0
späť
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat B5, Alfa 156 - složitý výběr

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 20:18, rada
Podle sebe mohu doporučit Alfu Romeo 156 s motorem 1.9 JTD 115k od roku 4/2002. Auto je spolehlivé a velmi pohodlné. Doporucuji servisni knihu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 20:28, rada
Co říkáte na korejské auta? Tady se o nich moc nepíše, ale jaký na ně máte názor? Takový nájezd ročně by asi nevydržela, co?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 20:48, rada
Milý Jaroši! Když už tak "haním" politiku koncernu a to že VY (kupci jejich vozů - tedy zastávám a hájím právě VÁS) platíte miliardové "experimenty" vedení firmy (včetně nesmyslů že každý kupec octavie apod. "sponzoruje" majitele Bugati Veyron a výrobu Phaetonu atd). To že je škoda octavia naprosto NEuvěřitelně PŘEceňovaný vůz je fakt (a momentální finanční krize jež s sebou nese "zreálnění" cen to jen potvrdí - ostatně mrkněte do statistik, který vůz má za poslední rok v bazarových cená téměř o 100% větší propad cen, než ostatní ...).
Vím, že místní "představy" jsou trochu jiné, ale když se svezete po sobě vozy passat a C5 - věřte, že budete překvapen (a NE málo - na 100% to platí pro "vyšší" verze 2.2 HDI, 2.2 HDi Biturbo, 3.0 V6 a 2.7 HDi - NEmám potřebu se hádat, ale já VÍM jak tyto vozy jezdí - většina lidí zde si spíše jen "představuje" ..).
Řidič začátečník až tak úplně nejsem (nevím přesně, ale cca 750.000 km za sebou mám, počet aut NEtuším - MOC a v jedné automobilce jsem kdysi i pracovala - trošičku zkušeností prostě mám - tu a tam i s maličko "dražšími" vozy, než je C5 jsem jela (naposled minulý týden malý "rychlotest" nach Wien a zpět ,-)
Ach, a do důchodu (bohužel) ještě daleko (myslím že důchodu se, pokud vůbec, dočkáme tak v 70ti letech)
Co se "vychutnávání" jízdy týče - NEdělejte si iluze, že vám vozy typu passat něco takového umožní (v tomto je JEDNO zda máte passat, mondeo či C5 - věřte Mi a NE "chlapi povídali"), chcete-li zábavu, musíte si pořídit něco jako Lotus Elise, Caterham, nebo alespoň Wiesmann - TAK to prostě JE
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 20:51, rada
S korejskými vozy zkušenosti nemám, ale novější (současné) modely nepůsobí vůbec špatně a taková cupka Hyundai Genesis (nebo i sedan) s 375ti koňovým osmiválcem 4.6 - to věru NEbude špatné ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 21:02, rada
NEmilý "To snad ne"! To byl velmi NEvtipný příspěvek - ono je to trošičku jinak než si představujete. Roky se pohybuji v okolí profesionálů a ani oni nejezdili s KAŽDÝM vozem a s KAŽDÝM motorem (já u Passatu B5 velmi dobře znám "top" verzi 2.8 V6 a jezdila jsem i s 1.9 TDi).
Mám s auty (krom trocha teorie - které se tak "štítíte" a "vysmíváte") i maličko praktických zkušeností od kolínského miniauta po ... třeba minulý týden po Bentley Continental GT (bude to znít "rouhačsky", ale znám "lepší" ,-)
PS: NEvím PROČ s tím máte takový problém, ale krom vlastních (ne až tak "maličkých") zkušeností už nějakou dobu sleduji německé/britské/italské automagazíny a statistiky (je možné, že jsem to dělala už v době kdy vám maminka vyměňovala plínky) a tu a tam mám možnost prohodit pár slov i s opravdovými odborníky/profesionály - a pak "jen" tato "data" co kde posbírám "promíchám/protřepu" a zde něco maličko z toho napíši ... tak PROČpak s tím máte (takový) problém?
