0
späť
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf III 1,9 TDI

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.12.2007 22:05, RE: 4x4? ... no to snad ne
anonym napísal:
Autor zvažoval, zda investovat do viskospojky, nebo prodat a koupit jiný 4x4.
Vzhledem k tomu, že tato imitace není to samé jako 4x4, tak měl spíše zvažovat, zda si nechá tento VW nebo koupí opravdové 4x4. Sám v jiné části článku napsal, "že to trochu pomáhá"
Vzhledem k tomu, že není pevné spojení mezi převodovkou a zadní nápravou (čti diferenciál), tak ani není možné hrábnout všemi čtyřmi. Viskospojka přece funguje tak, že při vzrůstající teplotě roste viskozita, čili při dostatečném rozdílu, m...
Zadni kola aspon u Haldexu hrabaji dokonale a dokaze to hodne.sam sem tomu neveril kam jsme dostali Transita do jakeho kopce a na snehu. Sice jsme to nevytahli az na vrch ale ze ten zadek na skode octavia hrabal to vam odprisahnu sedel sem v tom transitu. Myslim si ze v techhle situacich to clovek oceni ale po vetsinu casu je to k nicemu. Snad az na tu lepsi napravu vzadu to udela hodne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.12.2007 22:19, RE: 4x4? ... no to snad ne
anonym napísal:
Tak a tady jsme u jádra problému. Jak se doopravdy chová viskozní spojka (předchůdce haldexu) od VW? Dodnes mi to není přesně jasné. Vysvětlení s zahříváním oleje je nejčastější. Ale jak si vysvětlit situaci, kdy toto auto zvedneme na zvedák a při zablokování kardanu (např. přidržením předních kol) se zadními koly nedá pootočit (tedy ve směru dopředu, naopak dozadu se protáčí volně, což bych v tomto případě při nezahřátém oleji čekal volně na obě strany). Já z toho dedukuji, že viskozní spojka t...
Teď mě ještě napadlo proč by se mohl odpojoval zadek při couvání, resp. účel by byl aby se to odpojilo při jízdě, když se ubere plyn. Při couvání by to byl jen vedlejší důsledek. Pokud by byla pravda že viskozní spojka trvale přenáší určitou sílu dozadu a při rozdílu dráhy kol vpředu a vzadu na tvrdém povrchu (při překročení té vypočítané a nastavené síly proklouzne) tak by prakticky v každé zatáčce docházelo k prokluzování a tím i opotřebování viskozní spojky. Pokud budeme předpokládat, že ve většině případů při nájezdu do zatáčky uberem plyn a tím zpomalíme, volnoběžka v zadním diferáku by odpojila kardan a tím i viskospojku a ta by se v tomto případě volně otáčela a neopotřebovávala by se. Teprve při přidání plynu by se opět zapojila. Tím by se možná dala prodloužit životnost. Ale to je tedy jen amaterská dedukce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.12.2007 22:56, RE: 4x4? ... a co to dat dohromady
anonym napísal:
Tak a tady jsme u jádra problému. Jak se doopravdy chová viskozní spojka (předchůdce haldexu) od VW? Dodnes mi to není přesně jasné. Vysvětlení s zahříváním oleje je nejčastější. Ale jak si vysvětlit situaci, kdy toto auto zvedneme na zvedák a při zablokování kardanu (např. přidržením předních kol) se zadními koly nedá pootočit (tedy ve směru dopředu, naopak dozadu se protáčí volně, což bych v tomto případě při nezahřátém oleji čekal volně na obě strany). Já z toho dedukuji, že viskozní spojka t...
co kdyby jste tyto dva názory prostě dali dohromady? trvalý přenos v určitém poměru, třeba 20:80, rukama to neuvališ, a při prohrabu předních kol díky zahřátí oleje se přidá více síly dozadu? co ty na to? ale stoprocentní čtyřkolka to není, ale to ani auto s diferákem pokud není uzavřená uzávěrka. ale to už se dostávám spíš mezi off-roady a ne osobáky, kde je uzávěra vyjímečně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 20.12.2007 09:33, RE: 4x4? ... no to snad ne
anonym napísal:
Zadni kola aspon u Haldexu hrabaji dokonale a dokaze to hodne.sam sem tomu neveril kam jsme dostali Transita do jakeho kopce a na snehu. Sice jsme to nevytahli az na vrch ale ze ten zadek na skode octavia hrabal to vam odprisahnu sedel sem v tom transitu. Myslim si ze v techhle situacich to clovek oceni ale po vetsinu casu je to k nicemu. Snad az na tu lepsi napravu vzadu to udela hodne.
Protoze syncro mam uz nejaky rok se dovolim ozvat.
