0
späť
 

diskuze k tématu: Vybíráme kombíky: Focus nebo Corolla?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, japonská vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 08:42, rada
Ford Focus combi 1,6 benzín, rok výroby 2007, 42 000 km, dovoz z Německa, nehav.
Když jsem ho v roce 2008 dovezl, měl najeto 7000 km a na počítači spotřebu 9,2 litru na 100 km. V součsnosti mám na počitadle dlouhodobý průměr zase 9,2 l. Je línej, když potřebuješ odpich, tak musíš přišlápnour a jedeš za víc jak 20 litrů. A je hlučnej.
A chybí mu kryt motoru. Parkuji před domem a v zimě mi do motoru chodí chrápat kočky. V životě už bych forda nekoupil. Japonca jsem měl taky. A byla to špica.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 08:58, rada
Nedávno jsem sháněl nový vůz. Vyhlédl jsem si Focuse s motorem 1.6 TDCI 80 KW, ale po přečtení forďáckého fóra mne odradila informace o filtrech pevných částic. U novějších motorů se toto zdá být docela problém při koupi ojetiny. Benzínové Focusy mne příliš nenadchly a nakonec jsem zvolil úplně jiný vůz, který nemá již zmiňovaný filtr pevných částic. Tolik k fordu, s Corollou nemám žádné zkušenosti, snad krom toho, že vypadá nudně... Doporučuji tedy při výběru auta vyhledat na netu informace se zkušenostma uživatelů auta daného typu a zjistíte, co Vás čeká...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 10:38, rada
Mě přijde 1,6i (focusackej) jako dobrej motor. Koupili jsme ho na poskakování na kratší vzdálenosti. Na dálnici je to utrpení páč ve 130 točí už ke 4 tisícům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 10:59, rada
Focus nebo Octavia?nebo Astra?nebo Corolla?nebo... ach jo, tohle snad nemáme zapotřebí řešit 5let v kuse nákupy Focusů a Octávií.
Pane Musile,máte problém s hledáním na internetu
Když se tady někomu radí ohledně Hondy Legenda,tak to chápu,ale k Focusu??!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 13:35, rada
Ten kryt motoru se dá za 800,- Kč dokoupit. Ale nevím k čemu to je. Asi kvůli tomu aby tam nechrápaly ty kočky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 13:36, rada
Jinak já mám Focuse 1.6 od roku 2005 a jsem spokojenej, koupil bych si ho zase.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 16:56, rada
Koupil jsem si Focus combi po Renault Megane combi. Podvozek Focus o hondně lepší ve své kategorii asi jeden z nejlepších, motor živý, ale ve vysokých otáčkách. Spotřeba šílená 8,3l, interiér taky horší méně úložných prostor, vyšší hlučnost. Dnes bych si býval koupil Octavii, která v této nižší střední třídě kralu, pokud ji koupíte nějak výhodně na internetu, předváděcí či ojetou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 19:33, rada
nemám osobní zkušenost s Focusem, ale již pul roku jezdím s Corollou combi, 1.4D r.v. 2005. Motor má výkon 66kw, nízké povinné ručení. Pořizovací cena Fordu bude určitě o dost nižší. Spotřeba se drží na krásných 5.2l Ceník autorizovaného servisu je k dispozici na stránkách toyoty. Není to první toyota v domácnosti. Nejstarší má 20 let a to jen s předepsanou údržbou. Motor je opravdu živý, ale ztrácí tah do větších kopců, nebo když je auto naloženo. Fordy máme v práci a hodně záleží na nájezdu km a kvalitě servisu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 19:46, rada
Mel jsem focus, astru,octavku aj.. vše combi a diesel -- nejmenši spotřeba astra 1.7 dti / 2003 nejlepši svezeni focus /2004 nejvetši problemy octavia/2002 Nyni už 2.roky japan corolla 1.4 D4D combi naj. mojich 65 t. km jinak 168 t. --- neni nellepši v jizdnich vlastnostech - do focusa ma daleko, neni nejvetši co do zavazadloveho prostoru- do octavie i focusa ma tež rezervu, není nejkrasnejši interier , spotřeba stejna jak u 1.9 tdi octavie,ale mnohem živejši ( je lehči) a to hlavni s timto autem je opravdu nuda nebot jezdite a jezdite a nepotřebujete se neustale shanet po nejakych ND ( cena ND srovnatelna ) jen si myslym že podminka je poctivy servis a orig. ND ! zatim jsem nic nepotřeboval což se u octavie řici nedalo ! nyni kupuji vetši - verso-- conbi je na prodej -2005 - max vybava ??
