0
späť
 

diskuze k tématu: Golf 1.9 TDi nebo Focus II 1.8 TDCi?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, americká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 08:08, RE: Geneze dvouturbových motorů
Kylie napísal:
To je (opět) ono - já přeci NEříkám, že citroën je nejdokonalejší atd. (byť jsem to tu poslední dobou četla hodněkrát ,-)
BMW je trošičku "jinde" a vw má skvělý marketing (to si NEdělám legraci). Čtěte německé časopisy (test passat tdi nedávno vyšel i v české mutaci AutoTip) a budete "mrkat".
Já jen upozorňuji, že REÁLNÝ rozdíl mezi např. passat a C5/Xantia NENí takový jak si mnozí představují (opravdu - i po letech - jsou na tom víceméně stejně - chcete-li být šokován, občas je na tom francou...
Prvni bych te poprosil abys zacala psat normalne a nepouzivala furt ty velky pismenka. Blbe se to cte, zvlast kdyz zaplavis celou diskuzi.

Jinak k veci. Z vlastni a cizich zkusenosti (konkretne moji jezdil jsem C4 '05, A3 '02, Passat '00, Mondeo '98) a platil jsem servis. C4 sice nejvybavenejsi, ale osobne preferuju min veci, ale at vsechny fungujou. Mozna tohle bude uspech toyot - je tam toho malo ale vsechno facha.
Apropo - stejnou zkusenost ma muj stryc (mam to z prvni ruky). Prvni mel stareho pasika (tusim'97) pak si koupil Xantii ('00) a hadej.... po strapacich ma ted zase pasika.
Apropo 2: podivej se na vcerejsi idnes - testovali tam jednu 307cku. Presne takhle si to nepredstavuju.

Ale ja vim, tebe stejne nikdo nepresvedci, protoze se realne pohybujes 2 desitky let v oboru, takze predpokladam ze mas vsechny uspory v akciich citroenu, vid ;)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 08:14, RE: Golf a Focus dle GÜV
Kylie napísal:
V kategorii 4-5 let starých vozů dopadá Golf V trochu lépe - je 6tý, focus stále ok ale 11tý, ale Golf IV až 16! U novějších do 3 let stáří golf dokonce 4. a focus 5. (nejlepší nejspolehlivější je bmw 1 za ním mazda 3 a prius a o pár let později si pořadí jen prohodí prius-M3-bmw1).
Už jsem tady nebyl fakt dlouho, ale neodpustím si jednu poznámečku. Všiml jsem si, že tady v ČR je skutečně německým vozům a zejména VW připisována až nadpřirozená spolehlivost a celkově nějaké zázračné vlastnosti. Já nevím, Švagr má Passata r.v. 2003, samozřejmě v dehtu a je z něj docela na větvi. Říkal nějaké nesmysly o tom, že už jen když bouchne dveřmi, tak je to rozdíl. Já těmi jeho dveřmi hypal jak prase a nic jsem neslyšel. Když jsem toho pašíka nastrtoval, tak se celý rozvibroval, tak jsem si říkal to za chvíli přestane. Po 10 km na křižovatce auto vibrovalo pořád stejně, to má být ten německý zázrak? Pak jsem nasednul do svého hnusného, šedého a nevýrazného Avensise a odjel. Já jsem do svého auta za 3 roky dal do oprav asi 2000,- (tyčky stabilizátoru zadní nápravy) a on 25 000,- (startér a repase turba). Obě auta mají kolem 200 000,- km Jízdní vlastnosti Passatu mě taky zrovna nepřesvědčily, že bych si ho utíkal koupit, tak nevím, asi vážně zatmění mozku. Jel jsem v Mondeu 2003 TDCI a to bylo daleko příjemnější svezení!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 09:23, RE: Geneze dvouturbových motorů
brachy napísal:
To je sice pekny, ale:
Zatimco BMW slape i po mnoha a MNOHA letech a na silnicich kolem sebe vidime stale zachovale kousky z brzky let 2000 a dokonce i z let 1990-tych,
tak CENZURA slape tak 3 roky, kdy prvni majitel vydreny CENZURA proda do bazaru a stava se dale nepovedenou kasickou kazdeho nestastnika. Proc kolem nas nejezdi zachovale CENZURA z let 1990?
Protoze to jsou kramy a tim to hasne.
Přesně tak. Potkal jsem člověka co měl C5 a v záruce měl 70 záručních oprav! Servisní knížku dával potom nevěřícím na obdiv. To byla prostě smůla na kus, která předčila všechna i nejčernější očekávání. Osobně jsem se o tento konkrétní kus Citróna moc nezajímal, tak nevím ani žádné konkrétní podrobnosti. Jen v souvislostech mne napadlo, že chybu mohli dělat i technici, mnohdy se x-krát odstraňují následky, aniž by se pátralo po příčině. V "originálním" značkovém servisu jsem byl jen jednou - v TOYOTĚ a už mne tam nikdo neuvidí. A to se ještě zachovali celkem poctivě - z auta mi nebylo nic odcizeno (známému z Octavie - ozdobný kdyt nádrže, specielní stěrače, podznačkovníky), a nijak mne proti ceníku nenatáhli (známému s Octávií - 80tis účet za výměnu nárazníku + kapota + lak / bylo to na pojišťovnu). Zavadu tedy ale neodstranili...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 15:44, Milý Brachy!
Brachy napísal:
Prvni bych te poprosil abys zacala psat normalne a nepouzivala furt ty velky pismenka. Blbe se to cte, zvlast kdyz zaplavis celou diskuzi.