PS: PROČ jsem si vybrala jako poslední dva vozy C5 vím moc dobře (ale to vy s Oltcitem asi nikdy nepochopíte - kampak jste poté pokračoval? jaká byla vaše další auta? prozradíte?)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 21:10, rada
Milá Kylie! - určitě nemám zkušenosti, kterými se zde na foru prezentujete.
Můžete jezdit třeba v Lotusu a je mi to jedno.
Nejste vůbec objektivní. Taková diskuze je naprosto k ničemu a nic se s ní nikdo nedozví.
Jen to, že zrovna Vám se nelíbí všechny výrobky koncernu vw.
Uvědomte si, že prezentujete citroen na foru passatu, Octavie a Alfy 156
A to postrádá zdravý rozum.
Chtěl jsem jen pánovi Petru Š poradit.
Nechci se pouštět do konverzací, které nemají smysl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 21:36, rada
Milý Jaroši! Já NEkritizuji paušálně výrobky vw (zrovna DNES jsem tu CHVÁLILA Scirocco), ale "politiku" firmy v uplynulém desetiletí.
Kritizuji to s čím mám špatné zkušenosti, nebo se ze seriozních zdrojů dozvím, že ...
S klidem "pohaním" TDi pumpe-düse a se stejným klidem vyzdvihnu a za (asi) nejlepší benzínový dvoulitr označím 2.0 TFSi (přitom prodeje jsou právě OPAČNÉ - což VÍM, ale stejně tak VÍM, že pravdu mám já a NE vnímání "DAVu"). NEmám potřebu a NEchci se přít - já říkám/píši jen pravdu (ať se to někomu líbí či ne, ať tomu věří či ne)
Ano, občas se nechám trochu "unést" a prsty se mi po klávesnici trošičku rychleji "rozjedou" ..
Já bych Petrovi Š. doporučila si v Deutschland koupit nějaký katalog ojetých vozů (a budete překvapen, ale "doma" je passat i některé motory TDi daleko VÍCE kritizován, než zde v česku - důvod, přiznávám, nechápu) a jak už jsem OPAKOVANĚ napsala, na takové porce km auto VYŠŠí třídy zvolit (vím co je ujet třeb a 8OO km hot hatchem - kde opravdu "prožijete" každou zatáčku a stejnou nebo i větší vzdálenost nějakým vozem třeba střední třídy). I když jsem tu včera maličko "zkritizovala" Bentley Continental GT - po několika set kilometrech z něj vystoupíte daleko "svěžejší", než v této "disciplíně" jinak velmi povedeného C5 - TO doporučuji si "uvědomit" - TO jsem chtěla svými příspěvky (Petrovi Š.) zdůraznit
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 21:54, rada
Milá Kylie - nezáleží mi na typu paliva.
Jen chci zase apelovat.
Motor 2.0TFSI i motor Continentalu GT se spotřebou do 8l/100km vleze těžko.
Což by myslím pan Petr Š. určitě neocenil.
Zase je to absolutně mimo téma.
Předpokládám, že se chce pohybovat s cenou vozu do 200000kč
Myslím, že pracujete přímo pro citroen a máte tak lepší informace.
Měla by jste je zhrnout až bude v diskuzi citroen.
Určitě by to mělo lepší efekt než na foru passatu, Octavie a Alfy 156
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 22:23, rada
je to slepice vylízaná co musí mít vždycky pravdu se nerozčiluj ona nikdy nepochopí že první kritérium výběru vozu je rozpočet a potom to ostatní
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 22:33, rada
zas to tak neprožívejte.