1. Syncro hrabe i dozadu, ale musi byt v poradku odpojovaci zarizeni volnobehu. Protoze mam benzina tak nevim jak TDi, ale u benzina je to udelane ze jak se zaradi zpatecka tak se otevre elektricky ventil a potlak odstavi volnovezku. Prakticky se to pozna lupnutim v zadni diferencialu. Ja to resim tak, ze to mam na leto odpojene aby to "nelupalo". TDi to musi mit podobne.
2. Podle otaceni kol se funkcnost pozna dost problematicky. Viskozna zacina fungovat az pri urcitych otackach. Jedinym resenim je to opravdu zkusit nekde na trave nebo snehu. Mozna se funkcnost da poznat nejak jinak ale fakt nevim jak.
3. Cena viskozky je skutecne hrozna. Ale pry je moznost ji zrepasovat u firem, ktere opravuji automaticke prevodovky. V nemecku si za to pry pocitaji cca 500 - 600 E. Takze varianta jak usetrit.
4. Pravda ze tlumice a vyfuk je drazsi. Ale nemyslim si, ze je to nejak tragicke. Syncro je skutecne takova lidova 4kolka prave pro to, ze valna vetsina dilu je zcela totozna z normalnimi predokolkami.

tak to je asi vse.

Luna
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 20.12.2007 11:58, RE: 4x4? ... no to snad ne
anonym napísal:
Protoze syncro mam uz nejaky rok se dovolim ozvat.
1. Syncro hrabe i dozadu, ale musi byt v poradku odpojovaci zarizeni volnobehu. Protoze mam benzina tak nevim jak TDi, ale u benzina je to udelane ze jak se zaradi zpatecka tak se otevre elektricky ventil a potlak odstavi volnovezku. Prakticky se to pozna lupnutim v zadni diferencialu. Ja to resim tak, ze to mam na leto odpojene aby to "nelupalo". TDi to musi mit podobne.
2. Podle otaceni kol se funkcnost pozna dost problematicky. Viskozna zacin...
Technice pohonu 4x4 nerozumim, mam mensi zkusenost s octavii (haldex) a pak s BMW E46 330x. Samozrejme, zte vetsi sranda byla s BMW, ale Octavia taky dobra. Docela me ale pobavila ta petice fotek...TO JE SILA
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 20.12.2007 16:47, RE: 4x4? ... ad luna
anonym napísal:
Protoze syncro mam uz nejaky rok se dovolim ozvat.
1. Syncro hrabe i dozadu, ale musi byt v poradku odpojovaci zarizeni volnobehu. Protoze mam benzina tak nevim jak TDi, ale u benzina je to udelane ze jak se zaradi zpatecka tak se otevre elektricky ventil a potlak odstavi volnovezku. Prakticky se to pozna lupnutim v zadni diferencialu. Ja to resim tak, ze to mam na leto odpojene aby to "nelupalo". TDi to musi mit podobne.
2. Podle otaceni kol se funkcnost pozna dost problematicky. Viskozna zacin...
díky za tuto informaci. toto mě posunuje o krok dál. díval jsem se pod auto, z diferáku opravdu vedou nějaké kabely a vypadá to že tam jakási součástka která by mohla bát elektroventilem. Hned po svátcích se na to s mým servisákem kouknem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 20.12.2007 22:34, zed
Diky autorovi, alespon nam osvetlil problemy se syncro. Sam mam passata 4m a kdyz jsem ho kupoval tak jsem byl presvecen ze ma haldex. Dneska se usmivam, sam to nechapu, ale autorovi rozumim. Navic opravdu mnoho ohlasu na syncro neni. Kazdopadne 4x4 je skvele a preji at slouzi dobre!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.12.2007 23:06, RE: 4x4? ... a co to dat dohromady
anonym napísal:
co kdyby jste tyto dva názory prostě dali dohromady? trvalý přenos v určitém poměru, třeba 20:80, rukama to neuvališ, a při prohrabu předních kol díky zahřátí oleje se přidá více síly dozadu? co ty na to? ale stoprocentní čtyřkolka to není, ale to ani auto s diferákem pokud není uzavřená uzávěrka. ale to už se dostávám spíš mezi off-roady a ne osobáky, kde je uzávěra vyjímečně.
Trvalý přenos síly je pouze na přední kola, protože není přes visko spojku není žádné mechanické spojení mezi motorem a zadní nápravu. Samozřejmě, že elektricky vypínatelná volnoběžka umožňuje, aby se zadní kola točily rychleji, takže při průjezdu zatáčkou nebo brždění motorem se auto chová jao standartní předokolka. Pouze v případě, že se přední kola točí výrazně rychleji než zadní, tak se část síly přenese dozadu. Díky tomuto "třecímu" přenosu není možné poslat na zadní kola větší sílu než na přední.
