0
späť
 

diskuze k tématu: Velké dilema: Passat nebo Superb?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 08:37, Dotaz
Omlouvám se že trochu odbočuju, ale nemáte někdo zkušenosti s motorem 2.8i V6 30v v Superbu? Již několikrát jsem o něm uvažoval, ale nikde sem neviděl žádné postřehy. Díky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 08:43, RE: Dotaz
pan Purkrábek z Purkrabí napísal:
Omlouvám se že trochu odbočuju, ale nemáte někdo zkušenosti s motorem 2.8i V6 30v v Superbu? Již několikrát jsem o něm uvažoval, ale nikde sem neviděl žádné postřehy. Díky.
Nechci se dohadovat,ale dovezl jsem několik Passatů r.v.2004 a mám pocit,že přední ramena jsou pouze zesílena,ale z hliníkové slitiny zůstali??Opravte mě!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 08:47, RE: Dotaz
pan Purkrábek z Purkrabí napísal:
Omlouvám se že trochu odbočuju, ale nemáte někdo zkušenosti s motorem 2.8i V6 30v v Superbu? Již několikrát jsem o něm uvažoval, ale nikde sem neviděl žádné postřehy. Díky.
Motor 2,8i 30V pochází ještě z dob Audi 100 od. r.v.2001 akorát má hlavy s 5.ventily na válec. Rozvodový řemen zůstal.Pro porovnání z konkurencí od BMW a MB mě připadne pocitově hodně slabí,zase vám to vynahradí tím že hodně žere!!!Aspoň má sametový chod a příjemný zvuk,to má snad,ale každý šestiválec.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 08:49, RE: Dotaz
dagoš napísal:
Nechci se dohadovat,ale dovezl jsem několik Passatů r.v.2004 a mám pocit,že přední ramena jsou pouze zesílena,ale z hliníkové slitiny zůstali??Opravte mě!
Nejsem v tomhle odborník, ale na samotném ramenu se nemá co pokazit, ale v jeho uchycení,takže tam asi došlo k té upravě... ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 09:18, RE: Dotaz
dagoš napísal:
Nechci se dohadovat,ale dovezl jsem několik Passatů r.v.2004 a mám pocit,že přední ramena jsou pouze zesílena,ale z hliníkové slitiny zůstali??Opravte mě!
Máte pravdu. Ramena jsou stále z hliníku. Co se změnilo, byla lůžka některých čepů, neboť ty byly hlavně příčinnou problémů. Zatímco silentbloky lze z ramene vylyisovat, šepy oddělit nelze. Od uvedeného data (slušilo by se zjistit od konkrétního VIN čísla vozu) jsou ramena mnohem lepší a životnost přesahuje 150 000 km, oproti dřívější asi polovině. Samotná náprava zaslouží uznání za kinematiku a schopnost odolávat odstředivým silám. Nebýt jí, byl by passat B5 a Superb I v zatáčkách ještě mnohem více nedotáčivý.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 09:47, RE: Dotaz
koos napísal:
Máte pravdu. Ramena jsou stále z hliníku. Co se změnilo, byla lůžka některých čepů, neboť ty byly hlavně příčinnou problémů. Zatímco silentbloky lze z ramene vylyisovat, šepy oddělit nelze. Od uvedeného data (slušilo by se zjistit od konkrétního VIN čísla vozu) jsou ramena mnohem lepší a životnost přesahuje 150 000 km, oproti dřívější asi polovině. Samotná náprava zaslouží uznání za kinematiku a schopnost odolávat odstředivým silám. Nebýt jí, byl by passat B5 a Superb I v zatáčkách ještě mnohem více nedotáčivý.
Je mě to jasné,hliníková slitina je samozřejmě měkkčí než ocel,jesli to hliníkové slitiny nalisovali ocelovou vložku ve které byl potom čep nevím,ale auta která nejezdí po našich tankodromech jsem i 200.tis čepy prakticky bez vůlí,je pravda že jsem vždy měl spíše auta která jezdí dálnice,možná kdyby jezdili jen město byli taky vybouchaný!!!Nedotáčivost u těchto aut způsobuje spíše motor před př. nápravou!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 10:10, RE: Dotaz
dagoš napísal:
Je mě to jasné,hliníková slitina je samozřejmě měkkčí než ocel,jesli to hliníkové slitiny nalisovali ocelovou vložku ve které byl potom čep nevím,ale auta která nejezdí po našich tankodromech jsem i 200.tis čepy prakticky bez vůlí,je pravda že jsem vždy měl spíše auta která jezdí dálnice,možná kdyby jezdili jen město byli taky vybouchaný!!!Nedotáčivost u těchto aut způsobuje spíše motor před př. nápravou!!
Řek bych, že tak jednoduchý to nebude. Vytvrzovaný hliník má lepší pevnostní parametry než běžná konstrukční ocel a jeho hmotnost je třetinová. Ramena asi nebyla úplně ze surového hliníku, ale taky dost možná jeho tepelné zušlechtění nebylo dostatečné....(na tu asi u VW přišli). Nevím z jakého konkrétního materiálu se běžné ocelové rameno vyrábí, ale podle robustnosti konstrukce bych tipoval nějaký svařitelný "blato", k němuž může zušlechtěný hliník být pevnostně adekvátním řešením. Pokud to někdo víte, rád se to dozvím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 10:59, turboefekt
