Tom: tak tohle sylším tedy poprvé
A pár Fordů jsem (včetně TDDI) měl
Takže když to shrneme:
dýzl jako ojetina je vždy obrovský risk, i když to může vyjít (o tom jsem se přesvědčoval pár let při nákupu aut s naftovým pohionem, mně to tedy vycházelo). Ale míra rizika tu je a není malá v podobě turba, pumpy, vstřikového agregátu. Těžší motor=větší opotřebené přední nápravy a brzd.
Benzínatmosfericky plněný - malá míra rizika, ale něco tu je také, jako vždyx (minimálně u některých motorů spotřeba oleje, pak zapalovací cívky či integrované zapalovací moduly, stejně jako u dýzlů dbát na rozvody), ale díky koncepci motor benzínový trpí méně a většinu je méně poruchový, totéž latí o přední nápravě, neb benzinový motor je lehčí.
Když s nad tím vším zamyslím, tak pánovi jde o kombi, jak píše v dotazu. A jako alternativu dal benzíny Focus (1,6i) a Corollu (asi 1,8). A co třebas tedy naše Oktávka s 1,6 75kW? Když chce kombi, tak tady ho má a v objmeu mu máloco může konkurovat. Koroze o Okty nehrozí, opraví to kdekdo s HorníDolní v kůlně, dílů mraky a spolehlivost je dobrá. A ... ehm, přeci jen, i zpracování Okty je protu Fokusu někde jinde. Fokus je dost dílnesky odfláknutej.