Jinak k veci. Z vlastni a cizich zkusenosti (konkretne moji jezdil jsem C4 '05, A3 '02, Passat '00, Mondeo '98) a platil jsem servis. C4 sice nejvybavenejsi, ale osobne preferuju min veci, ale at vsechny fungujou. Mozna tohle bude uspech toyot - je tam toho malo ale vsechno facha.
Apropo - stejnou zkusenost ma muj stryc (mam to z prvni ruky). Prvni mel stare...
Víte že jste se opět "vyhl" té (teď si to následující slovo představte velkými písmenky - pro zvýraznění) "základní" otázce? "Bajky" o strýci mne až tak neberou .. navíc výměna passat ´97 za xantia ´00 mi příjde .. řekněme "zvláštní" - když už jít touto (nezvyklou) cestou, proč ne C5 ´01? Nebylo by to o dost lepší?
Vy to stále "špatně" chápete, já NEjsem fanynka Citorën (když už - jsem "fanynka" Bristol, je mi sympatické Maserati, velmi mne zaujal CL 63 AMG, za skvělé považuji Alpina). Do mého portfólia vám sice nic, ale za rozumnější investici považuji např. ferrari (když už auta ,-).
Že mám "trošičku" více zkušeností a maličko "lepší" přehled "rozhled", než vy - to asi ano - a asi s tím maličko i problém máte, neníliž pravda? ,-)
Jakou C4 jste měl? A jaké ty ostatní - ono i na konkrétní variantě docela záleží ..
Tu MFDnes jsem četla (sama jsem peugeot nikdy neměla), ale možná jste ten text maličko špatně pochopil ... (to NEbyl test - vite?)
Ale k tomu NEJdůležitějšímu: KDE se bere to "přesvědčení"? Já moc dobře vím, že C5 a Passat jsou stejně "super" i stejný "klumpr" - vy NE - jak to? Odkud berete vy své (ne)informace?
PS: To je ale "klika", že já jako příklad xantia/passat dala a strýc ZROVNA tyto vozy měl ... (jaké měl motory?)
PPS: Nevím zda je C4 "nejvybavenější" - nejsem fanynka tohoto modelu (chválím některé motory - neb "velmi nadprůměrné" jsou - 1.6 HDi a nový 1.6 150 PS benzín), když Citroën "oslovují" mne modely jako GS, SM, C6 (a 5)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 16:51, RE: Milý Brachy!
Kylie napísal:
Víte že jste se opět "vyhl" té (teď si to následující slovo představte velkými písmenky - pro zvýraznění) "základní" otázce? "Bajky" o strýci mne až tak neberou .. navíc výměna passat ´97 za xantia ´00 mi příjde .. řekněme "zvláštní" - když už jít touto (nezvyklou) cestou, proč ne C5 ´01? Nebylo by to o dost lepší?
Vy to stále "špatně" chápete, já NEjsem fanynka Citorën (když už - jsem "fanynka" Bristol, je mi sympatické Maserati, velmi mne zaujal CL 63 AMG, za skvělé považuji Alpina). Do méh...
Myslim ze tenkrat byla C5 jeste moc draha. A Xantie ho zlakala na velkou vybavu. Jak rikam, podle mne jsou sice Citrony kocary, ale jak jde vek, tak to zacina haprovat. A cim vic "vychytavek" tam je, tim vic jich blbne.
Ja osobne jezdim v Mondeu, coz povazuju za rozumny kompromis mezi "vybavenym" Citroeneme a strohym japoncem. Protoze jsem uvykly kupovat auta tak 3 roky stara, nemam zajem aby se tam zacaly sypat veci a ja z toho mel kasicku. Proto napriklad ne Citroen C5.
Kdybych si auto kupoval nove a odjezdil jen 4 roky, tak mi na znacce opravdu nesejde..
ps: C4 byla vybavenejsi v pomeru k tehda svym konkurentum. Ono v Praze na Holesovicich v Citronackym autosalonu to docela radi vybavi, jen aby prodali.
pss: historku o stryci jsem tak nejak pouzil, pac bydlel tenkrat ob barak vedle mne, takze jsem videl, jak kolem te Xantie skace.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 19:23, RE: Milý Brachy!
Brachy napísal:
Myslim ze tenkrat byla C5 jeste moc draha. A Xantie ho zlakala na velkou vybavu. Jak rikam, podle mne jsou sice Citrony kocary, ale jak jde vek, tak to zacina haprovat. A cim vic "vychytavek" tam je, tim vic jich blbne.
Ja osobne jezdim v Mondeu, coz povazuju za rozumny kompromis mezi "vybavenym" Citroeneme a strohym japoncem. Protoze jsem uvykly kupovat auta tak 3 roky stara, nemam zajem aby se tam zacaly sypat veci a ja z toho mel kasicku. Proto napriklad ne Citroen C5.
