Koukam, ze tady probihaji spise vykriky a flames nez realne informace, takze trosku toho druheho z praxe.
a) v zadnem pripade nebrat 2.5TDI! Nesmirne choulostivy motor, vyzaduje naprosto precizni udrzbu, kterou casto neposkytnou ani autorizovane servisy a pokud ji nema tak velice rychla konecna. Jenom vymena rozvodu na tenhle motor stoji dvacetpet tisic, musi se rozebrat pulka auta a i v tom autorizaku ji obcas zkurvi a pak motor vysype prasatko do sucha. U ojetiny absolutne nelze odhadnout v jakem je motor stavu a kolik mu zbyva zivota.
b) 1.9TDI 96kW je dobry motor pokud clovek neni zavodnik, protoze na dalnici ten motor uz nestiha. Druhym problemem je strasny zvukovy a vibracni projev nesrovnatelny s nicim jinym na silnici, pro spoustu lidi neprekonatelny problem, tohle je to proc se TDIckum rika traktor. Respektive znam tissi a mene vibrujici vyrobky znacky Zetor.
c) dulezity rozdil mezi Passatem a Superbem, ktery tu nepadnul je fakt, ze Skodovka jakozto budgetova znacka koncernu (neco jako Dacia u Renaultu
) nema k TDI 96kW sest kvaltu, ale pouze pet! To je pri jizde na dalnici dost velky problem a sestikvalt je velke plus Passatu. Pro serioznejsi ostrejsi jizdu na dalnici je Superb s 96kW dost nepouzitelna motorace.
d) 1.8T je zajimava motorace, ale pozor. Na tak velka auta ten motor nemel nijak prehnany vykon a tudiz hodne tech motoru jsou dorasovane jizdou na hranu zejmena firemnimi strelci. Na dalnici neni problem s timhle motorem ject na hrane, coz po stopadesati tisicich ci vice kilometrech uz je docela znat. Motory z let 2001 - pol. 2003 trpi z vyroby chybou vstrikovani, ktera ale bude u ojetiny opravena nebo neprojevena.