anonym napísal:
prosím te Obroníku, kde jsi slyšel že Acord ma od výrobce životnost motoru 200 000km?????? Díky, Krakatit
Krakatit: Čtěte pozorněji, co jsem psal: „má projektovanou životnost“. A kde jsem to slyšel? Nebojte se, není to výmysl nějakého blázna, který se rozhodl zašlapat Hondu do země, nýbrž je to údaj samotného výrobce tohoto motoru. Občas se totiž stává, že výrobce při prezentaci nového motoru odhalí z přípravné fáze výroby více, než bývá běžně zvykem. A Honda uvedla při představení onoho dieselu i to, co možná někteří budou těžce rozdýchávat. Projektová životnost motoru je důležitý údaj, protože podle něj se laicky řečeno vypočítává potřebné (spíše nezbytně nutné) množství materiálu a věci s životností motoru související, zátěžové testy prototypů by měly zajistit fungování motoru po tuhle stanovenou dobu. Výrobce nemá v úmyslu vyrábět motory na pět lidských generací. Musí si stanovit určitou rozumnou hranici, která by měla zajistit fungování motoru po stanovenou dobu, a zároveň únosné náklady na výrobu. Je přece jasné, že motor lokomotivy jak tak velký a těžký nikoliv proto, aby lokomotiva lépe seděla na kolejích, ale proto, že její motor je konstruován s ohledem na určitou životnost. I motor pro F1 má svou projektovou životnost. Nároky na výkony stále rostou, stejně tak se výrobci pokoušejí udržet hmotnost vozů i náklady na výrobu v rozumných mezích. Nemusíte se ovšem obávat, jedna věc je výrobcem předpokládaná hranice životnosti, a druhá věc je životnost reálná. Ta pak za příznivých podmínek může dosahovat i násobku výrobcem předpokládané hodnoty. A také nemusí. Musíme si uvědomit, že z automobilu se stalo spotřební zboží, výrobci by nejraději chtěli, aby po 5 letech šel vůz do ekologické likvidace a zákazník si opět přišel pro nový vůz (do jejich showroomu). I výroba aut je byznys, ve kterém jde o to hlavní: minimalizovat náklady, zvyšovat produkci, zvyšovat zisky. Z jakého důvodu by tedy výrobce měl zaplavovat trh vozy s projektovou životností milion km, těžko to bude dělat proto, aby se zavděčil hrstce skalních fanoušků značky. Je hektická doba, výrobci chtějí především prodávat a tržit. My se chtě nechtě tomu musíme přispůsobit...