Kdybych si auto kupov...
To se stále "dokola" motáme - strýcova xantia klidně "zlobit" mohla, problém je v tom že pokud nevytrhneme "milióntinu" ze statistických přehledů - v průměru jsou stejné.
Nějak jste STÁLE nevysvětlil ty své "znalosti" ohledně poruchovosti. Pokud platí ono vaše: "..podle mne .." - já VÍM, že to tak funguje - jen NEvím proč..
To je ten "vtip" s tím "sypáním se" .. PROČ se někdo domnívá, že zrovna citroën začne zlobit více, než jiní ... TO je ta otázka!
K C4 - opravdu se mi na ní líbí ty dva motory (no ještě jeden) a nějak jste zapomněl říci s jakým motorem ta vaše byla (ohledně výbavy - myslím že dnes ve výbavě nejsou až tak rozdíly, jedno zda máte alfu či vw).
Sice nevím co to znamená "..okolo Xantie skáče ..", ale pokud si ze včerejška pamatuji ony tabulky, tak se zvyšujícím se věkem je nejporuchovější vůz střední třídy ford modeo - a to NENí vtip ..
Neznám jak to funguje v Holesovicích, ale já si vůz dle výbavy nekupuji
Ohledně "haprování" jsem vám přepsala kousek tabulek pracujících s "reálnými opravami" a s miliony vozů ..
PS: Zkuste PROSÍM "vzpomenout", kde se "objevil" "zrodil" ten nápad, ta myšeňka "...jak jde vek, tak to zacina haprovat ..".
Čistě statisticky je to "bubost" (výjimky samozřejmě pravidlo potvrzují). Já moc dobře vím, že citroën není nejspolehlivější a nejlepší atd. - JEN mne překvapuje místní .. snad až "zatracování". FAKTem prostě je - že to NENí pravda, že jsou "horší" (a milým "bonusem" bývá, že u "těch francouzů" zlobí spíše drobnosti, než motor a spol.).
Nevím z čeho vychází vaše: "..strohý japonec", vzhledem k problematice individuální konfigurace u vozů japonské produkce, doráží do evropy právě naopak - často velmi nadstandardně vybaveny (mám dlouholeté - víceleté nežli s citroën - zkušenosti s toyota, honda, subaru).
Zkusím to po x-té - zkuste si, prosím, vybavit odkud pramení vaše "názory" "znalosti" o poruchovosti citroën ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 20:05, RE: Golf a Focus dle GÜV
Šakal napísal:
Už jsem tady nebyl fakt dlouho, ale neodpustím si jednu poznámečku. Všiml jsem si, že tady v ČR je skutečně německým vozům a zejména VW připisována až nadpřirozená spolehlivost a celkově nějaké zázračné vlastnosti. Já nevím, Švagr má Passata r.v. 2003, samozřejmě v dehtu a je z něj docela na větvi. Říkal nějaké nesmysly o tom, že už jen když bouchne dveřmi, tak je to rozdíl. Já těmi jeho dveřmi hypal jak prase a nic jsem neslyšel. Když jsem toho pašíka nastrtoval, tak se celý rozvibroval, ...
Naprostý souhlas .Šakal - Mám C-Maxe čtvrtý rok,najeto 160tis.km ,1,6tdci,do oprav jsem nevložil nic ťuk ťuk.Jen výměny oluje,filtrů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 20:42, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Guru napísal:
na těch fotkách vypadáte jak prutek, jak to děláte?
... tož nestojím za sporákem a raději si hraji s chlapama ... tak možná proto ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 21:51, RE: Milý Brachy!
Kylie napísal:
To se stále "dokola" motáme - strýcova xantia klidně "zlobit" mohla, problém je v tom že pokud nevytrhneme "milióntinu" ze statistických přehledů - v průměru jsou stejné.
Nějak jste STÁLE nevysvětlil ty své "znalosti" ohledně poruchovosti. Pokud platí ono vaše: "..podle mne .." - já VÍM, že to tak funguje - jen NEvím proč..
To je ten "vtip" s tím "sypáním se" .. PROČ se někdo domnívá, že zrovna citroën začne zlobit více, než jiní ... TO je ta otázka!
K C4 - opravdu se mi na ní líbí ty dva moto...
Vzdyt jsem to psal. Ze zkusenosti me a osob v mem blizkem okoli. A vidis Mondeo jsem kupoval kdyz melo najeto 130, ted mam 230 a jen jsem menil desticky, jinak absolutne v pohode.