Samozřejmě, že jsou situace, kdy i tato "levná" náhražka může výrazně pomoci. Například v situaci, kdy jedno z předních kol spadne do hluboké díry nebo je příliš vysoko a ztratí kontakt s povrchem. U předokolky v extrémní situaci diferenciál umožní, aby jedno kolo stálo bez hnutí a druhé se točilo (nebo se protáčelo na ledu). Pokud má auto aspoň viskospojku nebo Haldex, tak se po chvíli část výkonu přenese i na zadní nápravu, takže se možná dokážete vyprostit bez pomoci. Po rozjetí se rychle sníží rozdíl v rychlosti mezi přední a zadní nápravou, takže přiměřeně k tomu poklesne i síla, které se pžanáší dozadu a auto se opět bude chovat jako předokolka. Proto není možné projet zatáčku dveřmi napřed - řízeným smykem - tak jako u opravdové čtyřkolky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 23.12.2007 14:27, RE: Teflon - Passat Syncro
anonym napísal:
Zdravím všechny příznivce 4x4, mám passata B5 2.8 V6 syncro Highline Tiptronic. Autíčko jsem koupil v Německu za 7000euro, bylo po prvním majiteli a pravidelně servisováno. Dokonce to sedělo i s dababází vozů. Musím nic než souhlasit s kolegou, provoz je sice trošku dražší, ale ten přidaný náhon na zadek je absolutně super, bydlím na horách, takže to dokáži náležitě ocenit. A doby, kdy jsem s předokolkou se marně škrábal na nějaký výjezd nebo kopeček jsou ty tam. Jediné z čeho mám trošku strach ...
Jen pro vaši informaci, B5 Passat je postaven na platformě Audi s podélně uloženým motorem a tato koncepce využívá stálého pohonu všech kol Quattro. Synchro je v tomto případě jen obchodní název pohonu 4x4 u VW. Takže B5 Passat Syncro žádnou viskozní spojku nemá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 29.12.2007 15:22, syncro ano nebo ne
Najezdil jsem s VW GIII 1,8, r.v 97, benzin asi 230000km. Bydlím na horách, z asfaltu z kopce cca 350 m k chalupě. Často jezdím za prací do Litvy, kde se o silnice a cesty opravdu nestarají tak jako u nás. Mimo běžné nemoci golfů můžu na obhajobu syncra říct jen to, že pro toho, kdo nevyužije skutečných 4x4 v drsných podmínkách, je toto dostatečnou pomocí. Mně se zapojuje i zadní náprava po prokluzu předních kol. Syncro nikdy nemůže plně nahradit 4x4! Ale v běžných zimních podmínkách po vyjetí prvního kopce zjistíte, jaká pomoc je i těch 20% výkonu, které se přes Haldex na zadní nápravu přenášejí. S touto spojkou to chce také jezdit trochu opatrně, protože, když se připojí zadní náprava v zatáčce, má tendenci vás vytlačit pryč ze silnice. Stačí ale opravdu jen myslet nejen nohou na plynu, ale i hlavou. O nějakém sportovním projíždění ala 4x4 nemůže být žádná řeč. Výkon na zadní nápravě tomu prostě nestačí. Ale pro ilustraci: vyjet po louce, když sníh se hrne přes kapotu horem mi nikdy nedělalo problémy. Golf syncro není traktor ani jeep 4x4 s uzávěrkou diferenciálu. Pro uživatele, jako jsem já, je ale syncro nespornou výhodou, jistotou. V zimě ve spojení se slušným obutím nenacházím chybu. Je pravda, že opravy syncra jsou drahé, protože těch aut je málo a najít něco smysluplného na šroťáku je téměř zázrak. Mně se podařilo předloňskou zimu v Litvě rozervat hardy spojku mezi kardanem a vpřevodovkou. Prostě nevydržela každodenní probíjení se novým těžkým sněhem. Cena originálního dílu.což je v podstatě gumové kolečko s pěti dírami, byla 11000,- Kč. Na šroťáku jsem sehnal z jakéhosi mercedesu totéž za 150,- Kč !!! Pak mi borci v servisu nedoplnili olej v diferenciálu, sehnal jsem starší za 3000,- Kč. Jinak jezdím a doufám, že i dál, budu jezdit bez problémů a na docela prostorného šikovného golfa kombi nedám dopustit. Jen mě dost štve nedostatečné topení - nemůžete někdo poradit, abych v tom nemrznul?? A jen na zavěr, mám ještě Subaru Forester, takže vím co je rozdíl mezi syncro a 4x4 v každodenní praxi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 09:11, Mám to samé auto
Na sněhu to je tank. Ještě nikdy jsem nezapadnul nebo nemohl vyjet nějaký kopec. A pohon na zpátečku funguje také 4x4. Když řadíš zpátečku tak musíš slyšet cvaknutí v zadním diferáku jestli né tak je problém ve ventylu který vypíná tu volnoběžku.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.