Vždycky mě pobaví jak by novináři chtěli plynulý,lineární průběh výkonu u nafty.Jezdím jak benzínem bez turba,tak TDI. A to snad nejhezčí (pro mě) je pěkný nástup turba,zatlačení jak sfiňa a přeřazení a znova kopanec.Prostě se mi to líbí,stejně tak jak se někomu líbí průběh alá elektromotor.2,5/132 kw je pro mě ideálnkí volba a ten turboefekt není takový že po 3000 ot. to nejede.Je třeba umět s tím jezdit.El.plyn = plynulé přidávání=náhlé sešlápnutí plynu na podlahu je blbina
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 11:00, nesouhlas
doporučit Passata kvůli 6ti kvaltu není úplně fér.
Superb má totiž velmi dlouhou 5ku, kolem 130kmh točí 2500ot.
Kolik točí Passat při 130kmh na 6ku?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 13:04, RE: nesouhlas
Tomi napísal:
doporučit Passata kvůli 6ti kvaltu není úplně fér.
Superb má totiž velmi dlouhou 5ku, kolem 130kmh točí 2500ot.
Kolik točí Passat při 130kmh na 6ku?
jel jsem passatem co měl šestku a ten měl při 130kmh 2200ot takže já osobně si myslím že je to velký rozdíl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 15:37, RE: turboefekt
Drago5 napísal:
Vždycky mě pobaví jak by novináři chtěli plynulý,lineární průběh výkonu u nafty.Jezdím jak benzínem bez turba,tak TDI. A to snad nejhezčí (pro mě) je pěkný nástup turba,zatlačení jak sfiňa a přeřazení a znova kopanec.Prostě se mi to líbí,stejně tak jak se někomu líbí průběh alá elektromotor.2,5/132 kw je pro mě ideálnkí volba a ten turboefekt není takový že po 3000 ot. to nejede.Je třeba umět s tím jezdit.El.plyn = plynulé přidávání=náhlé sešlápnutí plynu na podlahu je blbina
Jenže to je právě jen takový subjektivní dojem. Je to velký rozdíl mezi dírou před záběrem turba a jeho normálním zátahem. Moderní diesel nahradí takový skok plynulým nárůstem.
Takže tvůj dojem ze zatlačení jak sfiňa je dán tím hluchým místem předtím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 15:40, RE: nesouhlas
Tomi napísal:
doporučit Passata kvůli 6ti kvaltu není úplně fér.
Superb má totiž velmi dlouhou 5ku, kolem 130kmh točí 2500ot.
Kolik točí Passat při 130kmh na 6ku?
Nezapomeň, že k tomu šestikvaltu se taky váže vyšší točivý moment. ( 310 x 285 Nm)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 16:10, RE: Dotaz
David V napísal:
Řek bych, že tak jednoduchý to nebude. Vytvrzovaný hliník má lepší pevnostní parametry než běžná konstrukční ocel a jeho hmotnost je třetinová. Ramena asi nebyla úplně ze surového hliníku, ale taky dost možná jeho tepelné zušlechtění nebylo dostatečné....(na tu asi u VW přišli). Nevím z jakého konkrétního materiálu se běžné ocelové rameno vyrábí, ale podle robustnosti konstrukce bych tipoval nějaký svařitelný "blato", k němuž může zušlechtěný hliník být pevnostně adekvátním řešením. Pokud to něk...
Pevnostní parametry jsou fajn věc, ale největší rozdíl mezi hliníkem a ocelí je v pružnosti. Tam kde ocel při nárazu zapruží a pak se vrátí, tam hliník prostě uhne a už zůstane. A nárazů si na našich tankodromech užije náprava požehnaně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 17:17, RE: kyLIe a MaLE vs veLKE pisMO :-(
Reno napísal:
Ráďo, ser na to, když se jí to píše, tak to dělá naschvál pořád... a debilní slovosled, který se naučila v německé rodině, kde byla na převýchově, s tím už taky nikdo nic nenadělá...
doporučil bych Superb 1,9 TDI, ovšem netušil jsem, že je to jen pětikvalt.
třeba nejezdí tolik dálnice. každopádně, passat je strašidelně profláklé auto, radši bych si vzal Superba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 18:07, pětikvalt vs. šestikvalt
Docela pěkná recenze. Vpodstatě se s ní dá souhlasit. Řešil se tady pětikval vs. šestikvalt. Ono to je takhle. Šestikvalt od koncernu není primárně určený na snížení otáček ale na lepší využití vysokého krouťáku turbodieselů. Tzn. ta šestka není žádný dálniční rychloběh. Kdo s ním jel tak ví. Otáčky u Superbu (5) a Passatu (6) při té 130 budou u Passatu jen o trochu nižší. Každopádně pro 1.9 TDI je vhodnější šestikvalt (a je radost s ním řadit). Ale pětistupeň v Superbu je nastavený dobře a pětka je dostatečně dlouhá takže bych v tom neviděl problém ani při časté jízdě po dálnici.
Ještě k těm ramenům. Nejsem si jistý že by je dělali čistě z oceli. Dokážete si představit jak by byla těžká? Podle mě udělali ocelové uložení čepu nebo tak něco. Jde o to, že to rameno které se mění není poškozeno nebo ohnuto (normálně), je jen vymlácené uložení, které nejde samostatně vyměnit, proto se musí koupit celé rameno. To je stejné u VW i BMW (je to jedna pakáž).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 23:19, RE: kyLIe a MaLE vs veLKE pisMO :-(
i napísal:
NEbylo-li by "lepší" napsat: KYLiE a malé vs. VELKÉ "písmo"?