Ale k tomu 2.0FSi motoru od VW. Kamarád to má v Passatu a moc spokojený s tím není. Já sám jsem s tím jel a taky mě to nijak neohromilo. Je to dost zážerné, má dlouhodobou spotřebu na PP 9,2 l a že by to nějak super táhlo se mi nezdálo. Se starým 1.8 20v turbo, co měl v Passatu předtím se to prý nedá srovnat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 22:39, rada
Sklouzli jsem do pěkných sr...Kylie, doporučuju Vám nereagovat úplně na všechno...třeba i podle hesla: chytřejší ustoupí. Váš názor už známe, napište až budete mít co. Těším se.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 23:25, rada
Milý Jaroš! NEřešila jsem "typ" paliva (osobně spíše preferuji, nebo ještě lépe - je mi "sympatičtější" benzín, ale to NEní důležité), ale poukazovala na jeden z "paradoxů", kde je v česku DALEKO, VÝRAZNĚ, JEDNOZNAČNĚ "lépe" vnímán (prokazatelně) "problematičtější" (nijak výjimečný - snad "pěknou" spotřebou) 1.9 TDi, než málem "neviditelný" 2.0 TFSi (což je jeden z nejlepším motorů z produkce vw a možná nejlepší dvoulitr na světě!) - já se "jen" snažím takovéto "absurditky" uvést na pravou míru.
Petrovi Š. jsem se s nejlepším vědomím a svědomím snažila doporučit to co považuji za "nej-", musí-li to být vůz ze tří jmenovaných (při osobním setkání bych ho asi zkusila "posunout" k nějakému jinému vozu)
NE - pro firmu Citroën nepracuji, nepracovala jsem a "tipuji", že nikdy pracovat NEbudu - ale jejich vozy s hydropneumatickým odpružením už od dob SM a GS a nyní C5 a C6 mi "vyhovují" (a vím, že v česku jsou VELMi podceňované), ale pro jednu (JINOU - opravdu ,-) automobilku jsem vskutku pracovala ..
PS: Možná bych Petrovi Š. (krom JEDNOZNAČNÉHO doporučení se při výběru "soustředit" na vozy STŘEDNí třídy - už brzy budou v bazarech JEŠTĚ levnější ..to tedy "jen" tipuji - to je totiž /trochu/ má profese, autíčka jsou jen "zábava" - číslo 2 - č. 1 je hudba - hlavně klasická) doporučila tu Alfu (až PO faceliftu!) - bude s ní (v rámci "normálních" vozů) největší zábava, mohla by být za rozumnou cenu a rozdíly v poruchovosti nejsou až takové jak si lidé představují.
Pokračuji v dalším příspěvku ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 23:38, rada
Milý anonyme skrývajícím se za "to jaroš"! Díky za vaši "představu" že mám "neomezené" prostředky (to by se mi líbilo), ale (bohužel) si vydělávám penízky tak jako každý jiný, jen (možná - skroro určitě) strávím v práci denně více hodin než vy (a občas i sobotu a neděli). Ostatně kdybych měla více penízků, místo C5 bych si pořídila C6 a kdybych měla ještě více penízků tak (asi tolik kolik mi "přisuzujete", tak Mercedes CL 63 AMG a kdyby se mi je podařilo ještě "namnožit", asi bych si do británie zajela pro Bristol Fighter T - a i když to asi NEpochopíte, když to nedávno vypadalo, že budu častěji /skoro trvale/ jen v Praze, zvažovala jsem pořízení městského autíčka z Kolína - já vím, do toho by jste si vy nesedl, to přeci není auto ... mimochodem to kolínské miniauto PRÁVĚ kvůli minimálním provozním nákladům - ostatně PROTO je-jsou /narozdíl od česka/ ve vyspělé bohaté západní evropě TAK dobře prodávané(á) a PROTO je současná celosvětová krize nejen NEzasáhla, ale dokonce ZVYŠUJÍ výrobu)
PS: Vy to nevíte (a i když si to NEzasloužíte, prozradím vám to), ale ten kdo má vyšší plat má STEJNÝ zájem o rozpočet a penízky jako vy (a když je vzděláním náhodou ekonom, tak třeba ještě VĚTŠÍ než vy)
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 23:45, rada
Milý "nějak se tady hádáte"! Já se "jen" snažím "prosadit" fakta nad "představy", ale je to opravdu "těžké" a "dřina" - dokonce BIG a VELKÁ!