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 20:29, rada
Dobrý den pane Musile.
Co se týče Vašeho výběru, tak si myslim že s ani jedním vozem neuděláte chybu. Ford bude určitě líbivější a v případě první generace bude značně levnější, druhá generace bude naopak dražší než corolla. Nyní vlastním corollu 1,4D-4D. Vůz jsem si koupil, jelikož se mi ho podařilo koupit více než výhodně. Než jsem se s vozem projel, trošku jsem s nim pohrdal, ale jakmile jsem se svezl a najel s ní spousty kilometrů, nedám na corollu dopustit.
Co se týče corolly, překvapí Vás na ní perfektní zpracování a hodně dobrý pocit z jízdy. Myslím že je radost v ní jezdit zvlášt s motorem 1,4D-4D.
Motor 1,4D-4D je ze všech naftových motorů od Toyoty nejpovedenější, neodchází vstřiky a všechny podstatné a nákladné věci. Jediné co se u těchto motorů může přihodit je, že odejde turbodmychadlo, ale to se stane pouze při nevhodném zacházení (rychlé zhasínání po rychlé jízdě atd..). Navíc je tento motor nadprůměrně odhlučněn, sám se tomu pořád divím jak se jim to takhle povedlo. S TDI motory neporovnatelný.. I za studena je motor zticha.
Spotřeba se v zimě pohybuje okolo 5,4 - 5,7 při dynamické jízdě a jakéhokoliv ohlížení na spotřebu. V létě 4 - 5,1.
Jinak v jednom či ve dvou lidech je motor velice svižný, přirovnal bych to motrům 1,9TDI 81KW, s více lidmi nebo se zátěží ztrácí..
Co se týče focusu, tak s ním jsem až tolik nenajezdil, přesto ve mě zanechal dobré vzpomínky. V případě naftových motorů volte pouze 1,8TDCI, který je osvědčený a jeho neduhy se za ten čas vychytaly. Navíc nemá filtr pevných částic.
Co se týče jízdních vlastností, tak na rady že focus je nejlepší se vykašlete. Pokud to nebudete rvát a jezdit vyloženě na doraz, tak rozdíl nepoznáte a přesto i corolla je v jízdních vlastnostech nadprůměrná a nikdy mě nezklamala.
Tak snad jsem Vám aspoň trošku poradil:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 20:31, rada
Toyota? Měli jsme ji Corollu 1,33 r.v.1998. Byla vyrobená v Japonsku, podle VIN. Vzhledem k užitné hodnotě,jako nová drahé pořízení. Jezdila bez problémů až do 147 t.km. Potom začala pofňukávat převodovka. Ve 195 t. km se náhle úplně zablokovala. V servisu řekli, vyhoďte ji celou a sežeňte si případně jinou z vraku. Proč to píši. Protože mi lezla na nervy nízká životnost dílů jako, brzdové kotouče - oprava se slevou 24 t. Kč. Tlumiče pérování 80 t.km - výměna 24 t. Kč. A potom nutná výměna spotřebních dílů. Rozvody, klepání stabilizátorů. Prostě drahý servis a ještě dražší ND. Jsou věci, které neseženete ani v t zv. druhovýrobě.
Přitom životnost převodovek do prodeje vozu: u Škody překročila 280 t. km, Renault 240 t. km., Ford 380 t. km. Ani jsme nevěděli, že ta auta mají převodovku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.05.2010 22:03, rada
Zdravim,
pripojuji se k Mitchovi, mam Corollu Wagon 2005, 1.4D 66kw, koupena jako nova, ted 100tkm, absolutne bez problemu, jeste jsem nemenil ani zarovku, pouza servisni prohlidky a spotrebni material.
Vyhody:
- velmi levny provoz (servis, prumerna spotreba za tech 100 tkm je 5,6)
- ani po 5 letech nejevi interier zadne stopy opotrebeni, nic nevrze, opravdu kvalitne zpracovano
- velmi tichy motor, nesrovnatelne s VW TDI (a to proti VW nic nemam)
- na obsah 1.4 velmi slusna dynamika, srovnatelna s O1 66kw
Nevyhody:
- podle meho nazoru to neni auto na dalnici - 130-140 kmh je maximalni rozumna rychlost - nad jsem mel vzdy pocit ze auto trapim. ne, ze by se nedalo jet rychleji, ale takove cestovani neni uplne prijemne
- spatna smerova stabilita - vzpominam, ze jsem to kdysi cetl v nejakem testu a neveril jsem, ale je to pravda - obvzlast kdyz fouka, tak je to citit. Na druhe strane to neni nic strasneho
- pruzne zrychleni neni nic moc, predjizdeni je treba rozumne planovat
Focuse neznam, nicmene je to o mnoho lepsi auto nez fabie (coz je podle me pro Corollu VW ekvivalent). srovnam li s mondeem, c-maxem, s-maxem, maji fordy subjektivne lepsi jizdni vlastnosti, ale rekl bych, ze zpracovani, uzitna hodnota apod. jsou na strane Toyoty.