Ale z jineho soudku, protoze ty nepresvedcis mne a ja zase tebe ne. Mozna mi aspon ted poradis. Chci si koupit 307cc a mam to jen na skakani po meste. Bude to opet ojetina (2 roky). Vetsinou jsou to diesly. Nebude ten diesel moc trpet? Nemam radeji trvat na benzinu? :-?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 22:35, RE: Golf a Focus dle GÜV
focus napísal:
Naprostý souhlas .Šakal - Mám C-Maxe čtvrtý rok,najeto 160tis.km ,1,6tdci,do oprav jsem nevložil nic ťuk ťuk.Jen výměny oluje,filtrů.
Prosím o srovnání 1.6 TDCI (66 kW) s 1.6 TDCI (80 kW) resp. 1.8 TDCI (85 kW). Zajímá mě praktická zkušenost s těmito motory ( + a -)
Díky M.

To: Kylie - Obdivuji čas, který jste ochotna obětovat v těchto diskuzích. Jen malá rada, méně je někdy více Když se chci někdy připojit později během diskuze, je tam tolik Vašich (dlouhých) příspěvků, že mě to často odradí. Nic osobního .. Pěkný večer.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 00:32, RE: Golf a Focus dle GÜV
Mart napísal:
Prosím o srovnání 1.6 TDCI (66 kW) s 1.6 TDCI (80 kW) resp. 1.8 TDCI (85 kW). Zajímá mě praktická zkušenost s těmito motory ( + a -)
Díky M.

To: Kylie - Obdivuji čas, který jste ochotna obětovat v těchto diskuzích. Jen malá rada, méně je někdy více Když se chci někdy připojit později během diskuze, je tam tolik Vašich (dlouhých) příspěvků, že mě to často odradí. Nic osobního .. Pěkný večer.
Milý Mart(e)! Děkuji, abych pravdu řekla - já vím (že máte pravdu), já se ...prostě mi to nedá...
1.6 HDi 66 a 80 kW je (jak asi víte) úplně ten samý motor, v nižším výkonu "uměle ponížený" - to je marketing, to nemá co dělat s technikou. Šušká se šušká, že ta silnější verze je lepší "kompexně", málem i spotřebou (rozdíl je JEN v řídící jednotce). Takže, je-li možno vždy Vždy vŽdy a VŽDY verzi 80 kW.
1.8 TDCi měl (a dlouho) big velké opakované "trable", snad až nyní v posledním roce (vypadá to) u fordu "pořešili". Jinak co se 1.6 HDi (TDCi, D-volvo, MZ-CD, D-mini) zprávy o spolehlivosti jsou "rozumně pozitivní" (lepší skoro pohledat).
PS: Jeden 1.6 HDi (80 kW) mám v C4 v širší "rodině", jeden 1.4 HDi (stejný motor, tedy blok motoru "jen" ...) 50 kW. Krom občasných "citroën(ovských)" drobností ok, tedy motory 1*
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 00:53, RE: Milý Brachy!
brachy napísal:
Vzdyt jsem to psal. Ze zkusenosti me a osob v mem blizkem okoli. A vidis Mondeo jsem kupoval kdyz melo najeto 130, ted mam 230 a jen jsem menil desticky, jinak absolutne v pohode.

