Streda 17.12.2008 12:33,
rada
Milý Cardo! To co jsem napsala o 2.5 V6 TDi (i to o 2.2 HDi) není výplod mé fantazie - obé jsou data od motorářů a statistiky (2.2 HDi byl opravdu opakovaně ohodnocen jako nejlepší motor do 2.5 litru na této planetce a 2.5 TDi je opravdu označován za neproblematičtější pohonnou jednotku koncernu vw).
Mimochodem, co si mám představit pod slovy 2.5 TDi onu 2.2 HDi "vyškolí"?
Já osobně také preferuji šesti(nebo i ještě více)válce, ale ten čtyřváleček 2.2 HDi má dva vyvažovací hřídele a docela příjemný chod (odbornou anketu Engine of the Year doporučuji - stále ještě patří k těm málo, kde až tak NErozhoduje komerce, tedy komerční tlaky, ale opravdová kvalita).
Ještě k "vašemu" 2.5 TDi - zatímco předchůdce, ještě řadové pětiválce mohu jen chválit (osobní zkušenost mám "jen" s benzínovou verzí), "přechod" na V6 se prostě NEpovedlo (to se za ty roky můžete dočíst v každém NĚMECKÉM automagazínu a dnes v katalozích ojetin - PROTO mne tak překvapuje, že tady v česku chválíte ... často "obecně", nikoliv diferencovaně - tím myslím, že např. TDi 1.9 ještě z roku 99 - tuším 81 kW byl VELMi pokrokový motor zasluhující ocenění, jen o rok o dva "modernější" varanty naopak tvrdou kritiku ...atd.).
Vaše verze 2.5 TDi už je "modernější" "vychytaná" a jistě se najde někdo, kdo genezi tohoto motoru dokáže popsat přesněji nežli já, ale původní varianty (hlavně ta se 110 kW) byly až "tristní"
Máte pravdu, že náklady na servis šestiválce jsou (logicky) vyšší, ale konkrétně v případě mého třílitříku to vůbec není zlé a vzhledem k tomu, že servisní kontroly a výměna oleje atd. jsou až po 30.000 km a rozvody se mění až ve 240.000 km - rozhodně si nemohu stěžovat a určitě nejsou (alepsoň u tohoto konkrétního motoru) dvounásobné (spíše jen "nepatrně" vyšší)
Pěkný den a Petrovi Š. se mi nechce doporučovat KONKRÉTNÍ vůz, ale ROHODNĚ vůz vyšší třídy (vzhledem k těm "obřím" porcím kilometrů)
reagovať