pokud to shrnu, hledate-li spolehlive, provozne usporne auto, nejste zavodnik a design pro vas neni nejdulezitejsi (nebo se vam Toyota libi), neudelate s Corollou komibi chybu. je to takovy maly spolehlivy dric.
hodne stesti pri vyberu
Alda
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.05.2010 11:26, rada
Pane Osmík, ty tlumiče a kotouče vám měnil kdo a kde? Skoro 50tis. za oboje je opravdu hodně. Slušné tlumiče komplet vyjdou kolem 10tis., přední kotouče max. na 5tis., zadní (pokud je tam vaše Corolla měla) 2-4 tis. (teď jsou v akci nipparts oba za litr). Uvádím ceny originálních dílů určených na Corrolu 3D z roku 1998 a dohromady se dostanem max. na 20tis., když bereme ty dražší. Takže vám účtovali 30tis. za práci na výměnu tlumičů a kotoučů. To je podle mého názoru hóódně drahej servis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.05.2010 11:54, rada
2Muroň: třeba má servisák paušální sazbu 24tisíc po slevě
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.05.2010 17:07, rada
Osmík ma asi nenavist k japoncum-toyotam jinak si ty jeho ceny nedovedu vysvetlit, protoze toyotu mam a vim kolik stoji nahradni dily a hodina servisu na auto z roku 98 tlumice se daji sehnat made-in japan za 8 + prace a kotouce za 4 + prace. a druhovyroba neni vubec problem
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.05.2010 20:02, rada
Fokuse máme v rodině, i když jde o 1,8TDDI (sice nechválěný motor, ale jezdí dobře a hlavně levně). Obecně Fokus je takový tuctový vůz, taková šedá myška. Dobrý a nenáročný pracant s výborným podvozkem (spolu s Mazdou 3 a Volvem 50 mají shodnou podvozkovou platformu a tudfíž i rozměry). Závady snad chronické nemá, ale trpí na korozi u starší aut kolem r. 200-2003. Novější snad mají trochu tento problém pořešen.
Corolla kombi je takový "abys vlk nažral a koza zůstala celá". Když Toyotu, tak HB a když HB, tak 1,8TS (TS=Toyota SPort) s výkonem 141kW). tento motor je takový menší zázrak? výtečný výkon, vynikající nasazení, dobrá spotřeba, rozvod řetězem, dobře "agresivní vzhled i zvuk", prpstě taková menší raketka v nenápadném kabátku (dokáže mnohé silnější mastodonty dost potrápit, hlavně v zatáčkách a kopcích).
Za mě - když toyotu, tak kašlu na tahání nákladu v kombi a jdu do staší, ale povedené 1,8TS.
A pozor, tento motor se dá dobře upravovat - existují turbo sety, kompresory a další lahůdky...
A nad 6000rp se přestaví vačky a začně se teprve něco dít Krááása... a to za pár peněz.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.05.2010 07:47, rada
Focus je sice vzhledově hezčí, ale vzal bych COROLLU... pokud se nekoupí zbastlená, tak ALESPOŇ FUNGUJE , o prvně jmenovaném to bohužel platí jak kdy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.05.2010 14:54, rada
Ta 1,8, VVTLi je nadherny motor...až na dva maličkych šroubky, držící lift vačku...
Kdo to má, ten to ví...:)))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.05.2010 19:12, rada
Tam fordem, zpátky vlakem, povídám švárovi. Už mu 2x klekl motor diesel, 1,8, vždy se potká. Pořád ho odněkud tahám. Volil bych toyotu, dle ADAC řebříčku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.05.2010 20:11, rada
pro Hasiče: pokud je švára vemeno a neví že u tohoto (platí pro D i TD) motoru se doporučuje zkrátit interval rozvodů na max. 60tkm tak ať jezdí na tříkolce. Fordy nemusím, ale je to auto jako každé jiné, osobně radši japonce v benzínu, díky jejich blbuvzdornosti.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.