Ale z jineho soudku, protoze ty nepresvedcis mne a ja zase tebe ne. Mozna mi aspon ted poradis. Chci si koupit 307cc a mam to jen na skakani po meste. Bude to opet ojetina (2 roky). Vetsinou jsou to diesly. Nebude ten diesel moc trpet? Nemam radeji trvat na benzinu? :-?
To bude ono, vy máte např. 2 kusy - já miliony (doslova). Já až tak nemám potřebu "přesvědčovat", jen mne trochu překvapuje, že všechny ty "problematické" kusy do česka míří ,-)
Z nějakého důvodu bývají peugeot trošku poruchovější než citroën - což nechápu. Ale 307 cc je "chic" a na "poskakování" po městě samozřejmě diesel není tím pravým. Tedy znám jedno 1.4 HDi co čtvrtým rokem městem a okolím bez problémů "brázdí", ale pokud opravdu JEN do města, asi raději skoru určitě benzín bych volila (a verzi 130 kW - aby trochu "zábava" byla - kdybych třeba mimo město vyrazila ,-)
PS: Ale ten diesel to kdyžtak samozřejmě vydrží ... jen ten benzín já "raději" (a do města je opravdu asi "rozumnější") - a upozorňuji, že dle statistik "žádný zázrak spolehlivosti" to není ...
PPS: S mondeo jste měl prostě trošičku (no 130 - 230 t. km "bez chybičky" to spíš HODNĚ "trošiček") více štěstí (a strýček s xantia zas méně - kor když měl kus po druhém faceliftu, ten byl už opravdu "vychytaný") než ostatní na téhle planetě - statistika věda je ... a docela funguje ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:28, RE: Golf a Focus dle GÜV
Kylie napísal:
Milý Mart(e)! Děkuji, abych pravdu řekla - já vím (že máte pravdu), já se ...prostě mi to nedá...
1.6 HDi 66 a 80 kW je (jak asi víte) úplně ten samý motor, v nižším výkonu "uměle ponížený" - to je marketing, to nemá co dělat s technikou. Šušká se šušká, že ta silnější verze je lepší "kompexně", málem i spotřebou (rozdíl je JEN v řídící jednotce). Takže, je-li možno vždy Vždy vŽdy a VŽDY verzi 80 kW.
1.8 TDCi měl (a dlouho) big velké opakované "trable", snad až nyní v posledním roce (vypadá to...
Děkuji za info.
Já jsem uživatel 1.6 TDCi, ale bohožel jen 66 kW. Chtěl jsem vědět jestli je tam nějaký rozdíl v konstrukci motorů.
Právě těch 14 kW mi tam chybí
Co se týče 1.8 TDCi (85 kW), předpokládám, že se jedná o archaický motor z dílny Fordu, myslím ještě 8 ventil ??

S pozdravem

Martin
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:51, RE: Golf a Focus dle GÜV
Mart napísal:
Děkuji za info.
Já jsem uživatel 1.6 TDCi, ale bohožel jen 66 kW. Chtěl jsem vědět jestli je tam nějaký rozdíl v konstrukci motorů.
Právě těch 14 kW mi tam chybí
Co se týče 1.8 TDCi (85 kW), předpokládám, že se jedná o archaický motor z dílny Fordu, myslím ještě 8 ventil ??

S pozdravem

Martin
Ano - na ten 1.6 TDCi - opravdu je to "jen" marketingová "varianta" (to nemám moc ráda) a sice chodem asi o.k., ale jednoznačně "zajímavější" je ...
Ano - na ten 1.8 TDCi - sice je (prý) lety (konečně) doveden do solidní verze, ale 1.6 80 kW je asi i tak "lepší" variantou..
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 15.11.2008 21:34, RE: nafta
Kylie napísal:
Také nejsem "naftofanynka", ale její "šíření" evropou se hned tak nezastaví a naposledy mne zaujal nový (důkladně inovovaný) R6 třílitr od bmw, který v poslední (právě od TEĎ prodávané) verzi zvládá i Euro 6 platné od roku 2014 (to k těm zmiňovaným "zplodinám") - a to pomocí nového katalyzátoru BluePerformance (který dočista dočista "vyčistí" oxidy dusíku).
A co se hluku týče, tam sice stále rozdíl mezi naftou a benzínem je, ale zrovna octavia TDi ´99 je takřka "vzorem" hlučnosti, některé moder...
Äle pokud se nemýlím, tak tady je řeč o FF2 1.8 TDCi a ne o M3 1.6 D.
Jinak motor 1.6 TDCi 80 kW je skutečně o dost lepší, než 1.8 TDCi 85 kW: nižší spotřeba, lineárnější průběh výkonu, hmotnost. a nemyslím si, že by M3 1.6 D rozválcovala FF2 1.6 TDCi. D.M.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 17.11.2008 00:24, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Guru napísal:
na těch fotkách vypadáte jak prutek, jak to děláte?
Pokud ten dotaz je myslen alespoň maličko vážně, tak cvičení pilates ..
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.