K tomu motoru 2.0 TFSi - on JE lepší, než staré dobré 1.8, ale aby mu z výfuku nešlo tolik "špínyšpatnostíexhalací", tak MUSí používat kvalitní benzín (a to v česku JE problém! a VELKÝ!). To co popisujete je na 99.99% právě "důsledek" NEkvalitního paliva. Doporučuji z prahy "popojet" nějakých 200 km na sever, jih či západ a nejlépe u Aral nový SUPER benzín natankovat - takhle je to jednoduché (i když vlastně až tak ne .-(
PS: Já DŮSLEDNĚ tankuji vždy PŘED hranicemi, než "vjedu" do česka - a "funguje" to ... mimochodem dosáhnete i MENŠÍ spotřebu (o "zanesení" a "namáhání" motoru nekvalitním palivem raději NEmluvit)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 23:57, rada
Při výběru vozů střední třídy by Petra mohly zajímat tabulky poruchovosti. Sahám po tabulkách GÜV, které vozy třídí dle jednotlivých kategorií:
Kategorie do 3 let - passat (až) 17tý, alfa (159) 16tá (mimochodem, POSLEDNí, nejporuchovějším vozem je Superb
Kategorie do 5 let - passat 16tý, alfa 156 18tá
Kategorie do 7 lrz - passat 14tý, 156ka (stále) 18tá (ehm, mimochodem celé ty roky je "má" C5 "lepší" než oba tito "soupeři")
Kategorie do 9 (a přes 9 let - shodou okolností dopadly oba soupeři stejně) - passat 11tý, alfa 14tá
Asi se mnou souhlasíte, milý Jaroši (i snad všichni ostatní), že "vnímání" lidmi je VELMi odlišné (až NEreálné!), což se projevuje až "nesmyslnými" cenami v bazarech
Pro zajímavost doplním, že celkově je asi nej- "problematičtějším" vozem Renault Laguna (u nejstarších ročníků Mondeo - to možná bude těmi dieslovými motory, to své doby HODNĚ zlobily).
Že celkově napříč tabulkami je nej- "spolehlivější" Accord (a velmi dobře si stojí Mazda 6) asi nepřekvapí, že některé ročníky dokonce vyhrál a doslova skvěle je hodnoce Jaguar X-type už někoho možná ano
Tak to by mohlo Petrovi Š. "pomoci" a jeho rozhodování třeba i "ovlivnit"
Dobrou noc
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.12.2008 00:17, rada
Chápu trávite celej den v práci občas i soboty neděle, prostě nestíháte,jste vlstně workoholik (ted se vám spousta lidí co mají přehled o vašich příspěvcích smějí)....kdyby tomu tak bylo tak nemáte čas spamovat toto forum..... lidé jako třebas špičkový lekaři, muzikanti, špičkový manžeři, bankéři co pracují tolik jak sama o sobě tvrdíte určitě netráví ten zbyteček času tak jak vy...... spamováním tohoto fora a opisováním tabulek výsledků poruchovsti, jen aby přesvědčili o něčem jardu s frantou, ale s rodinou a lidmi na kterých jim záleží....tak nám tady neříklejte jak tvrdě pracujete...lidi co si přečtou vaše dnešní příspěvky se vám akorát vysmějí...přesně takhle vypadá někdo kdo od rána do večera pracuje!!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.12.2008 00:35, rada
Víte, ono je to trošičku jinak. Nejsem ani špičkový lékař, ani muzikant, ani manažer (ti také NEjezdí citroenem C5, že? ,-)
A vy si to asi NEvuvědomujete, ale "jen" jste prozradil, že "nemáte přehled" - promiňte, ale málem to až "křičí" - řekněte popravdě CO vám opravdu vadí? Že si zvládám vydělat na vozy typu C5 či Legacy apod?
Že mám více zkušeností, než je běžné? Tak se (určitě mnohem déle než vy) zabývám touto tématikou.
Že umím psát nějakých 300 úhozů za minutu?
Tabulky poruchovosti mají "smysl" - i když to (asi určitě) NEchápete, já se snažím uvést některé "fámy" na pravou "míru" - prostě protože to považuji za správné. Auta mne baví a i když se tu (tu a tam) dočtu o sobě docela nehezké věci a občas i dost sprosté invektivy (to přirovnání k Dolly Buster - to se mi OPRAVDU NElíbilo - to už byla sprosťárna vskutku "přes míru" - navíc ty nejhorší urážky - skoro BEZ výjimky - přicházejí od lidí, kteří autům opravdu NErozumí).