PS: Vy VŮBEC NEmáte "cit" pro rytmus! Co to posloucháte za hudbu?

PPS: Ale "díky" za POKUS (o napodobení) - snahu OCEŇUJi ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.02.2009 23:34, Vyšší točivý ...
TOM napísal:
Nezapomeň, že k tomu šestikvaltu se taky váže vyšší točivý moment. ( 310 x 285 Nm)
... moment docela ZNÁT je! Mně do Brumly "nahráli" nový software a točivý moment o nějakých ("jakoby" zanedbatelných) 5 Nm stoupl - což docela ZNÁT je, a docela DOST to i při "normálním" ježdění "cítíte"! Takže těch "passat(ích)" 25 Nm věru HODNĚ jest - prostě mezi passat (já bych třeba raději Brumlu 2.2 HDi nebo asi /v česku/ "obecněvícelépe přijímanější/přijatelnější" Accord 2.2 i-DTEC - DOPORUČILA) a superb (ten opravdu pro "NEnáročné" trhy konstruován/plánován byl) technický rozdíl v motoru, převodovce i podvozku JE (o tom "žádná").
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.02.2009 00:12, RE: kyLIe a MaLE vs veLKE pisMO :-(
Reno napísal:
Ráďo, ser na to, když se jí to píše, tak to dělá naschvál pořád... a debilní slovosled, který se naučila v německé rodině, kde byla na převýchově, s tím už taky nikdo nic nenadělá...
doporučil bych Superb 1,9 TDI, ovšem netušil jsem, že je to jen pětikvalt.
třeba nejezdí tolik dálnice. každopádně, passat je strašidelně profláklé auto, radši bych si vzal Superba.
Dosud jsem si myslel, že ten slovosled je spíš převzatý z Hvězdných válek. Takhle nějak skládal věty i mistr Yoda...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.02.2009 02:10, Milý Petr(e) S!
Petr S napísal:
Dosud jsem si myslel, že ten slovosled je spíš převzatý z Hvězdných válek. Takhle nějak skládal věty i mistr Yoda...
Vy VELMi "všímavý" jste! Děkuji ,-)
A to v TOMTO životě o 94 cm VíCE měřím/mám!
Já "cítím" a "obávám se" návratu TEMNÉ (chtěla jsem říci oranžové) síly ... ("pohrajte" si s písmenky u "děsujména" dARTH Vader a David RATH - ŠOKující, že? A opravdu NEní náhodná - teď to již mohu prozradit ..)
Pěkný den (mohu vám odedneška "Luke Skywalker" říkat? .-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.02.2009 23:49, RE: kyLIe a MaLE vs veLKE pisMO :-(
Kylie napísal:
NEbylo-li by "lepší" napsat: KYLiE a malé vs. VELKÉ "písmo"?

PS: Vy VŮBEC NEmáte "cit" pro rytmus! Co to posloucháte za hudbu?

PPS: Ale "díky" za POKUS (o napodobení) - snahu OCEŇUJi ,-)
kylie: kdybych to napsal stylem "kylie MALE vs VELKE pismo" tak by to tolik nevyniklo, proto "kyLIe a MaLE vs veLKE pisMO " takhle ještě víc vynikne ta nepřehlednost na kterou narážím. Navíc předpony ve slově zdůrazňujete běžně, takže máte půl slova tak a půl tak, ne že ne. Neberte to ale, prosím, jako osobní útok. To já se rozhovořit německy, tak se rodilý fricek taky počurá smíchy. Kromě zaslepenosti Citroenem ( každý má rád to svoje rozumím) autům náhodou rozumíte Jen prostě to písmo je fakt nepřehledné ...Cit pro rytmus opravdu nemám, já jsem hudební antitalent. Hrál jsem akorát půl roku na základní škole na zobcovou flétnu Hudbu neposlouchám žádnou, protože mě nebaví, já jsem vizuální člověk a orientuju se očima. Uchem to je jedním tam a druhým ven. Na muziku by jste se musela optat přítelkyně, ta se sice živí jako grafik, ale má konzervatoř. Já jsem vyrostl u lesa a mám rád ticho. Proto mi třeba vadí nejmenované naftové motory. Hudba pro mé uši je tiché šumění benzínové V8 nebo mořský příboj, či déšť dopadající na plátěnou střechu kabrioletu. Nenapodoval jsem nikoho, každý je originál a tak to má být, hezký den blonďatá divo.
reagovať
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.