezpecnost znamena, ze "prvek" pomaha predchazet nehode. Pasivni pomaha zmirnit nasledky nehody kdyz uz k ni dojde. A ted mas dost informaci k tomu abys spravne rozradil kam patri, Airbag, ESP, motor atd.K tomu motoru, tam si nejsem jist jestli silny motor jednoznacne prispiva k bezpecnosti. Pokud ho ma v aute nekdo kdo predjizdi cokoli a kdykoli... Kdyz je to preci tak bezpecne.
Přesně tak, pokud to dojde do stádia, že to řidič řeší stylem, tohle ještě stihnu, tak se o žádnou aktivní bezpečnost nejedná. Na druhé straně souhlasím s tím, že je lepší výkonovou rezervu mít a předjížděcí manévry zkracovat. Bohužel to s sebou opravdu nese pokušení v předjíždění delších kolon, což občas udělám taky. Ono stačí pár slabých aut a kamion jedoucí 75-80 do mírného kopce, kde s edo předjíždění nikdo nepustí byť je dobrý rozhled. Druhým nešvarem, který k tomu ponouká, je dodržování malýh rozestupů. Když nehodlám předjíždět, tak před sebou nechám dost místa pro někoho, kdy se plazit nechce. Člověk by to po autě přeskákal, ale když jedou jak vláček, tak se špatně vrací do pruhu, a to se najdou magoři, kteří jsou schopni to místo zavřít.
Prosím Vás předjíždění není osobní záležitost, někdo jede rychleji a někdo pomaleji s výkonem motoru to nemusí souviset, tak se navzájem nepruďme. Třeba za prasárnu považuji zbytečně brzké připojování ve stoupacích pruzích, když se zezadu rychle blíží osamocené auto, za kterým je volno. Párkrát jsem byl svědkem, že předčasně se řidič z pravého zažřadil do průjezdného a zenmožnil tím naprosto bezproblémové předjetí.