Jakpak jste na tom vy (anonyme co umí napsat jen "to kylie")? Už máte alespoň řidičák? Kolik nejméně a kolik nejvíce válců jste měl "pod plynem"?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.12.2008 07:32, rada
S Jarošem souhlasím - Kylie toho hrozně nakecá a je to k ničemu.
Jelikož je forum o zmíněných 3 vozech, tak nevím, proč jsem plete C5.
Všichni se jen dozvěděli názor Kylie o citroenu C5.
To ví každý, že škodovka záměrně drží cenu.
Kylie - té alfy bych se také nebál, jen nevím, zda snese takovou kilometráž.
Pane Petře
Zjistěte si ceny servisu. A jak jsou k sehnání náhradní díly. A neautorizovaný servis.
Při takovém náporu kilometrů, je jisté, že budete muset do každého zmiňovaného vozu investovat, jelikož se jedná o starší vozy.
Pro Octavii a passat hraje prim velká rozšířenost.
Cena autorizovaného servisu bude u všech na podobné úrovni.
Zajeďte do neautorizovaného servisu, kde budete svůj vůz servisovat a tam se poptejte i na ten citroen. Uděláte tak určitě nejlépe.
ceny v neautorizovaném servisu se někdy liší i o 50%, což není určitě zanedbatelné.
př. Potřebujete druhý starší motor u passatu a škodovky to není problém díky velké rozšířenosti.
U motorů TDI pozor na stáčení tachometrů - hodně rozšířená praktika, která se ujala v ČR.
Pro Alfu nižší pořizovací cena
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.12.2008 08:56, rada
Souhlasím s Ronym, také doporučuju nejprve zjistit kdo a kde vám bude auto servisovat. Jezdit s 5 let starým autem z druhé ruky do autorizovaného servisu je blbost. S cenama mám podobné zkušenosti jako Rony, neautorizovaní jsou opravdu výrazně levnější, obvykle mluvíte s někým kdo to přímo opravuje takže tomu rozumí (narozdíl od různých nagelovaných "servisních techniků") a obvykle si taky zakázky váží. Možná někde existuje nějaká světlá vyjímka mezi dealery, ale já jsem na ni bohužel za 15 let nenarazil.
Souhlasím i s tím, že tady Kylie trochu "spamuje"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 17.12.2008 10:01, rada
Tak trochu tu spamuje kazdy kdo na Kylie reaguje negativne nebo pozitivne. Takze spamujeme vsichni. Tak doporucuji nekterym horkym hlavam at se hodi do klidu a anonymity internetu nezneuzivaji.
K te C5 doporucovane. Co je na tom spatneho? X krat jsem cetl a slysel o lidech, co vybirali mezi autem A, B, C a nakonec odjeli s autem D. Takze je jen dobre, ze nekdo reaguje doporucenim neceho, co dotycneho ani nemuselo napadnout. Tim padem poznamky o mimo reakcich mi prijdou smesne a placate s nima suchou travu.
Kdyby tazatel trochu vice specifikoval dotaz a odpovedel na par zasadnich otazek, doporucovalo by se lepe a nevylucuji ani moznost, ze by se zjistila uplna nevhodnost 3 vybranych aut.
Co se tyce Oct, tak kdyz uz na to trvate, tak max Oct II a to v motorech 1,4 TSFI (ted si nejsem jisty jestli se tak znaci) nebo 1,8. Popr nejaky novy naftak s CR, jinak je to otravny traktor.
Passat, o poruchovosti bylo vse receno, naftak je zase traktor a to auto mi neprijde nijak nicim extra. Coz nemusi byt problem,ale ...
Alfu jsem se nechal jen vezt, svezeni hezke, co vydrzi netusim. Urcite tu budou recenze.
A stejne pokud tazatel opravdu tak moc jezdi, urcite mu doporucim pohodlnejsi auto jako je C5tka.
reagovať
  1 ... 4 5 6 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.